Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Därmed inte sagt att KW var en av dessa frivilliga – men att spekulera om det är inte ”helt galet”. Man måste ju försöka hitta motivet och svaret till frågan ”varför” hon följde med ensam när det inte var nödvändigt för storyn och särskilt när hennes kompisar vinkade av henne vid stranden..och särskilt när hon av hennes klädsel av döma inte tycks ha varit jätte förberedd på en båtresa..
Kom resan som en spontan "galen grej" efter intervjun och på vems initiativ?
För att kunna ta del av den motivbild du vill debattera måste du kunna ge lite bakgrundsinformation gällande KWs tidigare reportage. Många av de reportage jag läst av henne skriver hon själv under både artikel och foto med sitt namn. Ibland samarbetar hon med t ex fotograf, programmering, video osv i de större projekten. Jag skulle inte vilja påstå att PM faller in under "projekt stort".
Hennes pojkvän har valt att inte uttala sig i media, bra val. Denna U-båtsfärd var tänkt att ta någon timme. Vänner och pojkvän vinkar av henne varav den sistnämde i ett tidigt stadium började höra av sig till KW men utan att få kontakt eller signal.
Är du till skillnad mot mig helt säker på att pojkvän med eller utan vänner och KW inte skulle mötas upp efter färden för att kanske hitta på något, ta en öl och prata ut om "äventyret" eller ta en sen kvällsbit eller något annat? Eller gjorde sällskapet något annat innan U-båtsfärden därför så många som vinkade av henne?
Du gör plagget kjol så pass spektakulärt och vad som driver dig till det är att du tar förgivet att hon klätt sig för endast en u-båtsfärd denna kväll. Alltså att hon gått direkt från garderob till u-båt med endast färden och outfiten framför ögonen.
För att dela din åsikt om det, enligt dig, makabra plagget kjol måste du kunna utesluta att KW sysselsatt sig med annat innan avfärd eller hade planer efter landstigning. Detta vet med säkerhet polis då pojkvän och vänner är förhörda så kanske dags för dig att börja ta in tanken på att KW kanske inte bara hade kjolen p g a u-båtsfärden för ögonen hela dygnet. Jag ser mera denna korta färd som en avstickare, man bygger inte upp 24 timmar för en färd på 1-2 timmar.