2017-09-07, 12:43
Medlem
antoneriks avatar
Han har sänkt båten medvetet. Han har styckat kroppen medvetet, stuckit hål i den, och försett den med tyngder för att försvåra upptäckt.

Låt oss anta att hans berättelse går att avvisa efter en teknisk undersökning av luckan. Vad händer om han då ändrar sig och hittar på en annan lika tunn berättelse?

Hans beteende borde vara tillräckligt för att påvisa dråp. Om det händer en olycka så kör man in i hamn och ringer polisen, svårare än så är det faktiskt inte.
Citera
2017-09-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja hon kunde naturligtvis inte föreställa sig att något sånt här kunde hända. På sin höjd kunde han kanske vilja ha sex men det trodde hon att hon kunde hantera i så fall.

När det gäller själva turen så var de inte så nära land och när de senast sågs var det strax innan solnedgången. Då befann de sig vid Middelgrunden som är ett gammalt fort ute i Öresund. Då har någon i en annan båt talat med Madsen uppe i tornet. KW stod tyst men verkade lugn och glad. Hon tog en bild på dem i deras båt. PM sa då att de snart skulle dyka en liten bit därifrån.

Jag tycker situationen redan där är olycksbådande och jag undrar om hon verkligen är så lugn som hon verkar.
Allt är nära land i Öresund. Egentligen. Även om själva vattnet är stort så är det inte långt mellan svensk och dansk kust.
Och varför skulle hon inte vara lugn? Alla vet ju att hon är på båten. Vad skulle kunna hända? Fast nervös inför ett dyk skulle även jag vara. Men enbart för att man är instängd i en konservburk under ytan, inte för något annat. Klaustrofobi typ.
Stackars tjej. Stackars stackars familj.
Citera
2017-09-07, 12:47
Medlem
Citat:
Hans beteende borde vara tillräckligt för att påvisa dråp. Om det händer en olycka så kör man in i hamn och ringer polisen, svårare än så är det faktiskt inte.

Om man som PM är känd i Danmark inser man, om nu en olycka har inträffat och KW dog av det, att detta kommer att komma ut i riksmedia, misstanken om att PM tagit livet av KW kommer alltid att finnas där, han kommer antagligen bli häktad, kanske dömd för vållande till annans död, sitta några år i fängelset etc.

Med det scenariot bedömer jag det inte som osannolikt att PM, dessutom med hans udda personlighet, försökte lösa detta på något annat sätt. Det går inte helt att utesluta åtminstone med nuvarande underlag. Det kanske kommer mer underlag framöver.
Citera
2017-09-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Han har sänkt båten medvetet. Han har styckat kroppen medvetet, stuckit hål i den, och försett den med tyngder för att försvåra upptäckt.

Låt oss anta att hans berättelse går att avvisa efter en teknisk undersökning av luckan. Vad händer om han då ändrar sig och hittar på en annan lika tunn berättelse?

Fast så funkar inte juridiken i Sverige åtminstone. Rätten kan förvisso konstatera att en tilltalads berättelse inte ska tillmätas någon trovärdighet, MEN bevisbördan för vad som faktiskt har skett ligger fortfarande hos åklagaren som i sin tur är beroende av ett gott polisarbete. En tilltalad kan krasst välja att hålla helt tyst genom en hel rättsprocess och kan fortfarande inte dömas för ett brott om t ex den tekniska bevisningen är för svag, eller så kan den tilltalade skylla på marsmänniskor och även om det bevisligen är osant så måste det finnas en alternativ berättelse om vad som faktiskt hände. Det räcker alltså inte med att veta vad som inte har hänt.
Citera
2017-09-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja hon kunde naturligtvis inte föreställa sig att något sånt här kunde hända. På sin höjd kunde han kanske vilja ha sex men det trodde hon att hon kunde hantera i så fall.

När det gäller själva turen så var de inte så nära land och när de senast sågs var det strax innan solnedgången. Då befann de sig vid Middelgrunden som är ett gammalt fort ute i Öresund. Då har någon i en annan båt talat med Madsen uppe i tornet. KW stod tyst men verkade lugn och glad. Hon tog en bild på dem i deras båt. PM sa då att de snart skulle dyka en liten bit därifrån.

Jag tycker situationen redan där är olycksbådande och jag undrar om hon verkligen är så lugn som hon verkar.

Hon håller i sin mobil? Hon har haft alla möjligheter att meddela sig om hon vid det tillfället kände stark oro. Ett SMS till sambo/pojkvän hade räckt. Hon hade tillräckligt mycket skinn på näsan för att agera på ett bra sätt i en sådan situation.

Något spårade ur totalt timmarna efter den bilden. Vad som än spårade ur hade nog varken KW, du eller någon annan kunnat förutse. Glöm inte bort att PM varit ute på många turer med folk i ubåten. Vilket också dokumenterats. D.v.s. ur extern synvinkel lägre riskbild än att vinka in en taxi från ett hyfsat välrenommerat taxibolag (där du trots allt inte har den blekaste aning om VEM som kör taxin).
Citera
2017-09-07, 12:52
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Madsen skadade ju själv skallen när han föll 2014. Kanske han fick kramper då och så satte han in det här för att få det att låta mer autentiskt?

Eller han kanske krossade Kims skalle, hon fick kramper och han beskrev då detta, då krossad skalle som krossad skalle.
Citera
2017-09-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Allt är nära land i Öresund. Egentligen. Även om själva vattnet är stort så är det inte långt mellan svensk och dansk kust.
Och varför skulle hon inte vara lugn? Alla vet ju att hon är på båten. Vad skulle kunna hända? Fast nervös inför ett dyk skulle även jag vara. Men enbart för att man är instängd i en konservburk under ytan, inte för något annat. Klaustrofobi typ.
Stackars tjej. Stackars stackars familj.

Ja dels det att det kan upplevas som skrämmande att dyka med en ubåt naturligtvis, men sedan att det sker när solen håller på att gå ner och att tiden börjar bli knapp. De skulle ju inte vara ute så länge.
De lämnade hamnen klockan 19:00. När de sågs av vittnet var klockan i alla fall över 20 och de var ju inte på väg hemåt. Vittnet som pratade med dem sa också att KW stod tyst medan Madsen skröt om båtens prestanda, som om han försökte imponera på KW.
Citera
2017-09-07, 12:54
Medlem
Dette med fogsvansen ødelegger et plausibelt scenario:
Wall har sannsynligvis ingen aning om hans seksuelle preferanser, men han har googlet henne og med sin skadde hjerne tenkt at "her har du en som er interessert i litt av hvert". Han prøver seg, blir avvist, hun krever at de går opp, de når overflaten, han går opp først, innser at dette kan komme på trykk og smeller luken i hodet på Wall i det hun kommer opp stigen, hun faller ned. Hun har muligens besvimt, det kan ha forekommet overgrep på dette tidspunktet. Han kveler henne før han drar henne inn i maskinrommet og parterer henne. Her begynner han nok å miste grepet fullstendig, derfor ligger truse/strømpebukse igjen.

Men dette kan han da umulig ha planlagt, folk hadde sett dem sammen, og noen visste hvor hun var. Og hvorfor velge tresag hvis han planla parteringsdrap? Høyst ineffektivt.
Citera
2017-09-07, 13:02
Medlem
Rangvalds avatar
Jag har fastnat lite på KWs kontaktlins som hittats ombord. Jag har linser själv, och kan av erfarenhet säga att det ska ganska mycket till för att en lins trillar ut av sig själv, ex mycket vätska (tårar osv) i ögonen.
Om KW nu fått en lucka i huvudet, oavsett om hon krampat eller ej så tvivlar jag starkt på att hon på dessa 20sek som PM säger att det tog innan hon var död lyckats blinka en lins ur ögat.
Samma sak med tanken att linsen har trillat ut efter KWs död, då en lins fastnar mer och mer i ögat när den torkar, oavsett om ögat är öppet eller stängt.

Jag tror att KW gråtit och blinkat ganska intensivt under tiden hon blivit utsatt för något av PM, för mig är det den enda förklaringen på hur KW tappat en lins..
Citera
2017-09-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Jag har fastnat lite på KWs kontaktlins som hittats ombord. Jag har linser själv, och kan av erfarenhet säga att det ska ganska mycket till för att en lins trillar ut av sig själv, ex mycket vätska (tårar osv) i ögonen.
Om KW nu fått en lucka i huvudet, oavsett om hon krampat eller ej så tvivlar jag starkt på att hon på dessa 20sek som PM säger att det tog innan hon var död lyckats blinka en lins ur ögat.
Samma sak med tanken att linsen har trillat ut efter KWs död, då en lins fastnar mer och mer i ögat när den torkar, oavsett om ögat är öppet eller stängt.

Jag tror att KW gråtit och blinkat ganska intensivt under tiden hon blivit utsatt för något av PM, för mig är det den enda förklaringen på hur KW tappat en lins..
Jag tror som du! Vad händer egentligen med tårvätskan när man blir strypt eller kvävd. Har för mig att det blir tryck så blodkärl spricker etc och att det syns i obduktionen.Skulle kunna vara någon sådan effekt ?
Citera
2017-09-07, 13:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror som du! Vad händer egentligen med tårvätskan när man blir strypt eller kvävd. Har för mig att det blir tryck så blodkärl spricker etc och att det syns i obduktionen.Skulle kunna vara någon sådan effekt ?

En av mina vänner satte i halsen och höll på att dö. Ja, verkligen. Hennes ögonvitor var helt vinröda då jag träffade henne dagen efter. Det fanns inget vitt i dem. Så uppenbarligen är trycket stort i ögonen.
Citera
2017-09-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Han ÄR ju häktad för mord nu. Vilket innebär att folket i rättsapparaten inte tror på hans historia. Så vi kan nog sitta lugnt. Vi har inte alla bevis. Polisen har så mycket mer än vi vet. Och ytterligare analyssvar väntas in vilken dag som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in