2017-10-20, 17:34
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Ja precis. Mitt i all "ånger" och tid för "reflektion" lyckas han ändå flika in sådana kommentarer. Han är alldeles för dum i huvudet för att anses vara psykopat. Han är bara ett rent och skärt svin och bör omedelbart föras till en permanent frysbox, utan att passera "gå"
Vet inte det jag. När psykopater känner att de har kontroll finns det ingen hejd på deras självförtroende och förmåga att manipulera, men lyckas man pressa dem ordentligt så att fasaden börjar rämna agerar de ogenomtänkt och vårdslöst.
2017-10-20, 17:34
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Folkkär? Och hur vet du det? Man ska aldrig ha en förutfattad mening om andras åsikter utifrån vad man själv tycker.

Det är klart som fan han är folkkär, framförallt i åldrarna medelålder till ålderspensionärer. Vilka tror du tittar på Martin Timells program och vilka vänder sig reklamen till? Dessa åldersgrupper är jäkligt viktiga för gammel-TV.
2017-10-20, 17:36
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Vet inte det jag. När psykopater känner att de har kontroll finns det ingen hejd på deras självförtroende och förmåga att manipulera, men lyckas man pressa dem ordentligt så att fasaden börjar rämna agerar de ogenomtänkt och vårdslöst.

Narcissist med psykopatiska drag månne? Jag vill tro att en tvättäkta psykopat hade nekat in i det sista eller varit betydligt mer konsekvent i sina uttalanden
2017-10-20, 17:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Folkkär? Och hur vet du det? Man ska aldrig ha en förutfattad mening om andras åsikter utifrån vad man själv tycker.

Han är en väldigt folkkär och mäktig tv-personlighet.

Många folk föll nog för hans charmiga yttre och mysiga skratt.
2017-10-20, 17:39
Medlem
Många tycks missa den värsta delen av historien.

Martin Timell är en enskild person som har haft en snedvriden verklighetsuppfattning, enorm brist på empati och missbrukat sin status på arbetsplatsen och sitt kändisskap.

TV4 är ett företag med hundratals anställda som omsätter miljarder och har ett väsentligt inflytande på svenska folket och därmed borde ha ett visst ansvar mot allmänheten.

De har känt till MT's agerande och låtit det fortlöpa för att tjäna pengar och blundat för de av sina anställda som farit illa av hans agerande. I nedan intervju svarar TV4's kanalchef Fredrik Arefalk på varför de inte agerade tidigare;

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...gerat-tidigare

Han säger mest ursäkter och undanflykter utan att ge några konkreta svar. Budskapet mellan raderna kan bara tolkas som att TV4 accepterar den här typen av beteende så länge det kommer från en lukrativ medarbetare och företaget inte behöver lida några kännbara konsekvenser.

Det enda trovärdiga sättet för TV4 att motbevisa att de inte accepterar sexism och mobbing är att de chefer som har känt till problemet och haft befogenhet att agera mot MT tidigare men inte gjort det avgår. I synnerhet Åsa Sjöström, Fredrik Arefalk och VD Casten Almqvist.
2017-10-20, 17:40
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan man ana att det börjar forma sig nån sorts team Martin eller Virtanen? Typ att man försvarar och ursäktar Timell om man är ”höger” (eftersom Timell dragit bögakämt o varit rasistisk) och enbart attackerat Virtanen?

Vidrigt isåfall. Båda är ju äckel och förtjänar all skit.

Ingen på vänsterflanken försvarat Virtanen. Däremot som jag sagt kommer virtanens fall bli mjukare om drevet mot honom är politiserat och drivs av massa sd2018-troll.

Struntprat.
Kan mycket väl vara en sanning i det du skriver om att det blir bagatelliseringar mot Timell. Vilket förstås har mycket att göra med att han inte vräkt ur sig översittarattityd mot allmänheten år ut och år in och dessutom ska ha utfört brott som är långt mycket äckligare och grövre än Timells.

Sen så finns det proppfullt med vänstersympatisörer som försvarar Virtanen. Dels i skvallertråden om honom, dels bland hans kolleger på AB. Däribland Cantwell och Swedin.
2017-10-20, 17:41
Medlem
barkies avatar
Feministerna vann. Förstör hundratals liv på daglig basis. Snart har vi en ny kvinnlig SVT-chef och en ny kvinnlig programledare i Timells program.
2017-10-20, 17:42
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Vore anmärkningsvärt om han i ångesten går till tv4-chefen, ber om en sista chans att få be om ursäkt, live inför svenska folket i äntligen hemma nästa tisdag, och tog livet av sig med en slagborr. Han hade gått till historien o hans bror kunde prata om det på mix megapol med gry forsell.
2017-10-20, 17:43
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atfc
Många tycks missa den värsta delen av historien.

Martin Timell är en enskild person som har haft en snedvriden verklighetsuppfattning, enorm brist på empati och missbrukat sin status på arbetsplatsen och sitt kändisskap.

TV4 är ett företag med hundratals anställda som omsätter miljarder och har ett väsentligt inflytande på svenska folket och därmed borde ha ett visst ansvar mot allmänheten.

De har känt till MT's agerande och låtit det fortlöpa för att tjäna pengar och blundat för de av sina anställda som farit illa av hans agerande. I nedan intervju svarar TV4's kanalchef Fredrik Arefalk på varför de inte agerade tidigare;

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...gerat-tidigare

Han säger mest ursäkter och undanflykter utan att ge några konkreta svar. Budskapet mellan raderna kan bara tolkas som att TV4 accepterar den här typen av beteende så länge det kommer från en lukrativ medarbetare och företaget inte behöver lida några kännbara konsekvenser.

Det enda trovärdiga sättet för TV4 att motbevisa att de inte accepterar sexism och mobbing är att de chefer som har känt till problemet och haft befogenhet att agera mot MT tidigare men inte gjort det avgår. I synnerhet Åsa Sjöström, Fredrik Arefalk och VD Casten Almqvist.

Här är Timells Superutskällning som alltså ska illustrera mobbningen. Det är förstås inte hela bilden och egentligen så är det ju sextrakasserierna han anklagas för som är intressanta, inte att han dragit något blatteskämt och skriker mesigt med pipröst "jag åker hem!! Jag vill ha skoj på jobbet!!"

Han verkar mest vara ganska labil,inte vad jag skulle kalla för mobbning. Men så finns ju vuxna karlar numera som inte kan ta en höjd röst utan att börja gråta.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-10-20 kl. 17:45.
2017-10-20, 17:43
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Efter att ha lyssnat på följande så är jag helt övertygad om att Martin är en riktig skitstövel

https://youtu.be/RvhBsfUsmmY

Förstår att man blir arg när någon antyder att man slår sin fru, men det han säger på telefonsvararen avslöjar väldigt mycket hur han antagligen behandlar folk när kameran är avslagen.
Jag tycker det är Albin Olsson som är en skitstövel som kommer med ett sådant påstående helt utan grund men det är jag det och inget av det han säger i klippet antyder (enligt mig) till att han privat behandlar folk illa.

En riktig fjant den där Albin, en skitunge som bara ute efter fler följare till sin meningslösa podcast!
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-10-20 kl. 17:52.
2017-10-20, 17:47
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Narcissist med psykopatiska drag månne? Jag vill tro att en tvättäkta psykopat hade nekat in i det sista eller varit betydligt mer konsekvent i sina uttalanden
Om O.T. ber jag om ursäkt.
Jag har haft med psykopater att göra, även i rättssalen. Befunnit mig på kärandesidan som biträde och sett hur svaranden (tvättäkta psykopat, inte Hollywood-varianten) reagerade när denne konfronterades med ett vittnesmål som fullständigt slog hål på svarandens huvudsakliga försvar. Grejen med det var att innehållet i det vittnesmålet kom väldigt oväntat för svaranden, en mycket obehaglig chock alltså. Reaktionen var helt obetalbar! Ilskan var påtaglig.
2017-10-20, 17:48
Medlem
used66s avatar
eller med tanke på andra beskyllningar här på Flashback. "timell i anger management"

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om Tv4 är smarta nu så spelar de in en serie med "Timell i terapi"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in