Citat:
Exakt! Jag håller med dig i allt utom det fetade. Jag tror att styckningen av en död försvarslös kvinna var en sexuell ingrediens i PM sjuka fantasier. (Vill inte ens tänka på vad mer han kan ha gjort med den döda kroppen.) I hans hårddisk fanns flera filmer om styckning. Jag tror att styckningen fyllde ett sexuellt behov som PM njöt av + en funktionell åtgärd. Nämligen att undanröja bevis samt att försvåra efterforskningar. Jag tror att han fantiserat väldigt mycket om det här, samt haft fantasier om att komma undan med det perfekta brottet. Jag tror även att PM då 15 år, tog skadligt intryck av den styckmördade Japanskan 1986. PM befann sig dagligen bara ett par hundra meter från den första fyndplatsen i Köpenhamns inlopp. Torson hade fått sina lår kapade på liknande sätt som KW enligt dansk polis. De övriga likdelarna flöt upp där inloppet rinner förbi Kristiania. Tänk själv vilket samtalsämne det måste ha varit. Ett styckmord precis i närområdet. Så jag kan tänka mig att PM:s fascination för döden samt styckade kroppar började där som ett frö. För han var ju störd redan då.Ingen annan än Kim och PM har befunnit sig på ubåten. Här är mördaren och styckaren samma person.
GW uttryckte väl sin förvåning att PM med sådan uppenbar enkelhet klarade av att göra det så snabbt efter att hon mördats. Det tillhör inte vanligheten.
PM har tyvärr inga sådana "normala" reaktioner. För honom handlar det om att förverkliga en sexuell fantasi han länge upphetsat tänkt på att genomföra. För honom handlar det om känslan och kontroll över en försvarslös kvinna i en ubåt som han är ensam härskare över, att göra henne helt försvarlös via tejp eller rep och sedan tillfoga henne smärta och se hennes skräck öka i ögonen. Det utlöser själva den sexuella tändningen och sedemera utlösningen.
En sexualsadist tänder inte på normalt sex utan där förbliver dom, i allmänhet, helt impotenta.
LHs mördare var helt impotent enligt hustrun. Men när han fick tjuvkika på unga flickor via ett fönster i en ladugårdsbyggnad då tapetserade han väggarna med sperma. Han var också stor konsument grovt sexrelaterat våld mot kvinnor.
Tyvärr kunde han inte hålla sig förrän han också ville förverkliga sin fantasi. Som utspelades på en trygg miljö, hans arbetsplats. Förskräcklig händelse.
Madsen valde också en trygg och säker miljö han hade kontroll över, Nautilus.
Det finns liknelser, som sagt.
Efter sexnjutningen och döden inträtt är offret endast en världelös köttbit som dom skall göra sig av med. Det är därför dessa personer helt kallsinnigt och rationellt klarar av att stycka en kropp.
Då handlar det om praktisk problemlösning och att komma undan från straff. Inget annat.
Just det momentet tror jag nog att han förberett relativt noga.
När i tid hade han kollat var och hur man skulle dränka en kropp och komma undan? I Östersjön.
GW uttryckte väl sin förvåning att PM med sådan uppenbar enkelhet klarade av att göra det så snabbt efter att hon mördats. Det tillhör inte vanligheten.
PM har tyvärr inga sådana "normala" reaktioner. För honom handlar det om att förverkliga en sexuell fantasi han länge upphetsat tänkt på att genomföra. För honom handlar det om känslan och kontroll över en försvarslös kvinna i en ubåt som han är ensam härskare över, att göra henne helt försvarlös via tejp eller rep och sedan tillfoga henne smärta och se hennes skräck öka i ögonen. Det utlöser själva den sexuella tändningen och sedemera utlösningen.
En sexualsadist tänder inte på normalt sex utan där förbliver dom, i allmänhet, helt impotenta.
LHs mördare var helt impotent enligt hustrun. Men när han fick tjuvkika på unga flickor via ett fönster i en ladugårdsbyggnad då tapetserade han väggarna med sperma. Han var också stor konsument grovt sexrelaterat våld mot kvinnor.
Tyvärr kunde han inte hålla sig förrän han också ville förverkliga sin fantasi. Som utspelades på en trygg miljö, hans arbetsplats. Förskräcklig händelse.
Madsen valde också en trygg och säker miljö han hade kontroll över, Nautilus.
Det finns liknelser, som sagt.
Efter sexnjutningen och döden inträtt är offret endast en världelös köttbit som dom skall göra sig av med. Det är därför dessa personer helt kallsinnigt och rationellt klarar av att stycka en kropp.
Då handlar det om praktisk problemlösning och att komma undan från straff. Inget annat.
Just det momentet tror jag nog att han förberett relativt noga.
När i tid hade han kollat var och hur man skulle dränka en kropp och komma undan? I Östersjön.
Har märkt att du ibland i hastigheten förväxlar Öresund och Östersjön. Så jag är inte riktigt säker på vad du menar på slutet.
.
.
Jo, det håller jag med om. Han hade ju frågat medarbetare var det var lämpligast att dumpa en kropp. Så det hade han nog funderat ut i förväg.