Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Just det, bra att du tar upp det, det är verkligen jättekonstigt. Var ju dessutom han som i början iaf ville bjuda in media och köra förhandlingarna så öppna som möjligt, men det kanske var innan de hittade KW:s torso?
Första häktningsförhandlingen var rent formell om jag minns rätt. Han ville ha den öppen, men det fick han inte. Vid det laget hade han redan ändrat sig från att han satte iland Kim, till att det skett en olycka ombord. Häktningen var på lördagen 12/8. Torson var inte hittad då. Den andra, maratonförhandlingen, ville han ha öppen och fick det då rätten bestämde att det var ok. Då fick tidningarna referatförbud när de gick igenom stickskadorna då dessa kunde vara kränkande för familjen om det blev offentligt. Så där, och då, fick de närvarande veta att vaginan var sargad av skador. Dock inte allmänheten. Under den förhandlingen syntes Madsens arrogans när åklagaren undrade vem som styckat Kim om det nu inte var han. "Låt oss få fakta på bordet. Hon var hel när jag begravde henne i sjön", säger Madsen.
Jag vet inte varför man nu gick ut med den utökade berättelsen om stickskadorna. Att låta tidningarna skriva om den.
Nu skall i alla fall dykarna snart söka på de ställen hundarna markerat likdoft i Öresund. Man kommer inte gå ut med när man dyker eftersom man vill ha lugn och ro under arbetet. Nu håller jag tummarna för att man hittar resten av Kim så familjen får begrava henne. RIP Kim.