2017-10-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
En "intressant" detalj från häktnignsförhandling#2 var ju att han försökte vinka till någon kvinna i publiken som troligen var hans fru - hon hade inte vinkat tillbaka. Fatta att sitta där och se det monstret som tror han charmat alla i rummet och veta att man delat en stor del av sitt liv med honom, och han försöker hej:a...

Sen läste jag iofs att hon besökt honom i häktet, så helt bränd kanske deras relation inte är än, men det känns onödigt att spekulera i henne och hur hon är när man inte vet särskitl mycket
Det var Merwinna som sa att hustrun hälsade på varje vecka. Jag tar hennes uppgifter med en nypa (skopa!) salt faktiskt.
Ja, att han glatt vinkar till någon begriper jag inte. Han står inför en häktesförhandling där man skall fastslå att han begått ett så pass grovt brott att häktning är skäligt. Otroligt. Framförallt när han själv vet vad han faktiskt gjort. Undrar hur många det är som står vid hans sida nu, i det här läget.
Citera
2017-10-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
En "intressant" detalj från häktnignsförhandling#2 var ju att han försökte vinka till någon kvinna i publiken som troligen var hans fru - hon hade inte vinkat tillbaka. Fatta att sitta där och se det monstret som tror han charmat alla i rummet och veta att man delat en stor del av sitt liv med honom, och han försöker hej:a...

Sen läste jag iofs att hon besökt honom i häktet, så helt bränd kanske deras relation inte är än, men det känns onödigt att spekulera i henne och hur hon är när man inte vet särskitl mycket

Jag vet att jag spekulerar lite fritt nu, men låt gå:

Det kan ju tänkas att frun i hög grad är gift med honom för att hon tror att hon kan hjälpa honom att bli friskare. Att hon alltid sett att han varit lite annorlunda (dock aldrig så här illa) och att hon kunde få utfyllt sitt modersinstinkt att prova hjälpa/förändra honom samtidigt som han nog till tider kunde vara en trevlig partner så länge han behandlades rätt. Samtidigt som Madsen kanske känt behov för att ha den modersfigur i sitt liv som han aldrig fick. Han uppför sig ju egentligen på många sätt som ett barn. Att de sedan är ungefär jämnåriga är inget problem och om det dessutom i viss grad kunde fungera som en normal relation var det bara en bonus. En märkvärdig symbios. Ibland finns det konstiga motiv för att gifta sig.

Det skulle ju i så fall ställa PM's partner i följande dilemma nu:

Ska hon fortsätta prova hjälpa nu, eller inse att hon misslyckats och distansera sig?
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-04 kl. 11:24.
Citera
2017-10-04, 11:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det som inte går ihop för mig är varför han skulle välja KW, där så många visste att hon var med på båten. När han istället kunnat välja någon annan kvinna att mörda, och kommit undan med det antagligen. Får fortfarande inte ihop den biten. Det är helt enkelt jävligt korkat utfört.

Mmm, jag tror att det är mer planerat än vad som först "syns". Brottsplatsen U-båten var säkert redan "utrustad" med vad PM "behövde".

Detta med "Snuff-movies" och en marknad för dem, så undrar jag om det finns en GM till, en som filmade, kanske "hjälpte till" och sedan släpptes av U-båten, kanske i gummibåt nära land någon gång under de 11-12 timmar som u-båten var "borta", samt att det är bevis/spår efter denne som mer skulle förstöras genom sänkningen av båten. Någon kan ju ha varit gömd ombord redan vid avseglingen.

Sedan tror jag att PM mycket väl visste att det skulle bli ett otroligt mediadrev och att han njuter av uppmärksamheten än, varje dag. Enligt även hans belackare så var/är han ju en hejare på marknadsföring, och det har han ju lyckats med i detta.......och nu "leker" han katt och råtta med polisen, bara för att han tror han är smartare än dem.

Jag tror även att han bestämde sig för att begå detta brott när han googlade KW och såg bild på henne.......

Och jag tror även att det inte är första gången han begått detta brott. Seriemördare brukar bli slarvigare och slarvigare med tiden, storhetsvansinnet blir större och större, och därmed blir de mindre försiktiga.

Och det finns ju försvunna kvinnor i Danmark/Köpenhamn som utseendemässigt är mycket lika KW. Jag tror också en bild på ex PMs mor vore intressant att se, för jag tror inte att hans offer valts ut av en slump egentligen. Nu menar jag verkligen inte att allt är PMs mors fel, typ psykologiskt skitsnack om att PM blivit förskjuten av sin mor. Det var ju PMs far som förbjöd kontakt, så det är PMs far som ska ta skulden i så fall, och myndigheter som gjorde kontaktförbudet möjligt!

KW skulle skriva ett "porträtt" av PM, kanske han ville visa henne vem han verkligen var. Och/eller att hon faktiskt hade kommit något på spåren.......Snuff-moviemarknaden kanske, som finansierade PMs galna projekt!

Stackars KW och hennes anhöriga .
Citera
2017-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag vet att jag spekulerar lite fritt nu, men låt gå:

Det kan ju tänkas att frun i hög grad är gift med honom för att hon tror att hon kan hjälpa honom att bli friskare. Att hon alltid sett att han varit lite annorlunda (dock aldrig så här illa) och att hon kunde få utfyllt sitt modersinstinkt att prova hjälpa/förändra honom samtidigt som han nog till tider kunde vara en trevlig partner så länge han behandlades rätt. Samtidigt som Madsen kanske känt behov för att ha den modersfigur i sitt liv som han aldrig fick. Han uppför sig ju egentligen på många sätt som ett barn. Att de sedan är ungefär jämnåriga är inget problem och om det dessutom i viss grad kunde fungera som en normal relation var det bara en bonus. En märkvärdig symbios. Ibland finns det konstiga motiv för att gifta sig.

Det skulle ju i så fall ställa PM's partner i följande dilemma nu:

Ska hon fortsätta prova hjälpa nu, eller inse att hon misslyckats och distansera sig?
Hon är yngre än honom och har en egen karriär. För någon vecka sen var hon fortfarande med i Facebook. Nu har hon tagit bort sin facebooksida. Hon vill nog inte förknippas med honom mer. Så där försvann en av hans kvinnor
Citera
2017-10-04, 11:28
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är högst sannolikt att detta fynd är mycket viktigt i beviskedjan för styckningen. Ingen styckning, inga vävnadsrester. Om han då inte försöker bortförklara att dessa dnaspår på overallen som sitter så specifikt kommer ifrån det krossade huvudet efter luckolyckan som råkade nudda när när han hissade upp kroppen med repet. Skulle inte förvåna mig.

Han kommer säkert att försöka bortförklara det, som du säger. Tänker att det faktum att det finns muskelvävnad i dessa vävnadsrester kommer överbevisa honom. Mig veterligt finns det inga muskler
i hjärnan.
Citera
2017-10-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han kommer säkert att försöka bortförklara det, som du säger. Tänker att det faktum att det finns muskelvävnad i dessa vävnadsrester kommer överbevisa honom. Mig veterligt finns det inga muskler
i hjärnan.
Tror inte han kan något om hur hjärnan fungerar och vad som finns innanför skallbenet. På flera sätt
Citera
2017-10-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är yngre än honom och har en egen karriär. För någon vecka sen var hon fortfarande med i Facebook. Nu har hon tagit bort sin facebooksida. Hon vill nog inte förknippas med honom mer. Så där försvann en av hans kvinnor

Ja OK, det kan ju tyda på det ja. Nog ett mycket bra beslut i så fall.

Men även om hon är yngre rent tidsmässigt kan hon ju fortfarande tänkas vara mer än 15 år äldre mentalt än Peter Madsen. Det kan ju också förklara deras något ovanliga öppna förhållande (åtminstone i Skandinavien), där det är helt OK att ha andra partners.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-04 kl. 11:39.
Citera
2017-10-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ja OK, det kan ju tyda på det ja. Nog ett mycket bra beslut i så fall.

Men även om hon är yngre rent tidsmässigt kan hon ju fortfarande tänkas vara mer än 15 år äldre mentalt än Peter Madsen. Det kan ju också förklara deras något ovanliga öppna förhållande, där det är helt OK att ha andra partners.
Absolut. Men de flesta är mognare än Madsen, så det säger inte så mycket. Men det är en riktigt söt tjej . Hoppas hon hittar en mognare och mer pålitlig snubbe än Madsen. Hon lär inte ha några problem att hitta en partner.
Citera
2017-10-04, 11:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har ignorerat din "inlägg" från början, tråden verkligen översvämmas av dem!

Ditt inlägg är felciterat. Jag har inte skrivit allt i det.

Citat:
Men ser du inte hur du håller på? Du svarar med ofta mer eller mindre trams på 5-6 personer samtidigt i ett vansinnigt tempo och sen kräver du att alla ska lägga ner tid att motargumentera på dina snabbt och slarvigt skrivna svar som ofta helt missförstår de som du citerade. Och om de inte orkar det, proklamerar du att det skulle vara någon form av bevis för att ditt impulsiva påhitt stämmer. Respektera andras tid lite mer tack!

Jag skrev ju bland annat att det var rätt självklart att Peter Madsen hade en rätt stor kunskap inom ubåtar eftersom han haft det som specialintresse och att just det faktum därför på inget sätt skulle vara någon indikation på att han skulle vara ovanligt intelligent. Varför ska jag då behöva citera en text eller länka en video som skulle visa hans okunskap inom ubåtar? Gå tillbaks och läs rätt!

Tack för du gav mig detta bra exemplet så jag slapp att leta. Du anstränger dig knappt alls att läsa vad andra skriver innan du svarar och vrider det andra säger på alla tänkbara sätt. Du får ofta bra citerade inlägg att framstå som dumma genom att du svarar helt goddag yxskaft och sedan hoppas ingen lägger märke till att du tog det den du citerade skrev fullständigt ut av sin kontext.

OK - ge mig ett exempel på där M gått fel i någon mer avancerad naturvetenskaplig diskussion då. För jag känner inte igen det, men du kan ju ha andra källor.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
På tal om defekta personligheter ja....det du sysslar med i den här tråden nu dvs när obehagliga fakta kommer upp på bordet är starten på en process i att rationalisera för dig själv vad Madsen har gjort, i syfte att du antingen förlikar dig med hans agerande eller gå in i förnekelse, allt i syfte att kunna fortsätta beundra och glorifiera honom.

Få se om du till sist kommer upp till den nivå att du börjar skicka beundrarbrev till honom, för sådana kommer han få drösvis av från personligheter som dig.

Jag skriver på ett anonymt forum, varken mer eller mindre. Jag skulle aldrig få för mig att ta kontakt med någon kändis IRL, oavsett vad han blivit känd för. Men jag ska ge dig så mycket cred, att jag kan förstå hur den processen som du beskriver kan ske. Alltså även hur den skulle kunna ske i verkligheten, om man nu kände någon som man tyckte om eller ännu värre älskade som blev påkommen med ett förfärligt brott.

Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
In computing, a hyperlink, or simply a link, is a reference to data that the reader can directly follow either by clicking, tapping, or hovering

Varför vägrar han ge polisen tillgång till den med hänvisning till företagshemligheter medan en praktikant får fri tillgång?!

Fast man brukar använda ordet "länk" om en länk till en websida.

Det är väl inte så svårt att fatta? Jag gissar att samtliga på verkstaden kommer in i datorn på ett lösenord, men att de bara kan se begränsade delar av innehållet, och att M som systemadministratör har gömt sina affärskontrakt bakom systemadministratörslösenordet. Så har det varit på alla arbetsplatser jag har varit på, inget skumt med det.
Citera
2017-10-04, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han påstod att han drog upp henne med ett rep. Om det var med fötterna före eller axlarna har det dividerats om. Men i vilket fall som helst skulle man inte kunna få fettvävnader och otäckheter på ryggen då. Där är det klart bevisat att flickan är styckad. Och han vidhåller att hon var hel när han dumpade henne i sjön.

Han har inte sagt ett enda sant ord som vi känner till. Och han är långt långt ner på rangordningen i häktet. Han lär få sitta isolerad resten av sitt liv. Det kan han ha. Fast han lär få besök av nån här i tråden misstänker jag.

Jo, tror på öga för öga, tand för tand, enligt Talionprincipen. Hoppas någon känner sig manad att åta sig uppgiften att hämnas stackars Kim Wall, och göra exakt detsamma med karln som han gjorde mot henne. Det är rättvisa!

Om någon förstör en annans öga, då skall man förstöra hans öga; om någon sönderslår en annans lem, då skall man på honom sönderslå hans lem; om någon utslår en annans tänder, då skall man på honom utslå hans tänder.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-10-04 kl. 11:52.
Citera
2017-10-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
i hjärnan.

Jag fick lite uppfattningen att han övergett (=överbevisad) det här med att han begravde henne hel och nu vill ha det hela till en "olycka" med följande transportstyckning? Nu följde jag bara BTs livesändning igår och där togs inget om huruvida han slängt henne hel eller ej upp.
Hans advokat betonar olycka:
Forsvareren henleder opmærksomeden til en passage i obduktionsrapportens konklusion, hvor det fremgår, at der på Kim Walls torso blev fundet tegn på underhudsblødning. Det tyder på "let til moderat vold, muligvis ved fald".
Hun opfordrer til en rekonstruktion på ubåden for at få undersøgt, hvorvidt det er sandsynligt, at Kim Wall er død af at få den 70 kg tunge luge i hovedet, som Peter Madsen under et tidligere forhør har forklaret.

Slutligen hans egna ord igår:
"Jeg vil bare sige at de ting, der kommer frem her jo altså handler om den sekundære sigtelse i mine øjne. Hvad der er sket med Kim... Jeg har ikke set noget endnu - og jeg tror heller ikke, jeg kommer til det - som beviser, at Kim Wall er død som følge af en overlagt handling. Jeg har set hende dø og en hel del andet.,set hende falde ned..." siger Peter Madsen.

Nu faller ju, tackolov, "olycksteorin" iom: "Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden."
Citera
2017-10-04, 11:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ditt inlägg är felciterat. ] Fast man brukar använda ordet "länk" om en länk till en websida.

Det är väl inte så svårt att fatta? Jag gissar att samtliga på verkstaden kommer in i datorn på ett lösenord, men att de bara kan se begränsade delar av innehållet, och att M som systemadministratör har gömt sina affärskontrakt bakom systemadministratörslösenordet. Så har det varit på alla arbetsplatser jag har varit på, inget skumt med det.

Men snälla sluta bjäbba emot bara för sakens skull. Ja en länk kallas en hyperlänk oftast och går till tex en webbsida. Men en länk kan även vara till en fil eller enhet på din dator då kallar man det genväg. Sen kan det finnas länkar/genvägar till externa hårddiskar och enheter också.

Läs på lite om länkning vetja...
https://m.sweclockers.com/forum/trad/812849-html-lanka-till-fil-pa-annan-harddisk
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-04 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in