2017-09-01, 22:11
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Vilka kroppsdelar är det vi saknar i dagsläget?

Citat:
Inget svar, så jag antar att ingen vet!

Då kan den här tråden avslutas.
Torson har hittats. Oklart om övre delen av benen är kvar. Resterande kroppsdelar har inte hittats.
Citera
2017-09-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Då Madsen inte har någon tidigare relation till KW finns det bara någon relevans i om KW påminner starkt om någon som Madsen har en relation till. Har vi några foton på hans mor (som vi vet att han mer eller mindre hatade) att jämföra med?
De kan mycket väl känt varann lite. Hans flickvän var väl också liknande journalist/fotograf i krigsdrabbade område. Han kanske följt henne via Facebook. Hans flickvän och Kim kanske var vänner.
Citera
2017-09-01, 22:14
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Torson har hittats. Oklart om övre delen av benen är kvar. Resterande kroppsdelar har inte hittats.

Tack.
Citera
2017-09-01, 22:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Inga ben eller armar utan enbart en torso. Det sade dansk polis i sitt yttrande, och det innebär att det saknas minst 5 delar.

https://www.youtube.com/watch?v=Ug5HPIJorzM
Senast redigerad av Moosky 2017-09-01 kl. 22:27.
Citera
2017-09-01, 22:30
Medlem
80231s avatar
Tack till er båda..
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.skd.se/2017/08/31/har-dykt-pa-madsens-forsta-sankta-ubat/

Du kunde ha googlat själv.
Jodå, men det är bättre med en länk från den som postat. Fann även detta i artikeln.
Citat:
Peter Madsen hade hamnat i en juridisk tvist med Freyas nya ägare. Istället för att någon annan skulle ta över ubåten sänkte han den.
Det har skrivits om tidigare, men det är värt att upprepa.

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Här nämns det i förbifarten: https://www.dn.se/nyheter/varlden/danska-polisen-har-kartlagt-madsens-ubatsrutt/

Det var lite mer logiska besked. Man har redan dykt där, och inte hittat något intressant. Då är det inte lika motsägelsefullt längre.
Citat:
– Generellt är det försvårande omständigheter när bevismaterial har varit i vatten. När det gäller färska spår av dna, som saliv, blod och spermier, är det sannolikt att det sköljs bort. Men det beror också på vilken mängd kroppsvätska det är och vilken typ av material det har hamnat på, sa Marie Allen, professor i rättsgenetik vid Uppsala universitet, vid ett tidigare tillfälle till DN.
Jag hade uppfattningen att det är mycket svårt, nästintill omöjligt, att spår av blod kan tvättas eller sköljas bort. Jag vet att det var en diskussion om detta tidigare i tråden, men minns inte riktigt vad konsensus var då.
Citera
2017-09-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
De borde definitivt bärga den. Han kanske sänkte den av samma anledning. Att dölja brott.

Det tror jag inte. Det var nog endast en ren hämndaktion mot sin fd partner Bengtson när Pm förlorade den juridiska tvisten till Bengtssons fördel.

Synnerligen omogen reaktion, tycker jag.
Citera
2017-09-01, 22:39
Medlem
Jag tror att de jick till så här.kim blev förbannad för något..Hon ville hoppa av och simma iland.madsen drog tag i henne när. Hon va på stegen. Hon föll och bröt nacken.resten är ju lite svårt att förstå
Citera
2017-09-01, 22:41
Medlem
Angående huruvida PM kände KW bättre än det som påstås som en del spekulerar i.

Detta har jag svårt att föreställa mig. Glöm inte av hur PM till och med sa (låtsades nog iofs) att han inte ens visste hennes efternamn när han utfrågades precis efter han kommit i land.

Jag har svårt att se hur han kan vara så dum att säga något sånt om det skulle visa sig finnas massa spår som visar att de skulle ha känt varann betydligt mer än det som den officiella historien tycks peka på.
Citera
2017-09-01, 22:42
Medlem
Citat:
Vilka kroppsdelar är det vi saknar i dagsläget?
Alt utenom torsoen. Merk at torsoen hadde ben, til rett nedenfor knærne. Torsoen var punktert i lunger og magesekk, så den ikke skulle flyte opp.
Citera
2017-09-01, 22:46
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Alt utenom torsoen. Merk at torsoen hadde ben, til rett nedenfor knærne. Torsoen var punktert i lunger og magesekk, så den ikke skulle flyte opp.
Har du lavet DNA test på torson?
Citera
2017-09-01, 22:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag hade uppfattningen att det är mycket svårt, nästintill omöjligt, att spår av blod kan tvättas eller sköljas bort. Jag vet att det var en diskussion om detta tidigare i tråden, men minns inte riktigt vad konsensus var då.

Blod som har TORKAT IN på t.ex. ett tyg är nästan hopplöst att få bort, ja. Men inte om det har hamnat på t.ex. metall eller plast.
Citera
2017-09-01, 22:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Har du lavet DNA test på torson?

Vet du något om RumleGåsägg som vi andra inte vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in