2017-11-01, 19:47
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej. Du förutsätter att alla män är potentiella partners för en kvinna. Så är det inte. En kvinna i 30-årsåldern har ett extremt snävt skafferi att välja från. De män i hennes ålder som överhuvudtaget är något att ha är redan tagna, och de som inte är tagna dejtar oftast yngre kvinnor, dvs hon måste konkurrera med kvinnor 5-10 år yngre än hon själv. Det är rätt hårt. Samtidigt tickar den biologiska klockan på i full fart och det är bråttom. De som i denna ålder lyckas hitta någon nöjer sig antingen med en kille en bra bit under sin standard eller hittar någon flera år äldre som kanske redan har barn och är frånskild.

Finns inget mer attraktivt för kvinnor vid partnerbildande än en attraktiv man som vid 30+ år dessutom har ett fast och bra jobb, bostad och allt annat fixat. Det är ett kap. Är han inte redan tagen har han en hel hord av snygga tjejer på 20-25 år efter sig.
På samma sätt som en snygg kvinna på 20-25 har en hel hord av attraktiva män efter sig. De kvinnor som då inte tänker långsiktigt och passar på medan de har bollen att binda sig med en sådan man kommer att få det tufft senare.

80/20-regeln bör också beaktas.
Jamen då förstår jag att den här killen som de här tjejerna nu plötsligt vill ha väljer en yngre fräschare tjej. Ja för ville de här biologiska klock-tjejerna inte ha honom när han var yngre skall de väl inte komma nu när de vill ha barn villa vovve och Volvo.

Naje såna tjejer får skylla sig själv om de blir bortvalda. De väljer att ligga runt med players och han väljer att välja bort dem. Rättvist ju.

Finns ju inget gulligare tycker jag än när tjejen är där från början när alla är panka och sliter/pluggar för att sedan få det bra tillsammans på alla sätt.

Känns som vissa vill plocka mogna äpplen men inte plantera något träd.
Senast redigerad av Honeyvoice 2017-11-01 kl. 19:52.
Citera
2017-11-02, 13:01
Medlem
Jag är helsvensk, 30 och kan lägga in mina erfarenheter i den här tråden. Kort sagt, jag och mina vänner fick inte ligga alls i tonåren, saker och ting var inte bättre för bara 10 år sedan. Gå 50 eller så år tillbaka så kommer vi nog tillbaks till en vettigare tid då de flesta gifte sig relativt ungt och bildade familj. Mycket möjligt att det är än värre nu än när jag var tonåring dock, det tvivlar jag inte på.

Problemet är förmodligen som många andra sagt, att kvinnor kan ha sex hur mycket de vill och med vem de vill, till synes helt utan konsekvenser, kombinerat med feminism som aktivt ser ner på att skapa en familj och uppfostra barn, samt ett samhälle som inte direkt heller uppmuntrar till att skaffa barn (båda måste jobba vilket leder till en halverad ekonomi för många par om kvinnan skulle göra det som är bäst för barnet, stanna hemma och ta hand om det i åratal).

Problemet med att kvinnor kan ha sex med vem de vill, hur många de vill osv är att män är 'törstiga'. Män vill ha sex, och de vill ha sex mycket, de flesta män accepterar en kvinnlig invit även om kvinnan är mycket lägre i utseendeskalan än mannen är. Detta leder till att majoriteten av kvinnorna kommer knulla en liten mängd populära män, och dessa män har INGA incentiv till att starta familj med en av dessa kvinnor förrän de är helt uttråkade på att knulla runt (vilket kan dröja). Så väldigt många kvinnor kommer 'användas upp' innan de själva inser att de inte kommer kunna haffa en så snygg kille som de knullat i alla dessa år, och sedan får de försöka nöja sig med en mindre populär man när de själva är äldre och använda (så alltså en än mindre populär man än om de hade gift sig tidigt, då de själva var mer attraktiva).

Något sånt är det iaf, allt är feminismen och kvinnornas fel, men även vi mäns fel som grupp eftersom vi tillät det hända. Alla samhällen som blivit stora har blivit det på formen mamma-pappa -> familj tidigt med hemmafru som norm. Det återstår att se om det västerländska samhället klarar den här nya typen av umgänge mellan könen (min prognos, kombinerat med andra samhällsproblem: Nej, inte i längden. Någonting kommer brista och vi kommer antingen återgå till den fungerande standarden eller kollapsa på något sätt).

ps. Glömde berätta hur jag och mina vänner löste våra problem, vi skaffade helt enkelt fruar från asien där de fortfarande har familjeorienterade värderingar och knappt hört om feminism, vi är alla nu lyckligt gifta flera år in i våra äktenskap, så än så länge fungerar min teori
Senast redigerad av Achie 2017-11-02 kl. 13:03.
Citera
2017-11-04, 00:35
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej. Du förutsätter att alla män är potentiella partners för en kvinna. Så är det inte. En kvinna i 30-årsåldern har ett extremt snävt skafferi att välja från. De män i hennes ålder som överhuvudtaget är något att ha är redan tagna, och de som inte är tagna dejtar oftast yngre kvinnor, dvs hon måste konkurrera med kvinnor 5-10 år yngre än hon själv. Det är rätt hårt. Samtidigt tickar den biologiska klockan på i full fart och det är bråttom. De som i denna ålder lyckas hitta någon nöjer sig antingen med en kille en bra bit under sin standard eller hittar någon flera år äldre som kanske redan har barn och är frånskild.

Finns inget mer attraktivt för kvinnor vid partnerbildande än en attraktiv man som vid 30+ år dessutom har ett fast och bra jobb, bostad och allt annat fixat. Det är ett kap. Är han inte redan tagen har han en hel hord av snygga tjejer på 20-25 år efter sig.
På samma sätt som en snygg kvinna på 20-25 har en hel hord av attraktiva män efter sig. De kvinnor som då inte tänker långsiktigt och passar på medan de har bollen att binda sig med en sådan man kommer att få det tufft senare.

80/20-regeln bör också beaktas.
En genomsnittlig 30 årig kvinna är långt över en 30 årig man på dagens marknad. Det går inte ens att jämföra. Möjligtvis att hon nöjer sig med en man under hennes extremt höga standard, men på utseendeskalan kommer han ändå vara snyggare än henne då svenska kvinnor fullständigt rasar ihop vid den åldern.

Det beror helt på vad du menar med attraktiv. Om du menar en man som är 9-10a på utseendeskalan och tjänar 50 000 kr i månaden är det så. Om du menar en man som är en 7a på utseendeskalan och tjänar 50 000 i månaden har han absolut ingen hord av kvinnor efter sig, mest troligt har han precis fått sin första flickvän som ligger någonstans mellan 3-6 på utseendeskalan.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-04 kl. 00:38.
Citera
2017-11-05, 17:21
Medlem
Nochillss avatar
Jag förlorade oskulden först vid 30 års ålder och detta berodde till stor del på låg självkänsla.
Nu är jag +40 år och har inte haft sex på över 10 år, delvis pga sjukdom, självbild och arbetslöshet.

Jag har nyligen börjat att experimentera med psykadelika och hoppas att det blir ett bra verktyg för mig att bli bättre på relationer. Kan verkligen inte tänka mig att hoppa i säng med vem som helst bara för att få sätta på ytterligare en madrass.

Min 19-årige, självsäkre systerson knullar runt med one-night-stands som en kanin och det är något som jag absolut inte kan identifiera mig med.
Citera
2017-11-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag förlorade oskulden först vid 30 års ålder och detta berodde till stor del på låg självkänsla.
Nu är jag +40 år och har inte haft sex på över 10 år, delvis pga sjukdom, självbild och arbetslöshet.

Jag har nyligen börjat att experimentera med psykadelika och hoppas att det blir ett bra verktyg för mig att bli bättre på relationer. Kan verkligen inte tänka mig att hoppa i säng med vem som helst bara för att få sätta på ytterligare en madrass.

Min 19-årige, självsäkre systerson knullar runt med one-night-stands som en kanin och det är något som jag absolut inte kan identifiera mig med.

Sista stycket låter som att ditt ego försöker skydda din självbild. Är det verkligen sant att du som man med en sexdrift inte är intresserad av att ha sex med kvinnor? För det låter nästan som det. Om du hade börjat om från början 20 år hade du kanske tyckt annorlunda. Det låter som dina åsikter är färgade av att du levt utan sex så länge.
Citera
2017-11-10, 14:15
Medlem
Halvarkatts avatar
Utbud och efterfrågan. Inflation och deflation. Priset på fitta högt. Priset på kuk lågt. Den fria marknaden som ställt till det lite men borde stabilisera sig om inte staten blandar sig i
Citera
2017-11-10, 14:30
Medlem
Många skäms ju för det, känner sig oattraktiva osv när de inte får sex. Vilket ju är ett logiskt antagande då uppenbarligen ingen vill ha sex med dem, ev något fetto/liknande. De blir ju inte bekräftade som killar och tvingas allt djupare in i ensamt helvete.
Citera
2017-11-10, 16:20
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksand99
Sista stycket låter som att ditt ego försöker skydda din självbild. Är det verkligen sant att du som man med en sexdrift inte är intresserad av att ha sex med kvinnor? För det låter nästan som det. Om du hade börjat om från början 20 år hade du kanske tyckt annorlunda. Det låter som dina åsikter är färgade av att du levt utan sex så länge.

Det är väldigt lätt för dig att hävda. Är man en blyg och tafatt tjomme med jobbiga uppväxtförhållanden så är det inte så lätt. Idag så pratar unga om sex och relationer på ett mycket öppnare sätt än vad man gjorde "förr i tiden"; på -80-talet.

Jag har periodvis rest och bott utomlands och haft en del intresserade efter mig men det har känts hopplöst.
Problemet är att jag sällan har sett utsikten att det går att bygga något förhållande på lösa inviter när livet i sig inte är spikrakt.

Det är väl klart att man har fastnat i en drömvärld där endast någon som ser ut som tjeckiska Silvia Saint duger som behag. No fap, javisst men den personliga mognad som jag har är jag kluven till vad man egentligen kan lägga in sina känslor till. Sedan är jag helt emot att skaffa barn; ser ingen framtid alls som en strulig farsa med skrikande ungar efter mig.
Citera
2017-11-11, 01:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Utbud och efterfrågan. Inflation och deflation. Priset på fitta högt. Priset på kuk lågt. Den fria marknaden som ställt till det lite men borde stabilisera sig om inte staten blandar sig i

Problemet är ju att staten har blandat sig i och vräkt in bortåt en miljon svartmuskiga kukar de senaste tio åren - vilket ofrånkomligt påverkar utbud och efterfrågan och ger våldsam slagsida...
Citera
2017-11-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Jag förstår inte dragningen till brudar, jag var förlovad i fem år, vafan en runk är i princip lika givande och jag slipper Gnäll nu. Win-win. Hon vill ha mig tillbaka men töcke får bara en chans. Otrogna idiot.
Citera
2017-11-12, 05:29
Medlem
Halvarkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är ju att staten har blandat sig i och vräkt in bortåt en miljon svartmuskiga kukar de senaste tio åren - vilket ofrånkomligt påverkar utbud och efterfrågan och ger våldsam slagsida...
Eftersom dom oftast står utanför marknaden och håller sig till mer trashiga marknaden borde inte det påverka svenska marknaden så mycket mer än att fittans attraktions värde sänkts eftersom den inte blir lika populär.
Citera
2017-11-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Eftersom dom oftast står utanför marknaden och håller sig till mer trashiga marknaden borde inte det påverka svenska marknaden så mycket mer än att fittans attraktions värde sänkts eftersom den inte blir lika populär.

Hur resonerar du när du tänker att efterfrågan SÄNKS när tillgången blir mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in