2017-10-13, 16:09
Medlem
Mooons avatar
Tvärt om så har han en poäng. Läs era egna kommentarer och inse att vilken kvinna vill höra på detta gnäll. Ni får helt enkelt hänga med i utvecklingen och inse att det är inte sexigt att höra skitsnack och kvinnoförnedring är inte ballt.

Ur artikeln:

"För det är något som verkligen behövs. Kvinnors frigörelse har till största delen varit en produkt av att kvinnor inte nöjt sig med en sekundär roll inom arbetsliv och som medborgare. Min bild är att de kvinnor som i historien insett att de kan få det bättre har lett en kamp mot patriarkatet vilket har resulterat i en kraftigt förbättrad roll som inkomstbringare och kompetensinnehavare.

En aspekt av kvinnors liv som jag tycker har hamnat på efterkälken är kärlekslivet. Kvinnor blir fortfarande ihop med och startar familjer med män som inte respekterar kvinnor som likvärdiga. Män som ser idrottande kvinnor som sämre än manliga idrottare, män som inte vill ha med sina flickvänner när de ska ut på klubb eller träffa kompisar eftersom männen vill ha möjlighet att prata nedvärderande och sexistiskt om kvinnor. Män som tycker att kvinnorna ska ta hand om hushållssysslorna och män som tycker att feminister i Sverige ska vara nöjda i och med att kvinnor i Saudiarabien har det mycket värre.

Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Det här var fanimig det dummaste jag har läst på länge. Varför inte bara låta folk få tycka om och dra sig till det dom känner är attraktiva än att ha någon lirare som ska påpeka "gräset är grönare på andra sidan för du måste ju alltid leta efter bättre".

Påminner mig lite om historian om ett varuhuset och kvinnan som går längre och längre upp för hon ska ju ha det bästa tills varuhuset tar slut och hon står där på gatan helt själv.
Citera
2017-10-13, 16:11
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Tvärt om så har han en poäng. Läs era egna kommentarer och inse att vilken kvinna vill höra på detta gnäll. Ni får helt enkelt hänga med i utvecklingen och inse att det är inte sexigt att höra skitsnack och kvinnoförnedring är inte ballt.

Ur artikeln:

"För det är något som verkligen behövs. Kvinnors frigörelse har till största delen varit en produkt av att kvinnor inte nöjt sig med en sekundär roll inom arbetsliv och som medborgare. Min bild är att de kvinnor som i historien insett att de kan få det bättre har lett en kamp mot patriarkatet vilket har resulterat i en kraftigt förbättrad roll som inkomstbringare och kompetensinnehavare.

En aspekt av kvinnors liv som jag tycker har hamnat på efterkälken är kärlekslivet. Kvinnor blir fortfarande ihop med och startar familjer med män som inte respekterar kvinnor som likvärdiga. Män som ser idrottande kvinnor som sämre än manliga idrottare, män som inte vill ha med sina flickvänner när de ska ut på klubb eller träffa kompisar eftersom männen vill ha möjlighet att prata nedvärderande och sexistiskt om kvinnor. Män som tycker att kvinnorna ska ta hand om hushållssysslorna och män som tycker att feminister i Sverige ska vara nöjda i och med att kvinnor i Saudiarabien har det mycket värre.

Tydligen bara feminister(som dig) som får gnälla då?
Citera
2017-10-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMan11
Tror det har till 100% att göra med utseendet.

Någon nämnde det tidigare, medelmåttiga tjejer får snygga killar. Medelmåttiga killar får inga tjejer.

20/80 regeln har ni säkert hört om förut, och den gäller, tyvärr. Finns inte mycket att göra för majoriteten av killarna. Försöka bli rik och knulla horor?

Är ingen bra idé knulla horor eftersom de hatar dig vad man ska eftersträva är att ha sex med en tjej som gillar dig.

Tyvärr är systemet riggat så att killar inte ska ha det lätt. Läste om en journalist på DN som ansåg att målet var att få kvinnliga pensionärer attraktiva för män.
Så media jobbar aktivt för att höja kvinnors värde och de vill ha hit ytterligare killar från Afrika för att verkställa. Dessutom försöker de få kvinnor känslomässigt distansera sig från män.

Det som skulle kunna bryta trenden var att kvinnor vart så fattiga att de satt mer värde på män.
Citera
2017-10-13, 16:12
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Du har fel det finns fler män än kvinnor i Sverige. Tacka våra politiker för det. Det är ungefär enligt fb-expertisen 20% av männen som knullar alla kvinnorna. 80% får inget. Även de fulaste tjejerna väljer bort killar som ser bättre ut än hon själv pga. denna konkurrens. Kvinnor/tjejer kan alltid välja och vraka.

Det är fortfarande så pass liten skillnad att det inte spelar någon roll för TS teori.
Rent krasst så har de manliga idealen förändrats. Vi går mot en helt automatiserad värld där i princip alla enklare jobb kommer försvinna. Att vara vältränad med ett bra utseende fyller ingen funktion så länge du jobbar på ett lager. Och med Tinder och liknande tjänster så är det otroligt lätt att sortera bort dem utan framtidspotential.
Men självklart gäller fortfarande survival of the fittest, det är bara det att förutsättningarna har ändrats från att vara stark och kunna försvara sitt hem, till att vara smart och anpassningsbar.
Kraftigt förenklat exempel så är de som använder sig av AI förlorarna och de som skapar AI vinnarna. Vi kommer se en segration utan all dess like i framtiden och har bara sett början på det här.
Så alla som känner sig utanför nu bör ta sig en funderare på hur de kan sätta sig själva på rätt sida av glasrutan.
Citera
2017-10-13, 16:13
Bannlyst
Citat:

Artikeln är ren trams, såklart. Jag vill påstå - efter många års dejtande - att kvinnor, särskilt idag, i stort sett kräver att man förnedrar dom till viss del för att de ens ska vilja ha dig. Utan förnedring/trycka ned dom lite börjar dom helt enkelt aldrig jaga eller investera själva, och gör dom inte det så blir det aldrig något utav det.

Det bästa receptet idag är: Se bra ut +´lek med hennes bekräftelse, tryck ner henne lite, få henne att jaga den, då öppnar hon upp benen.

Det sista någon ska göra om hen vill få mer fitta är att lyssna på feminister eller kvinnor, ni har verkligen absolut noll aning om hur det fungerar och män har testat erat tillvägagångssätt ett bra tag nu - resultatet ser vi idag.
Citera
2017-10-13, 16:34
Medlem
vargvids avatar
Citat:

Ur artikeln:

Jag tror du knappt läst vad som skrivs.

Vad i min kommentar om att jag tycker det är bedrövligt över folk som ska anse att andra ska välja utöver vad dom själva tycker är "gnälligt" för en kvinna?

Menar du att kvinnor är så jävla hjärndöda att dom behöver ha någon som säger åt dom hur dom ska tycka, vad dom ska tänka och vilka män dom ska välja?

Jävligt kvinnoförnedrande att tycka att folk ska ge fan i att försöka välja åt kvinnor.
Citera
2017-10-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Artikeln är ren trams, såklart. Jag vill påstå - efter många års dejtande - att kvinnor, särskilt idag, i stort sett kräver att man förnedrar dom till viss del för att de ens ska vilja ha dig. Utan förnedring/trycka ned dom lite börjar dom helt enkelt aldrig jaga eller investera själva, och gör dom inte det så blir det aldrig något utav det.

Det bästa receptet idag är: Se bra ut +´lek med hennes bekräftelse, tryck ner henne lite, få henne att jaga den, då öppnar hon upp benen.

Det sista någon ska göra om hen vill få mer fitta är att lyssna på feminister eller kvinnor, ni har verkligen absolut noll aning om hur det fungerar och män har testat erat tillvägagångssätt ett bra tag nu - resultatet ser vi idag.

Precis.

Frågar man fisken eller frågar man en bra fiskare om man vill ha god fångst?

Lyssnar man på feminister eller kvinnor för den delen så är man en dåre.
Citera
2017-10-13, 17:15
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.
Har aldrig varit i en relation där jag haft sex mindre än i genomsnitt iaf 2 gånger i veckan. Och då när jag inte bott ihop med tjejen. Har verkligen inte bilden av att mina vänners relationer är sexlösa. De kommer de säkert bli i samband med småbarnsår, bolån etc, men inte nu innan all sån skit.

Sedan stämmer det naturligtvis att de flesta män inte lyckas dra hem en ny tjej från klubben varje helg, eller ens varje månad, men det löser sig med sexuella relationer. Så som KK, FWB, romantisk relation etc. Många har bara tillgång till sex periodvis, dvs en hyfsat lång period av kontinuerligt sex och sedan en lång period utan. Det är för att de tar tid för dem att hitta nya personer att ha sexuella relationer med.

Sen har vi en grupp som i princip aldrig får något sex. Det är i hög grad självförvållat. En del har sociala svårigheter eller är för fula, men som regel handlar det om fegisar som vägrar släppa sargen och ge sig in i jakten. Sluta klä dig fult, börja ta intiativ och våga flirta/visa att du är intresserad.
Citera
2017-10-13, 17:19
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

En sån här "kille" bidrar ju väldigt mycket till situationen också.
Att en homosexuell man upptäckt, och blir förbryllad av, att kvinnor säger att de vill ha en sak men väljer en annan när det kommer till kritan är inte så förvånande. Bögar säger ju vad de vill ha, skäms inte för det, och tar det.

Tjejer har svårt att erkänna att de t.ex. vill att mannen bestämmer mest (om inte allt, och inte att han är ett svin) eftersom det rimmar illa med det feministiska budskapet de blivit itutade. De vill inte se sig som dåliga medsystrar.
Citera
2017-10-13, 17:34
Medlem
osss avatar
Hur fan orkar ni? På riktigt, HUR många såna här trådar är det här forumet uppe i nu? Och hur länge till kommer ni fortsätta?

Killar/män som inte får sex går utan av en anledning, det kan vara:

För lågt intresse, att man inte är beredd att lyfta ett finger.

Asperger, det behöver inte vara ett hinder dock men det blir säkert dubbelt så svårt, skulle inte förvåna mig om det rentav blir tre gånger så svårt.

Man behöver inte se ut som en modell och eller vara vältränad även om det såklart underlättar, även fast det finns dem som inte alls gillar den typen.

Däremot, tjejer vill INTE ha någon jäkla dörrmatta, de vill ha kamikaze-piloter! Säger som Nike's slogan, just do it, men lär dig hur man gör först.

Sen underlättar det såklart om man inte tar droger eller har psykiska besvär. Kan bli svårt också om man ser ut som Russel Crowe i Romper Stomper. Så om nån ser ut som honom, se då till att personligheten, hur du är, INTE motsvarar Crowe's karaktär. Humor underlättar enormt!
Senast redigerad av oss 2017-10-13 kl. 17:38.
Citera
2017-10-13, 17:50
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oss
Hur fan orkar ni? På riktigt, HUR många såna här trådar är det här forumet uppe i nu? Och hur länge till kommer ni fortsätta?

Killar/män som inte får sex går utan av en anledning, det kan vara:

För lågt intresse, att man inte är beredd att lyfta ett finger.

Asperger, det behöver inte vara ett hinder dock men det blir säkert dubbelt så svårt, skulle inte förvåna mig om det rentav blir tre gånger så svårt.

Man behöver inte se ut som en modell och eller vara vältränad även om det såklart underlättar, även fast det finns dem som inte alls gillar den typen.

Däremot, tjejer vill INTE ha någon jäkla dörrmatta, de vill ha kamikaze-piloter! Säger som Nike's slogan, just do it, men lär dig hur man gör först.

Sen underlättar det såklart om man inte tar droger eller har psykiska besvär. Kan bli svårt också om man ser ut som Russel Crowe i Romper Stomper. Så om nån ser ut som honom, se då till att personligheten, hur du är, INTE motsvarar Crowe's karaktär. Humor underlättar enormt!
Och hur många gånger tar det innan gnällspikarna i de här trådarna förstår att det handlar om vanliga män, inte om lata dödsknarkarasperberstyper som ser ut som en blindgalen nazist?
Citera
2017-10-13, 19:05
Avslutad
Behövs en kraftig kvinnoimport och totalstopp för nya invandrarmän.

Kvinnoimport behövs från asiatiska och öst-europeiska länder där kvinnan värdesätter saker som den inhämska honan skiter fullständigt i såsom bra jobb och utbildning. Den inhemska honan behöver konkurreras ut.

Inte lika roligt att dissa någon när det finns fler kvinnor än män och när flödet i inkorgen sinar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in