2017-10-20, 11:34
Medlem
vichy6s avatar
Jag jobbade med Martin Timell på 90-talet. Han var både extremt rolig och trevlig. Bilden TV ger av honom är såsom jag uppfattade honom. Träffade även honom i sällskap med hans fru. Inga konstigheter.
2017-10-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
Jag är så jävla ledsen över MT. En riktig mysfarbror på Äntligen Hemma som trots sin extremt monotona tråkighet förgyllt många arbetslösa timmar i soffan.
Han har nog några jobbiga år framför sig..

Det tycker jag han skulle ha tänkt på innan han började grisa sig. En tjej ska ju bara ha varit 14 år när han kontaktade henne på Facebook och skrev att han ville göra fula saker.
2017-10-20, 11:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoefian
Det tycker jag han skulle ha tänkt på innan han började grisa sig. En tjej ska ju bara ha varit 14 år när han kontaktade henne på Facebook och skrev att han ville göra fula saker.
Källa på det? Låter ytterst dumt av framförallt en känd person att göra så när det är löjligt enkelt att bevisa. Karriären (och hela livet) skulle lätt kunnat ha förstörts på två sekunder om så vore fallet. Vill man inte bli hatad av Sverige så hade det helt enkelt varit förbannat korkat.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2017-10-20 kl. 11:52.
2017-10-20, 11:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Kan det bli mer falskt?

https://youtu.be/Pa2seZR1Hao

lol
2017-10-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Vilken löjlig jävla häxjakt på män. Hur är vårt samhälle på väg att utvecklas egentligen? Det slutar väl med en våldtäkt, när en man råkar ögna på fel kroppsdel.

Om någon har ansetts begått ett övergrepp så anmäl personen. Döms personen i domstol så finns en dom som man kan utgå ifrån. Ska pöbeln anklaga och döma personer kan nog många oskyldiga råka illa ut.

Samhället är på väg att gå åt helvete på grund av sådana som dig som inte begriper bättre. Vad tror du själv att många inte anmäler för, jo för att de inte blir betrodda, tystas ner (som i fallet med MT och assistentkollegan i badtunnan och även i fallet med FV och CW då hon tvingades till att hålla tyst) och riskerar att bli av med både jobb och karriär för något som de vet att de ändå inte kan få upprättelse för.

Att anmäla är dessutom en sak, men det är inte alltid som det leder till en fällande dom i slutändan. Det är väldigt få våldtäktsfall som gör det ska jag tala om. Blir man då heller inte betrodd och dessutom bemöts med jargonger och bortförklaringar av omgivningen som att förövaren var full och att man överdriver eller är känslig så känns det såklart hopplöst och lönlöst att anmäla. offret är med största sannolikhet chockad, arg, ledsen och traumatiserad. Att då behöva bli ifrågasatt och inte betrodd skulle göra vem som helst uppgiven.

Nästa gång kan det vara din syster, dotter, mamma eller väninna som råkar ut för något sådant och då hoppas jag att du även skuldbelägger dig själv, för du är med och bidrar till det rådande samhällsklimatet med dina åsikter och fördomar.
Senast redigerad av Den.smarta 2017-10-20 kl. 11:54.
2017-10-20, 11:48
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jo, det är nog så att en del drar sig för att anmäla och det är för jävligt att det ska vara så, men i detta fallet hade det kunnat bli något om alla dessa som nu skriver på fejsbook och allt vad det är istället hade anmält. Förhoppningsvis händer det något om det kommer in massvis med anmälningar mot en och samma person.

När det gäller TM är antagligen svaret att såväl ledning på Meter som TV4 kände till vad som förevarit. Man visste om badtunnan man visste om han jargong. Man gjorde ingenting väsentligt åt det.

Nu i skenet av alla andra händelser som Virtanen och mettoo-rörelsen så blir det för svårt att stoppa huvudet i sanden. När dessutom några av de största finansiärerna säger ifrån så kan man inte längre strunta i missförhållandena. Nu bör MT åka ut och äntligen hemma slängas ut från tablån.
2017-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Kan det bli mer falskt?

https://youtu.be/Pa2seZR1Hao

lol
Har för mig Timell sa i Schulman show att "Sveriges roligaste klipp" var det sämsta han gjort och det håller jag med om.

Annars har jag alltid gillat Martin Timell, han har varit programledare i SVT:s "Bullen" och senare på TV4 i "Cluedo", "På rymmen", "Äntligen Hemma" mfl och han har alltid gjort ett bra jobb och gör sig inte på något sett märkvärdig som han brorsa Anders gör.
2017-10-20, 11:56
Medlem
Den där videon var ju hur fjantig som helst. Inge fel att ha en dålig dag han är ju inte ens så farligt irriterande.

Om jag skulle haft media bevakning så skulle jag vart mycket värre ute för att jag har temperament när jag jobbar.

Nu har jag inte hela storyn men vad jag har hört änsålänge så är det fjantigt att likställa Timell med Weinstein.

Behövs inte mycket för att hängas ut i Sverige.
2017-10-20, 12:00
Medlem
magicalmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vem är Ola Fredholm?
Ola Fredholm är en habil hantverkare inom filmproduktion (han står bakom kameran och filmar det som sägs åt honom) och har medverkat i en prisbelönt produktion.

MEN, han är också själva parodin av en förvirrad, okunnig pk-idiot.
2017-10-20, 12:00
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Samhället är på väg att gå åt helvete på grund av sådana som dig som inte begriper bättre. Vad tror du själv att många inte anmäler för, jo för att de inte blir betrodda, tystas ner (som i fallet med MT och assistentkollegan i badtunnan och även i fallet med FV och CW då hon tvingades till att hålla tyst) och riskerar att bli av med både jobb och karriär för något som de vet att de ändå inte kan få upprättelse för.

Att anmäla är dessutom en sak, men det är inte alltid som det leder till en fällande dom i slutändan. Det är väldigt få våldtäktsfall som gör det ska jag tala om. Blir man då heller inte betrodd och dessutom bemöts med jargonger och bortförklaringar av omgivningen som att förövaren var full och att man överdriver eller är känslig så känns det såklart hopplöst och lönlöst att anmäla. offret är med största sannolikhet chockad, arg, ledsen och traumatiserad. Att då behöva bli ifrågasatt och inte betrodd skulle göra vem som helst uppgiven.

Nästa gång kan det vara din syster, dotter, manma eller väninna som råkar ut för något sådant och då hoppas jag att du även skuldbelägger dig själv, för du är med och bidrar till det rådande samhällsklimatet med dina åsikter ich fördomar.

Så du vill alltså ha ett pöbelstyre utan domstolar där domar utdelas utan bevis och på hörsägen? Det samhället vill nog inte de flesta ha efter lite eftertanke, för just eftertanke verkar det saknas hos en del människor. Man får hoppas att dessa människor inte får någon makt.
2017-10-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Får hålla med. Hade jag tagit en tjej på rumpan, och hon hade skrattat, hade jag tolkat det som att hon är med på noterna. Är hon inte med på det så säger hon ifrån eller slår bort handen. Då håller man tassarna borta.
Gode gud! Ni fattar alltså inte att det inte är ok att klappa tjejer både här och där. Det är såna som ni som är det stora problemet, idioter!
2017-10-20, 12:01
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivarteein
Den där videon var ju hur fjantig som helst. Inge fel att ha en dålig dag han är ju inte ens så farligt irriterande.

Om jag skulle haft media bevakning så skulle jag vart mycket värre ute för att jag har temperament när jag jobbar.

Nu har jag inte hela storyn men vad jag har hört änsålänge så är det fjantigt att likställa Timell med Weinstein.

Behövs inte mycket för att hängas ut i Sverige.

Tycker du ja,detta är ju ett axplock fattar du väl...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in