2017-10-14, 16:56
Bannlyst
PS. Börjar det möjligtvis klarna nu varför det inte finns några matriarkat? Sådana samhällen överlevde helt enkelt inte. Samhällsstrukturen av patriarkat är helt överlägsen. När man låter kvinnor styra, när kvinnor får stor makt, så går det helt åt pipan, punkt.
Citera
2017-10-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Teori och verklighet är helt andra saker.

Det funkar bara inte. Vi får aldrig till det längre och det blir värre och värre. Hur vi än är så får vi inga fördelar av det.

Hur mycket verklighet testar ni då? Vad jag kan se här på forumet är det mest ställen som Tinder för hela slanten och någon enstaka gång ett nervöst krogbesök där man håller sig i de mörkaste hörnen och blir ledsen för att ingen tar kontakt.

För mig känns det som att ni behöver en spark i ändan för att fatta att ni måste ge er ut och visa upp vad ni faktiskt har. Det är som att ni inte har förstått att ni är värdefulla i er själva och det är helt enkelt fel.
Citera
2017-10-14, 16:58
Medlem
Mooons avatar
Menar du att kvinnor inte längre ska lägga upp annonser på dejting-sidor? Eller att vi måste nå upp till höga värden på den där poängskalan som Fb-pojkarna gärna talar om?

Fortfarande: vilka är det som trycker "gilla" på vanliga tjejers annonser? Det är dem du ska anklaga, om nu någon ska klaga på någon.

Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Det är ju fan helt otroligt att ni fruntimmer inte förstår någonting av NÅGOT, du har HELT missat poängen va? Istället ser du allt som: "nenene miott fel va? inte mitt fel!! har inget med mig eller tjejer at göra!! e inte vårat fel slutas!!"

asså barn, barn är ni.

"Fula" människor eller ska vi kalla oss, helt vanliga människor finns. Vad ska vi göra då? Skämmas? Lägga oss ner att dö?

Igen, det är män som "gillar" dessa kvinnors annonser. Lägg ansvaret på dem, inte att kvinnorna finns. Eller sluta gräv ner er i sociala medier. Där finns säker de som fastnat där och bara lägger upp annonser och bilder och vill inget mer än att visa upp sig.

Du verkar också ha fastnat, du skriver om att du dejtat on-line i minst sju år. Du måste förstå att du har blivit äldre och det är andra kvinnor som du försöker ragga upp. Uppenbart har du missat många chanser med heta tjejer, varför? Och så detta ständiga förakt för kvinnor som ni Fb-killar visar upp, i denna tråd och i många många andra. Det är inte sexigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Återigen, de senaste 7 åren har jag märkt enorm skillnad på online-dating.

Om jag förut fick "bra" respons där tjejen investerar och är intresserad, c:a 30-40% av gångerna (vilket är en rätt bra siffra som kille), så får jag idag bra respons kanske 10% av gångerna, investerar och är intresserad i konversationen kanske hon är 5% av gångerna.

Och det har inget med att jag blivit "fulare" att göra, har testat använda mina gamla bilder, går till och med ännu sämre då så om något ser jag lite bättre ut nu.

Marknaden är körd, jag minns runt 2010 när jag började snacka med en SJUKT HET tjej på facebook där jag skrev till henne sonika för hon bodde i samma stad, hon blev glad och skrev som fan, ville ha mitt nummer, började smsa mig hela dagarna och så fort jag inte svarade blev hon nojjig. Snart föreslog hon träff där hon i princip våldtog mig, detta var alltså en 8/10 med stora jävla tuttar och grymt ansikte....

Citat:

Ingen har pratat om vems fel det är, vad som beskrivs är ett samhällsfenomen som med tiden blir förödande för dess utveckling och generella välmående.

Förövrigt är sociala medier ett medium som visar vad som faktiskt pågår, något som man förut mest kunde "gissa sig till" - "hmm kan det vara så att till och med fula kvinnor har fler valmöjligheter än snygga män?? hmmm" så kunde någon kontra med: "äsch det där är skitsnack, snygga får mer valmöjligheter än fula människor så är det bara, har inget med att kön att göra!".

Nu får man det svart på vitt med sociala medier.
Citera
2017-10-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Haha, tillåt mig att skratta.

Att ändra tankesätt tar inte bort det faktum att kvinnor gynnas ENORMT i dagens samhälle. Är du retarded eller? Tror du man kan tänka bort gratis insemination för kvinnor, att samhället HELT OCH HÅLLET tar hand om kvinnor i alla lägen, att media tuttar i kvinnor allt möjligt dekadent leverne? Jag kan fortsätta ad infinitum med argument, men du vill att jag ska ändra mitt tankesätt. HAHA!

Nej, när det gäller dig tycker jag faktiskt att du ska fortsätta vara precis som du är. Världen kan aldrig få för många bittra, 85-åriga kärringar som inte kan göra annat än att klaga.
Citera
2017-10-14, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur mycket verklighet testar ni då? Vad jag kan se här på forumet är det mest ställen som Tinder för hela slanten och någon enstaka gång ett nervöst krogbesök där man håller sig i de mörkaste hörnen och blir ledsen för att ingen tar kontakt.

För mig känns det som att ni behöver en spark i ändan för att fatta att ni måste ge er ut och visa upp vad ni faktiskt har. Det är som att ni inte har förstått att ni är värdefulla i er själva och det är helt enkelt fel.

Nja nu snackar du mest rätt mycket goja. Jag har varit ute väldigt mycket, jag började dricka när jag var 14 bast och lyckades smita in på klubbarna när jag var 16-17.

Samma sak gäller där, en större del av killar går utan, de blir osäkra och ställer sig mot väggarna med glas i hand, några försöker sig tafatt på att dansa men det fungerar inget vidare.

På dansgolvet är det en mindre del av killar som tjejernas dras till, långa och vältränade, roliga och som ser bra ut (jag är en av dom), här flockas kvinnorna och man kan välja lite hur som helst.

En större del blir utan, en mindre del får välja mellan allt.

Förövrigt så har det blivit mindre socialt på krogarna nu för tiden, MÅNGA tjejer stirrar ner i sina telefoner där de pratar med sina tinder-ragg på fyllan, planerar var de ska "hem och sova" efter krogen.

Sen på vardagar, jag menar, om du går fram till random kvinnor på gatan och börjar "ragga" så blir du genast creep-stämplad, samma sak gäller om du börjar flirta på jobbet.

Så, nu är krogen utesluten för en större del av killar, online är uteslutet, att gå runt på gatan och jaga brudar är creepy och flirta på jobbet likaså.

Ser bra ut
Citera
2017-10-14, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Menar du att kvinnor inte längre ska lägga upp annonser på dejting-sidor? Eller att vi måste nå upp till höga värden på den där poängskalan som Fb-pojkarna gärna talar om?

Briljerande uppfattningsförmåga som vanligt ser jag, Mooon

Citat:
Fortfarande: vilka är det som trycker "gilla" på vanliga tjejers annonser? Det är dem du ska anklaga, om nu någon ska klaga på någon.

Återigen handlar det inte om att anklaga någon, har du möjligtvis autism och svårt för att förstå saker och ting? Det handlar om ett system, ett system som är icke-optimalt för den mänskliga biologin.

Citat:
"Fula" människor eller ska vi kalla oss, helt vanliga människor finns. Vad ska vi göra då? Skämmas? Lägga oss ner att dö?

Är du full?

Citat:
Igen, det är män som "gillar" dessa kvinnors annonser. Lägg ansvaret på dem, inte att kvinnorna finns.

"Ansvar ansvar!!", hakat upp dig, LP-skivan?

Citat:
Du verkar också ha fastnat, du skriver om att du dejtat on-line i minst sju år. Du måste förstå att du har blivit äldre och det är andra kvinnor som du försöker ragga upp.

Irrelevant, jag har testat med samma bilder jag hade 2010 och med brudar som är mycket yngre - för att se om det förändrats, det är samma sak där, det är en HELT ANNAN VÄRLD för män nu.

Citat:
Uppenbart har du missat många chanser med heta tjejer, varför?

Hur vore det om du kunde sluta bekräfta "fördomen" om kvinnor att ni inte klarar av att diskutera och se helheter och istället enbart kan fokusera på den enskilda individen och dennes intentioner?

Citat:
så detta ständiga förakt för kvinnor som ni Fb-killar visar upp, i denna tråd och i många många andra. Det är inte sexigt.

Föraktet är ett resultat av något - ingen föds med ett förakt, såvida du inte har något fel i hjärnan, det är ett resultat av något, månne det vara mångåriga dissar och egoistiskt beteende från ragator till kvinnor som tack vare feminism och social media numera ser sig själva som gudinnor även fast dom är 4/10or? hmm, det KANSKE är en anledning, maaybeee?
Citera
2017-10-14, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Varför citerar du en bråkdel av det jag skrev och tar det ur sammanhanget?

Hade du varit man så hade du fattat.

En man får sin kvinna genom gemensamma vänner eller ligg genom en hemmafest där sällskapet känner varandra och där tjejen är trygg med killen.

Förutsätt dig en ensamvarg. Ingen vidare social status men som kan prata och som är allmänbildad. En helt normal killr alltså som även kan prata allt från politik till regnskogar.

Hans val? Tinder och krogen såklart. Tinder är ytligt och är du inte snygg, vänsterswipe direkt samtidigt som du konkurrerar med andra. Helt ska du utstråla badboy för då är det också kört.

På krogen sitter kvinnorna med de män som de känner. I alla fall i Sverige. Och de flesta kvinnor är ute för att roa sig med sin kompis och dricka groggar.

Ni feminister pratar gärna om eliten, att den skulle vara av enbart män, men ni undviker prata om samhällets botten som är helt överrepresenterad av män.
Citera
2017-10-14, 17:09
Medlem
Imirons avatar
Typiskt oskuldsbeteende. Man övertolkar andras "signaler" och sitter och fantiserar om hur de ville ha en men man tog aldrig reda på hur det faktiskt låg till. En passiv fegis som istället för att agera hittar ursäkter och sedan drömmer sig bort i hur den där blicken betydde "sätt på mig".

Nu ska du också få veta en sak. Att prata med tjejer är inte att ragga på dem. Om du ska "ragga" måste du visa att du är intresserad. Du är dock feg. Så det är jobbigt. Ögonkontakt räcker för det mesta inte. Det är DU som måste gå FRAM, det är oftast DU som måste BJUDA UT, med mera.

Och se där, när du upplevde att du hade flyt med kvinnor fick du mer flyt. Kvinnohat leder ingenstans. Finns för övrigt massvis med svenska tjejer som inte har några som helst problem med invandrare förutsatt att de 1) talar som svenskar 2) beter sig som svenskar 3) klär sig som civiliserade människor och inte småkriminellt pack 4) är väldigt sekulära. Du verkar ja avsky hur svenskar talar, klär sig med mera, det är OK, jag hatar hur folk med niqab klär sig, skillnaden är att jag inte försöker bli ihop med dem.

Men men. TLDR: Släpp sargen!
Citera
2017-10-14, 17:09
Bannlyst
roidornot är kung som vanligt, fattar inte hur du lyckas sätta ord på precis allt jag tänker och tycker så bra, du borde bli skribent eller något
Citera
2017-10-14, 17:10
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Nja nu snackar du mest rätt mycket goja. Jag har varit ute väldigt mycket, jag började dricka när jag var 14 bast och lyckades smita in på klubbarna när jag var 16-17.

Samma sak gäller där, en större del av killar går utan, de blir osäkra och ställer sig mot väggarna med glas i hand, några försöker sig tafatt på att dansa men det fungerar inget vidare.

På dansgolvet är det en mindre del av killar som tjejernas dras till, långa och vältränade, roliga och som ser bra ut (jag är en av dom), här flockas kvinnorna och man kan välja lite hur som helst.

En större del blir utan, en mindre del får välja mellan allt.

Förövrigt så har det blivit mindre socialt på krogarna nu för tiden, MÅNGA tjejer stirrar ner i sina telefoner där de pratar med sina tinder-ragg på fyllan, planerar var de ska "hem och sova" efter krogen.

Sen på vardagar, jag menar, om du går fram till random kvinnor på gatan och börjar "ragga" så blir du genast creep-stämplad, samma sak gäller om du börjar flirta på jobbet.

Så, nu är krogen utesluten för en större del av killar, online är uteslutet, att gå runt på gatan och jaga brudar är creepy och flirta på jobbet likaså.

Ser bra ut
Precis så är det. Tindervärlden kryper in i krogvärlden och förstör även den. Kvinnan har ständigt 10 ligg i fickan. Jag tror det har bidragit kraftigt till den allt mer skeva fördelning ute på krogarna. För den har ökat mer än vad den borde bara sett till den upfuckade könsbalansen. Klockan 2 på krogen har alla kvinnor gått hem för att "sova" och kvar är 75% frustrerade män och 25% kvinnor som blir överrösta av inviter och kärleksförklaringar.
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-14 kl. 17:16.
Citera
2017-10-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Rent statistiskt finns det ungefär lika många män som kvinnor. Och alla verkar fast i iden att hitta en partner av motsatt kön. Kvinnor kanske mer benägna än män, eftersom dom behöver en man får att få barn, vilket dom oftast vill ha.
Det borde med stor nödvändighet innebära att alla förr eller senare får sex och samlevnad.
(Speciellt eftersom månggifte ännu inte florerar här i landet.)
Alltså en majoritet av killar får sex.
Kanske inte i den utsträckning dom vill eller med så många dom vill ha sex med. Men rent logiskt borde förhållandet vara så att killar får sex.
Dessutom i avsevärt större utsträckning än för låt oss säga 50 - 100 år sedan - av olika anledningar.
Jag är ganska säker på att det inte stämmer om du kollar på en åldersgrupp mellan 25 och 35 år. Jag tom 50 år så är det mer män. Orsaken är den att kvinnor lever längre.
Citera
2017-10-14, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Typiskt oskuldsbeteende. Man övertolkar andras "signaler" och sitter och fantiserar om hur de ville ha en men man tog aldrig reda på hur det faktiskt låg till. En passiv fegis som istället för att agera hittar ursäkter och sedan drömmer sig bort i hur den där blicken betydde "sätt på mig".

Nu ska du också få veta en sak. Att prata med tjejer är inte att ragga på dem. Om du ska "ragga" måste du visa att du är intresserad. Du är dock feg. Så det är jobbigt. Ögonkontakt räcker för det mesta inte. Det är DU som måste gå FRAM, det är oftast DU som måste BJUDA UT, med mera.

Och se där, när du upplevde att du hade flyt med kvinnor fick du mer flyt. Kvinnohat leder ingenstans. Finns för övrigt massvis med svenska tjejer som inte har några som helst problem med invandrare förutsatt att de 1) talar som svenskar 2) beter sig som svenskar 3) klär sig som civiliserade människor och inte småkriminellt pack 4) är väldigt sekulära. Du verkar ja avsky hur svenskar talar, klär sig med mera, det är OK, jag hatar hur folk med niqab klär sig, skillnaden är att jag inte försöker bli ihop med dem.

Men men. TLDR: Släpp sargen!
Och du väljer att se allt svart och vitt. Du tror alla tjejer fungerar på ett sätt och när du fick dina "tjejer kan nosa ditten och datten" argument punkterade så projicerar du ytterligare och hittar på att killen måste göra allt.

Det finns tjejer som är raka på killar de är intresserade av. Och ja, jag var en fegis i det första och sista fallet. Första pga farsan annars skulle köra rattfull och sista fallet, där var jag en riktig fegis. Men jag gjorde misstaget att jag spelade svår och det blev mitt fall tillslut, även om jag tjänade på det i början.

Och andra fallet var jag full och dum. Tänkte också på rattfylla och jag var bara inte kåt.

Allt är inte svart vitt min vän. Huvudsaken är att jag fått tjejer där jag varit misogyn. Och det var jag även efter första fallet så tro inte att jag fick nån självförtroendeboost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in