2017-10-21, 12:17
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Har inte satt mig in i allt detalj vad som sagt och gjorts.

Men känns inte allt väldigt uppförstorat? Och det pågår någon form av hetsjakt på Martin Timell?

Visst han kanske har lite grov humor och ibland bettet sig på ett sätt som inte är helt passande i vissa sammanhang med eller utan alkohol.

Men vem har inte gjort det liksom?
Såg någon video på Expressen när han skrek lite på en kollega, tillåt mig att skratta ibland bråkar man.
Kan tänka mig speciellt om man jobbar så tight och nära varenda som man gör i en produktion.
Plus att vi inte ar någon aning alls vad som hände innan eller om den han skrek på kanske förtjänade det.
Om folk har drabbats av det och mått så dåligt varför kommer man fram efter 8 år och berättar det?
Hade inte han och Lollo en relation? Kanske något där ifrån som gör henne arg?

Eller är han ett svin och jag missat något/Jag är ett svin som inte tycker han är ett svin?

Det luktar verkligen hetsjakt här. Expressen verkar driva karaktärsmord. Intervjuar någon fjantig fotograf som tycker Timell är svår att jobba med. Herregud, de flesta personligheter inom underhållning är "svåra att jobba med" då de har friheten att göra som de vill och behöver inte anpassa sig till uppförandekoder som kontorsslavar i samma utsträckning.

Dessutom är det väl inte olagligt att skälla på en medarbetare? Hade det varit en video där han uttryckts sig tex homofobiskt, fine, men här visas ju bara en stressad person som får ett mindre utbrott. Big fucking deal, händer varje dag.
2017-10-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det luktar verkligen hetsjakt här. Expressen verkar driva karaktärsmord. Intervjuar någon fjantig fotograf som tycker Timell är svår att jobba med. Herregud, de flesta personligheter inom underhållning är "svåra att jobba med" då de har friheten att göra som de vill och behöver inte anpassa sig till uppförandekoder som kontorsslavar i samma utsträckning.

Dessutom är det väl inte olagligt att skälla på en medarbetare? Hade det varit en video där han uttryckts sig tex homofobiskt, fine, men här visas ju bara en stressad person som får ett mindre utbrott. Big fucking deal, händer varje dag.

Ja, det är sjukt när Timells personliga brister är skäl nog till häxjakt i tidningen. Det är inget försvar av Timell utan bara att det får vara någon jävla måtta och att tidningarna antingen får sansa sig eller så får man skärpa lagen rejält. Vi kan inte ha en alternativ rättsprocess som går via Aftonbladet där man totalt ska trycka ner folk i skorna och anklaga dem för allt möjligt.

Det är överlag för mycket karaktärsmord och uthängningar av väldigt tveksam grund som får alldeles för stora konsekvenser för den drabbade. Timell är en offentlig person så jag förstår att man skriver om det om han döms i domstol för någonting. Men nu är han inte dömd, och det är väl inte ens någon process på gång såvitt jag vet. Det finns en film när Martin Timell blir arg (vilket man tydligen inte får bli längre) och anklagelser som inte har behandlats och prövats på ett rättssäkert sätt. Därmed inte sagt att anklagelsen är fel men det ska i så fall en domstol avgöra och inte en journalist.

Parallell rättskipning vid sidan av det ordinarie rättsystemet är aldrig okej och det är väldigt olyckligt att tidningarna börjar röra sig allt mer i den riktningen.
2017-10-21, 12:32
Medlem
-vaas-s avatar
Och han går nu ut i Aftonhoran och säger det folk vill höra där han ångrar sig och drar på sig offerkoftan i formen av att säga han ska gå i terapi, och på det sättet gör han exakt på det sättet man ska göra för att få komma undan med i princip vad som helst.

Citat:
"– I min patetiskt naiva vilja att roa människor har jag gått för långt och då har jag sårat människor och det är jag jätteledsen för."

Okej, så vad den säger här är att den vrider på att den vill bli sedd och bli bekräftad genom att synas på TV till att; den egentligen gör det här för andras skull mixat med att den förminskar sig och sätter andra över den. Den är ju egentligen självuppoffrande och sätter andra först menar den som egentligen är.. rakt emot hur det egentligen står till där den vill bli kändis för att känna sig viktig.

Svenska folket står egentligen till skuld mot Martin Timell pga den offrat sig för andra genom att roa dem.

Citat:
"– Det har inte varit ett genomgående drag i min personlighet men det har förekommit och det är tillräckligt jävla illa. Har jag sårat något ber jag djupast om ursäkt. Jag gjorde fel."

Här ska den föreställas vara den som rannsakar sig själv - den kan förmodligen inte se sig själv som andra gör och hintar om det här - den tar på sig rollen som den som gör det som riktas mot den och sätter sig själv i rollen som den som dömer. Mixat med att den gör sig liten och erkänner skuld.

Citat:
"– Jag förstår det, det måste bli rätsida på det här. Jag måste ta min del av det här ansvaret."

Samma sak här, den tar på sig en slags roll som den som är den som ska rätta till det som är fel.

Det här där om man riktar något mot en sak med jävligt lågt självmedvetande det brukar bli sådär att den personen skruvar till rollerna och tar på sig parten som den som är den som ska moralisera om den får en antydan om att något den gör är illa, det är något som blir pga grejer tidigt som fan i barndomen kring separation och förening med morsan-ish där om det går fel de projekterar sig själv hit och dit och rollerna när de blir konfronterade skiftas.

Det här är snack man ser hos psykopater där det är en slags vinkel i precis varje jävla mening - den kommer antagligen få frisedel dels pga hur den förminskar sig för det gör svenskar har överseende med vad som helst mixat med att den har gjort sig känd.

75% säker på att den kommer finta bort det och det kommer vridas till att den får "tala ut" i TV-soffor om vad dum den var - erkänna "nej nej, sådär gör man bara inte!" och visa hur den fördömer sig själv för vad dum den var och ta på sig att säga det alla andra menar som ett sätt att sätta sig i representantroll och hamna i centrum - där det i slutändan kommer vridas till att den på något sätt är offret i situationen och inte folket som behövt stått ut med den.
2017-10-21, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det där är ditt tankemonster. Det är fullt möjligt och även naturligt att fördöma både härskartekniker från ett stort varumärke som Martin Timell och våldtäktsmäns brott.
Det återstår att se. När den vänsterliberala pk-geggan offrat halva styrkan i sina inbördes maktkamper är det i konsekvensens namn dags att titta på blatterelaterade våldtäkter. MeToo kan väl inte bara handla om karriärrelaterat sexvåld som drabbar privilegierade kvinnor? Det blir en fortsättning på det här och gemenskapen hos kulturmarxisterna är inte den bästa om man uttrycker sig krasst... Nog ser du vad jag menar?
2017-10-21, 12:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det återstår att se. När den vänsterliberala pk-geggan offrat halva styrkan i sina inbördes maktkamper är det i konsekvensens namn dags att titta på blatterelaterade våldtäkter. MeToo kan väl inte bara handla om karriärrelaterat sexvåld som drabbar privilegierade kvinnor? Det blir en fortsättning på det här och gemenskapen hos kulturmarxisterna är inte den bästa om man uttrycker sig krasst... Nog ser du vad jag menar?
Det där tankemonstret får du låta rådbråka i en Metoo-tråd. Det finns redan sådana på forumet. Topic här är storebror Timell.
2017-10-21, 13:05
Medlem
trickydicks avatar
Han har visat stå-pitten för Caroline Giertz.
2017-10-21, 13:07
Medlem
leffe.js avatar
Timell har tydligen visat snorren för Caroline Giertz, konstigt att han inte klämde henne på brösten som med Lulu Carter. Giertz bröst är ju av storleken större.. Undrar hur hans fru reagerar när han klämmer och visar snorren här och där..? Och hans bror.....
2017-10-21, 13:12
Medlem
Masscentrums avatar
Efter att jag har skummat lite i tråden så är det en grej jag inte förstår. Varför väljer Lulu Carter att anmäla TImell när de har haft samlag under flera tillfällen? Hade jag varit Timell hade jag blivit förvirrad.
2017-10-21, 13:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Lulu Carter såg faktiskt väldigt bra ut när hon kom till TV4, och gjorde karriär sängvägen.

https://www.resume.se/globalassets/r...er/bild-30.png

Men vad har hänt sen? Hur kan det gå ner så snabbt (varning) :

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image...-carter-01.jpg

Inte undra på att hon blir bitter och gärna drar fram gamla historier från förr, då Martin Timell har tafsat på hennes villiga kropp.
2017-10-21, 13:22
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Ja, det är sjukt när Timells personliga brister är skäl nog till häxjakt i tidningen. Det är inget försvar av Timell utan bara att det får vara någon jävla måtta och att tidningarna antingen får sansa sig eller så får man skärpa lagen rejält. Vi kan inte ha en alternativ rättsprocess som går via Aftonbladet där man totalt ska trycka ner folk i skorna och anklaga dem för allt möjligt.

Det är överlag för mycket karaktärsmord och uthängningar av väldigt tveksam grund som får alldeles för stora konsekvenser för den drabbade. Timell är en offentlig person så jag förstår att man skriver om det om han döms i domstol för någonting. Men nu är han inte dömd, och det är väl inte ens någon process på gång såvitt jag vet. Det finns en film när Martin Timell blir arg (vilket man tydligen inte får bli längre) och anklagelser som inte har behandlats och prövats på ett rättssäkert sätt. Därmed inte sagt att anklagelsen är fel men det ska i så fall en domstol avgöra och inte en journalist.
TV4 säljer en produkt, tillsammans med Meter Film och med Martin Timell. De vill utstråla en viss sak, de bygger varumärken. Det de utstrålar är populärt. Sponsorer samlas runt sockerbiten, investerar med produktplacering: verktyg, fordon, kläder, byggmaterial. Tittarna samlas och tjusas. TV4 säljer tevereklam på tittarmängden. Hjulen snurrar. Allt är avhängigt att varumärket är attraktivt.

Att frontfiguren Martin Timell uppträder som en despot offcam, söndrar, härskar, sextrakasserar och tafsar är inte attraktivt. Det går helt på tvären med varumärket och tillåtandet skapar en sjuk bransch där den nya generationen får se att den som är ett svin får den största tårtbiten. Diskrepansen mellan vad man är och vad man utger sig vara leder till hyckleri i systemet, varumärket blir falskt. Martin vill inte sluta upp, han kan kanske inte sluta upp. Då väljer man att fortsätta hyckleriet för systemets produktion genererar vinster till TV4.

Trycket måste bli mycket stort för att åstadkomma förändring. 2008 rullade det vidare. När Rappne, Carter och Christiernsson talade ut 2015 rullade det vidare. När Carter tog upp det i en podd i augusti i år rullade det vidare, Timell nekade till allt i en annan podd sex veckor senare. Det är Äntligen hemma-systemet som har fortsatt hyckla och därigenom höjt insatserna. Bubblan kan inte spricka på annat sätt än med karaktärsmord.

Samhället handlar inte bara om polisanmälningar, brott och straff.

Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Parallell rättskipning vid sidan av det ordinarie rättsystemet är aldrig okej och det är väldigt olyckligt att tidningarna börjar röra sig allt mer i den riktningen.
Börjar röra sig allt mer i den riktningen? Såhär har det gått till i över tvåtusen år.
2017-10-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Och han går nu ut i Aftonhoran och säger det folk vill höra där han ångrar sig och drar på sig offerkoftan i formen av att säga han ska gå i terapi, och på det sättet gör han exakt på det sättet man ska göra för att få komma undan med i princip vad som helst.

Okej, så vad den säger här är att den vrider på att den vill bli sedd och bli bekräftad genom att synas på TV till att; den egentligen gör det här för andras skull mixat med att den förminskar sig och sätter andra över den. Den är ju egentligen självuppoffrande och sätter andra först menar den som egentligen är.. rakt emot hur det egentligen står till där den vill bli kändis för att känna sig viktig.

Svenska folket står egentligen till skuld mot Martin Timell pga den offrat sig för andra genom att roa dem.

Här ska den föreställas vara den som rannsakar sig själv - den kan förmodligen inte se sig själv som andra gör och hintar om det här - den tar på sig rollen som den som gör det som riktas mot den och sätter sig själv i rollen som den som dömer. Mixat med att den gör sig liten och erkänner skuld.

Samma sak här, den tar på sig en slags roll som den som är den som ska rätta till det som är fel.

Det här där om man riktar något mot en sak med jävligt lågt självmedvetande det brukar bli sådär att den personen skruvar till rollerna och tar på sig parten som den som är den som ska moralisera om den får en antydan om att något den gör är illa, det är något som blir pga grejer tidigt som fan i barndomen kring separation och förening med morsan-ish där om det går fel de projekterar sig själv hit och dit och rollerna när de blir konfronterade skiftas.

Det här är snack man ser hos psykopater där det är en slags vinkel i precis varje jävla mening - den kommer antagligen få frisedel dels pga hur den förminskar sig för det gör svenskar har överseende med vad som helst mixat med att den har gjort sig känd.

75% säker på att den kommer finta bort det och det kommer vridas till att den får "tala ut" i TV-soffor om vad dum den var - erkänna "nej nej, sådär gör man bara inte!" och visa hur den fördömer sig själv för vad dum den var och ta på sig att säga det alla andra menar som ett sätt att sätta sig i representantroll och hamna i centrum - där det i slutändan kommer vridas till att den på något sätt är offret i situationen och inte folket som behövt stått ut med den.
Oj. En tankeläsare. Det är du inte ensam om för det finns det flera här inne. Tydligen har du examen i psykiatri också. Vilken finfin kombination. Hoppas du används mycket inom rättspsykiatrin.

Jag tycker verkligen att det är vidrigt med härskartekniker i alla former och utnyttjande av makt på uselt sätt, men tycker lika illa om pöbelmentalitet faktiskt. Nu tycker jag det här har gått för långt och motverkar sitt förhoppningsvis goda syfte så det blir skit och ingenting i stället.
2017-10-21, 13:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Han har visat stå-pitten för Caroline Giertz.
Och kallat Jenny Strömstedt för "den fula feminsitfittan". Man kan undra hur det stå till i skallen på karln...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in