2017-10-20, 10:44
Medlem
Måste säga att Expressen la ut ett konstigt klipp som snarare försvagar det case som finns mot Timell. Det är inte olagligt eller ens överraskande att en person ibland har en dålig dag. Det Timell däremot har anklagats för är på en helt annan nivå. Man tar ju inte någon på fittan för att man har en dålig dag.

Jag vet inte varför Expressen la ut det. Är det för att visa att han inte är en 100% helyllesfarbror som bara inte kan tappa humöret och alltid är söt med sin lite gulliga röst? I så fall lyckades man antar jag... men hur många trodde det?

Sedan tycker jag att det är lustigt hur storyn kring Timell bara växer där vi sedan länge passerat namngivning, medan andra hålls det tyst om. I härvan som fortfarande gror tycker jag inte ens han är mest intressant, förutom någon enstaka grov sexuella överträdelse han gjort och att han är en allmänt olustig person. Men det andra som kommit upp nu gäller regelrätta våldtäkter och flirtande med minderåriga.

Men kanske beror det på att Timell helt enkelt vid det här laget är sjukt hatad av medie-Sverige sedan flera år och hur han saboterar miljön i diverse storproduktioner, att man använder #metoo som läge att en gång för alla sänka honom?

Försöker på inga sätt försvara honom eller vad han gjort, han har uppenbarligen inte mental förmåga att vara lämpad för sociala sammanhang om allt som sagts är sant, TV4 borde väl avskeda honom, och en internutredning på hur det kunde få hålla på så länge borde redan nu vara igång. Jag är bara förvånad över uppmärksamheten kring honom jämte annat. Hur karusellen fick sådan fart jättefort, dessutom samtidigt som andra tidningar än Expressen är jämförelsevis nästan tysta.
2017-10-20, 10:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Exakt 7.27 in i länken, hahaha

https://youtu.be/rueV3chMNj4

Timell må vara ett svin, men nu trivs media
2017-10-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu ska han ha försökt ringa Ola Fredholm:

http://forumbilder.se/G9T5P/snip20171020-10.png

är han en fullblodspsykopat, vilket jag tror han är, så tycker han nog att det handlar om förtal här. Fatta vad sjukt om han vinner? Då får vi crowdfunda till Ola va?

Vem är Ola Fredholm?
2017-10-20, 11:00
Medlem
Bra att Tv4 agerar... om än år senare... Är väl inte direkt det första caset som tystas ner heller?
Skriver som Andarve, ”säkert fler murvelchefer som lär sova dåligt nu” more to come!!
2017-10-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu ska han ha försökt ringa Ola Fredholm:

http://forumbilder.se/G9T5P/snip20171020-10.png

är han en fullblodspsykopat, vilket jag tror han är, så tycker han nog att det handlar om förtal här. Fatta vad sjukt om han vinner? Då får vi crowdfunda till Ola va?
Jag misstänker att det kommer att komma en del efterspel i form av anmälningar om förtal mot flera efter detta.

Det är värst vad många experter på psykopati, narcissism och slikt Sverige har fått förresten.
2017-10-20, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
För att bra relationer kan förändras på ett ögonblick. Nu arbetar de inte ihop längre och Ola har tagit bladet från munnen om det han har sett. Troligtvis vill han backa upp de som gått ut med hur det är att jobba med produktionen. Inget konstigt med det.

Vi talar väl inga ögonblick här inte, minst 6 år sedan Ola slutade jobba med M. Vad Ola gör här är att han hakar på ett drev över huvudet på M och han erkänner villigt att han inte vågar svara då Timell ringer. Istället sätter han sig på fb och tar debatten och käckt klämmer till att slaget inte är vunnet innan MT är bojkottad från alla kanaler därtill skvallrar han om att han fått ett SMS av MT. #coooolt

Det går att stötta "utsatta kamratrer" på annat vis än att tramsa på sociala medier ifall Martin ringer eller inte ringer honom i ett fb-inlägg, för det är väl inte att stötta de utsatta att vägra svara utan snarare kallas det att ducka och vara feg och vad det verkar är det ju så Ola funkar....

Går inte att komma ifrån, Ola är en ynkrygg som gömmer sig bakom expressen och fb för att våga sex år senare.
Senast redigerad av proximac 2017-10-20 kl. 11:11.
2017-10-20, 11:10
Medlem
LillaNymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Expressen kan alltså bevisa att Timell sagt "– Varför är du så jävla negativ?" till en kollega. Skandal, häng ut den jäveln!!

Såg klippet och tyckte inte det var så märkvärdigt. Har själv varit på flera arbetsplatser under mitt yrkesliv och det har alltid funnits någon kollega eller chef som tänder till på alla cylindrar när det går emot. De sexuella övergreppen är en helt annan sak. Klippet är helt malplacé.

Edit: Självfallet tycker jag att är jobbigt med gapande och skrikande på en arbetsplats. Men så är det. De finns på de flesta arbetsplatser.
Senast redigerad av LillaNymo 2017-10-20 kl. 11:27.
2017-10-20, 11:10
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Men idiot. Om du inte fattar varför folk ofta inte anmäler brott av sexuellt slag så kan du ju bara gå och fortsätta sitta på din kammare och runka din lillsnorre. Dö, bara dö.

Det bästa sättet att få bort brottsligt beteende är att anmäla när det händer.

Är man inte redo att ens göra en polisanmälan ska man inte hålla på och ge sig ut i striden. Vill du ha ett pöbelvälde där media dikterar skyldiga/straff?
2017-10-20, 11:19
Medlem
Det är väl "Allmänt Känt" att Timell under flera år varit en dryg idiot, men det där klippet där han skriker åt en person som inte ska vara negativ tycker jag inte visar något speciellt...förutom att Timell hade passat bättre i det militära än som Tv-kändis. Även Lasse Kronér och Ingvar Oldsberg ska ju vara första klassens rövhål mot alla när kameran inte är på.
2017-10-20, 11:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Det bästa sättet att få bort brottsligt beteende är att anmäla när det händer.

Är man inte redo att ens göra en polisanmälan ska man inte hålla på och ge sig ut i striden. Vill du ha ett pöbelvälde där media dikterar skyldiga/straff?

Skälet att inte anmäla ett brott kan vara många. Ett viktigt skäl kan vara att Polisen inte lägger ner tid på att utreda. När våldtäkter mot barn kan bli liggande länge, när misshandel med namngivna gärningsmän blir liggande är det möjligen så att vissa tvekar över värdet att anmäla. När man som Hanna Wigh blir utmålad som en mentalsjuk lögnare när hon anmäler kan i vart fall jag förstå att vissa tvekar att anmäla om det inte finns fysiska bevis eller en uppsjö av vittnen.

Men i MTs fall är det väsentliga inte om han har begått brott eller inte. Det viktiga är att han är en egotrippade skitstövel som allt för länge kunnat trakassera kollegor utan att chefer ingripit. Hade han arbetat hos mig hade han åkt ut på arslet för många år sedan.
2017-10-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skälet att inte anmäla ett brott kan vara många. Ett viktigt skäl kan vara att Polisen inte lägger ner tid på att utreda. När våldtäkter mot barn kan bli liggande länge, när misshandel med namngivna gärningsmän blir liggande är det möjligen så att vissa tvekar över värdet att anmäla. När man som Hanna Wigh blir utmålad som en mentalsjuk lögnare när hon anmäler kan i vart fall jag förstå att vissa tvekar att anmäla om det inte finns fysiska bevis eller en uppsjö av vittnen.

Men i MTs fall är det väsentliga inte om han har begått brott eller inte. Det viktiga är att han är en egotrippade skitstövel som allt för länge kunnat trakassera kollegor utan att chefer ingripit. Hade han arbetat hos mig hade han åkt ut på arslet för många år sedan.
Jo, det är nog så att en del drar sig för att anmäla och det är för jävligt att det ska vara så, men i detta fallet hade det kunnat bli något om alla dessa som nu skriver på fejsbook och allt vad det är istället hade anmält. Förhoppningsvis händer det något om det kommer in massvis med anmälningar mot en och samma person.
2017-10-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det är väl "Allmänt Känt" att Timell under flera år varit en dryg idiot, men det där klippet där han skriker åt en person som inte ska vara negativ tycker jag inte visar något speciellt...förutom att Timell hade passat bättre i det militära än som Tv-kändis. Även Lasse Kronér och Ingvar Oldsberg ska ju vara första klassens rövhål mot alla när kameran inte är på.

Oldsberg är genomtrevlig. Ringde honom mitt i natten på fyllan för något år sedan. Oldsberg bara garvade och var glad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in