2017-09-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De gick ut med det månd eftermiddag. Så nu är det dykningar som gäller. Vovvarna får en rejäl paus nu .
Hundarna har troligen markerat där ubåten stått stilla. PM har förgripit dig på KW som har relaterat i hennes död och sedan styckingen och efter det dumpning. Resultatet av detta har blivit att man ser var båten har stått stilla och under vilken tid. PM är väl insatt i hur militär kustbevakning går till och försöker nu få det till att han sovit några timmar.
Citera
2017-09-19, 10:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Hundarna har troligen markerat där ubåten stått stilla. PM har förgripit dig på KW som har relaterat i hennes död och sedan styckingen och efter det dumpning. Resultatet av detta har blivit att man ser var båten har stått stilla och under vilken tid. PM är väl insatt i hur militär kustbevakning går till och försöker nu få det till att han sovit några timmar.

Hundarna markerar väl där de känner doft av död människa.

Vilken väg doften tagit från botten(?) till ytan hoppas jag polisen kan räkna ut.
Citera
2017-09-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Det ligger väl i Advokatens intresse att rättvisa skipas och att skyldiga får sitt straff?
Allt annat vore horribelt i ett demokratiskt samhälle och förstärker sammanfattningen i svaret- "En bra början" på Jeopardyfrågan -"Vad är tusen advokater på havets botten"?....
Nej, det är inte advokatens uppgift. Att skyldiga får sitt straff. Så länge inte klienten erkänner och alla bevis är emot honom, skall advokaten försvara sin klient såsom oskyldig, även om advokaten själv är övertygad om motsatsen. Är klienten skyldig skall advokaten med alla medel försöka få ner straffet till ett minimum genom att hävda sinnessjukdom, förmildrande omständigheter och annat som kan dra ner straffet.
Citera
2017-09-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hundarna markerar väl där de känner doft av död människa.

Vilken väg doften tagit från botten(?) till ytan hoppas jag polisen kan räkna ut.
Bekymret är att strömmar kan föra med sig doften. Så det är relativt stora områden man får dyka i.
Citera
2017-09-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Exakt! En normalbegåvad person tror knappast att PM vore så extremt korkad eller sjuk att han skulle våga sig på något konstigt.
En hel rad personer visste att de skulle åka ubåt och flera såg dem segla iväg.
Om PM uppförde sig olämpligt så skulle hon krossa hans rykte via media.
Att hon skulle dödas fanns inte i föreställningsvärlden. Visst hade Tomas Quick eller Anders Eklund erbjudit skjuts hade KW antagligen avböjt eller tagit med eskort.
Nu skulle hon ut med en tekniknörd och excentrisk entreprenör. Inte med en mördare.
Precis! Det är just det här resonemanget jag kört på också, men tycker du formulerade det väldigt bra Man kan inte jämföra som folk gjort i tråden att dra hem en kille från krogen, eller åka ut till någon random stuga mitt i ingenstans, det är en väldigt väldigt kontrollerad miljö och bara en komplett galning skulle våga göra något - i läget som det var hade PM visserligen visat sig vara excentrisk och gapig om han inte får som han vill, men verkligen inte på nivån farlig.
Citera
2017-09-19, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Som naturvetenskapligt skolad, militärt intresserad och lösningsorienterad borde han hur lätt som helst konstruerat en enkel talja med tillräklig utväxling för att lätt hissa upp kroppen ur ubåten. Rep fanns så klart på båten och rörstumparna kunde användas som trissor eller hävstänger. Med hans bakgrund borde det vara en mycket enklare uppgift än att stycka någon.

Med till visshet gränsande sannolikhet hade han en talja på båten redan, långt rep också, enl tidigare foton i tråden. Så kroppen hade han kunnat hissa upp utan problem. Styckning hade alltså inte med problem att få upp den på däck att göra. Så vad har vi kvar då, en styckning för att dölja tecken på avsiktligt utövat våld på kroppen, vilket annat skäl skulle finnas?

Det känns som att man börjar få en klar bild av vad som hände på den där båten nu, inklusive motiv.
Citera
2017-09-19, 11:01
Medlem
Citat:
Nej. De markerar där ett lik/kroppsdel ligger i vattnet i realtid (nu alltså). Men om det är strömmar så förs doften upp en lite annan väg. Men det vet ju polis, tekniker och dykare så de kan kanske beräkna på ett ungefär var den kroppsdelen kan ligga.
Senast redigerad av Picasso2 2017-09-19 kl. 11:04.
Citera
2017-09-19, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
""We guarantee a fun, inspirational experience that will be remembered,” promised Madsen on a crowdfunding site where he said he could accommodate groups of up to 200 people for two-hour tours."

Och det tolkar du som en tur med 200 pers i ubåten 2 timmar? Var det inte du som gissade att tornluckan var gjord i 3 mm ståplåt också, på en ubåt som är teoretiskt klassad att klara 470 meters djup?
Citera
2017-09-19, 11:37
Medlem
Citat:
Bekymret är att strömmar kan föra med sig doften. Så det är relativt stora områden man får dyka i.
Om platsen är i bukten, som man får förmoda då där inte är så stor trafik, är det inte så ström. Har allt dumpat på ett ställe kan man anta att fyden skall ligga inom 1000 kvadratmeter, och det är inte det lättaste att undervattens dässutom.
Citera
2017-09-19, 11:43
Medlem
Citat:
Om platsen är i bukten, som man får förmoda då där inte är så stor trafik, är det inte så ström. Har allt dumpat på ett ställe kan man anta att fyden skall ligga inom 1000 kvadratmeter, och det är inte det lättaste att undervattens dässutom.
Jag hoppas verkligen det är i Kögebukten. De säger inte var det är markeringarna skett. Just nu är jag övertygad om att delarna kommer hittas. Men frågan är hur mycket bevis som finns? Huden förändras tydligen rejält efter så lång tid i vatten. Är kraniet skadat så finns risk att de inte kan bevisa att hon dödats av annat än den förbannade luckan. Men finns INGEN skada på kraniet, så ljuger han där (också). Ett indicium gott som något annat, att han dödat henne med egna händer (avsiktligen eller ej är inte intressant).
Citera
2017-09-19, 11:58
Bannlyst
Citat:
Men... det har hon ju inte sagt? Det är ju Merwinnas påhitt!

KW kan inte ha sagt så, för att någon på flashback föreslagit det? Vad är det för märklig logik? Er prestige och personliga gräl på FB har ingen bäring på händelseförloppet i ubåten.

Har som sagt blivit allt mer övertygad om att motivet ligger i att Madsen uppfattat det som att en artikel i Wired var spikad. När han fick reda på att det inte var så, då gick proppen för honom, och så small det! Sedan eskalerade allt därifrån.
Citera
2017-09-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
KW kan inte ha sagt så, för att någon på flashback föreslagit det? Vad är det för märklig logik? Er prestige och personliga gräl på FB har ingen bäring på händelseförloppet i ubåten.

Har som sagt blivit allt mer övertygad om att motivet ligger i att Madsen uppfattat det som att en artikel i Wired var spikad. När han fick reda på att det inte var så, då gick proppen för honom, och så small det! Sedan eskalerade allt därifrån.
Om du kikar på citatet igen, som jag protesterade emot, så stod det "NÄR Kim sade att....". Det finns inget NÄR, det finns möjligen ett "IFALL". En spekulation protesterar jag inte emot, men när man tror att en spekulation blir till fakta - då protesterar jag.

Visst hade det kunnat gå till så, precis som ett ev försök till sex eller vad som helst. Men det finns inga fakta. Så när man tar något som är en ren spekulation och gör om till fakta, då tycker jag att jag har rätt att rätta till det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in