2017-09-21, 01:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jättenkelt, utan att förklara hur.

Jag har just nu lärt mig hur man gör detta av en annan vänlig person här .CYG.

Dyker det upp flera quotade personer högst upp, tar man bort den man inte riktar svaret till.

Tydligen en känd bugg som kan dyka upp.
Det är ingen bugg utan det är användarna som postar felaktiga inlägg. Ingen bugg alltså herregud! Alla måste ju för fan kunna ta ansvar för sina egna inlägg.
Citera
2017-09-21, 01:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Samt ett längre dyk i Köge bukt. Förmodligen då Kim styckades, det tog nog sin tid.

Ja, men det var ju senare. Vi har inte fått veta exakt tid för det ännu.
Citera
2017-09-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men det var ju senare. Vi har inte fått veta exakt tid för det ännu.

Nej, men det är i sig oväsentligt. Efter ett kort första dyk efterföljs det av en observation av ett fartyg vid midnatt i strömrännan samt senare av ett längre dyk in Köge bukt. På morgonkvisten sänker han medvetet ubåten i Köge bukt. En vecka senare påträffas KMs torso makabert styckad i Köge bukt.

Du ser fortfarande inte sammanhanget/tidslinjen?
Senast redigerad av Remark 2017-09-21 kl. 02:08.
Citera
2017-09-21, 02:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, men det är i sig oväsentligt. Efter ett kort första dyk efterföljs det av en observation av ett fartyg vid midnatt i strömrännan samt senare av ett längre dyk in Köge bukt. På morgonkvisten sänker han medvetet ubåten i Köge bukt. En vecka senare påträffas KMs torso makabert styckad i Köge bukt.

Du ser fortfarande sammanhanget/tidslinjen?

Jag har sett det hela tiden, så jag förstår inte varför du riktar det här till mig?
Citera
2017-09-21, 02:08
Medlem
Citat:
Ja, det hade ju varit ett kortare dyk vid Middelgrundsfortet, det har polisen redan gått ut med.
Ett dyk i början av rutten från Middlegrundsfortet söderut till Flakfortet. Där PM brukade hålla till och dyka med båten. Ska man tolka det som att båten steg upp till ytan kl 21.30?
När var det nu senast PM & KW sågs till i tornet på väg söderut?
Citera
2017-09-21, 02:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ett dyk i början av rutten från Middlegrundsfortet söderut till Flakfortet. Där PM brukade hålla till och dyka med båten. Ska man tolka det som att båten steg upp till ytan kl 21.30?

Var det inte 20:30 de siktades tillsammans senast? Så vad som än hände i ubåten med utfallet att K dog, så gick det fort.
Citera
2017-09-21, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är ingen bugg utan det är användarna som postar felaktiga inlägg. Ingen bugg alltså herregud! Alla måste ju för fan kunna ta ansvar för sina egna inlägg.

Jag har personligen aldrig skyllt på en bugg, tvärtom har jag tagit på mig skulden själv och bett om ursäkt för det. Oavsett.

För min del är denna sak avslutad.
Senast redigerad av Remark 2017-09-21 kl. 02:16.
Citera
2017-09-21, 02:19
Medlem
Merwinnas avatar
https://sketchfab.com/models/b932ffeee89348a79403837ac0adbd86

Vet inte om den här simuleringen av N varit uppe förut? Tillför inte så mycket nytt men lägger ut den i alla fall om någon är intresserad.

Är det förresten någon som vet vad han hade harpunen till?
Citera
2017-09-21, 02:20
Medlem
Citat:
Jag har sett det hela tiden, så jag förstår inte varför du riktar det här till mig?

Ditt inlägg #24102.
Citera
2017-09-21, 02:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ditt inlägg #24102.

Då har du missförstått. Men jag tror det är dags att sova nu, det här börjar gå på rundgång.
Citera
2017-09-21, 02:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har för mig att det var ca 20.30 som de sågs sista gången och då var de på väg mot Middelgrundsfort vilket blir nästan norrut ju. Flakfort har jag aldrig hört nämnas alls faktiskt. Sen får du ta och fixa ditt inlägg #24085 tack!
Citera
2017-09-21, 02:24
Medlem
Citat:
Var det inte 20:30 de siktades tillsammans senast? Så vad som än hände i ubåten med utfallet att K dog, så gick det fort.

Ja,det kan nog varit ett dyk på en timme. Så ca 21.30 dök ubåten upp vid Flaktornet. Enligt PM gick han "chockat och lade sig att sova i två timmar". Det kan stämma med att ubåten passerade ett lastfartygs farled med endast 30 m vid midnatt med släckta lanternor. PM var nog ur balans. Enligt besättningen var då ubåten på väg till Öresundsbron (sydöstlig riktning) till djuphavsrännan (eller vad helst ni föredrar att kalla den förbaskade rännan). Sedan kom han på bättre tankar och styrde tillbaka till sin komfortzon Köge bukt de västliga och norra delarna. Sedan vet vi bara att ubåten sänktes kl 10.30 (kl 11.00 ?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in