2017-09-23, 11:34
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sex är överskattat. Särskilt med människor som inte bryr sig ett vitten om ens partner.

Sedan tror jag att många kvinnor (feminister eller ej) får så mycket kukar i inboxen att det devalverar värdet. Vi vet också att många män kör denna taktik som en metod. Därför upplever man inte direkt en makt utan ser det mer som spam ungefär.

Jag älskar sex men jag vill ha känslor med i det hela. Kallt sex är inget för mig, känns inget då eftersom ingen värme och connection finns. Så är det att vara tjej för de flesta, gissar jag.

Jag får inga snoppar i inboxen och uppskattar fortfarande män otroligt mycket. Jsg vill ha en man. Och ha mycket sex med honom. Kanske är det så att killar vill ligga med många och jag vill ligga med bara en utvald.

Vet dock att jag inte passar med alla män men är just nu attraherad av flera stycken. Kommer jag att ligga med alla dem? Nej, eftersom flera är upptagna, stor åldersskillnad osv osv. Jag är trevlig och har respekt för dem, de är trevliga och har respekt för mig. Men utövar jag nån slags makt på dem, får dem att putsa mina skor eller ge mig pengar? ... Nope, utan jag är öppen för mr right helt enkelt som går omkring där ute någonstans just nu.
Citera
2017-09-23, 11:53
Medlem
Kvinnor har ofta en högre grad av sexuell mognad än män i samma ålder. Och varför då, jo för att unga kvinnor ofta har sex med äldre män.

Många unga män har inte sex, och då förstår de inte heller det här med att man ibland kan vilja säga nej. "Vadå, varför skulle man vilja säga nej till sex?"

Det blir lite mer balanserat när de blir äldre. Om inte annat sjunker den manliga sexualiteten så att den är lägre än det genomsnittliga kvinnliga behovet när man passerat 35.

Det många män sörjer är att de inte träffade en 16 åring nymfoman i tonåren så att de fick knulla av sig lite och känna sig sexiga och manliga.

Alla män som inte haft denhär möjligheten går och är sura och bittra över det, och tycker att kvinnor "har svikigt" dem som inte gav dem möjligheten att få må bra och känna sig badass tidigt i livet.
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-09-23 kl. 12:02.
Citera
2017-09-23, 12:15
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej - det är inte samma sak.

Jag tycker att ordet makt används fel i den här diskussionen.

Skulle beskriva detta med att en person inte vill ligga med en annan person mer som en valmöjlighet. Inte makt.
Citera
2017-09-23, 13:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Kan maktförhållandet skifta om män lär sig att bortse från det ytliga och istället se till de inre egenskaperna?
Nej. "Makten" ligger alltid hos den som blir tillfrågad. Det spelar ingen roll om någon vill ha dig för din schyssta häck eller för din klyftiga hjärna. Den som sitter på tillgången har makten över den som har efterfrågan. Alltid.
Citera
2017-09-23, 14:34
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej. "Makten" ligger alltid hos den som blir tillfrågad. Det spelar ingen roll om någon vill ha dig för din schyssta häck eller för din klyftiga hjärna. Den som sitter på tillgången har makten över den som har efterfrågan. Alltid.

Makt är att kontrollera, bestämma, styra ...

Om du t ex frågar efter favvorätten på lunchstället men den var slut, har någon makt över dig då?

Om du efterfrågar sex hos en tjej, men hon inte har någon sexlängtan efter dig. Har hon makt över dig då.
Citera
2017-09-23, 14:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop

Om du t ex frågar efter favvorätten på lunchstället men den var slut, har någon makt över dig då?

Om du efterfrågar sex hos en tjej, men hon inte har någon sexlängtan efter dig. Har hon makt över dig då.
Skärp dig nu. Jag skrev ju inom citationstecken eftersom makt är lite fel ord. Dina liknelser är dessutom dåliga. Gertrud använde en bra liknelse om att vara mätt och hungrig som ligger närmare sanningen.
Men om man använder ordet makt väldigt löst så har den som sitter på en efterfrågad tillgång på makten, inte den som efterfrågar denna tillgång.
Citera
2017-09-23, 14:42
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikurah
Du inser inte att du precis bekräftade att kvinnor (för att generalisera) har sexuell makt? Att det är du som bestämmer om mannen slipper till eller inte?

Är det du som bestämmer om du ska käka levergryta eller inte?

Betyder det att du har makt?
Citera
2017-09-23, 14:48
Medlem
Citat:

Nej. Makt är att kunna kontrollera, inte nödvändigtvis att göra det.
Citat:
Är det du som bestämmer om du ska käka levergryta eller inte?

Betyder det att du har makt?

Ja det gör det. Han har makten att välja om han skall käka levergryta eller inte. Sen hur pass imponerande den makten är, det är en annan femma.

Sorgligt låg nivå på diskussionen här. "Hej jag har träffat massa män och jag utövar då absolut ingen sexuell makt, så därför finns inte sexuell makt". For reals?
Citera
2017-09-23, 14:49
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikurah
Du inser inte att du precis bekräftade att kvinnor (för att generalisera) har sexuell makt? Att det är du som bestämmer om mannen slipper till eller inte?

Du säger "mannen".

Vilken man är det du menar, gemene man eller vem?
Citera
2017-09-23, 14:58
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Skärp dig nu. Jag skrev ju inom citationstecken eftersom makt är lite fel ord. Dina liknelser är dessutom dåliga. Gertrud använde en bra liknelse om att vara mätt och hungrig som ligger närmare sanningen.
Men om man använder ordet makt väldigt löst så har den som sitter på en efterfrågad tillgång på makten, inte den som efterfrågar denna tillgång.

Jag gillar mina liknelser.

Då får vi kanske frångå ordet makt, eftersom vi ju inte snackar om att tjejer bestämmer över killar, utan att tjejer och killar bara fungerar olika.

Om du var en kille i tjejkropp så skulle du antagligen ligga runt som en galning. Tills du upptäckte att tjejers kroppar funkar annorlunda.

För mig som tjej, som dessutom gillar sex väldigt mycket, så ger sex noll - det känns inte -
om det inte finns connection och känslor mellan mig och killen.
Citera
2017-09-23, 14:59
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Va ... snacka om projicering, det där är dina tankar. (fetstil)

Om vi vänder på det. Tänk dig en tjej du inte är attraherad av. Hon vill ha ett förhållande med dig men du ser henne bara som en i mängden, inget speciellt alls med henne. Du vill inte ha henne och hon finns inte i dina tankar. Du har fokus på andra som är intressanta för dig.

Hur har du då makt över henne? Vad bestämmer du över henne och hur påverkar du henne i en riktning som är till fördel för dig? Vad har du för inflytande över henne menar du?
Nej det var ingen projicering för jag sitter inte på någon makt. Du däremot spelar korkad alt. är korkad..... senare närmast sanningen antar jag

Män har ingen sexuell makt/kapital. Väldigt sällsynt.
Citera
2017-09-23, 15:14
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Nej. Makt är att kunna kontrollera, inte nödvändigtvis att göra det.

Ja det gör det. Han har makten att välja om han skall käka levergryta eller inte. Sen hur pass imponerande den makten är, det är en annan femma.

Sorgligt låg nivå på diskussionen här. "Hej jag har träffat massa män och jag utövar då absolut ingen sexuell makt, så därför finns inte sexuell makt". For reals?

Ja ja, märka ord när armumenten är slut. 😜
Har ingen av er killar med den här makt-uppfattningen funderat över varför någon tjej öht ens skulle vilja ha makt över ett gäng män som är ointressanta för henne.

Precis, att välja vad man ska äta eller vilken kille/tjej man vill ha är att ha makt över sig själv. Ingen annan.

Kan hålla med om låg diskussionsnivå då saken tycks ses ur ett snävt perspektiv där vissa inte verkar bemöda sig att förstå att män och kvinnor är olika. Utan istället tar den enkla utvägen och skyller på att kvinnor har "sexuell makt".

Jag kan tänka mig att någon liten promille av tjejer och killar ägnar sig åt sexuell/kärleks-makt och råkar man ut för såna obalanserade personer så får man väl välja sitt u gång lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in