2016-09-10, 21:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.
Citera
2016-09-10, 22:03
Bannlyst
Vad är det som är svårt att fatta. Det är den som minst vill ha sex som har mest makt och kvinnor säger nej i 99 av 100 fall. Fick män välja så och därmed ha makten så skulle vi ha sex i 99 av 100 fall.

Vad är det att diskutera om.
Citera
2016-09-10, 22:06
Medlem
Tjejer/kvinnor har det MYCKET lättare än killar/män för att få relationer/sex... Inget snack om saken, nu kommer vi till ämnet:

Killar/män har precis lika mycket makt, det krävs bara enormt mycket mer energi... Man kan dumpa en tjej efter 1 månad sedan har man en ny på kroken i ett nytt förhållande om man verkligen vill och har självkänslan & självförtroendet... Men nästan ingen gör det, loser-mentalitet kallas det.

Sedan måste killen/mannen ha något att locka tjejen med, karriär/hur snygg han är eller status.
Citera
2016-09-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Självklart innebär det att kvinnor har makten. Vad betyder det du skrev annars?

Kvinnor får tiofaldigt fler inviter till sex än vad män får. Inte ens de allra attraktivaste männen kan jämföras med den medelmåttiga kvinnans möjligheter till sex. Jag tycker att kvinnor har en skev bild av verkligheten när det gäller sexualitet, det känns som att ni projicerar hårt och tror att män absolut har det lika enkelt som er på köttmarknaden.

Män närmar sig kvinnor. Kvinnor väljer vilka av dessa de vill ligga med och tackar ja till en del och nej till andra. Så självklart är det ni har som den sexuella makten.

Bröllopet, den feta diamantringen, kärlek och romans som kvinnor begär av män. Tror ni att vi gör allt detta för att ni är så specialla?

Alla män vill ligga. I slutändan handlar det bara om hur mycket man är villig att betala för det.
Senast redigerad av annaskatter 2016-09-10 kl. 22:11.
Citera
2016-09-10, 22:10
Medlem
Det är inte skevt om det är sant. Om verkligheten är skev enligt dig så är det nog du som är skev.

Kvinnor har alltid varit "the gate keepers of sex".
Citera
2016-09-10, 22:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.

Att du ställer frågan till kvinnliga användare visar att du inte riktigt förstår maktens betydelse ur ett manligt perspektiv.

Fråga några VD´s för stora företag om dessa själva tycker att dom har makt. Dom flesta kommer att besvara frågan nekande därför att det inte anses rumsrent att stoltsera med ett maktinnehav.

Ställa sedan samma fråga till dessa företags manliga anställda...

"Tycker du att ditt företags VD har makt?"...

...så får du ett diametralt annorlunda svar.

Jag kan aldrig berätta för någon hur det är att ha mens en gång i månaden sett ur ett kvinnligt perspektiv...vet du varför?
Citera
2016-09-10, 22:20
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter

Kvinnor får tiofaldigt fler inviter till sex än vad män får. Inte ens de allra attraktivaste männen kan jämföras med den medelmåttiga kvinnans möjligheter till sex. Jag tycker att kvinnor har en skev bild av verkligheten när det gäller sexualitet, det känns som att ni projicerar hårt och tror att män absolut har det lika enkelt som er på köttmarknaden.

Män närmar sig kvinnor. Kvinnor väljer vilka av dessa de vill ligga med och tackar ja till en del och nej till andra. Så självklart är det ni har som den sexuella makten.

Bröllopet, den feta diamantringen, kärlek och romans som kvinnor begär av män. Tror ni att vi gör allt detta för att ni är så specialla?

Alla män vill ligga. I slutändan handlar det bara om hur mycket man är villig att betala för det.

Precis. Det hela handlar mer om er egen villighet och era begränsningar medan makt i sig inbegriper ett beroende, iaf om man ska gå efter Wikipedias definition av ordet.
Citera
2016-09-10, 22:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Att du ställer frågan till kvinnliga användare visar att du inte riktigt förstår maktens betydelse ur ett manligt perspektiv.

Fråga några VD´s för stora företag om dessa själva tycker att dom har makt. Dom flesta kommer att besvara frågan nekande därför att det inte anses rumsrent att stoltsera med ett maktinnehav.

Jag kan aldrig berätta för någon hur det är att ha mens en gång i månaden sett ur ett kvinnligt perspektiv...vet du varför?

This.

Det blir liksom synnerligt ofta "Men varför svälter de? Varför äter de inte bakelser?!?" när kvinnor ska uttala sig om just den sexuella makten.
Citera
2016-09-10, 22:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter

Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.
Är inte särskilt intresserad av smycken eller vad nu du menar är fördelar.
Citera
2016-09-10, 22:27
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Menar du att alla kvinnor har en passiv position i det spelet? Bara tacka ja eller nej? Retoriska frågor förstås, givetvis är det inte så.

Du har ju bara hittat på en halmgubbe för att försöka mygla med att det trots allt finns en makt i att vara det väljande könet.

Att kvinnor är det väljande könet håller jag med om, men du får det att låta som att kvinnor är menlösa våp som i bästa fall tillåts välja om de ska bli knullade eller inte.
Citera
2016-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
[/b]

Precis. Det hela handlar mer om er egen villighet och era begränsningar medan makt i sig inbegriper ett beroende, iaf om man ska gå efter Wikipedias definition av ordet.

Män har ett mycket större sexbehov pga testosteron. Det är nästan lika viktigt för oss att ha sex som det är att äta, sova andas sett till välmåendet. Visst kan vi vara utan, men det gör oss deprimerade. Det om något, kommer kvinnor aldrig förstå. Så självklart har ni makten då ni håller i nyckeln till något vi i princip är beroende av. Hur långt vi är villig att gå för att fullfölja det begäret skiljer sig från män till män.

Män som får sex enkelt håller sig inte till samma kvinna, det finns ingen anledning till det. Män som får sex väldigt sällan är de som vill ha relationer då det garanterar en ström av regelbunden sex.
Citera
2016-09-10, 22:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Jag ställer den för att jag har sett flera trådar startade av män på temat, men ingen kvinnlig sådan. Om det finns någon makt är det ju för att män ger oss den, och för att den här makten inte är något annat än möjligen biologi. Men är det makt? Det blir en filosofisk diskussion möjligen.
Att jag kan tacka nej till "Gunnar 62" är kanske i hans ögon makt. Från min sida är det ju min agens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in