2017-10-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tights = byxor, har jag bestämt för mig skrivits tidigare i tråden
i Sverige säger vi strumpbyxor.
I Danmark benämner man plagget-strompebyxer- el strumpor.
(inga leggings-inte cykel-byxa-inga lång-kalsonger, inga -tights.)

Hon bar strumpbyxor/strumpor enligt Dansk polis.
Citera
2017-10-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
missförstår och missförstår. visst man kanske kan se något systemfel. jag reserverar mig för detta.

men ottoplommon's ide leder med mycket betydligt större sannolikhet till en oöverträffligt kontrollbehov såsom att man behöver övervaka alla "presumtiva mördare".

du måste inse vilka resurser detta måste ta. till vilken vinning? uppklarningsfrekvensen i danmark är oerhört stor och att lägga ner miljarder på "kontrollverksamhet" som gör att uppklarningen ökar med några antal är inte proportionellt.

Du får nog gå tillbaka i tråden och läsa på. Jag talade om att fakta,saklighet samt objektivitet är viktigt för att se
helheten för att lösa ett fall. Att inte sitta och förvanska kända fakta om och om igen i tråd.
I sin glorifiering av mördare eller tvärtom avsky för mördare.
Det är villospår båda nämligen.
Citera
2017-10-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Var nekar jag att Madsen stuckit henne med kniven? Ingenstans. Du missar visst hugget som polisen hittade i bröstet på torson. 15 hugg eller stick allt som allt, enligt dansk polis. Jag har inga som helst teorier om nån medgärningsman.

Jag missar inte det femtonde, se mina tidigare inlägg.

De 14 andra pekar mycket starkt på ett sexualsadistiskt färgat mord.
Citera
2017-10-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Öh... och hon hade väl knappast trosorna utanpå sina leggings heller?

????? Det är inte jag som definierat modellen av strumpbyxorna, vänd dig till andra som tror det var viktigt.
Citera
2017-10-08, 21:37
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du får nog gå tillbaka i tråden och läsa på. Jag talade om att fakta,saklighet samt objektivitet är viktigt för att se
helheten för att lösa ett fall. Att inte sitta och förvanska kända fakta om och om igen i tråd.
I sin glorifiering av mördare eller tvärtom avsky för mördare.
Det är villospår båda nämligen.

lösa ett fall... du kan nog helt och hållet förlita dig på att dansk polis är proffs på sånt här. och du kan vara ännu mer säker på att dansk polis inte läser flashback för att göra sitt arbete.
Citera
2017-10-08, 21:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Jag missar inte det femtonde, se mina tidigare inlägg.

De 14 andra pekar mycket starkt på ett sexualsadistiskt färgat mord.

Jo. Sexualsadismen drev jag hårt redan innan ens torson hittades. Jag tror rent av att jag förde in idén om sexualsadism i tråden.
Senast redigerad av Starback 2017-10-08 kl. 21:42.
Citera
2017-10-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag förstår inte vad du yrar om. Du får kanske gå bak i tråden och läsa på.
Jag invänder emot att man skapar lögnaktiga karikatyrer av våra huvudpersoner.
Har du läst innantill vad jag skrivit? Jag upplever att du lägger ord i munnen på mig och jag är inte upplagd för halmgubbe-spratt idag.
När förvirring uppstår i tråden brukar du vara en av huvudpersonerna.

Du svarar på följande text
Citat:
Det går inte. En dåre till synes helt normal och tidigare ej dömd för några brott sköt som bekant ihjäl 58 människor och skadade 100-tals i Las Vegas för några dagar sedan.
Ingen hade en aning. Det går inte i de flesta fall att förutse vad en del människor bär på i sina tankar och vilka av dem som omsätter det i praktisk handling.

Till att börja med håller du med:
Citat:
Det håller jag med om. Allt går inte att förutsäga.

Sedan kommer dock det lite märkliga - du väljer att inte hålla med:
Citat:
Men detta handlar om en sexualsadistisk mördare.

Och här börjar jag då undra om du ser något speciellt magiskt sätt att mäta människor. Vad borde alla myndigheter och personer runt PM ha sett som gjort att de förstått att PM är en sexualsadistisk mördare?

Du skriver ju även specifikt att om PM varit på samma sätt hela livet skulle inte KW dött för då skulle myndigheterna ha snappat upp honom. Hur då? Och varför?
Citera
2017-10-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det specifika här är att alla människor är mer eller mindre olika. Det finns inget enkelt sätt att mäta och spekulativt mäta vem som är bra/dålig före ett brott faktiskt sker. I vissa fall så kommer det fram tydliga förändringar hos personen nära inpå. Andra visar inga ledtrådar.

PM må ha haft problem med sina arbetsrelationer, men det är inte olagligt och det finns miljoner människor i världen som är besvärliga att arbeta med.

Så exakt vad skulle myndigheter kunna titta på för att kunna gjort någonting annorlunda som gjort att PM inte mördat KW? Exakt vad är det du tycker de missat?
Som sagt du får gå tillbaka och läsa innantill.
Jag talar om en sak.
Du talar om något som jag ej har talat om överhuvudtaget.
Får man bara lära sig att läsa i skolan? Får man inte lära sig läsförståelse också?
Såvida du och andra skribenten inte medvetet håller på att bygga en halmgubbe.
Noll procent konstruktivitet.
Citera
2017-10-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Enligt nedan Flashbacktråd startar gasbildningen kort efter döden. För vattenlik tillkommer ytterligare en process som får kroppen att svullna mycket. Den förklaras i tråden.

(FB) Kroppen sväller under vatten - efter hur lång tid?
Att kroppen svullnar av att den tar upp vatten spelar ingen större roll. Det är gasbildningen som är den viktiga eftersom den ger flytkraft medan extra vatten i kroppen är ungefär som att binda fast en vattenfylld påse vid liket - vattnet i kroppen och utanför kroppen har samma densitet.
Citera
2017-10-08, 21:43
Medlem
Citat:
Jo. Sexualsadismen drev jag hårt redan innan ens torson hittades.

Då är vi överens och kan kasta trostittauppunderkjolenteorin i papperskorgen där den hör hemma.
Dessutom hade Kim strumpbyxor utanpå och även kjol.
Fast det spelar ingen roll, har sett denna teori som helt osannolik från början.
Nu med det vi vet så är den bara OT.
Citera
2017-10-08, 21:43
Medlem
Citat:
Så här är det: Kims största misstag var att ta på sej kjol den här dagen. Hade hon haft långbyxor på sej ombord, hade hon säkerligen satts iland intakt och helskinnad.

Vad värre var tog hon sej ner från ubåtstornet som person nummer 2. Detta innebär att Madsen som gick ner först stod nedanför, tittade upp under hennes kjol, såg hennes vackra ben och hennes söta trosor. Därmed var hennes öde beseglat. Redan innan hon "tagit mark" på durken hade Mördarmadsen bestämt att nåt samlag skulle hon inte komma undan. Den häftiga kåthet som överväldigat honom vid anblicken av hela härligheten var större än han nånsin kunde värja sej mot.

Det hela var tämligen oplanerat och var impulsstyrt vad gäller Madsen. När det gäller Kim var hennes tankar säkerligen på helt annat håll än mellan benen. Hon var proffs. Hon var där för ett visst ändamål och torde ha blivit tämligen överraskad av Madsens "skamliga" förslag.

Hon fann honom föga åtråvärd i sin skitiga overall och helsnagg. I samma ögonblick som Madsen blev avvisad så föddes tanken på våld. Sen går jag inte in på exakt hur han gått tillväga i sitt modus operandi, men hur det nu kom att sluta är vi väl alla ganska medvetna om vid detta laget.
Bara ett litet förtydligande här - Med tanke påatt hon hade thigts på sig såg han knappast hennes trosor . Suck
Citera
2017-10-08, 21:44
Medlem
Leskys avatar
Kommer Madsens få extra långt fängelsstraff för att han ljugit om precis allt och därmed kostat samhället pengar i onödang och även ytterligare lidande för Kims familj?

Det vore ju på sin plats att ge honom några år extra för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in