2017-10-07, 11:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Galningen, ensam eller med partner, har utstuderat dödat en kvinna. Han/de har lyckats få av henne kläderna innan hugg i vaginan. PM hade lite rivmärken som tyder på kamp, men jag tänker att han kan haft hjälp.

Har det skrivits om vilken tid PM skickade sms om inställd ubåtsfärd till kamraten han skulle möta i Bornholm på fredagen? Dog Kim innan eller efter sms:et?

Ja, han k a n haft hjälp, till och med möjligt att de var ett helt gäng, men det är inte speciellt troligt.
Det lär väl DNA-analys kunna svara på.
Citera
2017-10-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det jag saknar i detta nu är lite uttalanden om en såg, eller om kniven man fann har en tandad rygg.
Eftersom man nu funnit en kniv, känns det konstigt om den inte skulle använts vid styckningen, också. Alltså, mjukdelar med kniv, hårda delar med såg. Men det väl sekundärt för polisen i detta skede.

Styckning har pratats om många gånger i tråden och en såg behövs inte för det, varken en fogsvans eller tandad rygg på kniven. En morakniv räcker gott och väl om man har lite koll på anatomi, ett jävla jobb ja, men en såg är överflödig. Du kan komma att sakna ett sådant uttalande väldigt länge.
Citera
2017-10-07, 11:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och ovanligt krabbrikt i Öresund i år, tydligen.
Krabbor äter upp ett bete fort.

Eftersom huvudet låg i en plastpåse får vi hoppas att krabborna inte kommit åt mjukdelar. Det är kallt
på havets botten vilket betyder att huvudet kan vara i ganska gott skick.
Citera
2017-10-07, 11:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu har lyssnat om jens möllers grötiga danska ett par ggr. och här är tiderna

04.40-08.25 undervattensläge i Köge bukten. Det var då han styckade. Nästan 4 tim.
ca 08.25- 09.05 övervattensläge i Köge bukten. Det var då han dumpade likdelar etc. på 40 minuter.
I fullt dagsljus! Kan detta stämma? Så nära in på räddningen? Någon annan som fattade danskan?

Jag fattade det likadant som du. Då var han verkligen ute i sista stund.

En annan tanke: neddykket i fyra timmar. Med allt som hände där, vilken stank det måste ha varit i det lilla, lufttäta utrymmet!
Citera
2017-10-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jex
Hur ser en skalle ut efter ca 2 månader i kallt vatten? Finns det kött kvar eller är det bara kraniet kvar efter att fiskar m.m. mumsat i sig?

Inslagen i plast så kan den nog hålla sig ganska bra.Men förruttnelseprocessen blir annorlunda och det kan ställa till problem.
Citera
2017-10-07, 11:24
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jo, det har jag faktiskt fattat.

Vad jag fattat det som så är Madsens "alternativa sanningar" inte kompatibla med de skador som han påstår att kroppen har.

Sittande rätt kommer att ta "hänsyn" till vad rättsläkarne presenterar och att mördarMadsen ljugit om händelserna, släppt av henne, inte alls. Krossat huvud, nej skallen är hel. Kroppen har fått en värdig havsbegravning, knappast.

Han kommer inte bli frikänd från mordet på KW.

Bara de som trodde han var oskyldig från början kan tänka så snurriga tankar.

Vad mördarmadsen säger är ovärt i förhållande till de tekniska bevisen.

du kanske inte förstod hela vikten av alternativa händelseförlopp. domstolen är inte bunden att enbart utgå ifrån sagda händelseförlopp. det kan till och med vara osagda förlopp som ska tas hänsyn till så länge de inte är orimliga.
Citera
2017-10-07, 11:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Styckning har pratats om många gånger i tråden och en såg behövs inte för det, varken en fogsvans eller tandad rygg på kniven. En morakniv räcker gott och väl om man har lite koll på anatomi, ett jävla jobb ja, men en såg är överflödig. Du kan komma att sakna ett sådant uttalande väldigt länge.

Det intressanta är det här, citat; at der er fundet små rester af fedt- og muskelvæv og knogler på hans kedeldragt.

Jag föreställer mig benvävnad i i liten mängd, små sågspån så att säga. Kanske svårt att få det här resultatet med endast en kniv?
Citera
2017-10-07, 11:26
Medlem
Undra vad hans kommentar och ursäkter kommer att bli denna gången till de fynd man har gjort denna gången.
Citera
2017-10-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Fick inte med i förra inlägget: , att kläderna är intakta indikerar ännu starkare nu det jag trott hela tiden att Kim blev strypt.
Men det finns ett tidsutrymme och flera varianter på tolkning: Tänker just nu såhär:
Pusselbitar att beakta för att kunna utröna om långdragen tortyr skett och bilda scenario:

Har hon blivit strypt med kläderna på tills döden inträtt, så kan knivsticken kring vaginan skett postmortum., alltså efter dödens inträde, direkt eller strax inpå som åklagaren sa.

MEN: med kläder här avses överdelarna så som jackan och kjolen troligen, skorna. Men underkläderna, trosor och strumpbyxor var kvar på båten.

Har hon blivit strypt o tappat medvetandet, blivit avklädd och sedan knivstucken i underlivet tills hon dog? Eller dog hon av strypningen direkt?

Hon kan i princip varit halvt avklädd, dvs kläderna kvar på överkroppen, bunden vid en stol eller stående, med trosor och strumpbyxor avtagna, där strypgrepp hålls ex med snöre eller skärp eller dylikt medan han sticker henne i underlivet.

Vad beträffar obduktion av huvudet så kan det finnas stor möjlighet nu att utläsa om tungbenet är avbrutet, syrebrist i hjärnan, petier i ögonen osv, tecken som uppkommer vid stryp o kvävning.
Känns mycket säkert att få saken till livstid för mord och styckning nu för Madsen

Utan detaljer om händelseförlopp, men jag kan mycket väl tänka mig eter, en gammal klassisk bedövningsmetod. Det finns inte mycket som överraskar längre i denna morbida historia.
Citera
2017-10-07, 11:27
Medlem
allegragellers avatar
Det är ganska rejält med läsarfrågor (och svar) på Ekstrabladets live-feed just nu:

http://ekstrabladet.dk/112/article6859531.ece
Citera
2017-10-07, 11:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du skriver allt detta som om det vore fakta.
Tiderna är fakta. Men resten är rena hypoteser som polisen arbetar utifrån.
Det hade varit mycket intressant att få se en komplett bild över ubåtens rutt. Vilken var den första tidpunkt då ubåten befann sig i området där fynden gjorts.
Det vore också intressant med en bedömning om huruvida fynden har kunnat driva med strömmen eller inte, beroende på hur tunga de varit. Dvs hur långt bort från fyndplatsen skulle dumpningen kunna ha gjorts.

Han måste ju ha kastat allting överbord efter att han kom upp till ytan - och polisen HAR tiden för det - eftersom Nautilus inte har någon dyksluss som han kunde ha tryckt ut det igenom under vattnet.
Citera
2017-10-07, 11:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Huvudet är intakt, stickspåren på torson och i underlivet har utdelats strax innan eller kort efter döden och har vad jag förstår inte kunnat vara dödande i sig. Hon hade kanske nedsatt eller precis upphörd cirkulation när hon fick dessa skador.
Det skulle inte förvåna mig om han ville ha henne vid liv så länge som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in