Citat:
Ursprungligen postat av
leksand99
Sista stycket låter som att ditt ego försöker skydda din självbild. Är det verkligen sant att du som man med en sexdrift inte är intresserad av att ha sex med kvinnor? För det låter nästan som det. Om du hade börjat om från början 20 år hade du kanske tyckt annorlunda. Det låter som dina åsikter är färgade av att du levt utan sex så länge.
Det är väldigt lätt för dig att hävda. Är man en blyg och tafatt tjomme med jobbiga uppväxtförhållanden så är det inte så lätt. Idag så pratar unga om sex och relationer på ett mycket öppnare sätt än vad man gjorde "förr i tiden"; på -80-talet.
Jag har periodvis rest och bott utomlands och haft en del intresserade efter mig men det har känts hopplöst.
Problemet är att jag sällan har sett utsikten att det går att bygga något förhållande på lösa inviter när livet i sig inte är spikrakt.
Det är väl klart att man har fastnat i en drömvärld där endast någon som ser ut som tjeckiska Silvia Saint duger som behag. No fap, javisst men den personliga mognad som jag har är jag kluven till vad man egentligen kan lägga in sina känslor till. Sedan är jag helt emot att skaffa barn; ser ingen framtid alls som en strulig farsa med skrikande ungar efter mig.