2017-09-14, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
"Vi vet inte vad dödsorsaken är men kan konstatera att hon utsatts för en makaber styckning med såg, säger åklagaren Jakob Buch-Jepsen."

"Obduktionsresultatet av torson presenteras också i sal 60, men den delen av förhandlingen är journalisterna förbjudna att rapportera om eftersom domstolen beslutade om referatförbud. Just i det här skedet framkommer uppgifter som kan anses mycket försvårande för Madsen, men åklagaren vill hålla dem borta från offentlighetens ljus - dels för att de kan upplevas som kränkande för offrets anhöriga, dels med hänsyn till polisutredningen."

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25879619.ab

Sperma månne?
Citera
2017-09-14, 13:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kräks när jag läser dina inlägg. Inte tillräckligt fint, spännande, glassigt. Hon gjorde reportage som gick att sälja. Hon gjorde beställningsjobb. Om ingen köper artiklarna så får hon svälta. Man jobbar för att få mat på bordet. Rinkeby, Tensta och Rosengård finns det redan tonvis med artiklar om. Men få om ubåtar. Och denna artikel var i princip såld innan den gjordes. Förstår inte din avundsjuka. Avundsjuka på en avliden människa dessutom. Vidrigt.

Jag tror i och för sig hon hade det ganska gott ställt. Det VIMLAR av artiklar om ubåtar i de där teknik- och populärvetenskapmagasinen, läser du aldrig sådana eller..? Och artikeln var ju inte såld. Wired hade aldrig hört talas om K...

Projicera inte dina dåliga sidor på mig för övrigt. Du förstör bara tråden.
Citera
2017-09-14, 13:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är klart. Men man fattar också, i normala fall, att kända och populära intervjupersoner, som har TV-team och journalister från hela världen efter sig, inte ger en ensam frilansjournalist (som kanske inte ens kommer att få artikeln såld) the full treatment "bara så där". Utan att det måste vara något annat motiv, mer privat, i görningen. Men det är möjligt att K var så trygg och naiv p.g.a. sin bortskämda medelklassuppväxt, att hon inte förstod det. Helt oerfaren kan hon dock inte ha varit eftersom hon hade pojkvän...
Men enligt dig var det ju bara en olycka som hände?
Citera
2017-09-14, 13:43
Medlem
Citat:
Jag tror i och för sig hon hade det ganska gott ställt. Det VIMLAR av artiklar om ubåtar i de där teknik- och populärvetenskapmagasinen, läser du aldrig sådana eller..? Och artikeln var ju inte såld. Wired hade aldrig hört talas om K...

Projicera inte dina dåliga sidor på mig för övrigt. Du förstör bara tråden.
Hon visste vad som sålde. Jag skrev "i princip".
Och nej. Jag projicerar inte.
Men mår bättre när jag ignorerar dig. så får det bli.
Citera
2017-09-14, 13:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För att hon hörde till den gruppen.

Gruppen som drömmer ihop sina reportage.

Vad har du själv uppnått i ditt liv, skulle man ju vilja veta som kan konsekvent kan dissa Kim Wall i inlägg efter inlägg?

Hur förklarar du bort de reportage Wall gjorde?
Citera
2017-09-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gruppen som drömmer ihop sina reportage.

Vad har du själv uppnått i ditt liv, skulle man ju vilja veta som kan konsekvent kan dissa Kim Wall i inlägg efter inlägg?

Hur förklarar du bort de reportage Wall gjorde?
Det kan hon inte. Merwinna tillhör de människor som växer när de sänker andra. Oattraktivt och snålt. Dessa människor kan inte ta sig fram med egen kraft. De lever och andas med att göra ner andra. Usch.
Citera
2017-09-14, 13:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
De två dykplatserna är logiska i det troliga händelseförloppet - vid den första dykningen i Öresund kan Kim ha blivit mördad, sen körde Madsen söderut utan att se sig särskilt mycket för - han höll på att krocka med ett fartyg. Framme vid ett ställe i Kögebukten han förmodligen kände till dök han på nytt, placerade u-båten stabilt på bottnen medan han styckade liket. Kanske sov han några timmar där också, och likdelarna blev förmodligen dumpade i närområdet efter uppstigandet.

Jag tror att det finns en möjlighet att fälla honom på förberedelse till styckningen i och med att han tog med sig fogsvans och rörstumparna / tyngderna i ubåten - om han inte kan komma med en väldigt trovärdig förklaring till vad han skulle ha dem till i ubåten. För obduktionen visar att såg använts - och rörstumparna hörde väl annars till raketbygget?

Jo, och han stod nog säkert på botten bägge gångerna. OM det var ett våldtäktsförsök (eller fullbordad våldtäkt) så skedde det nog vid första dyket ja. German Merlin (den tyske ubåtskaptenen) skriver realistiskt:

"Funktioniert so nicht. Er kann nicht gleichzeitig das Uboot führen und sich um eine Frau.. Wenn er vorhätte Ihr an die Wäsche zu gehen würde er sagen: Wir tauchen nun und dann die Kiste auf Grund legen. Nun hat er alle Zeit der Welt, muss sich um nichts anderes kümmern und Sie kann auch nicht weg. UW kann Sie die Luke auch nicht öffnen - da liegen 0,7x 0,7 x 3,1415 / 4 = 384 Kg Wasserdruck je 1 Meter Tauchtiefe drauf. Bei 3 m Wasserhöhe über der Luke sind das schon über 1 Tonne Gegendruck. Und 3m hat das Boot mindestens drüber sonst setzt er sich dem Risiko aus gerammt zu werden."

"Det fungerar inte så. Han kan inte både styra ubåten och... en kvinna samtidigt. Om han hade för avsikt att komma under trosorna på henne skulle han ha sagt: "nu dyker vi", och sedan lagt "kofferten" på bottnen. Nu har han all tid i världen, behöver inte bry sig om något annat och hon kan inte heller ta sig därifrån. Under vattnet kan hon inte heller öppna luckan - där ligger 0,7*0,7*3,1415/4=384 kg vattentryck för varje meters dykdjup. Vid 3 meters vattenhöjd över luckan är det redan över 1 tons mottryck. Och 3 m har båten minst dykt för annars hade han utsatt sig för risken att bli rammad."
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-14 kl. 14:02.
Citera
2017-09-14, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ingen aning numera, och har inget att testa med heller där jag sitter nu. Men garanterat mer än så.

Ofta orkar man ju göra en stöt, men sedan faller vikten fort tillbaka när armarna viker sig.

Ok, men då hinner man ju inte komma ivägen med huvudet, vilket var din idé från början här.
Citera
2017-09-14, 13:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sperma månne?

Ja, det är inte utan att det är det man tänker på. Men det bevisar fortfarande ingenting. De kan ha haft frivilligt sex och hon kan ha råkat ut för en olycka efteråt. Att han tigit om det är inte så konstigt (även om det var frivilligt alltså) av hänsyn till hennes anhöriga och pojkvän, och även för att han VET att han kan bli misstänkt för våldtäkt, sexmord o.s.v. om det kommer fram. Så han teg i så fall och chansade på att det inte gick att hitta några spår av sex längre efter tio dagar i vattnet.
Citera
2017-09-14, 14:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men enligt dig var det ju bara en olycka som hände?

Ja, det tror jag. Men i princip skulle det ju kunna hända vad som helst, när en kvinna är ensam med en man på ett ställe där hon inte kan fly och ingen kan höra henne skrika. Det borde hon ha tänkt på.
Citera
2017-09-14, 14:03
Medlem
[quote=Merwinna|61779323]Ja, det tror jag. Men i princip skulle det ju kunna hända vad som helst, när en kvinna är ensam med en man på ett ställe där hon inte kan fly och ingen kan höra henne skrika. Det borde hon ha tänkt på.[/QUOTE]
Klart hon borde tänkt på det. Dumma kvinna som försökte göra ett jobb. Ensam med en man. Klart hon blir dödad då. Hennes fel. Suck.
Citera
2017-09-14, 14:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, men då hinner man ju inte komma ivägen med huvudet, vilket var din idé från början här.

Kanske om man försöker hålla uppe luckan med ena handen medan man klättrar vidare med fötterna och andra handen. Tänk på att det här var ett panikläge i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in