2017-10-07, 00:14
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det sa han ej. Däremot ubåtsrutten. Att Nautilus ej lämnat Öresund.

Nautilus sänktes ju i Kögebukten och det är ju inte Öresund.
Citera
2017-10-07, 00:14
Medlem
Citat:
Du talar ofta om havsdjup. Men polisen har kartlagt hela ubåtsrutten.
Den största delen av rutten tillbringades i västra, samt norra kögebukten.
Och innan dess södra Öresund.
PM har inte varit i Östersjön.
Jag för min del har hela tiden tagit hänsyn till Polisens info om Ubåtsrutten.
Så nu förstår jag inte alls vad du talar om. Projicerar du ditt eget feltänk om havsdjup på mig?

Men snälla ottoplommon, är du senil, eller har du fortfarande svårt att klicka rätt på forumet? Jag kopierar nu in den kommentar, som du kommenterade med ett citat:

"Ursprungligen postat av Whyback
Vad jag säger är att ingen av er ottoplommon och OY skulle ha någon större framgång som likdumpare, av olika anledningar.

OY, du måste ta ta hänsyn till tiden efter dumpningen i din "sannolikhetsbedömning", och det faktum att i Öresund kan fartygs rutt följas i efterhand, det måste också du, ottoplommon.

Att det dessutom finns likhundar, som kan markera, det måste båda ta hänsyn till, och då blir era teser ännu mer trasade i smulor!"
.................................................. ...........................

Svara nu bara på frågan jag har till dig: VAD har mitt citat med ditt citat att göra????

Ett exempel, om du ändå inte förstår: JAG, Whyback, har aldrig öht. dividerat om några havsdjup i Öresund!!!!!

Det räcker kanske nu, försök få ordning på dina knapptryckningar, de är en följetong på forumet.....
Citera
2017-10-07, 00:15
Medlem
Citat:
Har det kommit ny info om sågen på sista tiden?

Jag kollade upp det där för ett bra tag sedan i den danska ursprungstexten.
"Ett vittne såg Madsen komma gående med en såg i sin hand i riktning mot verkstaden under dagen."
Pm har sagt att sågen (en fogsvans) hängdes tillbaka i verkstaden på sin plats efter att han användt den till något på ubåten. Men sågen är och förblir borta.
Vore smartare om han nekat till att ha burit dit någon såg. Då kunde man ju inte veta om det verkligen stämde att någon sett honom med såg. Nu har han ju medgivit att han bar dit en såg. Och att han satte tillbaka den på sin plats.
Citera
2017-10-07, 00:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vad jag säger är att ingen av er ottoplommon och OY skulle ha någon större framgång som likdumpare, av olika anledningar.

OY, du måste ta ta hänsyn till tiden efter dumpningen i din "sannolikhetsbedömning", och det faktum att i Öresund kan fartygs rutt följas i efterhand, det måste också du, ottoplommon.

Att det dessutom finns likhundar, som kan markera, det måste båda ta hänsyn till, och då blir era teser ännu mer trasade i smulor!

Jag vill i huvudsak förmedla budskapet att det är löjligt att diskutera vilket dumpningssätt som är det ultimata och samtidigt dra slutsatser om PM:s intellekt. Somliga förstår inte ironi och sarkasm, jag borde varit frikostigare med och samt , jag tillstår det.

Vad gäller min inställning och kunskap om likhundar så borde du läsa samtliga inlägg i alla trådar där jag vidrör ämnet hund tycker jag, då hade du sannolikt varit lite ödmjukare.

Folk i allmänhet förstår inte hur en hund fungerar och varför. Inte heller är förståelsen för hur ett vattensök går till särskilt utbredd. En hund kan inte peka ut den exakta platsen där liket ligger, hunden får likdoft(molekyler) i nosen , och markerar.

Problemet är att molekylerna kan ha färdats lång, mycket långt. Doftmolekyler frigörs från lik eller likdelar och rör sig i vattnet, har man tur så når de ytan och har man otur så rör sig doften än hit och än dit innan den i bästa fall råkar hamna i likhundens nos. Problemet är att man inte vet vilken väg molekylen har färdats, strömmar och vind skiftar än hit och än dit.

Hunden söker sig till den högsta koncentrationen av doftmolekyler, ju närmare källan desto högre koncentration. Måste dock ses mot ovanstående då utspädningseffekten beror på väder, vatten, strömmar och vind.

Den som tror att liket oftast ligger rakt under båten där hunden markerar är naiv.
Citera
2017-10-07, 00:16
Medlem
Sarumans avatar
Då skulle jag vilja passa på att citera det jag skrev redan den 13e augusti - mitt första inlägg i den här tråden.
Inte hundra procent korrekt gissning, men observera att detta var direkt när det hänt (KW anmäldes saknad den 11:e augusti). Detta var alltså långt före torso, sjöbegravning eller kameror på restaurangen. Det enda som fanns var PM:s intygande att han släppt av henne i hamnen på kvällen som avtalat.

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta tror jag har hänt:
Madsen har sett den kjolklädda journalisten stå i tornet, fått en impuls och våldtagit/försökt våldta henne. I hans fantasi, innan överfallet, har han sett framför sig att hon skulle vara med på det, men det har istället snabbt blivit våldsamt och hon har dött med blodspillan i ubåten.

Madsen har då suttit i en prekär situation. Sett utifrån hans perspektiv måste han bli av med kroppen och vet att han också måste bli av med blodspåren i ubåten. Han vet att blodspår är näst intill omöjligt att bli av med och han har egentligen inte så många val. Madsen återfanns på förmiddagen och journalisten har säkert dött någonstans runt 18-tiden på kvällen innan. Under de många timmarna som gått, har Madsen åkt ut extremt långt ut till havs och sänkt journalisten med något tungt för att säkerställa att hon aldrig återfinns. Sedan har han vänt tillbaka igen och sänkt ubåten för att rensa bort blodspåren.

Han inser att det inte ser bra ut för honom, men han har inte haft så många alternativ. Utan kropp och blodspår har han en viss chans att klara sig.

Enligt tidningarna har det inte varit lätt att arbeta med Madsen. Han är egocentrerad och visar tydliga tecken på att vilja kontrollera projekt han varit inblandad i. Makt/kontroll och grandios självbild är förenligt med psykopati/antisocial personlighetsstörning. En annan, för sammanhanget viktig, egenskap som denna typen av personer har, är promiskuösitet - psykopater eller personer med psykopatiska drag är kraftigt överrepresenterade bland sexualvåldsbrottslingar. Och självklart kan psykopater inte känna empati, så det har inte funnits några spärrar för Madsen att döda journalisten - annat än risken för fängelse. Efter/under våldtäkten har hon hotat med att polisanmäla, och mordet/dumpningen av kroppen har då varit en praktisk lösning för psykopat Madsen. När han efteråt säger till tidningarna att han är ledsen över att ubåten sjunkit så menar han det. Att han bara timmar tidigare mördat en person rör honom över huvud taget inte - hon blev ett praktiskt problem som han var tvungen att röja ur vägen.

Att som kvinna sätta sig ensam med kort kjol i flera timmar i en ubåt tillsammans med en psykopat är som att invitera till att bli överfallen och mördad.
Citera
2017-10-07, 00:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det sa han ej. Däremot ubåtsrutten. Att Nautilus ej lämnat Öresund.

Norra delen av Öresund, norr om tunneln/bron, utgör en del av Kattegatt. Södra delen av Öresund, söder om tunneln/bron, utgör en del av Östersjön. Den delen av Östersjön som kallas Egentliga Östersjön.

"Fakta om havsområdet
Egentliga Östersjön är den del av Östersjön som sträcker sig från södra Ålands Hav till de danska sunden. Norra Ålands Hav, Finska Viken och Rigabukten ingår (i de flesta sammanhang) inte. Gränsen i väster går på samma ställen som broarna över stora och lilla Bält och Öresund."

http://www.havet.nu/?d=43

Så nog har PM varit i Östersjön alltid
Och Kögebukten är en del av Öresund, liksom av Östersjön.
Senast redigerad av trngw 2017-10-07 kl. 00:26.
Citera
2017-10-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, men imorgon kl 1000 ska du se att det kommer ny info om sågen

Det lät som att de funnit kvarlevor. Eftersom att de skulle matchas (dna?) och sedan ville polisen informera anhöriga först.
Citera
2017-10-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det lär han inte kunna ändå, det är jag helt övertygad om. För även om det finns en kranieskada, så kommer PM bli inlåst många år framöver, det är jag helt övertygad om.
Allt annat är bara teoretiska möjiigheter.

Det samme tenker jeg. Man behøver ingen ubåtsdør for å slå inn en skalle. Det kan han like gjerne ha gjort selv med en hammer e.l.
Citera
2017-10-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Då skulle jag vilja passa på att citera det jag skrev redan den 13e augusti - mitt första inlägg i den här tråden.
Inte hundra procent korrekt gissning, men observera att detta var direkt när det hänt (KW anmäldes saknad den 11:e augusti). Detta var alltså långt före torso, sjöbegravning eller kameror på restaurangen. Det enda som fanns var PM:s intygande att han släppt av henne i hamnen på kvällen som avtalat.

Det är mycket stor kred till den analysen, som visande sig ligga förmodat klart nära "sanningen":

Nu är det ju så, när vi vet mer, att de som analyserar inser ganska snabbt, att "sanningen" om vad som egentligen hände, kommer vi nog aldrig att få veta ( något jag skrev mycket tidigt, orkar inte referera till det, men det finns där....).

Att tidigt förstå, i detta fall, att det blir trickigt att få fram säkra händelseförlopp, är en erfarenhet. Att dessutom kunna spå om utgången, den är inte klar än, åtal har inte ens väckts ännu, är mycket avancerat!!!!
Citera
2017-10-07, 00:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det lät som att de funnit kvarlevor. Eftersom att de skulle matchas (dna?) och sedan ville polisen informera anhöriga först.

Det råder ingen som helst tvekan om att de funnit kvarlevor. Det förstod vi genast då vi såg bilderna.
Men jag menar att sågen ligger nog däri också.

Exakt vad vi får veta imorgon återstår att se. Kanske har de kunnat fastställa att det är från KW, kanske inte.
Men vi är nog alla precis lika övertygade om vems kvarlevor det är, som när torson dök upp. Det är bara Madsens advokat som försöker ge sken av motsatsen, även om hon innerst inne är precis lika övertygad som vi är
Citera
2017-10-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Men snälla ottoplommon, är du senil, eller har du fortfarande svårt att klicka rätt på forumet? Jag kopierar nu in den kommentar, som du kommenterade med ett citat:

"Ursprungligen postat av Whyback

Att det dessutom finns likhundar, som kan markera, det måste båda ta hänsyn till, och då blir era teser ännu mer trasade i smulor!"
.................................................. ...........................

Svara nu bara på frågan jag har till dig: VAD har mitt citat med ditt citat att göra????

Ett exempel, om du ändå inte förstår: JAG, Whyback, har aldrig öht. dividerat om några havsdjup i Öresund!!!!!

Det räcker kanske nu, försök få ordning på dina knapptryckningar, de är en följetong på forumet.....
Ber tusen ggr om ursäkt att jag i hastigheten tog dig för den person jag höll på att dividera med.
Jag har redigerat mitt inlägg. Sorry
Citera
2017-10-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nautilus sänktes ju i Kögebukten och det är ju inte Öresund.

Vi talade om var Pm kunde ha sänkt likdelar. Och det är inte tal om Östersjön (hav) utan bara södra Öresund och västra,norra Kögebukten. Det var de lilla dispyten handlade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in