2017-09-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Klart att de behöver ett skäl men svårt som fan att bevisa att de hade fel. Men undrar hur det var i detta fallet? Om PM motsatte sig att följa med alltså? Han ser ju något motsträvig ut på bilder iaf.
Han säger att han trodde det skulle bli ett sjörelaterat förhör. Istället kördes han direkt till kriminaltekniska utan krusiduller. Där blev han ett par timmar. Därefter blev han anhållen.
Citera
2017-09-16, 12:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
KW var på u-båten för att senare kunna pitcha (sälja in) reportaget till Weird. Detta är bekräftat från folk på plats plus gamla kurskamrater. DN verkar ha missat att artikeln senare skulle pitchas därav missförståndet i deras artikel om att weird inte kände till KW, ett missförstånd som du rider på. Lite källkritik bör finnas hos var och en innan man sväljer allt med hull och hår, speciellt du då som påstår dig vara i branchen.

Jo, det fattar vi att hon har sagt till sina vänner att hon ska försöka sälja artikeln till Wired (inte Weird, även om det hade passat hennes kompetens bättre) i efterhand. Det jag säger är

1. Att det är väldigt fult och även oetiskt att ljuga om att man är utsänd av en tidning, när man inte är det utan bara har en lös förhoppning om att kunna sälja materialet till dem i efterhand. Man använder tidningens goda namn för att lura sig in hos en kändis och ta upp hans tid

och

2. Hon kan ha ljugit om detta med att hon tänkte skriva en artikel för sin pojkvän och andra också. Om det var så att hon var nyfiken/tänd på M och ville träffa honom av rent privata skäl, så kunde hon inte gärna säga det till sin pojkvän, eller hur? Utan då var detta med "journalistuppdrag" en bra täckmantel även åt det hållet. Att det sedan inte blev någon artikel i tidningen kunde hon ha haft hundra olika ursäkter för. Fotona misslyckades i det dåliga ljuset i ubåten eller tidningen backade fast dom lovat att köpa, eller vad som helst. Pojkvännen lär inte ha ringt Wired och frågat.

EDIT: jag skulle kunna ringa Hovet och säga att jag är utsänd från Svensk Damtidning bara för att få träffa Drottning Silvia t.ex., men jag gör inte det om det inte är sant, eller om jag bara har en lös förhoppning om att Svensk Damtidning ska köpa mitt material i efterhand. Fattar du då? Det sänker ALLA journalisters cred och trovärdighet och möjlighet att få knäck när en håller på så.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-16 kl. 12:03.
Citera
2017-09-16, 12:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där sista... återigen projicerar du dina egna infantila känslor, för Madsen, på Kim. Sluta sänka Kim till din nivå. Det är ovärdigt för Kim och djupt kränkande. Hur låg nivå har du egentligen?

Det gör jag inte alls, och det är du som kör med barnsliga personangrepp bara för att du inte klarar av att argumentera i sak. Du har en begränsad livserfarenhet och människokännedom, om du tror att inga kvinnor kunde bli intresserade av M, och speciellt som det finns belagt att han hade massor av kvinnoaffärer. Hans fru beklagade sig ju till och med över det vid omhäktningsförhandlingen, av alla ställen.
Citera
2017-09-16, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Klart att de behöver ett skäl men svårt som fan att bevisa att de hade fel, misstanke räcker ju. Men undrar hur det var i detta fallet? Om PM motsatte sig att följa med alltså? Han ser ju något motsträvig ut på bilder iaf.

De hade i alla fall rätt att ta honom till en sjöförklaring. En sänkt ubåt mitt i en farled är inte någon söndagsseglats (no pun intended).
Citera
2017-09-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Båtturen tycks ha varit förutbestämd enbart med KW 2 timmar innan avgång, när han informerade henne om säkerheten ombord, dom var väl inte närvarande då, och fick senare ingen inbjudan helt enkelt.

Så du menar att KW som fick denna ”once in a life time” erbjudandet av PM endast 2h innan avgång (som ägde rum ca 19.30) skulle inte ha ställt frågan ifall hennes pojkvän som hon var ”jätte förälskad i” också kunde följa med – särkilt med tanke på att han måste ha ändå varit någonstans i närheten, eftersom han hann till hamnen för att vinka av dem?

Varför skulle det ha varit så viktigt att åka just 19.30 och inte ex. 19.45? Och varför skulle Madsen inte kunna bjuda in pojkvännen och kompisarna på KW:s speciella önskan?

Att de inte var ”inbjudna” låter som en dålig ursäkt.
Citera
2017-09-16, 12:12
Medlem
Merwinnas avatar
Va? Du kan vara helt säker på att polisen också utreder det spåret.
Citera
2017-09-16, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du menar att KW som fick denna ”once in a life time” erbjudandet av PM endast 2h innan avgång (som ägde rum ca 19.30) skulle inte ha ställt frågan ifall hennes pojkvän som hon var ”jätte förälskad i” också kunde följa med – särkilt med tanke på att han måste ha ändå varit någonstans i närheten, eftersom han hann till hamnen för att vinka av dem?

Varför skulle det ha varit så viktigt att åka just 19.30 och inte ex. 19.45? Och varför skulle Madsen inte kunna bjuda in pojkvännen och kompisarna på KW:s speciella önskan?

Att de inte var ”inbjudna” låter som en dålig ursäkt.

Ja, det är ganska tydligt att varken K eller M ville ha dem där...
Citera
2017-09-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gör jag inte alls, och det är du som kör med barnsliga personangrepp bara för att du inte klarar av att argumentera i sak. Du har en begränsad livserfarenhet och människokännedom, om du tror att inga kvinnor kunde bli intresserade av M, och speciellt som det finns belagt att han hade massor av kvinnoaffärer. Hans fru beklagade sig ju till och med över det vid omhäktningsförhandlingen, av alla ställen.

Har hans fru först gått med på ett öppet förhållande med Madsen och sen klagar om antalet kvinnoaffärer vid omhäktningsförhandlingen?
Citera
2017-09-16, 12:18
Medlem
Citat:
Det tror jag eftersom det handlar om ett så stort fall. Polisen lär också ha utrett detta grundligt, för det har med motivet att göra till varför K sökte upp M och varför de åkte iväg ensamma. Om hon inte hade avtal med någon tidning, kan det t.o.m. vara så att hon inte planerade att skriva något alls, utan använde sin ställning som frilansjournalist som ursäkt för att få träffa en man som hon läst om eller sett på TV, och upplevt som spännande.

Du tror och spekulerar med din fantasi, hennes jobb var att skriva och hon att hon inte skulle skriva nu är befängt.
Citera
2017-09-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har hans fru först gått med på ett öppet förhållande med Madsen och sen klagar om antalet kvinnoaffärer vid omhäktningsförhandlingen?
Ja. Men om det var då eller i tidigare förhör låter jag vara osagt. Hon sa att hon inte var svartsjuk normalt. Men hans många affärer skapade bråk.
Citera
2017-09-16, 12:22
Medlem
Citat:
Jo, det fattar vi att hon har sagt till sina vänner att hon ska försöka sälja artikeln till Wired (inte Weird, även om det hade passat hennes kompetens bättre) i efterhand. Det jag säger är

1. Att det är väldigt fult och även oetiskt att ljuga om att man är utsänd av en tidning, när man inte är det utan bara har en lös förhoppning om att kunna sälja materialet till dem i efterhand. Man använder tidningens goda namn för att lura sig in hos en kändis och ta upp hans tid

och

2. Hon kan ha ljugit om detta med att hon tänkte skriva en artikel för sin pojkvän och andra också. Om det var så att hon var nyfiken/tänd på M och ville träffa honom av rent privata skäl, så kunde hon inte gärna säga det till sin pojkvän, eller hur? Utan då var detta med "journalistuppdrag" en bra täckmantel även åt det hållet. Att det sedan inte blev någon artikel i tidningen kunde hon ha haft hundra olika ursäkter för. Fotona misslyckades i det dåliga ljuset i ubåten eller tidningen backade fast dom lovat att köpa, eller vad som helst. Pojkvännen lär inte ha ringt Wired och frågat.

EDIT: jag skulle kunna ringa Hovet och säga att jag är utsänd från Svensk Damtidning bara för att få träffa Drottning Silvia t.ex., men jag gör inte det om det inte är sant, eller om jag bara har en lös förhoppning om att Svensk Damtidning ska köpa mitt material i efterhand. Fattar du då? Det sänker ALLA journalisters cred och trovärdighet och möjlighet att få knäck när en håller på så.

Btw, du skriver som en man som inte förstår kvinnor utan skriver efter din fantasi om kvinnor. Tvivlar starkt på att du är kvinna som du skriver.

Varför försöker du få det till att det är KWs fel alltihop?
Citera
2017-09-16, 12:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Båtturen tycks ha varit förutbestämd enbart med KW 2 timmar innan avgång, när han informerade henne om säkerheten ombord, dom var väl inte närvarande då, och fick senare ingen inbjudan helt enkelt.
Ja det kan ju vara en slump men alla de små slumparna gör ju tillsammans att man ändå inte kan utesluta att det är ett planerat mord rakt igenom, eller typ halvplanerat. PM börjar med att försöka få ligga med KW frivilligt och utifall det inte går så blir det plan b och då åker fogsvansen fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in