Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Sex är överskattat. Särskilt med människor som inte bryr sig ett vitten om ens partner.
Sedan tror jag att många kvinnor (feminister eller ej) får så mycket kukar i inboxen att det devalverar värdet. Vi vet också att många män kör denna taktik som en metod. Därför upplever man inte direkt en makt utan ser det mer som spam ungefär.
Jag älskar sex men jag vill ha känslor med i det hela. Kallt sex är inget för mig, känns inget då eftersom ingen värme och connection finns. Så är det att vara tjej för de flesta, gissar jag.
Jag får inga snoppar i inboxen och uppskattar fortfarande män otroligt mycket. Jsg vill ha en man. Och ha mycket sex med honom. Kanske är det så att killar vill ligga med många och jag vill ligga med bara en utvald.
Vet dock att jag inte passar med alla män men är just nu attraherad av flera stycken. Kommer jag att ligga med alla dem? Nej, eftersom flera är upptagna, stor åldersskillnad osv osv. Jag är trevlig och har respekt för dem, de är trevliga och har respekt för mig. Men utövar jag nån slags makt på dem, får dem att putsa mina skor eller ge mig pengar? ... Nope, utan jag är öppen för mr right helt enkelt som går omkring där ute någonstans just nu.