2017-09-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Va? Nej det kan ingen göra än i alla fall.

Varför skriver du så många inlägg samt ödar flertal rader som baserar sig på en helt obekräftat händelse?
Citera
2017-09-14, 16:37
Medlem
Jeg synes denne filmen illustrerer godt hvor ulogisk madsen forklaring er enligt dansk politi http://www.vgtv.no/video/146548/politiet-madsens-forklaring-er-ulogisk

Klippet fant jeg i vg
Citera
2017-09-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag läste någonstans att PM var häktad för "otillbörligt umgänge med lik" men tror det är någon slags felöversättning av griftefrid. Drog lite på munnen, men egentigen stämmer det, utan att vara nekrofili.

Jag hittar inte artikeln..men du har säkert rätt det är nog felöversättning ...
Citera
2017-09-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaså du, som kuriosa, såhär ser riktiga ubåtsluckor ut, vanligast är fjäderbelastade, men det var nog för avancerat för hyberintelligente raketmadsen, ser inte till någon som använder motvikt. https://www.google.se/search?q=submarine+hatch&dcr=0&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=0ahUKEwjo3OOnx6TWAhXLa5oKHed6A-4Q_AUICigB&biw=1138&bih=511#imgrc=3kY2PrTMxSOYlM:

Det är enklare att bygga med motvikt om du bygger själv och inte har budget att köpa alla delar du behöver. Och det är inte helt oproblematiskt att arbeta med kraftiga fjädrar. Redan en klockfjäder från ett väggur är stark nog att kunna ställa till en hel massa sattyg - den där luckfjädern behöver förspännas.
Citera
2017-09-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ja, det är klart. Men man fattar också, i normala fall, att kända och populära intervjupersoner, som har TV-team och journalister från hela världen efter sig, inte ger en ensam frilansjournalist (som kanske inte ens kommer att få artikeln såld) the full treatment "bara så där". Utan att det måste vara något annat motiv, mer privat, i görningen. Men det är möjligt att K var så trygg och naiv p.g.a. sin bortskämda medelklassuppväxt, att hon inte förstod det. Helt oerfaren kan hon dock inte ha varit eftersom hon hade pojkvän...

Jag ser inte hur en ubåtstur med en attraktiv journalist skulle vara en uppoffring för Peter Madsen:

(i) Madsen är en 'ubåtstomte'. Han åker runt i skrangliga ubåtar bara för att det är så himla roligt.

(ii) Madsen tycks ha ett stort behov av att synas och bli beundrad, samt av sponsring. Vem kan erbjuda detta på ett bättre sätt än en attraktiv journalist som lyssnar storögt (äkta eller spelat) på hjältekaptenens alla berättelser, för att sedan skriva ett reportage om alla äventyr?

Ett sådant upplägg låter som win-win för mig. Ett 'mer privat' motiv -- som vore fullt legitimt -- skulle väl kunna vara just att 'nörden' ville ute och åka ubåt och då gärna tog med sig en vacker kvinna som ivrigt lyssnade på hans skryt. Jag tycker att det är rimligare att vänta sig något sådant snarare än styckmord o dyl.
Senast redigerad av Magro 2017-09-14 kl. 17:42.
Citera
2017-09-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag. Men i princip skulle det ju kunna hända vad som helst, när en kvinna är ensam med en man på ett ställe där hon inte kan fly och ingen kan höra henne skrika. Det borde hon ha tänkt på.
I princip skulle det ju kunna hända vad som helst på snabbköpet, trots att en kvinna inte är ensam och att folk kan höra henne skrika.

Men det blir rätt jobbigt att hela livet fokusera på att det finns 0,00...01 risk att någonting skall hända. Med en sådan inställning lever man inget liv utan väntar bara på att döden skall infinna sig.
Citera
2017-09-14, 17:39
Medlem
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-09-06-interviewet-med-raket-madsen-opgaven-kim-wall-aldrig-vendte-hjem-fra

Københavns Politi leder stadig efter resten af Kim Wall og hendes tøj, efter de to forsvundne mobiltelefoner - og efter en sav, som et enkelt vidne så Peter Madsen gå med i hånden på vej mod ubåden den 10. august.
Citera
2017-09-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag ser inte hur en ubåtstur med en attraktiv journalist skulle vara en uppoffring för Peter Madsen:

(i) Madsen är en 'ubåtstomte'. Han åker runt i skrangliga ubåtar bara för att det är så himla roligt.

(ii) Madsen tycks ha ett stort behov av att synas och bli beundrad, samt av sponsring. Vem kan erbjuda detta på ett bättre sätt än en attraktiv journalist som lyssnar storögt (äkta eller spelat) på hjältekaptenens alla berättelser, för att sedan skriva ett reportage om alla äventyr?

Ett sådant upplägg låter som win-win för mig. Ett 'mer privat' motiv -- som vore fullt legitimt -- skulle väl kunna vara just att 'nörden' ville ute och åka ubåt och då gärna tog med sig en vacker kvinna som ivrigt lyssnade på hans skryt. Jag tycker att det är rimligare att vänta sig något sådant snarare än styckmord o dyl.

Definitivt. Speciellt med tanke på hans stora behov av att bli bekräftad och beundrad. Chansen att få hamna i en ansedd teknisk tidskrift hade kunnat generera fler donatorer dessutom.
Citera
2017-09-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-09-06-interviewet-med-raket-madsen-opgaven-kim-wall-aldrig-vendte-hjem-fra

Københavns Politi leder stadig efter resten af Kim Wall og hendes tøj, efter de to forsvundne mobiltelefoner - og efter en sav, som et enkelt vidne så Peter Madsen gå med i hånden på vej mod ubåden den 10. august.
- Der er begrundet mistanke om, at Peter Madsen har slået Kim Wall ihjel, og at han efterfølgende har parteret hende, opsummerer anklageren.

Han taler om Peter Madsens seksuelle præferencer, om en meget begavet mand, men om en mand, der også har en meget mørk side. Om en mand, som anklagemyndigheden mener skal gennemgå en mentalundersøgelse.

- Spørgsmålet er - hvis det ikke er Peter Madsen, der har parteret Kim Wall - hvem er det så? Er det en russisk ubåd, der har ligget på lur? Det er ikke sandsynligt, siger anklager Jakob Buch-Jepsen.

Ubåden og de to personer i tårnet vækker opsigt, da de stævner ud fra Københavns Havn ved 19-tiden. En sejler bemærker, at især den unge kvinde i orange ser glad og imponeret ud, mens hun og raketbyggeren småsnakkende glider ud i Øresund.

Kim Wall tager et billede med sin mobiltelefon.

Peter Madsen har sendt en sms til sin ven Christoffer Meyer og aflyst en ellers planlagt tur, de skulle have været på i ubåden dagen efter.

Jag skulle vilja veta varför PM avlyser detta möte dagen efter??
Citera
2017-09-14, 17:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När man gick ut med information att man kompletterat med motvikt så var det specifikt tornluckan som fått motvikt. Däremot går det ju att öppna fördäcksluckan från utsidan om det är lugnt väder.
Ja vid tillfället så var det ju helt vindstilla. Men PM påstår ju ändå att han har lyft ut kroppen genom tornluckan som är högre upp. Nu har jag inga exakta mått på lyfthöjderna men tornluckan är ca 450 cm och framluckan ca 250-300 cm (inte sett nån uppgift på detta utan bara uppskattar från bild). Så varför han inte har (eller åtminstone påstår) använt framluckan borde ju ha nån förklaring tycker man. Han kanske har använt den men tycker att det är lättare att ljuga ihop en historia om tornluckan? Nu har jag stora förhoppningar om att det kommer att gå att bevisa att kroppen har styckats nere i ubåten (borde finnas spår efter benflisor och benmärg) så då kommer nog de sista pusselbitarna på plats också angående luckorna.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-14 kl. 18:05.
Citera
2017-09-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja vid tillfället så var det ju helt vindstilla. Men PM påstår ju ändå att han har lyft ut kroppen genom tornluckan som är högre upp. Nu har jag inga exakta mått på lyfthöjderna men tornluckan är ca 450 cm och framluckan ca 250-300 cm (inte sett nån uppgift på detta utan bara uppsakattar från bild). Så varför han inte har (eller åtminstone påstår) använt framluckan borde ju ha nån förklaring tycker man. Han kanske har använt den men tycker att det är lättare att ljuga ihop en historia om tornluckan? Nu har jag stora förhoppningar om att det kommer att gå att bevisa att kroppen har styckats nere i ubåten (borde finnas spår efter benflisor och benmärg) så då kommer nog de sista pusselbitarna på plats också angående luckorna.

Tuben er 2 meter i diameter - innvendig golv så det er nok ikke stort mer enn 2-2,5 meter fra innergolv til yttergolvet oppå ubåten
Citera
2017-09-14, 18:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
- Der er begrundet mistanke om, at Peter Madsen har slået Kim Wall ihjel, og at han efterfølgende har parteret hende, opsummerer anklageren.

Han taler om Peter Madsens seksuelle præferencer, om en meget begavet mand, men om en mand, der også har en meget mørk side. Om en mand, som anklagemyndigheden mener skal gennemgå en mentalundersøgelse.

- Spørgsmålet er - hvis det ikke er Peter Madsen, der har parteret Kim Wall - hvem er det så? Er det en russisk ubåd, der har ligget på lur? Det er ikke sandsynligt, siger anklager Jakob Buch-Jepsen.

Ubåden og de to personer i tårnet vækker opsigt, da de stævner ud fra Københavns Havn ved 19-tiden. En sejler bemærker, at især den unge kvinde i orange ser glad og imponeret ud, mens hun og raketbyggeren småsnakkende glider ud i Øresund.

Kim Wall tager et billede med sin mobiltelefon.

Peter Madsen har sendt en sms til sin ven Christoffer Meyer og aflyst en ellers planlagt tur, de skulle have været på i ubåden dagen efter.

Jag skulle vilja veta varför PM avlyser detta möte dagen efter??

De skulle ju ha forslat ut sin raket till avfyrningsrampen, men uppskjutningen blev inställd. Vet inte varför, men den blev inställd ett par dagar innan turen med K i alla fall, så inget med det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in