Citat:
Ursprungligen postat av
sno
PM var (förhoppningsvis) inte full. Han var galen. Dvs. som han brukade vara..
PM kunde hantera ubåten – men han kunde ju inte hantera journalister. Det visste man sedan tidigare. Han brukade bli osams med dem 100% av dem..
Polisen går inte ut och varnar för taxichaufförer för att ”försvara” chaufförerna utan för att öppna allmänhetens ögon så att de inte litar blint på alla chaufförer OAVSETT om de arbetar för kända bolag eller ej. Det är inte riskfritt för en ensam kvinna att hoppa in i en taxi sent på kvällen om hon är ex. påverkad. Då är det bättre att ringa en kompis..
Osams med alla journalister? Det har jag missat, trots att jag läser flitigt i tråden.
Inget du skriver har någon bäring på att det skulle ha varit vårdslöst eller naivt av KW att följa med ut på en tur i ubåten som ingick i reportaget hon jobbade med.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Man åker inte till en krigszon innan man har tagit reda på vilka parter som strider och om vad.
Jag säger inte att hon inte kunde ha åkt ubåt med idioten. Men varför göra det på kvällen, ensam och utan att vara förberedd (ens till klädseln)?
Om PM vore att jämföra med en krigszon, så borde han ha suttit inlåst. Men det gjorde han inte, och vänner runt omkring honom kan inte ta in vad han faktiskt har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
DÄRFÖR måste man använda andra metoder och UNDVIKA idioter så gott det går. Inte bjuda in kriminella till sitt liv och inte åka ubåt med okända galenpannor.
Den som (om PM går fri efter detta) tar en ubåtstur ensam med honom - är däremot en idiot.