Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Och vad har Kim Walls journalistik med hennes död att göra? Hade hon inte dött om hon sagt att hon inte visste om hon skulle få sålt sin artikel? Ja, KANSKE, men då vänder vi på steken. Det vore ju snarare komplett idiotiskt att säga "Jag vill intervjua dig, men befarar att ingen tidning vill köpa artikeln" typ. Det vore rent av riktigt konstigt. Klart ambitionen var publicitet och hon var sedan tidigare regelbundet publicerad i en stor tidning, så varför skulle hon tvivla på att även detta gick att publicera och återigen: vad har det med hennes död att göra?
Och till Merwinna: Hade du hört talas om PM före detta skedde? Det hade inte jag och många med mig. Framställ honom inte som en megakändis, för det är han inte utanför Danmarks gränser. Journalister ifrån hela världen köade? Ja, så framställer HAN det. Narcissist och sociopat som han är. Det hade snarare nog inte ringt eller mejlat en journalist på månader.
Fast man FÅR inte ljuga på det sättet, det drar ju ner hela journalistkårens rykte och möjlighet att få intervjuer. Det är en hederssak. Varför kollade hon inte med Wired först ifall de var intresserade?
Jodå, jag har läst om honom förr, men jag visste inte att hans projekt var så omfattande. Jag hade för mig att han och en eller par polare snickrade ihop raketer på en bakgård typ, som en kul grej, inte att de var så här professionella.
Det australienska filmteamet var ju där, det är belagt. Och sedan var det väl det danska kulturrådet som höll på med en film också?