2017-10-16, 21:58
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Vad är det han ska ha gjort exakt? Våldtagit? Bastin skriver att någon fick 250 papp för att hålla tyst, sure det kanske stämmer men det behöver ju inte betyda att det var något udda med det, det fanns bara i allas intressen att hålla det tyst om det?

Visst att han kanske är en fitta och är vidrig som person men det betyder inte att han har våldtagit någon eller liknande.
Men kanske utnyttjat sin maktposition för att få stoppa in drutten?
2017-10-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Tala om masspsykos.

Innan folk tappar all sin skit för att vräka ur sig oförskämdheter mot Martin Timell borde man väl kunna börja med att ta reda på vad han faktiskt påstås ha gjort. Försök vara lite nyanserade i alla fall, va?
Men det enda denna Lulu Carter gör är att tala i gåtor via sin sociala medieprofil och använda sitt antal följare som någon form av internetkrigare.
Kvinnor tycks gilla att använda sig av passivt aggressiva metoder istället för att faktiskt tala i klarspråk.
Ytterst fånigt och fegt gjort av henne. Hade hon velat hänga ut någon hade hon kunnat göra ett längre blogginlägg eller liknande och sakligt förklara vad hon hade för problem med personen istället för att göra en sådan feg attack som inte riktigt går att försvara sig mot. Någon jävla bild med Martin Timell bredvid den här Weinstein i Hollywood? Det är ju på sandlådenivå.

Ni som kommenterar och vräker ur sig saker som ni ändå inte har något med att göra med eller som ni inte har en aning om är bara pöbelmänniskor.

Håller med dig om att den del av anklagelserna som är insvepta i det tredjevågsfeministiska narrativet är riktigt motbjudande.

Dina rättssäkerhetssynpunkter är ej heller att förringa.

Å andra sidan, flockbeteende eller inte, så är jag här för att känna skadeglädje. Det är något visst med att få bevittna när kända och mäktiga personer faller ner från sina tronar.

Jag lägger helt enkelt mina etiska principer på hyllan ett slag och slår mig ner på läktarbänken för att titta på när pöbeln kastar ägg på offren i den digitala stupstocken
2017-10-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Folk talar som att det vore absoluta sanningar nu och går i masspsykos och ska vräka alla sina oförrätter om Martin Timell. Någon taxichaufför ska dessutom lipa över att han bara fick 12 kr i dricks av honom för flera år sedan. Folk har helt enkelt för lite liv ifall de orkar spekulera i sånt här skvallerskit. Och precis, jag yttrar mina tankar kring hur dessa anklagelser har framförts, håller du inte själv med om att vi har väldigt lite på fötterna och att det är både fegt och fel sätt att gå via någon jävla Instagram-bild?

Det här social justice warrior-beteendet är faktiskt ett sjukligt beteende av folk. Det är lite som den där forskaren för några år sedan som varit högst delaktig i att landa en rymdfarkost på en komet, men istället för att bli hyllad som en hjälte för att ha bidragit med en av världshistoriens mest teknologiskt imponerande projekt så tappar folk all sin skit och mordhotar honom och försöker göra så att han mister jobbet allt pga. en jävla tröja han hade på sig i en intervju och folk förutsätter att han är ett sexistiskt gubbslem?

Samma sak här, det enda vi har nu är massa Twitter-rykten och en Instagram-bild liksom och sen går hela Twitter och några flashback-användare helt bananas? Fårmentalitet så att det sjunger om det.

Jag har inte sett på Äntligen Hemma på över 10 år, så nej.

Det finns så mycket osympatiskt på Timell att folk vill ha honom sänkt. Till Timells fördel ska sägas att han bara verkar vara just osympatisk men det är inget brott.
Senast redigerad av avec 2017-10-16 kl. 22:14.
2017-10-16, 22:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Vad är det han ska ha gjort exakt? Våldtagit? Bastin skriver att någon fick 250 papp för att hålla tyst, sure det kanske stämmer men det behöver ju inte betyda att det var något udda med det, det fanns bara i allas intressen att hålla det tyst om det?

Visst att han kanske är en fitta och är vidrig som person men det betyder inte att han har våldtagit någon eller liknande.
Exakt. Att vara ett svin och ligga runt är inte olagligt. Det rimmar dock illa med den mysgubbe-aura han har kultiverat under 20+ år. Hoppas det finns något ordentligt då som det kan byggas åtal på, och att det inte bara stannar vid sånt här slentrianmässigt hat via sociala medier.
2017-10-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Men kanske utnyttjat sin maktposition för att få stoppa in drutten?

Som jag sa, vidrigt beteende måhända. Olagligt? Nope.
2017-10-16, 22:12
Medlem
LillaNymos avatar
Martin har enligt mediauppgifter kämpat mycket med sitt höga blodtryck och har varit inlagd också på sjukhus när det varit som värst. Det är säkert åldern i kombination med stressen i arbetet som gör honom kantig och totalt oskön. Finns inget som pekar på att han är någon kladdare. Inte ens Lulu har påstått det.
2017-10-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaNymo
Martin har enligt mediauppgifter kämpat mycket med sitt höga blodtryck och har varit inlagd också på sjukhus när det varit som värst. Det är säkert åldern i kombination med stressen i arbetet som gör honom kantig och totalt oskön. Finns inget som pekar på att han är någon kladdare. Inte ens Lulu har påstått det.

Nähe, vad menade hon med jämförelsen med weinstein då? tell me more.
2017-10-16, 22:21
Medlem
Citat:
Nähe, vad menade hon med jämförelsen med weinstein då? tell me more.

Han kanske bara drog en tarzan som råkade bevittnas av henne? https://www.youtube.com/watch?v=I9fhjreF8ug
2017-10-16, 22:27
Medlem
Spontant känns det som att det här har större potential att landa i ett förtalsmål än Cissi Wallins mer konkreta anklagelse.
2017-10-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Om det där stämmer om MT så är han väldigt duktig på att måla upp en annan bild av sig själv. Han verkar vara en trevlig typ av vad jag läst/hört om honom. Skulle aldrig ens tro att MT skulle våldta/sexuellt trakassera någon.

Det är det som är så läskigt. Att man aldrig vet hur en person är. :/
Läste i någon skvallerartikel där Timell i bild visade upp sin hustru "vi är fortfarande kära efter 30 år" typ eller nåt liknande. Detta var efter att han hade fått kritik som diktator i tv-programmet.
Nu tror jag inte för ett ögonblick att han är våldtäktsman, tror snarare att han har drabbats av hybris som han inte riktigt kan hantera.
2017-10-16, 23:11
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Carter har inte gjort något plötsligt utfall eller nytt avslöjande, eller? Det är bara en instagrambild, ett upprepat statement. Åtminstone nån gång 2015 lättade hon, Rappne och någon tredje medarbetare på förlåten om Martin Timells osympatiska figur när kameran är släckt.

Det var naturligtvis en ren slump att hon påstår sig ha blivit utsatt för sexuella övergrepp 24 timmar efter den världsomspännande förstasidesnyheter om Weinstein exploderade. Det är ju inte riktigt samma anklagelse som att säga att "Timell var inte snäll mot mig under inspelningarna" 2015.
2017-10-16, 23:13
Medlem
Citat:
Elaf Ali‏ @ElafAli__ 24 minför 24 minuter sedan
Två vänner som jobbade under "Deal or no deal" som väsktjejer har också blivit utsatta. Alla visste, inget hände. (Förutom att de slutade.)

I och för sig är hon kolumnist på Expressen så trovärdigheten bör bedömas därefter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in