2018-08-22, 14:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Nej. Det är helt enkelt inte sant. Handlar om några procent
Citera
2018-08-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Det står en del sjuka saker där, och blir ledsen av att läsa. Utöver lassvis med kommentarer i stil med "Buhuu stackars män! " så finns det en del som försöker resonera. Ett exempel är följande.

Det tragiska här är att skribenten verkar förutsätta att de ensamma är det för att de är dåliga människor. Det här är genomgående för väldigt många kommentarer i diskussionen, där män likställs med jättebäbisar som inte klarar att upprätta eller upprätthålla en relation.

Jag är djupt berörd och faktiskt förvånad över allt förakt som kommer fram i kommentarerna. Jag tvivlar inte på att många killar som inte får sex är skitstövlar, men att så hårt slå ner på den stora gruppen "töntar" vars enda brist är att de saknar det där något som får kvinnor intresserade tycker jag är stötande. Att jag själv får till det relativt ofta tillskriver jag personlighetsdrag som jag på intet sätt tycker gör mig till en bättre människa än dem som saknar dem.

Jag är själv genomvänster, både kulturellt och ekonomiskt, och är helt för att folk identifierar sig som vilket kön de vill, har vilka sexuella preferenser de vill, låter håret växa var de vill, uppfostrar sina barn utan könsbärande pronomen om de vill, och så vidare och så vidare, men det här föraktet får mig att förstå vad många kulturkonservativa hatar med vänstern. Det här har inget med jämställdhet att göra. Tvärt om.

Det där är intressant och något man ser väldigt ofta, kvinnans förakt för svaga män.
Citera
2018-08-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Häradsbetäckare har blivit socialt utfrysta många ggr, för att bestraffa beteendet. Det är inte bara "menlösa fjantar" för guds skull, fattar du hur många män det är som är ensamma eller? I min studentstad så skulle jag fan uppskatta att majoriteten aldrig får sex, MAJORITETEN, förstår du det? De är trevliga killar, välutbildade etc, men de får ALDRIG LIGGA, förstår du? Aldrig flickvän, aldrig sex. Sen känner jag ett par som knullar allt och alla, ALLT OCH ALLA och det är bara dessa som tjejerna går till.

Harem har vi fått, i princip.

Lycka till säger jag bara, väst kommer gå åt helvete totalt och vi ser det redan nu.

Om dom inte får ligga så beror det på att dom är kräsna eller socialt tappade. Svenska killar beter sig lite som kvinnor nästan. Åtminstone utåt. Dom initierar sällan kontakt och verkar mest intresserade av sin iPhone. Och nej jag är inget troll i utseendet.
Citera
2018-08-22, 18:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Hur många handlar det om då - du som tydligen vet?
Citera
2018-08-22, 18:12
Bannlyst
Citat:

Inte i unga år i alla fall, hur gammal är du då? Där jag studerar, åldrar mellan 18 och högst kanske 35, så är det otroligt många killar som ej får ligga. Dels många jag känner, men också många man "vet" inte får något, typ osäkra lite översnälla nördar, ingenjörsstudenter etc. Det är faktiskt en rätt stor skara män som inte får sex och kärlek.

Och för guds skull, det svämmar ju över på internet också, i alla västländer nu, jag har aldrig sett något liknande men olika "incel forum" fullkomligt exploderar ju nu för tiden. Sammanlagt handlar det om miljontals män.
Citera
2018-08-22, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
En feminists förslag: https://www.instagram.com/p/Bko2MsOnhuY/?taken-by=fannyarsinoe

Jag undrar om dessa primadonnor vet att det är vita västländska män som vaktar gränserna så att dom inte blir våldtagna av andra nationers män som mer än gärna skulle vilja dela på lite svensk fitta? Fattar dessa brudar ens det, att det är VITA MÄN som skyddar dom, eller har det inte gått in i deras hjärna?

Det är fan sjukt vilket manshat som pågår nu, jag tycker fan vi borde sätta kvinnorna i köket igen och visa vilken enorm makt män kan ha bara dom låter sig provoceras tillräckligt mycket, FÖRSTÅR kvinnorna att deras frihet är ett resultat av att män tillåter dom?

Helt sjukt så dom fungerar alltså, vidrigt.
Citera
2018-08-22, 18:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur många handlar det om då - du som tydligen vet?
De undersökningar kring sex som finns brukar visa på att några få procent som fortfarande inte sexdebuterat efter typ 30 är några procent.
Citera
2018-08-22, 18:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Inte i unga år i alla fall, hur gammal är du då? Där jag studerar, åldrar mellan 18 och högst kanske 35, så är det otroligt många killar som ej får ligga. Dels många jag känner, men också många man "vet" inte får något, typ osäkra lite översnälla nördar, ingenjörsstudenter etc. Det är faktiskt en rätt stor skara män som inte får sex och kärlek.

Och för guds skull, det svämmar ju över på internet också, i alla västländer nu, jag har aldrig sett något liknande men olika "incel forum" fullkomligt exploderar ju nu för tiden. Sammanlagt handlar det om miljontals män.
Beror ju självfallet på ålder. Att fortfarande vara 18 är inte särskilt ovanligt- hos båda könen. Men jag antar att vi inte pratar om 18-åringar allena nu.

Pratar vi Sverige så är det inga miljoner män
Citera
2018-08-22, 18:33
Medlem
franges avatar
Citat:
De undersökningar kring sex som finns brukar visa på att några få procent som fortfarande inte sexdebuterat efter typ 30 är några procent.

Kan du då länka dessa undersökningar du pratar om?
Citera
2018-08-22, 18:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Håller med!
Det är många män som inte får sex i västvärlden. Anledningen till att det finns så mycket bitterhet och ilska?
Citera
2018-08-22, 18:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan du då länka dessa undersökningar du pratar om?
Det här visar på 4%
Citera
2018-08-22, 18:43
Medlem
Citat:

Men så är det ju för många män. När dom mognat och visat att dom klarar sig i livet så blir dom intressanta. Helt naturligt ju.

Tror inte alls att det handlar om miljontals vuxna män med jobb och driv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in