2017-09-21, 19:47
Medlem
Ninnyes avatar
Svarar bara på frågeställningen i trådstarten.

Om jag anser mig ha en viss sexuell makt? Hm...jag vet inte riktigt.
Kanske. Jag klär mig kvinnligt och jag trivs med att VARA kvinnlig. Jag gillar uppmärksamhet, men inte promt att folk ger positiva kommentarer om mitt yttre - jag blir minst lika glad (om inte gladare) när någon berömmer mig för något som jag gör.

Om man verkligen vill så kan man ju tolka det som att alla fördelar man fått ta del av har varit pga ens utseende.
Jag menar, någon stannar och låter mig gå över gatan. Om jag är självgod tror jag kanske att det är för att jag ser bra ut. Om jag tänker logiskt så är det ju faktiskt bara för att bilisterna ska lämna företräde för fotgängare vid övergångsställen.
Jag får en bra löneförhöjning. Om jag fokuserar på det ytliga så tror jag att det beror på att jag ser bra ut. Men egentligen beror det på att jag gjort ett bra jobb.
Någon håller upp dörren för mig. Det kan bero på att personen finner mig attraktiv MEN det är större chans att det beror på att personen är väluppfostrad och trevlig.

Men att kvinnor skulle ha sexuell makt...det känns så underligt för mig, speciellt eftersom jag gärna är den undergivna i sängen.
Citera
2017-09-21, 19:59
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.

Nej, jag har aldrig fattat vad killar snackar om gällande det.

Om jag vill ligga med en man så gör jag det ibland, andra gånger inte för att jag inte vill ligga runt som tjej.

Om jag inte vill ligga så gör jag inte det.

Var ligger makten liksom?

Om en kvinna kan linda en man runt sitt finger för att få saker i utbyte mot sex(?) så är det nog en ganska skev, obalanserad och osäker tjej och likaså killen. Tror det är ovanligt.
Citera
2017-09-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Nej, jag har aldrig fattat vad killar snackar om gällande det.

Om jag vill ligga med en man så gör jag det ibland, andra gånger inte för att jag inte vill ligga runt som tjej.

Om jag inte vill ligga så gör jag inte det.

Var ligger makten liksom?

Om en kvinna kan linda en man runt sitt finger för att få saker i utbyte mot sex(?) så är det nog en ganska skev, obalanserad och osäker tjej och likaså killen. Tror det är ovanligt.

Du inser inte att du precis bekräftade att kvinnor (för att generalisera) har sexuell makt? Att det är du som bestämmer om mannen slipper till eller inte?
Citera
2017-09-21, 20:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikurah
Du inser inte att du precis bekräftade att kvinnor (för att generalisera) har sexuell makt? Att det är du som bestämmer om mannen slipper till eller inte?
Exakt! Jag har sagt det ett par gånger i tråden men får bara "det har jag aldrig märkt" till svar.
Citera
2017-09-21, 20:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Självfallet måste båda bestämma om det ska bli något- samtycke, annars är det ju ett övergrepp.
Citera
2017-09-21, 21:00
Medlem
Citat:
Självfallet måste båda bestämma om det ska bli något- samtycke, annars är det ju ett övergrepp.

Har jag sagt något annat? Jag tolkade inlägget som att kvinnor kan välja fritt. Om man är sugen så går man och tar det (med den andra partens samtycke, såklart), annars nekar man inviter för att de är ointressanta, inte uppfyller kraven eller för att man inte är sugen precis då.

Ni upplever inte detta som makt kanske, men ur ett manligt perspektiv är det precis vad det är. Tror du flashback skulle vara fyllt med dessa trådar om männen hade samma förutsättningar som kvinnor vad gäller sex? R&S skulle gapa tomt. Varför är det så lite kvinnor här som gnäller om hur svårt de har att få sex? Har du svårt att få till det när lusten kommer?
Citera
2017-09-21, 21:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Har jag sagt något annat? Jag tolkade inlägget som att kvinnor kan välja fritt. Om man är sugen så går man och tar det (med den andra partens samtycke, såklart), annars nekar man inviter för att de är ointressanta, inte uppfyller kraven eller för att man inte är sugen precis då.

Ni upplever inte detta som makt kanske, men ur ett manligt perspektiv är det precis vad det är. Tror du flashback skulle vara fyllt med dessa trådar om männen hade samma förutsättningar som kvinnor vad gäller sex? R&S skulle gapa tomt. Varför är det så lite kvinnor här som gnäller om hur svårt de har att få sex? Har du svårt att få till det när lusten kommer?
Om man själv inte använder sig av denna makt ni påstår finns, är det då makt? Jag menar både män och kvinnor har inte rätt till någon annans kropp än sin egen. Att ha lättare att få sex är inte detsamma som makt, särskilt om det inte är särskilt intressant med engångsligg. Lite som att pracka på en människa som bara vill ha godis ett äpple.

Jag har ju inte makt över någon som jag vill ha som också vill ha mig, i det fallet har vi ju lika stor makt.
Citera
2017-09-21, 21:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om man själv inte använder sig av denna makt ni påstår finns, är det då makt? Jag menar både män och kvinnor har inte rätt till någon annans kropp än sin egen. Att ha lättare att få sex är inte detsamma som makt, särskilt om det inte är särskilt intressant med engångsligg. Lite som att pracka på en människa som bara vill ha godis ett äpple.

Jag har ju inte makt över någon som jag vill ha som också vill ha mig, i det fallet har vi ju lika stor makt.
Givetvis finns den makten även om just du inte använder dig av den. På samma sätt som det finns ett manligt våldskapital, trots att jag väljer att inte använda det.
Citera
2017-09-21, 21:45
Bannlyst
I denna tråd bekräftas återigen att kvinnor är fullkomligt inkapabel att se världen på något annat sätt än från deras egna ögon. "Meh, jag upplever det inte som makt .. så därför existerar det inte, juuuh!"

Man vet knappt var man ska börja, det är liksom inte bara oförmågan att förstå det näst intill basala och enkla konceptet tillgång och efterfrågan, men den absoluta ignoransen gällande det biologiska konceptet gällande ägg vs spermier som gör att man bara skakar på huvudet. Kan någon påminna mig igen exakt varför kvinnor som grupp ska klassas som lika intelligenta som män?

Jag ska göra det väldigt enkelt för dessa kvinnor, jag ska förklara det på ett sätt som skulle få en förskoleklass av pojkar att förstå:

2 personer
Person 1: Kvinna, 6/10 utseende, 27 år gammal, jobbar på ett kokeri, intressen: rida häst, dricka vin, "festa med kompisarna!!!".

Person 2: Man, 6/10 utseende, 27 år gammal, jobbar som snickare, intressen: meka med bilen, dricka folköl och lyssna på Eddie Medusa.

Person 1 - kvinnan - får för sig att nu jävlar måste här liggas, hon tar på sig sin sexigaste utstyrsel och beger sig ut på klubben/krogen. HUR många minuter tar det för henne att locka till sig en grabb och få stock, 10minuter? En kvart? 5 minuter kanske?

Jaså, krogen passar sig inte? Okej, vi tar en titt på tinder då, eller någon annan dating-app, logga in och kör! Oj, 200 matchningar bara de senaste 2 dagarna, nu är det bara att välja och vraka!

Kvinnan i fråga kan för i helvete ligga med 5 pers på en enda kväll om hon så behagar, HON KAN LIGGA MED FLER PERSONER PÅ EN DAG ÄN EN MAN LYCKAS ÅSTAKOMMA PÅ EN MÅNAD ELLER I MÅNGA FALL ETT ÅR (eller mer).

Dags för person 2 - Mannen - Nu trycker det i pungen och det måste tömmas. Han tar på sig de stiliga byxorna och beger sig ut. Första kvinnan? diss, andra kvinnan? diss, tredje kvinnan? diss, tjugofemte kvinnan? diss. Okej, dansgolvet testar vi ... bitch slap, någon kvinna kallar på vakten, en annan börjar skrika och snart kommer det ett par white knights och undrar vad som händer.

Happ, hem och kolla tinder då ... oj, 2 matchningar den senaste månaden, ena är Maria 39 fläskberg och den andra är transvestiten Olga från Ukraina. Alright, vi testar skriva till någon av dem ... HMM inget svar, nähepp, det var den kvällen det, det får bli till att runka till naughty america istället.

Kvällen efteråt, samma sak, efter denna, samma sak, KANSKE HAN LYCKAS en gång per månad, om han verkligen lägger manken till. Vid slutet av denna månad har kvinnan (som VEERKLIGEN gått in för det) dragit i snitt 3 snoppar per kväll, detta är alltså 90 ligg på en månad, när mannen lyckats få till det 1 eller 2 gånger - ofta med damer fulare än han själv.

Detta är vad makt är, ENORMT utbud för ena könet och ENORM efterfrågan för det andra könet. Spermier VS ägg - spermier krigar för att få komma till, äggen lutar sig tillbaka och väljer av den enorma massan som springer efter dom. Kvinnan sitter bokstavligt talat på drottningstolen och väljer bland den enorma mängd undersåtar som bugar sig.

Jag undrar verkligen om kvinnor skulle förstå det hela om dom för en vecka, BARA EN VECKA fick prova på att "vara man", kanske dom då skulle inse att det inte längre bara är att knäppa med fingrarna och välja en av 400 män när det väl börjar klia där nere, kanske de då börjar FÖRSTÅ FRUSTRATIONEN av att inte ens kunna ha möjligheten att välja, utan att nu behöva kämpa för att ens FÅ CHANS på en eller två halvfula damer.

Just ja, så var det ju, det finns en dokumentär om det, en kvinna som fick professionell hjälp att "klä ut sig" till man ett tag. Efter två veckor gav hon upp, självmordstankar, hon klarade inte av den enorma press hon upplevde av samhället (hennes egna ord) och den mängd dissar hon fick när hon gick på dejter körde hennes självkänsla i botten. Detta experiment gjorde att hon - enligt egen utsago - nu förstod mäns situation på ett helt annat sätt.

Kvinnor har enorma problem att se och förstå världen från någon annans perspektiv, så är det bara, inget att göra åt, det går bara att skaka på huvudet.
Citera
2017-09-21, 22:18
Medlem
Här har vi alltså 76 sidor av kvinnor som resonerar som att "men vadå jag upplever ingen sexuell makt så det finns ingen?" osv. Det är ett strålande exempel på varför inga trådar på flashback som handlar om feminism/manligt o kvinnligt någonsin leder någonstans(dvs i diskussionen med feminister m. fl, ja merapi buffy hasseochtage etc).

De har inget intresse över huvud taget att resonera objektivt och faktiskt försöka förstå sig på vad som händer. De ser bara från sina egna perspektiv i kombination med någon undermedveten agenda i form av "så jävla bra har jag det inte så detta kan inte stämma" eller liknande, ja jag vet inte exakt hur det formulerar sig men något i den stilen tippar jag på.

Som i denna tråden (FB) Ärligt talat nu, dynamiken mellan könen i Sverige är HELT KÖRD , är alla poster jag läst av kvinnor fullständigt oförstående för vad som tas upp i tråden, det skylls på män som inte får ligga och man up. Inget som män skriver är intressant för de är losers, det är deras eget fel.

Män är som ni vet mer sugna på sex än kvinnor, frågar en kvinnlig 6a 100 män om sex så kommer en stor majoritet svara ja. Om en manlig 6a gör detsamma så får han inte samma positiva respons.

Män är alltså biologiskt wireade att vilja ligga med kvinnor, flera kvinnor. Män tänder till stor del på fysik, kvinnor tänder till stor del på andra attribut. (generellt, inte alla och kanske inte din kompis ida som gillar fläskberg). Män har haft detta beteende sedan urminnes tidor, och kvinnor har varit parten som tagit det slutgiltiga beslutet om det skall bli åka av. (i majoriteten av fallen, finns givetvis avvikelser).

Män vill med andra ord undermedvetet ligga med det mesta, detta betyder inte att det skulle agera på denna impulsen då de kan vara gifta och så vidare, men ett visst begär finns där. Tror ni kvinnor här att det inte påverkar mäns beteende mot kvinnor, och att kvinnor biologiskt sätt inte lärt sig att utnyttja detta? Det är något som har pågått sedan urminnes tider. Vi vet inte alltid varför vi gör som vi gör, mycket av vårt agerande är undermedvetet. Män smörar undermedvetet för kvinnor för någonstans på horisonten finns en möjlighet att det kommer leda till ligga eller mer(inte alla män, inte alltid). Jag är alldeles övertygad om att kvinnor på en undermedveten nivå "utnyttjar" denna obalans regelbundet. Inget fel i det, då männen väljer att agera som dom gör.

Men att förneka att det existerar? Vilken värld kommer ni ifrån?
Senast redigerad av dingdingvarld 2017-09-21 kl. 22:35.
Citera
2017-09-21, 22:22
Medlem
BigFatCones avatar
Att drinkluder ens existerar är ju ett tecken på att det finns någon sorts sexuell makt.
Citera
2017-09-21, 22:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Jag har inte makt över någon annan än mig själv. Män är lättvälta ja, men ni är ju inte vandrade kukar heller. Kvinnor har i en viss ålder antagligen ett större sexuellt kapital än män- men! Då kan man också hävda att män har en större relationell makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in