2017-09-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jo, så långt var jag med men var talas det om att det var i anknytning till hennes samtal som pojkvännen slog larm. Att det var efter hennes uppringning är ju glasklart men när var denna? Är jag inte rent ute och vinglar så slog han larm vid 02-tiden och hennes samtal skulle ju kunna ha varit på kvällen typ mellan 07.30 - 09.00 eller så.

Kan inte mobiler ta upp ett samtal , när det kommer upp i "luften" ..alltså att KW försökte ringa sin pojkvän inifrån båten och att det visades på hans mobil , vid tiden han kastade ut hans mobil o KWs mobil + kläder m.m.
Citera
2017-09-27, 23:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Kan inte mobiler ta upp ett samtal , när det kommer upp i "luften" ..alltså att KW försökte ringa sin pojkvän inifrån båten och att det visades på hans mobil , vid tiden han kastade ut hans mobil o KWs mobil + kläder m.m.

Det skulle ju kunna vara en möjlighet om hon försöker ringa sin pojkvän men telefonen hittar inte någon mast att anknyta till. Efter några sekunder så kastas telefonen upp från båten och då ansluter den men då den landar i havet och sjunker till botten så avbryts förmodligen den korta förbindelsen. Att det skulle förekomma något som helst samtal under denna manöver kan vi nog utesluta.
Citera
2017-09-27, 23:27
Medlem
Citat:
Jo, så långt var jag med men var talas det om att det var i anknytning till hennes samtal som pojkvännen slog larm. Att det var efter hennes uppringning är ju glasklart men när var denna? Är jag inte rent ute och vinglar så slog han larm vid 02-tiden och hennes samtal skulle ju kunna ha varit på kvällen typ mellan 07.30 - 09.00 eller så.
Det talas inte om det, det var därför jag skrev "implicerar". Om man skriver "pojkvän kontaktar polis efter ett sista samtal" så antar jag att själva samtalet är den kritiska punkten.

Oavsett så tror jag vi har hamnat i ett dödläge här. Diskussionen handlar egentligen inte om artikelns formulering, utan huruvida KW kan ha larmat pojkvännen om att något var galet. Och isåfall vilken inverkan det har på olycks-teorin.

Det var Kanelgas sammanfattning som inledde det hela: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-27, 23:33
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag är helt enig med dig.Tror att KW ringde /smsade boyfriend när PM började bete sig som Dracula i havets djup. Signalerna gick fram först senare när ubåten kommer till ytan. Fan vilken panik😨Vad hände egentligen därnere.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:

Skrivsättet implicerar en koppling mellan samtalet och anmälan.
Man kan visst argumentera för att det inte måste vara så, och media är definitivt inte alltid att lita på, men som sagt, skrivsättet implicerar en direkt koppling mellan samtalet och anmälan.

Då ska jag också säga att själv har jag svårt att tro att det var så som artikeln implicerar. Det skulle ju då innebära att PM tvingat henne till en mycket längre tur än planerat, och att hon varit vid liv och fullt förmögen att själv ta sig upp i tornet och ringa ett samtal efter 0200 på natten. Om så är fallet, ja, då finns ju risken KW tyvärr också lidit mycket och länge innan hon avled. Kanske var det när hon stod och ringde sin pojkvän som PM slog en hammare eller något i huvudet på henne, för att få stopp på larmsamtalet till sin sambo. Men som sagt, jag tror nog mer på att hon skickat ett sms tidigare under kvällen/natten, som gick iväg vid 0230 tiden då Madsen höll på att göra sig av med allt bevismaterial.

Att ringa nedifrån ubåten till sjöss tror jag inte är möjligt, även om den är i ytläge. Det är inte bara plåten signalen ska igenom, det är vattenmassorna också. det är bara en liten den av toppen på ubåten som ligger över vattenytan. I princip hela ubåtskroppen ligger under vatten, och på toppen är det minst två olika lager plåt och däremellan tryckbehållare osv. Nej, ner i ubåten lärt inte många radiosignaler i GHz-bandet ta sig.

Militära ubåtar kommunicerar med ljudvågor i frekvensområde från hörbart upp till ett hundratal kiloherz eller så. Men bara över relativt korta avstånd och då enbart under vatten. Alternativt med extremt långvågig radio, flera tusen km. Jag tror inte det finns några sådana utrustningar i bruk idag. Funkade dessutom bara med kommunikation åt ett håll, till ubåten.

Antingen har KW tagit sig upp och fått iväg ett samtal, eller så har ett SMS slunkit iväg när PM tagit upp telefonen för att slänga den.
Citera
Medlem
Citat:

?????????? Dom lämnade hamnen 19.00 och dyket gjordes troligen före 21.00. Hon skulle bara vara ute på en två-timmars båtresa för att avlämnas vid kajen efter den. Där satt hennes pojkvän och kompis och väntade på Kims återkomst.

När hon inte kom åter blev pojkvännen redan då nervös och började oroligt att titta på klockan, uppger kompisen.
Stod i någon avis/tidning. Osäker exakt vilken.

Uppgifterna om var Kim låg är enbart en uppgift från Madsen därför måste och därmed stege och luckan mm samt olycka betraktas som ytterst osäkra. Han har serverat något plausibelt som skulle kunna stämma OM hans uttalande om olycka är sant.

Jag tror han vill förflytta fokus från det som de facto har hänt.

Om vi tänker bort den historien vad ser vi då? Möjligen

1. En avklädd kvinna
2. Makabert mördad, troligen brutalt sexbrott
3. Sönderslagen med kraftigt dödande huvudskador

3. Samma kvinna hittades sedermera i vattnet, makabert styckad i sex delar. Endast en torso hittades med vidfästade tyngder och punkterad bål samt lungor

PM använder sin största förmåga manipulation. Det är vad jag tror på.
Citera
2017-09-27, 23:39
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
?????????? Dom lämnade hamnen 19.00 och dyket gjordes troligen före 21.00. Hon skulle bara vara ute på en två-timmars båtresa för att avlämnas vid kajen efter den. Där satt hennes pojkvän och kompis och väntade på Kims återkomst.

När hon inte kom åter blev pojkvännen redan då nervös och började oroligt att titta på klockan, uppger kompisen.
Stod i någon avis/tidning. Osäker exakt vilken.

Uppgifterna om var Kim låg är enbart en uppgift från Madsen därför måste och därmed stege och luckan mm samt olycka betraktas som ytterst osäkra. Han har serverat något plausibelt som skulle kunna stämma OM hans uttalande om olycka är sant.

Jag tror han vill förflytta fokus från det som de facto har hänt.

Om vi tänker bort den historien vad ser vi då? Möjligen

1. En avklädd kvinna
2. Makabert mördad, troligen brutalt sexbrott
3. Sönderslagen med kraftigt dödande huvudskador

3. Samma kvinna hittades sedermera i vattnet, makabert styckad i sex delar. Endast en torso hittades med vidfästade tyngder och punkterad bål samt lungor

PM använder sin största förmåga manipulation. Det är vad jag tror på.

Oops. Tolv timmar tokigt. Jag menade naturligtvis 19.30 - 21.00.
Tackar för tillrättavisningen.
Citera
2017-09-27, 23:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg tror Madsen var paranoid og psykotisk.

I følge sykehuspersonellet som pleiet han da han kom i land så snakket han bare bullshit og usammenhengende om hva som hadde hendt med Wall, seansen var visst helt merkelig.
Ja vi är ju ett par nu som har börjat ifrågasätta PMs mentala status på sista tiden. Men i Sverige ska det oerhört mycket till för att bli "kryssad" i RPU. Två styckmördare (Boden och Askersund) med minst sagt tvivelaktig mental status har de sista åren inte blivit kryssade. Den sista jag kan komma på från minnet som blev kryssad var snubben som dödade en tjej i motionsspåret i Upplands Väsby.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår

Vet du vad som gäller i Danmark? Kan PM bli kryssad? Och om han blir det hur blir det med rättegång då? Finns det snabbspår för dårar också liksom vid erkännande?
Citera
2017-09-27, 23:50
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Det talas inte om det, det var därför jag skrev "implicerar". Om man skriver "pojkvän kontaktar polis efter ett sista samtal" så antar jag att själva samtalet är den kritiska punkten.

Oavsett så tror jag vi har hamnat i ett dödläge här. Diskussionen handlar egentligen inte om artikelns formulering, utan huruvida KW kan ha larmat pojkvännen om att något var galet. Och isåfall vilken inverkan det har på olycks-teorin.

Det var Kanelgas sammanfattning som inledde det hela: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag tror inte att Kim har larmat sin pojkvän. Förmodligen har de varit i telefonkontakt under kvällen och då kommit överens om vilken tid som hon skulle komma hem. Då hon inte dök upp då så blev pojkvännen orolig och larmade.
Kan inte tänka mig att Peter släppte upp henne i tornet så att hon kunde ringa sin pojkvän för att berätta att hon höll på att bli mördad. Då hade hon nog ringt polisen i stället så det sista samtalet hon hade med sin pojkvän var nog av en annan karaktär.
Typ;
- Jag är nog hemma vid 23 - 24 tiden. Puss.
Citera
2017-09-28, 00:02
Medlem
Citat:
Jag tror inte att Kim har larmat sin pojkvän. Förmodligen har de varit i telefonkontakt under kvällen och då kommit överens om vilken tid som hon skulle komma hem. Då hon inte dök upp då så blev pojkvännen orolig och larmade.
Kan inte tänka mig att Peter släppte upp henne i tornet så att hon kunde ringa sin pojkvän för att berätta att hon höll på att bli mördad. Då hade hon nog ringt polisen i stället så det sista samtalet hon hade med sin pojkvän var nog av en annan karaktär.
Typ;
- Jag är nog hemma vid 23 - 24 tiden. Puss.
Det är precis vad jag tror också. Speciellt eftersom tv2lorry är den enda källa (vad jag vet) som nämner samtalet med pojkvännen.
Många hakar upp sig på att polisen häktade PM så snabbt. Men jag ser det mer som en rutinmässig handling. PM måste ses som primär gärningsman med tanke på omständigheterna.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-28 kl. 00:13.
Citera
2017-09-28, 00:06
Medlem
Om vi alla tänker till lite, kanske det går att reda ut detta med samtal/SMS mellan KW och pojkvännen.

Pojkvännen har ju uppenbart gått hem och lagt sig, efter att möjligtvis stannat kvar på kajen och väntat efter en (förmodligen) planerad kort tur. Någon gång innan 21, som kanske var den ursprungliga återkomsten, har KW pratat med pojkvännen, och sagt att det blev en längre tur, dom ska dyka och sedan återvända, och kanske angöra kajen vid 22.30. Pojkvännen går hem, och larmar polisen vid 2-tiden, eftersom KW inte kommit hem.

Det finns inget som har blivit allmänt känt, varför pojkvännen larmar just då, klockan 2ish. Men, eftersom han inte larmade tidigare, hade han fått besked från KW att båtturen var förlängd med någon/några timmar, oklart hur mycket. Det betyder också, att han kanske vaknar till kring 2 och ser att KW inte är hemma, alternativt att han fått ett SMS då. Det senare tror jag mindre på, men det spelar ingen roll vad jag tror, polisen och pojkvännen vet hur teletrafiken varit. Vi andra får vänta på den. Längre än så är det svårt att komma.

Båten har gjort två kontrollerade dyk under färden, som slutade med en sänkning på fredagsförmiddagen. Mycket talar för att KW dog under det första, som skedde någon gång efter 20.30, men troligtvis före PM skickade ett SMS till en kollega, och informerade om att turen var inställd, det var vid 22.30-tiden, tror jag. Igen, polisen har en exakt rutt för UC3 och det första dyket har skett inom dessa två timmar.
Citera
2017-09-28, 03:32
Medlem
Citat:
Ubåden blev stadig mere intensivt eftersøgt fra natten til fredag klokken 2.30 til fredag klokken 10.30, da den blev set sejlende i Køge Bugt.

http://tidende.dk/?Id=81433
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in