2017-10-20, 15:15
Medlem
twockos avatar
Vill den där fega Bonnierkanalen göra sig ännu mindre och förlora ännu mer pengar på att lägga ner Äntligen Hemma och alla repriser på Äntligen Hemma och Fuskbyggarna för all framtid så har de min välsignelse. Påminner om Top Gear och BBC. Jag önskar Martin Timell all lycka i framtiden.
2017-10-20, 15:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Menar du att Timells beteende beror på att media lagt fokus på det?

Nej jag menar att det är något sjukt med att media går i spinn av obekräftade sexuella trakasserier samtidigt som de ignorerar den invandringsrelaterade våldtäktsepidemin som fenomen fullständigt. De ser ett mönster i det ena men inte i det andra. Det är sjukt. Ditt svar var även det lite sjukt.
2017-10-20, 15:17
Medlem
Garnityrs avatar
Att MT nu försvunnit ur rutan har till 100% säkerhet med TV4:s sponsorer att göra. TV4 har förstått i många år hur han har betett sig, vilket också har framkommit, men hans varumärke har varit för starkt för att våga knuffa på. Självklart har potentiellt drev mot TV4:s dubbelmoral hjälp till, men eftersom Äntligen Hemma och Fuskbyggarna bygger så enormt mycket på produktplacering är det dessa produktplacerande företag som inte vill förknippas med en potentiell sexbrottsling. Stora bygg- och verktygsbolag har garanterat haft honom som konferencier på kickoffer och som en extra krydda till kundevent, de måste nu göra allt de bara kan för att så fort som möjligt ställa sig på tillräckligt långt avstånd att skiten inte skvätter på dom. Så banala är nämligen vi människor; när skandaler har drabbat internationella stjärnor är som bekant det första som händer att sponsorerna flyr.

Sannolikt finns det moralklausuler i produktplaceringsavtalen som ger företagen rätt att omedelbart bryta avtalet ifall det framkommer förargelseväckande uppgifter om produktion.
2017-10-20, 15:18
Medlem
Han Martin Timell kör givetvis lite härskarstil mot reportern på Aftonbladet också:

– Nej, det är TV4:s beslut. Det får du ta med dem, säger Martin Timell.
Han vill inte heller kommentera de anklagelser som riktats mot honom.

Får jag fråga hur du känner?

– Det var inte ens en bra fråga. Det kan du nästan lista ut. Om man är utsatt för en hetsjakt så gör det jävligt ont.

Läskig typ.
2017-10-20, 15:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Att MT nu försvunnit ur rutan har till 100% säkerhet med TV4:s sponsorer att göra. TV4 har förstått i många år hur han har betett sig, vilket också har framkommit, men hans varumärke har varit för starkt för att våga knuffa på. Självklart har potentiellt drev mot TV4:s dubbelmoral hjälp till, men eftersom Äntligen Hemma och Fuskbyggarna bygger så enormt mycket på produktplacering är det dessa produktplacerande företag som inte vill förknippas med en potentiell sexbrottsling. Stora bygg- och verktygsbolag har garanterat haft honom som konferencier på kickoffer och som en extra krydda till kundevent, de måste nu göra allt de bara kan för att så fort som möjligt ställa sig på tillräckligt långt avstånd att skiten inte skvätter på dom. Så banala är nämligen vi människor; när skandaler har drabbat internationella stjärnor är som bekant det första som händer att sponsorerna flyr.

Sannolikt finns det moralklausuler i produktplaceringsavtalen som ger företagen rätt att omedelbart bryta avtalet ifall det framkommer förargelseväckande uppgifter om produktion.

Ruggigt bra sammanfattat om den dubbelmoral och cynism som mediavärlden består av!
2017-10-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrotroll
Citat mickes418 #1219:
Hon golade ändå, men valde att inte anmäla. Varför? Varför anmälde inte ngn? Rent logiskt så stämmer inte berättelsen.
Citat Antivalent #1296:

Det bästa sättet att få bort brottsligt beteende är att anmäla när det händer. Är man inte redo att ens göra en polisanmälan ska man inte hålla på... och ge sig ut i striden.

Det är väl ingen nyhet att folk bär sig åt som svin och helt cyniskt kunnat räkna med att komma undan? ("Hon säger nog inget...") Frågar "varför" gör man i det här läget inte av okunnighet eller dumhet - sådan okunnighet eller dumhet finns inte - bara av hyckleri.
Den cynismen och det hyckleriet uppfostras vi till och matas med 24/7. Män kommer / ska komma undan, kvinnor är / ska vara artiga och försiktiga. Varenda kvinna - varenda kvinna! - har ursäktat svineri med tankar som "Det var väl inte så farligt", "Han var full / deprimerad / bla bla", "En gång är ingen gång", "Vem vill vara gnällspik / festförstörare / bitch / offer", "Det är ju pinsamt", "Rädda jobbet", "Orka", "De kommer inte att tro mig", "Vad ska de tro om mig"... och rent av "Han slår ihjäl mig".
Och hur långt har man kommit med det? Hur mycket har artighet och försiktighet hjälpt? Till slut får man ge upp den hyggliga tonen.

Citat Tjuvhedern #1290:
Men idiot. Om du inte fattar varför folk ofta inte anmäler brott av sexuellt slag... så kan du ju bara gå och fortsätta sitta på din kammare och runka din lillsnorre. Dö, bara dö.

Inte konstigt att samtalet blir uppskruvat och ibland förs på låg nivå när korken väl dras ur flaskan, medieflaskan dessutom. Det är många kockar med egna agendor om soppan - hämndlystna kvinnor, skuldmedvetna män, drama queens, skadeglada konkurrenter, upplagekåta tidningar, skrämda tv-bolag, mycket mycket pengar, och så ja, alla cyniker och hycklare med fingret i luften...

Kul förresten att se Expressen publicera namn för att hetsa på Aftonbladet - som självklart måste hyckla pressetik och inte publicera namn - eftersom de har ett eget lik i garderoben...

Fel! Jag har stött på två kvinnor som blivit våldtagna på riktigt. En anmälde, en gjorde det inte. En ser sig konstant som ett offer och hatar män, är en tokfeminist, en har skinn på näsan, ser situationen som den är. Vem som gjorde anmälan låter jag dg gissa. Det största hotet mot kvinnor är inte män, inte ens män som våldtar eller misshandlar. Kvinnors största hot är feminister och liknande som vill utmåla alla kvinnor till offer till höger och vänster, och som försöker fria kvinnor från allt ansvar i livet. Det är dessa som oftast blir våldtagna, blir misshandlade till döds mm.
2017-10-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Han Martin Timell kör givetvis lite härskarstil mot reportern på Aftonbladet också:

– Nej, det är TV4:s beslut. Det får du ta med dem, säger Martin Timell.
Han vill inte heller kommentera de anklagelser som riktats mot honom.

Får jag fråga hur du känner?

– Det var inte ens en bra fråga. Det kan du nästan lista ut. Om man är utsatt för en hetsjakt så gör det jävligt ont.

Läskig typ.
TV4-profilens program stoppas http://www.gp.se/n%C3%B6je/tv4-profi...ppas-1.4751465
2017-10-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barium
Gode gud! Ni fattar alltså inte att det inte är ok att klappa tjejer både här och där. Det är såna som ni som är det stora problemet, idioter!

Säg mig när det är ok. När man är på dejt? När man är gift? När man har skriftligt godkännande? Den enda idioten här är du som antar att alla män går runt och klappar tjejer på baken "här och där".
2017-10-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
För Timell att hitta tillbaka krävs en rejäl insats från honom med ursäkter, förklaringar och löften om bot och bättring för att sedan kanske få lov att köra någon mindre produktion i Kanal 5. Vill han och orkar han det?

Han är 59 år och lär ha pengar nog för att klara sig bra resten av livet. Barnen är vuxna sedan länge. Varför inte bara flytta till anonymitet i Spanien och ta det lugnt.

Att hitta tillbaka?
Är du knäpp? Jag hoppas att denna gris kommer att dö sakta och långsamt.
Och kan garantera att grisens "karriär" är över, helst slut. Väntar bara på att hans vidriga bror ska gå samma öde till mötes.
2017-10-20, 15:27
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Att hitta tillbaka?
Är du knäpp? Jag hoppas att denna gris kommer att dö sakta och långsamt.
Och kan garantera att grisens "karriär" är över, helst slut. Väntar bara på att hans vidriga bror ska gå samma öde till mötes.

Anders stora penis har inget med detta att göra.
2017-10-20, 15:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han erkänner och söker hjälp.

Citat:
TV4-profilen erkänner tafsande, säger att han ska ringa runt och be om ursäkt samt söka hjälp.

– Jag har inte fattat att gjort folk jävligt illa. Jag har inte fattat att mitt beteende är grovt föråldrat.
https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/
2017-10-20, 15:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har ni tänkt på att om man kastar om bokstäverna i "Martin Timell" så kan det bli "Alltmer Intim"...

Ha ha! Tack för dagens Fb-garv!

Timell har väl alltid varit känd som en skitstövel i alla avseenden? Är det inte lite skitnödigt av TV4 att lyfta "hans" program från tablån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in