Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Det som inte går ihop för mig är varför han skulle välja KW, där så många visste att hon var med på båten. När han istället kunnat välja någon annan kvinna att mörda, och kommit undan med det antagligen. Får fortfarande inte ihop den biten. Det är helt enkelt jävligt korkat utfört.
Mmm, jag tror att det är mer planerat än vad som först "syns". Brottsplatsen U-båten var säkert redan "utrustad" med vad PM "behövde".
Detta med "Snuff-movies" och en marknad för dem, så undrar jag om det finns en GM till, en som filmade, kanske "hjälpte till" och sedan släpptes av U-båten, kanske i gummibåt nära land någon gång under de 11-12 timmar som u-båten var "borta", samt att det är bevis/spår efter denne som mer skulle förstöras genom sänkningen av båten. Någon kan ju ha varit gömd ombord redan vid avseglingen.
Sedan tror jag att PM mycket väl visste att det skulle bli ett otroligt mediadrev och att han njuter av uppmärksamheten än, varje dag. Enligt även hans belackare så var/är han ju en hejare på marknadsföring, och det har han ju lyckats med i detta.......och nu "leker" han katt och råtta med polisen, bara för att han tror han är smartare än dem.
Jag tror även att han bestämde sig för att begå detta brott när han googlade KW och såg bild på henne.......
Och jag tror även att det inte är första gången han begått detta brott. Seriemördare brukar bli slarvigare och slarvigare med tiden, storhetsvansinnet blir större och större, och därmed blir de mindre försiktiga.
Och det finns ju försvunna kvinnor i Danmark/Köpenhamn som utseendemässigt är mycket lika KW. Jag tror också en bild på ex PMs mor vore intressant att se, för jag tror inte att hans offer valts ut av en slump egentligen. Nu menar jag verkligen inte att allt är PMs mors fel, typ psykologiskt skitsnack om att PM blivit förskjuten av sin mor. Det var ju PMs far som förbjöd kontakt, så det är PMs far som ska ta skulden i så fall, och myndigheter som gjorde kontaktförbudet möjligt!
KW skulle skriva ett "porträtt" av PM, kanske han ville visa henne vem han verkligen var. Och/eller att hon faktiskt hade kommit något på spåren.......Snuff-moviemarknaden kanske, som finansierade PMs galna projekt!
Stackars KW och hennes anhöriga

.