2017-10-04, 10:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=gjrW8lOSilI&t=23s

Ingen nappade på den här videon jag la ut. Kan ni inte kolla bara på första minuten och höra vad han säger om Leonardo da Vincis sexualitet, och svara på om ni tror att det egentligen är honom själv (M) han talar om?

Det M gjorde var alldeles förfärligt, men för den skull ska ju rätt vara rätt. Han blir inte plötsligt en lallande idiot, utan något kunnande i naturvetenskap och teknik. Och man måste även kunna lära sig något av avskyvärda brott och dra slutsatser om hur de kan förhindras i framtiden. Att lära våra döttrar att inte vara naiva är här det viktigaste.

Jag har dock fått mig en läxa, och det gör att jag kommer att ha svårare att lita på människor i framtiden. Frågan är hur man överhuvudtaget ska kunna lära känna en man, om man inte kan lita ens på de (till synes) justa, godmodiga och trevliga? Första gången man blir ensam med honom, kommer kanske kniven fram?

Men varför vill så oerhört gärna göra Wall till en lallande idiot då. När du inte förminskar henne genom att skriva att hon var en dålig journalist, att hon var naiv och att hon borde vara etablerad vid 30, så driver du hårt vinklade teorier om att hon ville ha sex med Madsen, att hon ljög för honom om uppdragets natur.

I det förra är du osmaklig och har fel, i det senare så hittar du ju bara på för att det ska stämma med din världsbild. Där är du direkt obehaglig.
Citera
2017-10-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där har jag undrat lite över (se det fetade som jag gjort). Han har tidigt fått veta vad obduktionen visade, ang stickskadorna i vaginan, och ÄNDÅ vill han ha en häktningsförhandling. Han kräver att bli släppt, han vill ha en häktningsförhandling, han vet att dessa skador kommer till allmänhetens kännedom. Om jag varit hans advokat skulle jag helt klart rått honom att frivilligt gå med på att sitta häktad ytterligare 4 veckor och slippa gå till torgs med de skador han tillfogat Kim. Men antingen rådde inte advokaten honom, eller så sket han fullständigt i hennes råd. Troligtvis är han både arrogant och dum i huvudet.
Just det, bra att du tar upp det, det är verkligen jättekonstigt. Var ju dessutom han som i början iaf ville bjuda in media och köra förhandlingarna så öppna som möjligt, men det kanske var innan de hittade KW:s torso?
Citera
2017-10-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag förstår inte varför du rättar någon när du har fel, en länk kan mycket väl gå till en hårddisk

Alla vanliga länkar på internet går ju till en webserver (ofta via en DNS-server som ger adressen). Webbservern är en eller flera datorer där informationen ligger sparad på...

... Walt får it...

en hårddisk.
Citera
2017-10-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Just det, bra att du tar upp det, det är verkligen jättekonstigt. Var ju dessutom han som i början iaf ville bjuda in media och köra förhandlingarna så öppna som möjligt, men det kanske var innan de hittade KW:s torso?
Första häktningsförhandlingen var rent formell om jag minns rätt. Han ville ha den öppen, men det fick han inte. Vid det laget hade han redan ändrat sig från att han satte iland Kim, till att det skett en olycka ombord. Häktningen var på lördagen 12/8. Torson var inte hittad då. Den andra, maratonförhandlingen, ville han ha öppen och fick det då rätten bestämde att det var ok. Då fick tidningarna referatförbud när de gick igenom stickskadorna då dessa kunde vara kränkande för familjen om det blev offentligt. Så där, och då, fick de närvarande veta att vaginan var sargad av skador. Dock inte allmänheten. Under den förhandlingen syntes Madsens arrogans när åklagaren undrade vem som styckat Kim om det nu inte var han. "Låt oss få fakta på bordet. Hon var hel när jag begravde henne i sjön", säger Madsen.

Jag vet inte varför man nu gick ut med den utökade berättelsen om stickskadorna. Att låta tidningarna skriva om den.

Nu skall i alla fall dykarna snart söka på de ställen hundarna markerat likdoft i Öresund. Man kommer inte gå ut med när man dyker eftersom man vill ha lugn och ro under arbetet. Nu håller jag tummarna för att man hittar resten av Kim så familjen får begrava henne. RIP Kim.
Citera
2017-10-04, 10:19
Medlem
Citat:
"länk" är ett felaktigt ordval, till att börja med. En länk går till en artikeln på internet.

Det handlar i det här fallet om en hårddisk som stod på verkstaden, och den hade tydligen alla på verkstaden tillgång till. Även praktikanten, som tydligen bodde där till och med och förmodligen var ensam på nätterna och kunde använda datorn till vad han ville när ingen såg. M hade även möjlighet att koppla upp sig mot den hårddisken hemifrån. (Eller så tolkade jag det.)

In computing, a hyperlink, or simply a link, is a reference to data that the reader can directly follow either by clicking, tapping, or hovering

Varför vägrar han ge polisen tillgång till den med hänvisning till företagshemligheter medan en praktikant får fri tillgång?!
Citera
2017-10-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc

Kan det vara så att hans förvrängda självbild fortfarande får honom att vara övertygad om att den gemene man på gatan tycker synd om honom och tror på hans historier och att öppna förhandlingar skulle kunna lägga mer press på rättsväsendet att låta honom gå fri efter enorma protester från folket? Jag tror mycket väl det kan ha varit anledningen, åtminstone i början.

Men med det vi vet idag, kan han verkligen vara så störd att tro på det med sakens natur nu?

Eller njuter han av alla hemska detaljer och hoppas att så många som möjligt få höra om de?
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-04 kl. 10:23.
Citera
2017-10-04, 10:21
Medlem
Citat:
Kan väl vara en kombination i och för sig. De sitter tillsammans i salongen och sippar på vin, det slipper ur K att hon ljugit om Wired, M gör ett snabbt överslag i huvudet av hur mycket hon kostat honom i tid och dieselpengar i onödan, blir rasande, brottar ner henne på britsen, hon gör mostånd - och då tar andra lustar över och han kan inte kontrollera sig mer... Han hade ju varit under stor press under lång tid också, han kan ha varit som en krutdurk som bara väntade på en anledning att explodera. Och då kom alla de här undertryckta önskningarna, som han bara fantiserat om och kanske onanerat till tidigare framför datorskärmen, fram...

Det var ju EFTER dådet. Det är alltid lätt att vara efterklok. M har blivit utredd av polis förr. Undrar förresten om det VAR han som skickade brevbomben till den unge mannen?

Du tog ju dig själv som exempel, men du var inte ens efterklok.
Citera
2017-10-04, 10:21
Medlem
vitapumpss avatar
Kan ni inte låta bli att svara Merwina? Hon är ju tänd på att tjafsa. Hon tiger inte även om hon blir överbevisad. Jag far som tjej själv illa av att hon fortsätter att förnedra Kim Wall.

Nu står det dessutom fullständigt klart att Peter Madsen kommer att bli dömd. Självklart skuggar hans hemska dåd allt oavsett vad han hittat på i spektakulära avseende tidigare.
Citera
2017-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
In computing, a hyperlink, or simply a link, is a reference to data that the reader can directly follow either by clicking, tapping, or hovering

Varför vägrar han ge polisen tillgång till den med hänvisning till företagshemligheter medan en praktikant får fri tillgång?!
Kan det bero på att han ljuger kanske? Han visste ju vad som fanns på datorn. inte så smickrande saker om man säger så. Han ville styra, ha kontroll, över vad polisen fick tillgång till. Jävla människa. HUR arrogant kan man bli egentligen? Begriper han inte att han nu är fullständigt bakbunden? Blir också spännande att höra vad älskarinnan och hustrun säger om detta.
Citera
2017-10-04, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligtvis är han både arrogant och dum i huvudet.

Ja, det finns inget genialiskt med den där stollen. Raketforskningsbiten var det nog andra som stod för. Sedan detta hände har han framstått som helt pantad.
Citera
2017-10-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog

Praktikantens tillgång till hårddisken kom inte upp förrän det upplystes om vad som fanns på hårddisken, i den värld som Madsen befinner sig i så kan han ha tänkt sig kunna styra undersökningen av datorn genom att hindra att vissa dokument och länkar öppnats genom att hänvisa till företagsuppgifter som är hemliga.
Citera
2017-10-04, 10:33
Medlem
Från Sydsvenskan ang besudlingar på Madsen:

Efter dödens inträde har kroppsdelarna amputerats och kroppen blivit utsatt för ytterligare stick.
– Det finns spår från en tandad sågklinga, påpekade Buch-Jensen.

Vid sin undersökning av Madsen har polisen också hittat skrap på hans högerhand, ansikte intill näsan och på hans nacke, avslöjade åklagaren. Märkena innehåller spår som med hög säkerhet kommer från Kim Wall. Felmarginalen är en på miljonen.

Ett tredje bevismaterial som presenterades under häktningsförhandlingen var en overall som tillhör Madsen. På overallens rygg har man gjort en mikroskopisk undersökning och funnit förekomst av muskler, fettvävnad, hår och fibrer, allt i ett och samma prov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in