Citat mickes418 #1219:
Hon golade ändå, men valde att inte anmäla. Varför? Varför anmälde inte ngn? Rent logiskt så stämmer inte berättelsen.
Citat Antivalent #1296:
Det bästa sättet att få bort brottsligt beteende är att anmäla när det händer. Är man inte redo att ens göra en polisanmälan ska man inte hålla på... och ge sig ut i striden.
Det är väl ingen nyhet att folk bär sig åt som svin och helt cyniskt kunnat räkna med att komma undan? ("Hon säger nog inget...") Frågar "varför" gör man i det här läget inte av okunnighet eller dumhet - sådan okunnighet eller dumhet finns inte - bara av hyckleri.
Den cynismen och det hyckleriet uppfostras vi till och matas med 24/7. Män kommer / ska komma undan, kvinnor är / ska vara artiga och försiktiga. Varenda kvinna - varenda kvinna! - har ursäktat svineri med tankar som "Det var väl inte så farligt", "Han var full / deprimerad / bla bla", "En gång är ingen gång", "Vem vill vara gnällspik / festförstörare / bitch / offer", "Det är ju pinsamt", "Rädda jobbet", "Orka", "De kommer inte att tro mig", "Vad ska de tro om mig"... och rent av "Han slår ihjäl mig".
Och hur långt har man kommit med det? Hur mycket har artighet och försiktighet hjälpt? Till slut får man ge upp den hyggliga tonen.
Citat Tjuvhedern #1290:
Men idiot. Om du inte fattar varför folk ofta inte anmäler brott av sexuellt slag... så kan du ju bara gå och fortsätta sitta på din kammare och runka din lillsnorre. Dö, bara dö.

Inte konstigt att samtalet blir uppskruvat och ibland förs på låg nivå när korken väl dras ur flaskan, medieflaskan dessutom. Det är många kockar med egna agendor om soppan - hämndlystna kvinnor, skuldmedvetna män, drama queens, skadeglada konkurrenter, upplagekåta tidningar, skrämda tv-bolag, mycket mycket pengar, och så ja, alla cyniker och hycklare med fingret i luften...
Kul förresten att se Expressen publicera namn för att hetsa på Aftonbladet - som självklart måste hyckla pressetik och inte publicera namn - eftersom de har ett eget lik i garderoben...