Citat:
Ursprungligen postat av
andreasmm
Tala om masspsykos.
Innan folk tappar all sin skit för att vräka ur sig oförskämdheter mot Martin Timell borde man väl kunna börja med att ta reda på vad han faktiskt påstås ha gjort. Försök vara lite nyanserade i alla fall, va?
Men det enda denna Lulu Carter gör är att tala i gåtor via sin sociala medieprofil och använda sitt antal följare som någon form av internetkrigare.
Kvinnor tycks gilla att använda sig av passivt aggressiva metoder istället för att faktiskt tala i klarspråk.
Ytterst fånigt och fegt gjort av henne. Hade hon velat hänga ut någon hade hon kunnat göra ett längre blogginlägg eller liknande och sakligt förklara vad hon hade för problem med personen istället för att göra en sådan feg attack som inte riktigt går att försvara sig mot. Någon jävla bild med Martin Timell bredvid den här Weinstein i Hollywood? Det är ju på sandlådenivå.
Ni som kommenterar och vräker ur sig saker som ni ändå inte har något med att göra med eller som ni inte har en aning om är bara pöbelmänniskor.
Håller med dig om att den del av anklagelserna som är insvepta i det tredjevågsfeministiska narrativet är riktigt motbjudande.
Dina rättssäkerhetssynpunkter är ej heller att förringa.
Å andra sidan, flockbeteende eller inte, så är jag här för att känna skadeglädje. Det är något visst med att få bevittna när kända och mäktiga personer faller ner från sina tronar.
Jag lägger helt enkelt mina etiska principer på hyllan ett slag och slår mig ner på läktarbänken för att titta på när pöbeln kastar ägg på offren i den digitala stupstocken