Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag delar helt, det du framför här. Om PM vid tidigare juridiska tvister anlitat någon advokat måste det varit den här personen som nu försvarar honom.
Han var tvärsäker på vem han ville skulle företräda honom, direkt och utan tvekan.
Alternativt att han berättat om sin situation, fått råd och tips.
Varför gjorde han sig av med sin mobil?
Förmodligen därför den kunde berätta en del om hans förehavande.... den kvällen.
Märkligt, att PM som annars inte "skall ha någon tidsuppfattning" bestämt hävdar att sov exakt två timmar, efter han på egen hand konstaterat att KW var död.
Om det juridiska upplägget ser ut som jag tror och förklarat tror jag advokaten når sin klient, ett samarbete funkar. Han erkände griftefrid just innan han gick in till häktesförhandling nr 2.
Om dom tidigare samarbetat vet jag inget om men PM verkar lyssna på hennes juridiska råd, respekterar hennes professionalism och det ger hon sken av att hon besitter både juridiskt och medialt.
Mobilen kan innehålla det ena värre än det andra, jag tror nämligen han filmat med den men att den är utslängd ganska nära sänkningsplatsen, det gäller inte KWs telefon. Hennes är utslängd mycket tidigare ungefär då han påstår att han släppte iland henne.