2017-10-07, 02:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Redheads feel a different kind of pain

http://sciencenordic.com/redheads-feel-different-kind-pain

Madsen viste at redheads føler mye sterkere smerter, jeg tror at han har planlagt drapet fordi W hadde rødt hår.

Men då måste han i så fall vetat att hon hade äkta rött hår. Att färga håret rött är ju otroligt vanligt. Vi vet ju att hon hade äkta rött hår. Men visste han?
Citera
2017-10-07, 02:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du möjligtvis en länk till en bild på KW som barn?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag kan backa upp att hon är äkta rödhårig.
Bekant till bekant till bekant. Man behöver dessutom bara gå in var som helst minnes,fond osv för att se barnfoto.

Här är en film med henne på insamlingssidan:

https://www.gofundme.com/rememberingkimwall
Citera
2017-10-07, 02:40
Medlem
Citat:
Jeg lurer på om KW ble valgt ut fordi hun hadde rødt hår, det genet som gjør at mennesker får rødt hår gjør også at de føler ca dobbelt så sterk smerte.

Sadisten PM viste nok om akkurat dette.

Kim är INTE utvald. Det var en ren SLUMP att det blev just hon. Kunde lika gärna varit någon av de andra kvinnorna han hade bjudit in. Redan nästa dag väntade han ett besök av en kvinna.

Kim hade en jävla otur.
Citera
2017-10-07, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kim är INTE utvald. Det var en ren SLUMP att det blev just hon. Kunde lika gärna varit någon av de andra kvinnorna han hade bjudit in. Redan nästa dag väntade han ett besök av en kvinna.

Kim hade en jävla otur.

Det vet du ingenting om.
Citera
2017-10-07, 02:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det vet du ingenting om.

Vi vet faktiskt mer om det, än om det motsatta. Ty, det var KW som "valde" PM, hon kontaktade honom, inte tvärtom.
Citera
2017-10-07, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vi vet faktiskt mer om det, än om det motsatta. Ty, det var KW som "valde" PM, hon kontaktade honom, inte tvärtom.

Skulle det være et alibi for at PM inte planla drapet etter at intervjuet og båtturen var planlagt?

Nei, du forstår ikke de mest elementære ting.
Citera
2017-10-07, 02:51
Medlem
ursprungligen postat av DrSvenne

"Ja, Öresunds sydliga gräns definieras som en rak linje mellan Stevns Fyr, Stevns Klint, nära Höjerup, Danmark, och Falsterbo Fyr, Sverige, det är den sjöfartsmässiga definitionen."

Här var det klara besked! Läste tre långa artiklar på google. Utan att bli ett dugg klokare över frågan
-var slutar Öresund och börjar Östersjön. Om detta stämmer så vet jag nästan på cm nu ju
Och nordvästra Kögebukten ingår i Öresund på köpet.
Citera
2017-10-07, 02:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det finns ju det sk kakelugnsmordet, någon mördare som styckade och brände upp kroppsdelarna i en kakelugn. Vet dock inte om hur mycket ved som gick åt. Är det bara tillräckligt varmt så förstörs ju även skelettdelarna,
Kriminaltekniska visade ju med en slaktkropp ifrån en gris att det var möjligt att elda upp en kropp:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kakelugnsmordet.

Kakelugnsmordet känner jag mycket väl till. Har en relativt ny bok om mordet och några andra källor.

Men åter igen, att hitta ett ställe som är 100% säkert är inte lätt. Folk har hundar, platser som används till ett visst ändamål byter funktion osv. Man hittade nyligen en man i en brunn som varit försvunnen/gömd i närmare 20 år, eller hur länge det nu var.

Fet-Mats, Mats Israelsson försvan år 1677. Först 1719 hittade man honom. Dock låg det inget brott bakom detta försvinnande. Men har var minst sagt väldigt död , men hans trolovade identifierade honom efter närmare 40 år. Han var välbevarad pga kopparvitrolien i gruvan.

Dock utanför ämnet...
Citera
2017-10-07, 02:54
Medlem
Citat:
Det vet du ingenting om.

Vi vet ännu inte om det var planerat att det skulle bli kim.
Det kan ha varit så men i så fall tror jag att PM hade planerat bättre.
PS. Glöm det andra jag skrev. Det var ett svar till Redmark som jag postade fel.
Ber om ursäkt för förvirringen. Med felpostningar
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 03:01.
Citera
2017-10-07, 02:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jeg lurer på om KW ble valgt ut fordi hun hadde rødt hår, det genet som gjør at mennesker får rødt hår gjør også at de føler ca dobbelt så sterk smerte.

Sadisten PM viste nok om akkurat dette.

I ärlighetens namn är din hypotes lika god, som alla andras...

Tex som min : det var ett oplanerat mord, och inget annat. (dock att Peters latenta sadism "kickar" in när han har gått över "gränsen")

Din hypotes kan dock byggas vidare, till en teori. Detta pga Peter kan ha "googlat" Kim.., och ser hur hon ser ut med rött hår. Det är även troligt att Peter gjort detta...

(ditt inlägg upplyste iallafall mig, Thx !)
Senast redigerad av Snapcount 2017-10-07 kl. 03:07.
Citera
2017-10-07, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som jag förstått det var Deidre King en av dem som skulle följa med till Bornholm nästa dag.
Det var väl inte planerat att hon och Madsen själva skulle ut på Ubåtstur.
Eller tänker du på ngn. annan kvinna?

Hva Madsen hadde planlagt til neste dag betyr lite, planen slo fel.
Citera
2017-10-07, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I ärlighetens namn är din hypotes lika god, som alla andras...

Tex som min : det var ett oplanerat mord, och inget annat. (dock att Peters latenta sadism "kickar" in när han har gått över "gränsen")

Din hypotes kan dock byggas vidare, till en teori. Detta pga Peter kan ha "googlat" Kim.., och ser hur hon ser ut. Det är även troligt att Peter gjort detta...

(ditt inlägg upplyste iallafall mig, Thx !)

Det at Madsen har lagt sagen i ubåten før på dagen tyder på at den skulle brukes på turen.
Det styrker teorien om at drapet var planlagt.

Og at Madsen har googlet henne tar jeg nesten som en selvfølge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in