2017-10-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Ta en vanlig person, han har inget eller ett vanligt knegarjobb, 27.000 varje månad, han är 38 år med ett alldagligt utseende, håret har börjat tunnats ur, en liten öl-mage (dock inget överdrivet), han gillar bingo och spela på hästar.

Hur högt värde har denna man på den sexuella köttmarknaden?

Ta nu samma man, gör han till kändis i hollywood, han spelar hjälte i de 3 bästsäljande filmerna under 4 års tid, håret är fixat med transplantation, kroppen är extremt vältränad tack vare steroider och personliga tränare han får gratis IOM jobbet, han är nu runt 42-43.

Han är samma person, med samma "själ", han har dock nu miljontals kvinnor över hela världen som skulle offra sitt ena finger för att få vara med honom, var han än går så viskas det: "där är han!", "han är såå sexig!". Han kan nu välja kvinnor i sena tonåren att ligga med om han så behagar, han har ett privatflygplan, den dyraste bilden och en villa uppe på ett mindre berg helt avsides, egen pool och ett par livvakter.

Nu, hur var det nu, hans värde sitter inte i hans status, prylar och pengar, inte sant?

Du måste veta ditt värde själv, det är vad det handlar om. Vem fan bryr sig om skådisen och allt som han kan få? Vad är det att jämföra sig med? Det kommer ALLTID att finnas rikare, snyggare, sexigare, duktigare, smartare osv människor än vad du - eller jag - är. Men det innebär inte att du - eller jag - är värdelösa eller ens mindre värda än dessa. Det innebär inte ens att dessa automatiskt är lyckligare människor än du (skulle kunna vara) - eller jag.

Jaja, jag tycker bara att det är sorgligt att ni ser er som så värdelösa utan materiella rikedomar att skylta med. För dig är det sant att skådisen är värd mycket, mycket mer än du, eller jag. För mig är det inte det. Längre än så kommer vi nog inte.
Citera
2017-10-14, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Precis så är det. Tindervärlden kryper in i krogvärlden och förstör även den. Kvinnan har ständigt 10 ligg i fickan. Jag tror det har bidragit kraftigt till den allt mer skeva fördelning ute på krogarna. För den har ökat mer än vad den borde bara sett till den upfuckade könsbalansen. Klockan 2 på krogen har alla kvinnor gått hem för att "sova" och kvar är 75% frustrerade män.

Javisst är det så, du kan ju tänka dig själv om du hade 20 möjliga ligg väntandes i fickan, SKITSNYGGA tjejer med stora tuttar och fina ansikten, välformade kroppar - dessa kunde du skriva till i princip när som helst då lusten faller sig på, så blir det åka av.

Så går du runt och vanliga 4-6/10or med små tuttar och 2 finnar i ansiktet klibbar på dig.

Detta är situationen för kvinnor idag, till och med många av de fula kvinnorna.

Resultatet av ett matriarkat: En mindre del av män blir avelsmaterial, en större del är arbetar-bin vars enda syfte är att hålla upp pelarna så taket inte rasar in.

Den som verkligen inte kan förstå att detta kommer ha förödande konsekvenser
för ett samhälle är endera extremt naiv, obildad eller bara allmänt korkad.
Citera
2017-10-14, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du måste veta ditt värde själv, det är vad det handlar om. Vem fan bryr sig om skådisen och allt som han kan få? Vad är det att jämföra sig med? Det kommer ALLTID att finnas rikare, snyggare, sexigare, duktigare, smartare osv människor än vad du - eller jag - är. Men det innebär inte att du - eller jag - är värdelösa eller ens mindre värda än dessa. Det innebär inte ens att dessa automatiskt är lyckligare människor än du (skulle kunna vara) - eller jag.

Jaja, jag tycker bara att det är sorgligt att ni ser er som så värdelösa utan materiella rikedomar att skylta med. För dig är det sant att skådisen är värd mycket, mycket mer än du, eller jag. För mig är det inte det. Längre än så kommer vi nog inte.

Ja, att värdera sig själv i all ära, men människan är en organism som får mycket av sitt självvärde av omgivningen och hur denne blir behandlad, då vi är varelser som utvecklades med en status-hirerarki: Våra dopamin och serotoninnivåer avspeglar våran uppfattning av vår status i samhället. En man som inte får sex, kärlek eller uppskattning är per definition en man som inte har någon vidare status, således nedregleras väldigt viktiga neurotransmittorer och kemikalier i hjärnan som får honom att ha ett gott välmående.

Det kommer alltid finnas rikare och snyggare, så har det alltid varit. Skillnaden nu är att dessa rika och snygga förut valde en, två eller högst tio andra rika och snygga att vara med - under hela livet, helst 1 då samhället byggde på monogami. Detta resulterade i att halvfula kvinnor fick en halvful man, vanliga män fick vanliga kvinnor, snygga män fick snygga kvinnor, man fick det man var värd och nöjde sig med det, lärde sig älska varandra ändå med sina brister.

Nu är muren förstörd, monogamin försvinner mer och mer, nu kan toppen i samhället, i gymnasiet eller på krogen välja och vraka bland i stort sett alla, medan en majoritet av ena könet blir helt utan, dynamiken och balansen är helvrickad och resultatet börjar vi se nu, ett oändigt antal gnälltrådar som peppras in på forumen varje dag nu, så här var det INTE för tio år sedan på diverse internetforum, inte heller ute i samhället - internetforum avspeglar till mångt och mycket människors uppfattning "där ute", för här kan man vara anonym och vågar säga vad man tycker utan att ens riktiga person blir dömd.
Citera
2017-10-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Men snälla. Roid pratar om fenomen på samhällsnivå, hur ett helt kön biologiskt fungerar. Gång på gång så svarar du på kommentarer här och diskuterar dem på individnivå. Förstår du inte att det inte handlar om individnivå?

Sen är det kvinnorna som väljer att dras till dessa män, så det är inget som någon man enskild har valt att få för sig.

Du nämner även att att dedär inte leder till lycka och låt mig vidareutveckla antagligen inte är speciellt värdefulla attribut i slutändan, vilket är precis exakt det som försökts förmedlas i trådarna här på flashback. Kvinnor dras i stor utsträckning till ytliga attribut som inte kommer göra någon lycklig, vilket skapar frustration hos män som faktiskt har vett att inte eftersträva dessa.
Citera
2017-10-14, 17:30
Medlem
Honeyvoices avatar
Ang dejting gruppen på Facebook
Kan det vara så att män och kvinnor gör olika? Tex kvinnorna kanske skriver till mannen direkt utan att hålla på att lajka/kommentera. Det är ju ändå resultatet som räknas om det gäller att träffa en partner. Tänk om killen får en fin tjej och ett bra förhållande som inte syns i kommentatorsfältet?
Tjejerna däremot får mycket synlig feedback men om det inte leder till något måste det ju vara väldigt frustrerande för henne.
Kanske männen som skriver bara vill messa dvs ej ta det längre och då är ett bra sätt att värma upp kvinnan med att börja lajka etc. Sedan plingar det lixom i hans tele oxå och hon måste sitta och svara på allt detta med resultat…noll
Man får nog inte veta sanningen om man inte följer upp det helt.
Citera
2017-10-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Kan det vara så att män och kvinnor gör olika? Tex kvinnorna kanske skriver till mannen direkt utan att hålla på att lajka/kommentera. Det är ju ändå resultatet som räknas om det gäller att träffa en partner. Tänk om killen får en fin tjej och ett bra förhållande som inte syns i kommentatorsfältet?
Tjejerna däremot får mycket synlig feedback men om det inte leder till något måste det ju vara väldigt frustrerande för henne.
Kanske männen som skriver bara vill messa dvs ej ta det längre och då är ett bra sätt att värma upp kvinnan med att börja lajka etc. Sedan plingar det lixom i hans tele oxå och hon måste sitta och svara på allt detta med resultat…noll

Menar du att detta skulle förklara att mannen som ser bättre ut än alla nämnda kvinnor får 0(!!!!!) respons i form av likes eller kommentarer medans alla nämnda oattraktiva kvinnor blir överösta med uppmärksamhet?
Citera
2017-10-14, 17:33
Medlem
Shadowcrafts avatar
Nu har jag turen att ha utseendet på min sida och är nu singel så prövade för första gången på att testa tinder. Fick mycket matchningar och swipea bara på dem jag tycker såg bra ut och trots att vi matchat och börjat skriva så var tjejerna ganska arroganta och ointresserade. Inte helt omöjligt att få ihop en träff men man tvingas vara lite tofflig liksom. Och vissa svarade inte ens 🤔

Äh så jag lägger nog det på hyllan och fokuserar hellre på mig själv, pallar inte sänkte mig till en desperat nivå och vara med medelmåttor eller lägga massa energi för att få en snygg tjej..Lättare var det när jag var i ett konstant droganvändade. Där ser allt helt annorlunda ut, mer rent. Räckte med att slänga i sig en E sen var det bara att ögonknulla en brud på nåt rave så var man hemma. Det kändes mer genuint och ömsesidigt och det var inte bara pga drogerna, utan hela miljön. Alla ville bara ha kul och njuta av livet.

Lättare är det dock i en liten norrländsk stad som jag bor i nu verkar det som, kanske för att jag är en inflyttad storstads snubbe, det kanske gör mig lite mer intressant 🤔 Vettefan, hörde av mig till en snygg tjej och hon kommer ikväll på en film..bara så där!

Kanske vore det bäst att flytta från det här socialt kalla landet om man mer ömsesidigt vill njuta av att vara med tjejer. Men tror dock att ju mer desperat och icke självständig man är desto svårare blir det, det märks så tydligt.
Citera
2017-10-14, 17:34
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Man får nog ett ganska bra hum om sanningen när det står 123-0 i likes
Citera
2017-10-14, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Kvinnor dras i stor utsträckning till ytliga attribut som inte kommer göra någon lycklig, vilket skapar frustration hos män som faktiskt har vett att inte eftersträva dessa.

Detta tåls att talas om. Jag har en gammal vän som studerade till högskoleingenjör inom datateknik om jag minns rätt, han fick ett helt OK jobb efteråt som utvecklare eller liknande. Han var en normal kille, trevlig, ett OK utseende, "behandlade kvinnor med respekt".

Hur fungerade detta för honom, på marknaden? Ja, det fungerade inte särskilt bra alls, kan minnas att han blev tillsammans med en utländsk äldre tjej som redan hade 2 barn sen innan, men sen sprack det.

Efter något år började han hänga ute mycket, kom in i kretsar med droger, började ta kokain. Vid denna tidpunkt började han även trycka steroider och träna enormt mycket på gymmet. Han skaffade tatueringar, blev väldigt stor och återigen, brukade väldigt mycket droger, kokain, mdma etc.

Tror ni han längre hade några problem med brudar? Nej, nu fick han knulla i princip när han ville - att ta droger, steroider och pumpa sig stor gjorde att han fick ENORMT MYCKET mer kvinnlig uppmärksamet, bekräftelse och sex, än ett hederligt jobb efter en ingenjörsexamen.

När monogamin förstörs och kvinnans sexuella natur släpps fri, ja, då handlar det för männen att bli det som egentligen inte vill vara - om de ska ha stora chanser till mycket reproduktion det vill säga.
Citera
2017-10-14, 17:35
Bannlyst
Citat:
Kan det vara så att män och kvinnor gör olika? Tex kvinnorna kanske skriver till mannen direkt utan att hålla på att lajka/kommentera.

Du är så gulligt naiv, nej, så är det inte
Citera
2017-10-14, 17:36
Medlem
Citat:
Nja nu snackar du mest rätt mycket goja. Jag har varit ute väldigt mycket, jag började dricka när jag var 14 bast och lyckades smita in på klubbarna när jag var 16-17.

Samma sak gäller där, en större del av killar går utan, de blir osäkra och ställer sig mot väggarna med glas i hand, några försöker sig tafatt på att dansa men det fungerar inget vidare.

På dansgolvet är det en mindre del av killar som tjejernas dras till, långa och vältränade, roliga och som ser bra ut (jag är en av dom), här flockas kvinnorna och man kan välja lite hur som helst.

En större del blir utan, en mindre del får välja mellan allt.

Förövrigt så har det blivit mindre socialt på krogarna nu för tiden, MÅNGA tjejer stirrar ner i sina telefoner där de pratar med sina tinder-ragg på fyllan, planerar var de ska "hem och sova" efter krogen.

Sen på vardagar, jag menar, om du går fram till random kvinnor på gatan och börjar "ragga" så blir du genast creep-stämplad, samma sak gäller om du börjar flirta på jobbet.

Så, nu är krogen utesluten för en större del av killar, online är uteslutet, att gå runt på gatan och jaga brudar är creepy och flirta på jobbet likaså.

Ser bra ut

Men när har det någonsin varit så att praktiskt taget alla på krogen får napp, nästan varje gång? Aldrig! Den som påstår det, ljuger. Ja, vissa har det lättare än andra, som vanligt. Tough shit. Men det finns värre saker i livet. Som cancer. Och krig. Att behöva amputera en arm eller få en propp och bli sängbunden för resten av livet när man är 21.

Men du, det finns ju så många fler arenor än nätet, krogen och jobbet där den som behöver tid på sig för att andra ska upptäcka guldet som glimmar där under den smått träiga ytan, passar bättre. Jag tycker att när man läser här så visar det sig att man kör i samma, gamla spår hela tiden, och till slut slår sig till ro med "Det funkar inte!". Men så himla beredd på att ändra på något, det är man inte. Det SKA liksom gå ändå, fast det aldrig gör det. Nappar det skitdåligt på krogen så fiska någon annanstans, för tusan! Eller byt spö, ta en annan båt, åk till Patagonien och fiska från stranden där, vad fan som helst som förändrar, utmanar, får en att växa som människa så att man åtminstone har lite roligt medan man lever, vare sig man träffar någon eller inte på kuppen.

Det är synd att ni ser ner på er själva, och jag tycker inte att ni gör er själva rättvisa. Och jag tror att det är en bidragande orsak till problemet, mycket mer än vad ev tjejer gör och inte gör faktiskt.
Citera
2017-10-14, 17:38
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Detta tåls att talas om. Jag har en gammal vän som studerade till högskoleingenjör inom datateknik om jag minns rätt, han fick ett helt OK jobb efteråt som utvecklare eller liknande. Han var en normal kille, trevlig, ett OK utseende, "behandlade kvinnor med respekt".

Hur fungerade detta för honom, på marknaden? Ja, det fungerade inte särskilt bra alls, kan minnas att han blev tillsammans med en utländsk äldre tjej som redan hade 2 barn sen innan, men sen sprack det.

Efter något år började han hänga ute mycket, kom in i kretsar med droger, började ta kokain. Vid denna tidpunkt började han även trycka steroider och träna enormt mycket på gymmet. Han skaffade tatueringar, blev väldigt stor och återigen, brukade väldigt mycket droger, kokain, mdma etc.

Tror ni han längre hade några problem med brudar? Nej, nu fick han knulla i princip när han ville - att ta droger, steroider och pumpa sig stor gjorde att han fick ENORMT MYCKET mer kvinnlig uppmärksamet, bekräftelse och sex, än ett hederligt jobb efter en ingenjörsexamen.

När monogamin förstörs och kvinnans sexuella natur släpps fri, ja, då handlar det för männen att bli det som egentligen inte vill vara - om de ska ha stora chanser till mycket reproduktion det vill säga.
Tatueringar är mer värda än snygg och exlusiv klädstil i dagens Sverige, utan tvekan. Kvinnan behöver ändå ingen välbeställd man när staten ändå fixar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in