2017-09-23, 15:19
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Nej det var ingen projicering för jag sitter inte på någon makt. Du däremot spelar korkad alt. är korkad..... senare närmast sanningen antar jag

Män har ingen sexuell makt/kapital. Väldigt sällsynt.

Jag har ingen tro eller förhoppning om att ni killar skulle vara avundsjuka m m, tro mig. Det där har du själv hittat på.

Varför skulle en tjej säga nej till sex med en kille hon tycker om och vill ha sexuellt (förutsatt ogift osv såklart). Vad får hon ut av att neka? Berätta.
Citera
2017-09-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Får väl göra det nån gång när jag orkar. Men jag tror inte makt är ordet i sammanhanget 🙄

Om vi generaliserar och säger att kvinnor törstar efter kärlek och män efter sex - menar du/ni att killar har en jäkla massa makt över tjejer då?, eftersom det är ett av kompiskretsens och allmänt tjejers största samtalsämne - att män inte visar enough känslor, inte committar, inte säger "jag älskar dig" osv blabla.

Nå, hur känns det att ha så mycket makt 😜

Dessa män är de män som kvinnorna redan valt. Kvinnorna gnäller INTE för att Olle 48 flintig datorprogrammerar "inte commitar" och inte säger "jag älskar dig". Det är REDAN MÄN SOM KVINNORNA VALT, de kan VÄLJA på grund av MAKTEN.

.. Varför är det så att varje gång jag läser en kvinnas inlägg här så blir jag mer och mer övertygad om att kvinnor i regel är väldigt ointelligenta? Eran analytiska förmåga är rent ut sagt skrattretande, ni klarar verkligen inte av att förstå och analysera den värld ni lever i.
Citera
2017-09-23, 17:11
Bannlyst
Citat:

Hur har du då makt över henne? Vad bestämmer du över henne och hur påverkar du henne i en riktning som är till fördel för dig? Vad har du för inflytande över henne menar du?

Den kvinnliga sexuella makten är ett biologiskt faktum och handlar om ägg vs spermier. Spermier är det överflöd av, antalet ägg är väldigt få jämförelsevis. Detta resulterar i att kvinnorna väljer, män imponerar.

Med andra ord: Kvinnorna sitter och skådar ringen där män "slåss", de väljer sedan vinnaren/vinnarna.

Kvinnorna väljer, män imponerar/slåss mot varandra.

Kvinnorna väljer.

Kvinnorna har makten.

Sexuell makt.

Kvinnorna avgör vem som får reproducera och inte.

Herregud, det är bland de mest simplaste av ting och du klarar inte av att förstå det.
Citera
2017-09-23, 17:16
Bannlyst
Citat:
Makt är att kontrollera, bestämma, styra ...

Om du t ex frågar efter favvorätten på lunchstället men den var slut, har någon makt över dig då?

Om du efterfrågar sex hos en tjej, men hon inte har någon sexlängtan efter dig. Har hon makt över dig då.

Facepalm facepalm facepalm

Kvinnan kan bestämma vem som får reproducera.
Kvinnan kan styra vem som får reproducera.
Kvinnan har därmed kontroll över vem som får reproducera och inte - vem som får fortsatt biologisk genetisk överlevnad.

Detta blir bara mer och mer underhållande, vad jobbar du med? Inte något med analys hoppas jag.
Citera
2017-09-23, 17:19
Bannlyst
Citat:
Utan istället tar den enkla utvägen och skyller på att kvinnor har "sexuell makt".

Vi "skyller inte på ett jävla dugg din låg-IQ-kossa, vi förklarar en biologisk verklighet som både män som kvinnor måste leva med, oavsett om man är medveten eller inte om fenomenet. BARA FÖR ATT DU INTE KÄNNER att du har sexuell makt betyder det INTE att du INTE har sexuell makt.
Citera
2017-09-24, 00:58
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Kan maktförhållandet skifta om män lär sig att bortse från det ytliga och istället se till de inre egenskaperna?

Nope. Se bigfatcone svar.

Jag vill fortfarande knulla dig oavsett om det är inre eller yttre egenskaper jag tittar efter.
Citera
2017-09-24, 01:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag gillar mina liknelser.

Då får vi kanske frångå ordet makt, eftersom vi ju inte snackar om att tjejer bestämmer över killar, utan att tjejer och killar bara fungerar olika.

Om du var en kille i tjejkropp så skulle du antagligen ligga runt som en galning. Tills du upptäckte att tjejers kroppar funkar annorlunda.

För mig som tjej, som dessutom gillar sex väldigt mycket, så ger sex noll - det känns inte -
om det inte finns connection och känslor mellan mig och killen.
Bully for you men det spelar ingen roll. Det är den som har äger tillgångarna som har "makten" över den som efterfrågar tillgångarna.

Sen är det ju just det. Det är för att kvinnors kroppar fungerar annorlunda som kvinnor är mer kräsna än män när det kommer till vilka dom ligger med. Detta betyder då i förlängningen att kvinnan har den sexuella "makten". Hade kvinnor av biologiska skäl inte varit tvungna att vara kräsna så hade den sexuella "makten" varit jämnt fördelad.

Intressant i detta sammanhang är ju att idag så behöver egentligen inte kvinnor vara kräsna eftersom varje samlag inte längre är en gamble på huruvida man kommer att bli gravid eller inte. Vi må ha kommit långt sett till teknisk utveckling och civilisationsnivå men när det kommer till sex och fortplantning är det fortfarande på grottmänniskonivå.
Citera
2017-09-24, 09:55
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot

Dessa män är de män som kvinnorna redan valt. Kvinnorna gnäller INTE för att Olle 48 flintig datorprogrammerar "inte commitar" och inte säger "jag älskar dig". Det är REDAN MÄN SOM KVINNORNA VALT, de kan VÄLJA på grund av MAKTEN.

.. Varför är det så att varje gång jag läser en kvinnas inlägg här så blir jag mer och mer övertygad om att kvinnor i regel är väldigt ointelligenta? Eran analytiska förmåga är rent ut sagt skrattretande, ni klarar verkligen inte av att förstå och analysera den värld ni lever i.

Det är sannolikt för att du inte förstår dig på kvinnor. Kan det vara därför en del killar har såna problem med denna "makt"grej du snackar om 🙄
Citera
2017-09-24, 12:40
Medlem
franges avatar
Citat:
Det är sannolikt för att du inte förstår dig på kvinnor. Kan det vara därför en del killar har såna problem med denna "makt"grej du snackar om 🙄

Än en gång härskartekniker och förutfattade meningar istället för att ens försöka ta till sig vad som förklarats gång på gång på gång. "Jag har rätt minsann och alla andra har fel - du fattar inte för du är säkert oskuld"

Och helt utan faktiska argument, istället bara känsloargument på samma nivå som en frireligiös, "du är säkert oskuld och därför har du feeeeeeeeeeeel *lalalala fingrar i öronen* ".

Som sagt - exakt vad som redan avhandlats gång på gång i tråden för Buffy med flera.
Senast redigerad av frange 2017-09-24 kl. 12:43.
Citera
2017-09-24, 13:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har inga problem med det, jag lever nämligen i verkligheten och är ytterst pragmatisk av mig.
Citera
2017-09-24, 13:32
Medlem
Citat:
Jag har ingen tro eller förhoppning om att ni killar skulle vara avundsjuka m m, tro mig. Det där har du själv hittat på.

Varför skulle en tjej säga nej till sex med en kille hon tycker om och vill ha sexuellt (förutsatt ogift osv såklart). Vad får hon ut av att neka? Berätta.
Sluta larva dig och tänk lite nu. Hon får ut bekräftelse som alla andra bekräftelseluder. Kvinnor använder gärna deras sexuella maktposition för att håna andra som inte kan få det lika lätt. Kolla på alla tinderslynor. De poserar sexuellt i lätta kläder men de har inte sex särskilt ofta.

Sexuella makten ligger därmed hos kvinnor, det är kvinnor som avgör om det blir sex eller inte. Om vi säger så här för att du ska förstå. Känner du att det är en brist på män som vill ha sex? Troligen inte.
Känner män en brist på kvinnor som vill ha sex? Ja.

Flaskhalsen är kvinnor.
Citera
2017-09-24, 13:34
Medlem
Citat:
Är det någon som har bra förståels för kvinnor så är det roidornot. Du vet om det innerst inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in