2017-10-07, 02:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som jag förstått det var Deidre King en av dem som skulle följa med till Bornholm nästa dag.
Det var väl inte planerat att hon och Madsen själva skulle ut på Ubåtstur.
Eller tänker du på ngn. annan kvinna?

Så här skrev aftonbladet

"Deirdre King skulle ha åkt ut med ubåten Nautilus tillsammans med Madsen på fredagen, samma vecka som han och Kim Wall anmäldes som saknade."

Så jag uppfattade det som att det var de två, ensamma. Men så måste det ju inte nödvändigtvis vara.
Citera
2017-10-07, 02:59
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
ursprungligen postat av DrSvenne

"Ja, Öresunds sydliga gräns definieras som en rak linje mellan Stevns Fyr, Stevns Klint, nära Höjerup, Danmark, och Falsterbo Fyr, Sverige, det är den sjöfartsmässiga definitionen."

Här var det klara besked! Läste tre långa artiklar på google. Utan att bli ett dugg klokare över frågan
-var slutar Öresund och börjar Östersjön. Om detta stämmer så vet jag nästan på cm nu ju
Och nordvästra Kögebukten ingår i Öresund på köpet.

Ok. Jag ger mig. En bukt är detsamma som ett sund och Kaspiska havet bör ju tillhöra Mälaren eller hur det nu var. Bara att Öresund och Östersjön med Kögebukten är detsamma som Bottenviken.
Är ni nöja nu. Nu har jag inte tid med er längre. Min geografilärare ringde precis.
Citera
2017-10-07, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så här skrev aftonbladet

"Deirdre King skulle ha åkt ut med ubåten Nautilus tillsammans med Madsen på fredagen, samma vecka som han och Kim Wall anmäldes som saknade."

Så jag uppfattade det som att det var de två, ensamma. Men så måste det ju inte nödvändigtvis vara.

På fredagen skulle Madsen med besättning till Bornholm och som jag minns det ingick D. King i besättningen.
Annars blir det två utflykter samma dag och hur skulle PM få råd då med den däringa dyra dieseln

Kan ta reda på det om det är viktigt.
Citera
2017-10-07, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det vet du ingenting om.

Naturligtvis, kan jag inte veta. Däremot tror jag att det var så.

Madsen tänder inte på utseende eller hårfärg, han blir upphetsad av helt andra saker än de flesta.

Exakt vad ser vi nu, när vi ser resultatet av vad han ägnat sig åt. Sexuell Sadism. Det gav honom Njutning och Sexuell utlösning.

Hade han kommit undan detta, hade vi haft en seriemördare som farit runt i sin svarta ubåt. Det är jag nog tämligen säker på.

LGW sa att Madsen inte är unik på något sätt. Så när han väl brutit den sista spärren och lyckats komma undan hade han säkert utvecklats som dom andra inom sitt Gebit och återupprepat brottet.
Citera
2017-10-07, 03:22
Medlem
Pajosvs avatar
Ponera att den absoluta majoriteten av det som hittills framkommit om fallet i media (och kanske lite från Flashback) är med sanningen överensstämmande, så torde detta fall röna en viss uppmärksamhet även i utlandet, åtminstone när "allt blir klart" och domen fallit. I Norden är det uppmärksammat, men hur ser det ut i Europa i övrigt, och i Nordamerika?

Helikopternet i Västberga 2009 anses vara det mest spektakulära rånet någonsin, åtminstone enligt SVT. Netflix och Jake Gyllenhaal ska tydligen göra en spelfilm om rånet i Sverige.

Jag tycker att man tidigare har hört talas om rån med helikopter och liknande, men man kanske har sett får många James Bond, Helgonet, Rosa Pantern och liknande actionfilmer.

Nu på söndag visas första delen av 6 av dokumentären av rånet på SVT. Helikopterrånet är tydligen vida känt

När rättegången är över gällande Madsen, och att ryktena talar sanning, så bör även denna händelse bli känd i USA.
Citera
2017-10-07, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Naturligtvis, kan jag inte veta. Däremot tror jag att det var så.

Madsen tänder inte på utseende eller hårfärg, han blir upphetsad av helt andra saker än de flesta.

Exakt vad ser vi nu, när vi ser resultatet av vad han ägnat sig åt. Sexuell Sadism. Det gav honom Njutning och Sexuell utlösning.

Hade han kommit undan detta, hade vi haft en seriemördare som farit runt i sin svarta ubåt. Det är jag nog tämligen säker på.

LGW sa att Madsen inte är unik på något sätt. Så när han väl brutit den sista spärren och lyckats komma undan hade han säkert utvecklats som dom andra inom sitt Gebit och återupprepat brottet.

Jag hoppas det här var första gången. För självklart att han fortsatt. Stod i Aftonbladet igår om seriemördares brev. Någon skrev till sin fru och beskrev mördandet som alkoholism. Han var periodare i mord. Sedan återstår det att se om Madsen har gjort det förr. Polisen skulle titta på det. Men jag har inte läst något mer om det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 03:33.
Citera
2017-10-07, 03:24
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Nej, Östersjön ligger öster om Öresundsbron mao.dammen i Pildammsparken. Så det så!

Ja så måste det vara och Kaspiska havet bör ju vara mellan Västra Hamnen och Industrihamnen. Klart som korvspad.
Nu är det väl läge för en varning igen så jag får väl tillägga att jag tror att PM har försökt att sänka KW med hylsor och järnrör av stål.
Citera
2017-10-07, 03:27
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
På fredagen skulle Madsen med besättning till Bornholm och som jag minns det ingick D. King i besättningen.
Annars blir det två utflykter samma dag och hur skulle PM få råd då med den däringa dyra dieseln

Tror inte att D. King var så intressant. Han ville ju uppenbarligen ha en kvinna.
Citera
2017-10-07, 03:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
I Norden är det uppmärksammat, men hur ser det ut i Europa i övrigt, och i Nordamerika?

Finner det inte just nu, men det skrevs om detta häromdagen på FOX. Såg med egna ögon..
Citera
2017-10-07, 03:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om mitt förra svar var märkligt berodde det på att jag trodde att jag svarade Cellplast i en längre ordväxling.
Har lagt ett tillägg i förra inlägget som förklarar missförståndet.

Citat:
Ber tusen ggr om ursäkt att jag i hastigheten tog dig för den person jag höll på att dividera med.
Jag har redigerat mitt inlägg. Sorry

Citat:
I veckor? Det påståéndet får du gärna belägga.
På två månader har det nog hänt 5 ggr som jag vet och någon gång som jag varit omedveten om.

Citat:
Vi vet ännu inte om det var planerat att det skulle bli kim.
Det kan ha varit så men i så fall tror jag att PM hade planerat bättre.
PS. Glöm det andra jag skrev. Det var ett svar till Redmark som jag postade fel.
Ber om ursäkt för förvirringen. Med felpostningar

Alltså, för helvete.. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta är bara ett urklipp från den senaste tiden. Kan du inte ta en paus, gå en kurs i Flashback 15 hp, och sen återkomma?

OnT:

Jag håller med dig, om du nu syftar på "ej planerat innan ubåtsfärdens början."

Jag tror att PM ganska tidigt under färden fick en idé på att fullborda en "önskan" han haft sedan länge, men som han aldrig tagit steget till att utföra. Sen är det nog så att förövare som dras av sådana här kraftfulla begär, saknar konsekvenstänk i den stunden och tänker säkert då heller inte på "hur jag ska jag hantera this mess, efter att jag är färdig?"
Citera
2017-10-07, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Alltså, för helvete.. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta är bara ett urklipp från den senaste tiden. Kan du inte ta en paus, gå en kurs i Flashback 15 hp, och sen återkomma?

OnT:

Jag håller med dig, om du nu syftar på "ej planerat innan ubåtsfärdens början."

Jag tror att PM ganska tidigt under färden fick en idé på att fullborda en "önskan" han haft sedan länge, men som han aldrig tagit steget till att utföra. Sen är det nog så att förövare som dras av sådana här kraftfulla begär, saknar konsekvenstänk i den stunden och tänker säkert då heller inte på "hur jag ska jag hantera this mess, efter att jag är färdig?"

Här på FB (ett forum för vuxna?) ska man inte ta ansvar för sina misstag, be om ursäkt eller försöka rätta till det som blivit fel. Istället ska man låtsas som det regnar och pila vidare. För annars blir man mobbad för att man tar ansvar. Väldigt omoget beteende av vuxna människor. Som Madsen tex han vill inte heller ta ansvar. Det minsta karljäkeln kunde ha gjort, är ju att berätta sanningen för de anhörigas skull. Samt berätta var han "sjöbegravt" delarna av offret så att polis lättare kan finna dem. Så att de anhöriga åtminstone kunde ge henne en begravning och en minnesplats där hon hör hemma.
Men eftersom det inte är kul och ta ansvar så kommer PM att tiga om allt så länge han ej överbevisas. Smita undan sitt ansvar och pila vidare är vad han satsar på. Hur många dispyter här på FB tror du inte beror på felpostningar?
Som sedan avsändaren inte vill låtsas om? Utan slingrar sig genom långsökt, konstigt resonemang. Väx upp!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 04:30.
Citera
2017-10-07, 04:09
Medlem
Citat:

Peter ställde in både besöket och Bornholm samma kväll Kim miste livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in