2017-10-20, 15:30
Medlem
Har allt detta hat mot Timell alltid funnits eller? Trodde han var en av Sveriges populäraste och folkkäraste personer. Typ Lill-Babs-nivå.
2017-10-20, 15:31
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han erkänner och söker hjälp.

https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/
Haha, så han valde den taktiken ja.
Åtminstone mer rakryggat än vissa andra utpekade.
2017-10-20, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Visst är det att enbart lyfta ut. MT är väl frilansare det ät bra att avsluta avtalet. Nu har TV4 avslutat Äntligen Hemma för resten av säsongen. Skälet är att dom inser att även om det kostar dom några miljoner i intäkter så kostar det dom mer att fortsätta skydda MT. Meter inser att MT är körd om dom vill fortsätta att producera åt fyran.

Det handlar inte om juridik det handlar om vad som är möjligt och hur det framställs. Uppenbarligen har MT betett sig som en skitstövel. Kanske inte på ett juridiskt antastligt sätt men på ett kommersiellt såväl Meter som Tv4 lever på en kommersiell marknad och måste anpassa sig efter det. Man trode sig komma undan men Metoo satte stopp för att kvinnorna på tv4 skulle kunna fortsätta att rädda MT.

Sedan är MT knappast snickare. Han är främst tv-pajas

Jag talar ingen juridik i inlägget du undvikande bemöter, jag hänvisar till arbetsmiljöns föreskrifter om vad mobbing bl a är. Men visst kan man ta detta juridiskt istället för interna utredningar som tv4 valt, cheferna har ingen skyldighet att utreda "mobbing" utan kan direkt välja att låta domstol avgöra och tolka detta med hjälp av arbetsmiljölagen men inte ens det är möjligt då ingen specifik anmälare finns, bara löst snack än så länge.

Självklart har MT också sina möjligheter att agera. Framtiden lär väl utvisa vad detta blir för just nu är det bara löst skit som cirkulerar, där Expressen med Ola på fb är de drivande krigarna....
2017-10-20, 15:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Haha, det är skitkul.
Ja!
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Haha, så han valde den taktiken ja.
Åtminstone mer rakryggat än vissa andra utpekade.
Det var det klokaste han kunde göra. Inte helt rätt att fatta korrekta beslut i en chockfas. Om ett halvår kanske han skäms för att han erkände
2017-10-20, 15:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han erkänner och söker hjälp.

https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/

Smart drag av honom. En "totalpudel". Om Anders Borg hade ljugit och sagt att (iofs, med tanke på beteendet kanske det inte varit en lögn... ) "ska återuppta att börja gå på mina AA-möten igen" så hade t o m den ekonomiska eliten förlåtit honom. och han hade sluppit leka doktorand. Kukviftande och tafsande kan alltid förlåtas, om man s a s medikaliserar "problematiken"... (värre med FV...)
2017-10-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja släpa svinen i smutsen, #metoo var bara meningslöst innan Cissi anklagade en specifik person istället för någon sorts meningslöst "män". Anklagar man alla tar ingen åt sig. krossar man en man så skräms andra till att förbättra sitt beteende. Don't get over it; get even. Passa er äckelgubbar från och med nu hänger vi ut er och förstör era liv.

Nu har ju inte jag skrivit detta, även om jag håller med till viss del. Man ska anmäla. Punkt slut. Hänga ut är ingen bra ide. Backfire kommer som ett brev på posten. Anmäl. Anmäler man inte så kommer det aldrig att finnas respekt för anklagelsen. Som Patrik Sjöberg. Väntade tills tränaren dog innan han drog hans namn i smutsen. Baktala en död man. Hade han anmält detta medans tränaren levde så hade han fått alla mina sympatier, även om anmälan hade lagts ner.
2017-10-20, 15:36
Medlem
simonvps avatar
Psykopaten på väg att försöka vinna tillbaka folkets förtroende.
2017-10-20, 15:37
Avstängd
Det är väl mest respektlöst mot badtunnetjejens kille tycker jag.
2017-10-20, 15:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Smart drag av honom. En "totalpudel". Om Anders Borg hade ljugit och sagt att (iofs, med tanke på beteendet kanske det inte varit en lögn... ) "ska återuppta att börja gå på mina AA-möten igen" så hade t o m den ekonomiska eliten förlåtit honom. och han hade sluppit leka doktorand. Kukviftande och tafsande kan alltid förlåtas, om man s a s medikaliserar "problematiken"... (värre med FV...)
Nu kör Timell en lång terapi och kommer tillbaka med nya insikter. Är han riktigt smart kör han på temat och jobbar för att synliggöra unkna mansbeteenden - Äntligen Henna.
2017-10-20, 15:38
Medlem
Giant Squids avatar
Hedrande att han går ut och kommenterar spektaklet. Det vinner han väkdigt mkt på till skillnad från horbockarna på Aftonslasken.
2017-10-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hedrande att han går ut och kommenterar spektaklet. Det vinner han väkdigt mkt på till skillnad från horbockarna på Aftonslasken.

Martin Timell lägger sig platt.. hedrande..
2017-10-20, 15:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Fick faktiskt tillbaka lite respekt för Timell nu. Han har visserligen inget att förlora, men det är starkt att erkänna vad man har hållit på med och vilja bättra sig. I Expressen sa han rakt ut att han förmodligen faktiskt är sexist och att han har uråldriga värderingar. Inga bortförklaringar eller lögner, bara ett erkännande. Som han vill jobba på att förbättra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in