2017-09-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han säger att han trodde det skulle bli ett sjörelaterat förhör. Istället kördes han direkt till kriminaltekniska utan krusiduller. Där blev han ett par timmar. Därefter blev han anhållen.

När fick han ta på sig "pappersoverrollen". Vill minnas att när han klev in i polisbilen i hamnen då hade han sin egen overroll på sig. Sen i andra bilder har han en blå (?) pappersoverall - antar att det är pga den kriminaltekniska undersökningen som ska göras strax efter.
Citera
2017-09-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Återigen så visar du att du inte kan argumentera. Jag skulle kunna anmäla dig för trams, men gör inte det.
Att argumentera bara för sakens skull ligger inte för mig. Och tror inte ens Flashbacks policy är att svartmåla oskyldiga offer.
Att ge Kim egenskaper som hon definitivt inte har, och hylla förövaren, är svinigt. Även i detta forum. Hon blev brutalt mördad av en snubbe som tänker med kuken och vars enda tanke är att rädda sig själv.
Till anhöriga och vänner som läser här: ta hand om er och...KRAM!
Citera
2017-09-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det kan ju vara en slump men alla de små slumparna gör ju tillsammans att man ändå inte kan utesluta att det är ett planerat mord rakt igenom, eller typ halvplanerat. PM börjar med att försöka få ligga med KW frivilligt och utifall det inte går så blir det plan b och då åker fogsvansen fram.

Alternativt att KW går med på ett "vanligt samlag" men försöker backa när PM föreslår något pervo? PM accepterar dock inte KW:s nej utan kör på mot hennes vilja. Sen inser han att han inte kan släppa henne fri utan påföljande rättegång etc. Vilket också skulle ha inburit slutet av raket-Madsen..
Citera
2017-09-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att argumentera bara för sakens skull ligger inte för mig. Och tror inte ens Flashbacks policy är att svartmåla oskyldiga offer.
Att ge Kim egenskaper som hon definitivt inte har, och hylla förövaren, är svinigt. Även i detta forum. Hon blev brutalt mördad av en snubbe som tänker med kuken och vars enda tanke är att rädda sig själv.
Till anhöriga och vänner som läser här: ta hand om er och...KRAM!

Vad vet du om hennes "egenskaper"? Du har inte en susning om hennes sexliv. Men du och andra här fantiserar att ni "vet" hur en "fin flicka med pojkvän" vill ha sitt sexliv..

P.S. Om det nu skulle visa sig att KW av en anhängare av kinky sex, våldsex el. liknande skulle det då vara att "svartmåla henne"?
Citera
2017-09-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad vet du om hennes "egenskaper"? Du har inte en susning om hennes sexliv. Men du och andra här fantiserar att ni "vet" hur en "fin flicka med pojkvän" vill ha sitt sexliv..
Vissa här svartmålar henne. I vilket syfte? Jag förstår det inte faktiskt.
Citera
2017-09-16, 12:33
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
PM var (förhoppningsvis) inte full. Han var galen. Dvs. som han brukade vara..

PM kunde hantera ubåten – men han kunde ju inte hantera journalister. Det visste man sedan tidigare. Han brukade bli osams med dem 100% av dem..

Polisen går inte ut och varnar för taxichaufförer för att ”försvara” chaufförerna utan för att öppna allmänhetens ögon så att de inte litar blint på alla chaufförer OAVSETT om de arbetar för kända bolag eller ej. Det är inte riskfritt för en ensam kvinna att hoppa in i en taxi sent på kvällen om hon är ex. påverkad. Då är det bättre att ringa en kompis..

Osams med alla journalister? Det har jag missat, trots att jag läser flitigt i tråden.

Inget du skriver har någon bäring på att det skulle ha varit vårdslöst eller naivt av KW att följa med ut på en tur i ubåten som ingick i reportaget hon jobbade med.

Citat:
Man åker inte till en krigszon innan man har tagit reda på vilka parter som strider och om vad.

Jag säger inte att hon inte kunde ha åkt ubåt med idioten. Men varför göra det på kvällen, ensam och utan att vara förberedd (ens till klädseln)?

Om PM vore att jämföra med en krigszon, så borde han ha suttit inlåst. Men det gjorde han inte, och vänner runt omkring honom kan inte ta in vad han faktiskt har gjort.

Citat:
DÄRFÖR måste man använda andra metoder och UNDVIKA idioter så gott det går. Inte bjuda in kriminella till sitt liv och inte åka ubåt med okända galenpannor.

Den som (om PM går fri efter detta) tar en ubåtstur ensam med honom - är däremot en idiot.
Citera
2017-09-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Btw, du skriver som en man som inte förstår kvinnor utan skriver efter din fantasi om kvinnor. Tvivlar starkt på att du är kvinna som du skriver.

Varför försöker du få det till att det är KWs fel alltihop?

Vad spelar det för någon roll vilket kön Merwinna representerar?

Varför tolkar du det som så att ifall KW har ljugit till sin älskade pojkvän då är hennes död också hennes eget fel?
Citera
2017-09-16, 12:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Har hans fru först gått med på ett öppet förhållande med Madsen och sen klagar om antalet kvinnoaffärer vid omhäktningsförhandlingen?

Ja, jag tyckte också att det var konstigt först, illojalt liksom. Men sedan tänker jag att advokaten kanske har rått henne till att nämna detta? Logiken kan vara, att om M har lätt att få kvinnor så behöver han inte tvinga sig på någon som inte vill.
Citera
2017-09-16, 12:36
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

P.S. Om det nu skulle visa sig att KW av en anhängare av kinky sex, våldsex el. liknande skulle det då vara att "svartmåla henne"?

ÄVEN om KW skulle gilla kinky sex, så ingår inte att bli styckmördad inom den fetischen. Det är egentligen 100% ointressant för skuldfrågan.
Citera
2017-09-16, 12:37
Medlem
Citat:
Vad spelar det för någon roll vilket kön Merwinna representerar?

Varför tolkar du det som så att ifall KW har ljugit till sin älskade pojkvän då är hennes död också hennes eget fel?
Inlägget refererade till Merwinna som höjer PM till stjärnorna och sänker Kim : "hennes eget fel".
Citera
2017-09-16, 12:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Btw, du skriver som en man som inte förstår kvinnor utan skriver efter din fantasi om kvinnor. Tvivlar starkt på att du är kvinna som du skriver.

Varför försöker du få det till att det är KWs fel alltihop?

Jag är kvinna och jag förstår mycket väl! Det har hänt att kvinnliga journalister lyckats bli tillsammans med populära kändisar, genom att söka upp dem för att göra en intervju. En av Gregory Pecks fruar och en av Clint Eastwoods t.ex., men det finns många fler.
Citera
2017-09-16, 12:39
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Risk-värdering; hav-båt är en miljö som kan bli mycket farlig. Klädseln var inte funktionell för en u-båt, ett pågående projekt, en verkstad/ett maskinrum, utom möjligtvis för att bara stå i tornet. Nu vet vi att de genomfört minst ett dyk, i en hemmabyggd båt, vars funktion/konstruktion är rätt avancerad. Angående klädsel, i verkstadsmiljö är det bra med kraftigt heltäckande tyg, typ overall, som PM använde.

Vad gäller personen PM, finns ganska mycket, läs i tråden, och det är ord som lynnighet, hämdlystnad, egocentrisk m.fl. Detta borde en skicklig journalist spåra upp på en 15 minuter.

"Nu vet vi att han var galen", vilka "vi" vet vad? Nej, det vet "vi" inte, att han är annorlunda är klart, men om det var en olycka eller annat, vet "vi" inte.

Klädseln var fullständigt funktionell. Kjol och vardagsklänning är väldigt bekvämt och funktionellt.

Om du vill påstå att det är oklart om PM har begått brott, så gör du en logisk vurpa. Om han vore oskyldig, så skulle KW inte ha tagit en risk, enligt ditt resonemang. Antingen får du påstå att PM var livsfarlig för allmänheten, eller att han är oskyldigt anklagad. Du kan inte använda båda vinklarna för din sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in