2017-10-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Antingen var han naken när han styckade och drog på en overall på sin besudlade kropp eller så måste han haft mycket mer blod på overall nr 1. Overall nr 2 måste väl vara den med vävnadsrester i blixtlåset.
Bit av plagg (töjstycke)
Citera
2017-10-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ett par andra saker man kan fundera över är följande.

Dels att PM's älskarinna sa att de hade planerat en färd bara någon dag eller dagar efter turen med KW.
Det väcker funderingen om PM egentligen planerat henne som offer.

Dels att, vad jag förstår, så kontaktade KW PM så pass sent som bara dagen innan, eller två dagar innan avfärden, vilket ger PM kort om tid att planera sitt dåd när han inser att han nu har chansen. Kanske måste han omplanera dådet till KW istället för sin älskarinna.

Jag vill minnas att älskarinnan sagt att hon (han?) haft sex med PM i ubåten en gång innan. Kanske var det lite av en "generalrepetition" för PM.
Så skulle det mycket väl kunna vara! Han har i alla fall fantiserat om detta länge innan , det är helt uppenbart
Citera
2017-10-03, 23:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
PM bytte overall på ubåten, den overall han hade på sig vid anhållandet var inte samma som vid avseglingen. Men exakt när han bytt overall vet vi inte

Hur och var har detta kunna fastställas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
5. Han hade sänken i ubåten.
6. Han har frågat hur man gör sig av med en kropp i havet.
7. Han hade hört av sig till en tjej efter två månader om hon ville ha en åktur.
8. Bältet runt kroppen?

LOL, du är för rolig, ändå!

Menar du på allvar, att dom klena rörstumparna som var ombord var planerat där att sänka en kropp? En kropp, som senare drev in mot land med strömmarna, eller flöt upp och drev in?

Ja du, ge dig inte på att planera att sänka något i vatten, om du tror att dessa "sänken" ingick i en plan av PM, är mitt tips till dig. Men förlåt, du kanske menade andra sänken, vilka då, isåfall, som inte användes.

Dessutom, att planera för och använda metalldelar som tillverkats i PM's egen verkstad, även om han är lite galen, så galen är han väl ändå inte.....eller?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Försvaret tog upp att rekonstruktionen inte hade blivit gjord, en sån verkar ju nu helt meningslös. Hur än en rekonstruktion skulle falla ut kommer den att ge ytterligare bevis för PMs skuld. Eller hur tänkte försvaret tro.
De sista veckorna när det har varit stiltje i fallet så har jag gått igenom lite gamla seriemördarfall för att försöka hitta nån som kan likna PM. Och se på fan om jag inte hittar nån som passar rätt bra in på PM, nämligen Ted Bundy. Det som först fick mig att fundera på att PM var väck i skallen var när han gjorde tummen upp i Dragör. Efter det så var det ju rätt många som undrade om PM var riktigt frisk. Sen så när det kom fram information från häktningsförhandlingen att PM till synes helt oberörd står och babblar om olyckor och emellanåt uppträder på ett arrogant sätt så blev det spiken i kistan för mig att PM är åtminstone halv psykopat. Det finns absolut ingen anledning för PM att uppträda ens i närheten av arrogant efter det som skett. PM bara förlorar själv på det.

Ted Bundy babblade rättegången igenom om att han var helt oskyldig etc. Han dömdes mot sitt nekande till ca 20 mord. Ted Bundy sparkade sin advokat och skötte sen sitt försvar själv. Bundy var fullständigt oberörd över vad han stod åtalad för och babblade hela rättegången igenom om att allt var olyckliga omständigheter etc etc i all oändlighet. Detta handlar alltså inte om att en rekonstruktion skulle vara bra eller dålig för försvaret utan om att PM ska få babbla lite mer bara. Återstår att se nu om PM gör som Bundy och sparkar sin advokat och sen sköter sitt försvar själv?
Citera
2017-10-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det är det faktiskt inte. Antag istället att det inte var planerat. Han använder då en såg för att stycka henne av den enkla anledningen att han tidigare under dagen av en händelse använde och lämnade den i båten. Så nej, att han sågs med en såg är på inget vis en stark indikation på att det var planerat.

Dock så är jag övertygad om att det är planerat, och då är sågen så klart en av de pusselbitar som passar mycket bra in i det hela. Nu är det dock så, att obduktionen bevisat att KW styckades med en såg. Så det spelar egentligen ingen roll om PM setts med en såg eller inte. För vi vet att KW styckades med en såg, och vi vet att ingen annan än PM kan ha gjort det. Att han setts med en såg bekräftar bara det vi redan vet. Det har i sig ingen stor betydelse, men kommer så klart att nämnas.

Jag råkade bara nämna det nu, men som jag erinrar mig nämndes uppgiften långt innan torson dök upp. Jag råkade bara lägga det på minnet. Redan innan såg fanns på kartan. Kan komma ihåg fel dock.

Sågen ensamt är ingen indikation i sig på något. Helt rätt. Men i ett sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
SMS-pratet kom från denna artikel

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Rätt nära slutet på den...

Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.
Misstolkning. Betyder att han slog larm efter att ha försökt nå henne på telefon utan framgång.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej inget tyder på panik. Tvärt om.Utan torson hade det blivit knivigt.
Vad menar du? PM misslyckas totalt med att komma undan. Kroppen flyter upp. Ubåten bärgas. Han ertappas med blod på händerna, näsan o nacken etc. Hans dator undersöks o hans böjelser uppdagas. Sämre kunde han inte planerat om han hållit på lääänge.
Han fick med henne ensam ut. Lyckas mörda och få sin vilja. Men sen börjar polisen leta efter ubåten redan i det skedet. Klart han fick eld i baken att göra sig av med kroppen, städa undan bevis...till slut sänker han båten och låtsas hamnatbi sjönöd. Runt omkring ligger båtar och tittar när han sänker båten. Panik kallar jag det även om han inte visar en enda min utåt sedan när han kommer iland.
Citera
2017-10-03, 23:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
LOL, du är för rolig, ändå!

Menar du på allvar, att dom klena rörstumparna som var ombord var planerat där att sänka en kropp? En kropp, som senare drev in mot land med strömmarna, eller flöt upp och drev in?

Ja du, ge dig inte på att planera att sänka något i vatten, om du tror att dessa "sänken" ingick i en plan av PM, är mitt tips till dig. Men förlåt, du kanske menade andra sänken, vilka då, isåfall, som inte användes.

Dessutom, att planera för och använda metalldelar som tillverkats i PM's egen verkstad, även om han är lite galen, så galen är han väl ändå inte.....eller?

Det är nog faktiskt åt dig vi får skratta. Dessa sänken har många likheter med t.ex. dykarbälten. Enkla och smidiga att hantera och använda. Hyfsat väl genomtänkt. Den enda missen från PM's sida är att han inte använde tillräckligt.

Dock har tanken slagit mig att han kanske hade dumpat KW strax innan han nästan blev rammad av ett fartyg, och kroppen kan ha träffats av fartyget och delar av sänkena i samband med fallit av. Det är inte alls otroligt att han valde att sänka eller försöka sänka kroppen i farleden, snarare tvärtom.
Citera
2017-10-03, 23:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
SMS-pratet kom från denna artikel

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Rätt nära slutet på den...

Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.

Citat:
Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet.

Nu har det säkert redan diskuterats, men pojkvännen kan ju inte ha hört av sig till polisen i samband med sista samtalet från henne. Han kontaktade ju polisen vid 2-tiden eller nåt. Då hade ju Kim inte kommit hem på 3-4 timmar. Skulle hon alltså ha levt fram till dess, tvingats vara kvar på ubåten, men ändå kunnat ringa och först efter det blivit dödad, torterad, skändad och styckad. Det känns märkligt. Men märkligare saker har hänt. Om han velat hålla kvar henne, så var det ju bättre att gå till botten där det inte går att ringa. Men har hon alltså tagit sig upp i tornet ovanför vattenytan och ringt där mitt i natten? Blir alldeles snurrig när jag försöker förstå.

Antingen ringde hon då eller så har de i artikeln missförstått något.
Citera
2017-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han älskar den store Raket-Madsen alldeles för mycket, så det har aldrig varit aktuellt.
I häktet har han blyertspenna. Den kunde han ju spetsa och köra med full kraft genom ögat och in i hjärnan. Eller ordna stopp i toaletten och dränka sig. Han är ju en "problemlösare".
Jag trodde faktiskt att efter att det ballat ur på Ubåten att han övervägde självmord som en utväg iallafall för ett kort tag innan han fann på en lösning. Efter idag tror jag inte ett skvatt på att han för en sekund övervägde självmord.

Klockren satir av kräket. 🥇

Håller även med i resonemanget. Fanns aldrig på kartan att han ens övervägde ta sitt eget liv. Det gör narcissister (vilket han mycket väl kan vara) sällan, däremot spelar de gärna offerkortet i situationer där andra är de egentliga offren.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Madsens Alter-Ego
Stackars mig, nu får jag sitta i fängelse. Jag överväger faktiskt att ta mitt eget liv, det är mig ni ska tycka synd om!
Citera
2017-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Finns länkar på detta forum som leder till snuff movies...
Inte i denna tråden. För då hade jag polisanmält direkt! Det som finns här i tråden är fakemord från Madsens favoritställe som jag i mitt upprörda tillstånd glömt namnet på. PS. Om man snubblar över något som ser ut att vara en äkta snuff movie så är man skyldig att polisanmäla det likväl som mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in