2017-10-16, 20:54
Medlem
Men ursäkta. Jag har hört rykten om att Martin Timell är ett jävla svin i 20 år nu. Bevittnade det själv en gång på ett badhus när han var så obehagligt otrevlig mot sina barn att jag och min dåvarande kille va helt chockade efteråt och ångrade såå mkt att vi inte sa något.
Att det har vart vidrig stämning kring hans program är ju också ngt man hört i år.
Känns helt orimligt att det bara är rök utan eld.
2017-10-16, 20:58
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Inte endast hon som kommer med anklagelser. Har du missat att Henrik Bastin även bidrog med ett mycket intressant inlägg på twitter?

https://twitter.com/HenrikBastin/sta...57630382088197

Ska man anklaga någon för något så pass allvarligt, så kan man väl göra det på riktigt, som en vuxen människa, istället för att just undvika massa "he said, she said"-bullshit på Twitter med max 140 tecken?

Vad fan är det med folk? Så nu ska vi alla gemensamt leka internetkrigare och börja skriva massa elakt mot Martin Timell och försöka få honom avskedad och bränna ner hans hus för att någon skrev ett rykte från ett twitterinlägg? Vi ska bara blint lita på att denne Henrik Bastins ord stämmer och ta det för givet?

Dessutom verkar ju den där Henrik Bastin passa perfekt in i mallen för ytterligare en SJW med lågt testosteron, som är otroligt mån om att framstå som PK och ha "korrekta" åsikter. Skulle ta det hela med en nypa salt. Han ger intrycket av att vara en typisk white knight som tror på sin egen Twitter-hype och vill vara nån typ av rättshjälte.

Det är faktiskt jävligt oroväckande att se folk som bara börjar gå bananas här trots att det enda vi har på fötterna är några jävla Twitter-inlägg och en brud som gör en bild med Martin Timells ansikte bredvid någon anklagad gubbe i Hollywood? Skulle man t. ex. däremot göra ett längre blogginlägg så skulle det ju åtminstone finnas någonting konkret som huvudpersonen själv skulle kunna få bemöta.

Sen något uppmärksammat Instagram-inlägg här från något konto som tycks hylla drogen kokain och tycka det är megahäftigt och coolt och allting och vill hylla Lulu Carter för att hon tar det?
"Öh tveka inte att komma fram till oss på krogen", hur jävla barnsligt och efterblivet är inte allt det här?

Tycker det här visar på att folk inte bara är får, utan de är idioter också.
Senast redigerad av andreasmm 2017-10-16 kl. 21:05.
2017-10-16, 21:05
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Ska man anklaga någon för något så pass allvarligt, så kan man väl göra det på riktigt, som en vuxen människa, istället för att just undvika massa "he said, she said"-bullshit på Twitter med max 140 tecken?

Vad fan är det med folk? Så nu ska vi alla gemensamt leka internetkrigare och börja skriva massa elakt mot Martin Timell och försöka få honom avskedad och bränna ner hans hus för att någon skrev ett rykte från ett twitterinlägg? Vi ska bara blint lita på att denne Henrik Bastins ord stämmer och ta det för givet?

Dessutom verkar ju den där Henrik Bastin passa perfekt in i mallen för ytterligare en SJW med lågt testosteron, som är otroligt mån om att framstå som PK och ha "korrekta" åsikter. Skulle ta det hela med en nypa salt.

Det är faktiskt jävligt oroväckande att se folk som bara börjar gå bananas här trots att det enda vi har på fötterna är några jävla Twitter-inlägg och en brud som gör en bild med Martin Timells ansikte bredvid någon anklagad gubbe i Hollywood? Folk är inte bara får utan också idioter.

Detta är ju ett forum fritt för spekulation, så vad är egentligen problemet? Om det riktas anklagelser mot offentliga personer så förefaller det naturligt att folk yttrar tankar och åsikter om det. Är Äntligen Hemma favoritprogrammet eller?
2017-10-16, 21:05
Medlem
docktorhexs avatar
https://twitter.com/martinsoneby/sta...95650222383104
2017-10-16, 21:23
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Detta är ju ett forum fritt för spekulation, så vad är egentligen problemet? Om det riktas anklagelser mot offentliga personer så förefaller det naturligt att folk yttrar tankar och åsikter om det. Är Äntligen Hemma favoritprogrammet eller?

Folk talar som att det vore absoluta sanningar nu och går i masspsykos och ska vräka alla sina oförrätter om Martin Timell. Någon taxichaufför ska dessutom lipa över att han bara fick 12 kr i dricks av honom för flera år sedan. Folk har helt enkelt för lite liv ifall de orkar spekulera i sånt här skvallerskit. Och precis, jag yttrar mina tankar kring hur dessa anklagelser har framförts, håller du inte själv med om att vi har väldigt lite på fötterna och att det är både fegt och fel sätt att gå via någon jävla Instagram-bild?

Det här social justice warrior-beteendet är faktiskt ett sjukligt beteende av folk. Det är lite som den där forskaren för några år sedan som varit högst delaktig i att landa en rymdfarkost på en komet, men istället för att bli hyllad som en hjälte för att ha bidragit med en av världshistoriens mest teknologiskt imponerande projekt så tappar folk all sin skit och mordhotar honom och försöker göra så att han mister jobbet allt pga. en jävla tröja han hade på sig i en intervju och folk förutsätter att han är ett sexistiskt gubbslem?

Samma sak här, det enda vi har nu är massa Twitter-rykten och en Instagram-bild liksom och sen går hela Twitter och några flashback-användare helt bananas? Fårmentalitet så att det sjunger om det.

Jag har inte sett på Äntligen Hemma på över 10 år, så nej.
2017-10-16, 21:27
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Folk talar som att det vore absoluta sanningar nu och går i masspsykos och ska vräka alla sina oförrätter om Martin Timell..

Att MT är ett riktigt praktsvin har varit allmän kännedom i åratal. Jag har liksom tre bekanta med svinhistorier om mannen och då rör jag mig inte i de fina salongerna i Stockholm.
2017-10-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Att MT är ett riktigt praktsvin har varit allmän kännedom i åratal. Jag har liksom tre bekanta med svinhistorier om mannen och då rör jag mig inte i de fina salongerna i Stockholm.

Ja precis, detta är old news. Har också hört ända sen barnsben att den där Martin i äntligen hemma som är så check å gla inte alls är de egentligen. Sen får man såklart ta alla rykten med en nypa salt. Men att han är ett svin är det inget tvivel om. Likaså hans usla bror som inte är nått annat än en mobbare.
2017-10-16, 21:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Folk talar som att det vore absoluta sanningar nu och går i masspsykos och ska vräka alla sina oförrätter om Martin Timell. Någon taxichaufför ska dessutom lipa över att han bara fick 12 kr i dricks av honom för flera år sedan. Folk har helt enkelt för lite liv ifall de orkar spekulera i sånt här skvallerskit. Och precis, jag yttrar mina tankar kring hur dessa anklagelser har framförts, håller du inte själv med om att vi har väldigt lite på fötterna och att det är både fegt och fel sätt att gå via någon jävla Instagram-bild?

Det här social justice warrior-beteendet är faktiskt ett sjukligt beteende av folk. Det är lite som den där forskaren för några år sedan som varit högst delaktig i att landa en rymdfarkost på en komet, men istället för att bli hyllad som en hjälte för att ha bidragit med en av världshistoriens mest teknologiskt imponerande projekt så tappar folk all sin skit och mordhotar honom och försöker göra så att han mister jobbet allt pga. en jävla tröja han hade på sig i en intervju och folk förutsätter att han är ett sexistiskt gubbslem?

Samma sak här, det enda vi har nu är massa Twitter-rykten och en Instagram-bild liksom och sen går hela Twitter och några flashback-användare helt bananas? Fårmentalitet så att det sjunger om det.

Jag har inte sett på Äntligen Hemma på över 10 år, så nej.

Fast det måste du ju förstå att det är taktiskt gjort av Lulu, och att det inte heller är hennes val att berätta en utsatts historia. Om anklagelserna stämmer så är det knappast Lulus inlägg som är fegt, utan isåfall är det Timells agerande som är det.
2017-10-16, 21:39
Medlem
Citat:

De börjar bli ett hysteriskt skräckvälde där alla ska tassa runt på äggskal. Ett helt liv av hårt arbete ska raseras av vilken tröja man har på sig, eller om man blir för full på festen.

Det existerar ingen förlåtelse alls längre, ingen förståelse, sympati eller medkänsla. När inkvisitionen i media vädrar blod så ska folk kölhalas så totalt för småsaker att ingen heder eller ära får finnas kvar.
2017-10-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gickan
jag har hört direkt från en av hans frus vänninor att hon åker på stryk då och då.
det är inte direkt från källan men väldigt nära.
Stod de inte om de i kvällstidningarna för en väldans massa år sen? För mig ja hörde de när ja va liten typ 15 år sedan`?
2017-10-16, 21:48
Medlem
Vad är det han ska ha gjort exakt? Våldtagit? Bastin skriver att någon fick 250 papp för att hålla tyst, sure det kanske stämmer men det behöver ju inte betyda att det var något udda med det, det fanns bara i allas intressen att hålla det tyst om det?

Visst att han kanske är en fitta och är vidrig som person men det betyder inte att han har våldtagit någon eller liknande.
2017-10-16, 21:58
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

Problemet är väl att Lulus anklagelser är minst sag dunkla. Hon skriver att MT inte är någon våldtäktsman för att sedan skriva något ungefär lika begripligt som "men som staren ropar i skogen får blåsippan svar", som om det skulle förklara något. Vafan. Antingen kan man tala klarspråk eller hålla käften.

Mycket möjligt att all skit om MT är sann, jag varken vet eller bryr mig särskilt mycket, men rent objektivt är Lulus bidrag till diskussionen mer förvirring än klarhet. Det är fult och framstår som både oseriöst och ogenomtänkt. Vilket är än värre om det faktiskt ligger sanning bakom ryktena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in