2017-09-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/har-kartlagt-ub%C3%A5tens-reiserute/ar-AArUrzX?li=AAb27D5&ocid=spartandhp
De två dykplatserna är logiska i det troliga händelseförloppet - vid den första dykningen i Öresund kan Kim ha blivit mördad, sen körde Madsen söderut utan att se sig särskilt mycket för - han höll på att krocka med ett fartyg. Framme vid ett ställe i Kögebukten han förmodligen kände till dök han på nytt, placerade u-båten stabilt på bottnen medan han styckade liket. Kanske sov han några timmar där också, och likdelarna blev förmodligen dumpade i närområdet efter uppstigandet.

Jag tror att det finns en möjlighet att fälla honom på förberedelse till styckningen i och med att han tog med sig fogsvans och rörstumparna / tyngderna i ubåten - om han inte kan komma med en väldigt trovärdig förklaring till vad han skulle ha dem till i ubåten. För obduktionen visar att såg använts - och rörstumparna hörde väl annars till raketbygget?
Citera
2017-09-14, 13:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men du anser ju i inlägget jag citerar att det är i "blatteland" som man svävar i fara, och att KW höll sig borta från sådana miljöer. Hur kan du då alltså anse att hon var naiv?

Jag tror att hon höll sig borta för att det inte var tillräckligt fint, spännande och glassigt att rapportera om verkligheten i utsatta svenska förorter. Eller vad tror du, om du kollar hennes artikelsamling?
Citera
2017-09-14, 13:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, min uppväxt var allt annat än omhuldad.

Ja men när man åker ut som journalist så ser man ändå inte verkligheten, för man har sin status med sig och blir bemött med mer respekt än andra besökare. Eller rättare sagt: detta är inte riktigt sant nu längre, inte på alla platser. Tänker på blattarna i Rinkeby som attackerade det australiensiska TV-teamet t.ex.. Eller den kvinnliga journalisten (tror hon var amerikanska) som höll på att bli utsatt för våldtäktsleken i Egypten. Men detta är ett fenomen som är begränsat just till blatteland, och där var Kim aldrig - det höll hon sig noga borta från.

Jag växte upp i en invandrartät förort, som var på dekis redan då men är ännu värre nu. Mina kamrater och jag brukade skratta åt reportagen i TV, när något journalistteam - flera personer för trygghetens skull - hade åkt dit mitt på dagen och tagit lite bilder på torghandeln, och berättade om hur exotiskt och pittoreskt det doftade av kryddorna som den spännande arabiske försäljaren sålde. De visste INGET om hur det var att växa upp där som vit, svensk tjej, hur det var att gå hem från tunnelbanan om kvällen, eller att gå i den kommunala högstadieskolan där, eller bo i hyreshusen och använda tvättstugan... De naiva medelklassjournalisterna drömde ihop sina reportage..!

Detta är alltså ditt senaste utspel i dins försök att förminska Wall. Hon har alltså inte ens arbetat i Haiti eller Uganda.

Eller var det inte Wall du beskrev? Då är frågan varför det skulle nämnas över huvudet taget.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-09-14 kl. 13:07.
Citera
2017-09-14, 13:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag tror att hon höll sig borta för att det inte var tillräckligt fint, spännande och glassigt att rapportera om verkligheten i utsatta svenska förorter. Eller vad tror du, om du kollar hennes artikelsamling?

Aha, det handlar alltså om din bittra förförståelse, där allt KW gör är fel.

Men nej, det går alltså inte ihop. Du kan inte säga att hon var naiv, om hon höll sig borta från de miljöer som du själv ansåg vara riskfyllda.

Lägger in min edit här också, så att du inte missar den:

Edit: "Varnageln" blir f ö ganska bred. "Var aldrig ensam med en man, under några omständigheter". Saudiarabia, here we come. Väldigt rimligt resonerat av dig...
Citera
2017-09-14, 13:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Så långt har inte Madsen tänkt, alternativt skiter han fullständigt i det.

Ja, och den lägre luckan, den förut, verkar inte längre ha gått att öppna... Hela båten var en flytande (eller sjunkande, hehe) likkista. Den bara väntade på en katastrof tror jag.
Citera
2017-09-14, 13:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta är alltså ditt senaste utspel i dins försök att förminska Wall. Hon har alltså inte ens arbetat i Haiti eller Uganda.

Eller var det inte Wall du beskrev? då är frågan varför det skulle nämnas över huvudet taget.

Det sa jag inte. Du läste inte hela inlägget.
Citera
2017-09-14, 13:08
Medlem
Kanskje Madsen var suicidal og ville ta med seg Wall i graven.

Men at Madsen var for feg til å ta sitt eget liv, dermed styckat han henne og fjernet spor av drapet?
Citera
2017-09-14, 13:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det sa jag inte. Du läste inte hela inlägget.

Jo det är klart jag gjorde. Varför skriver du om att naiva medelklassjournalister drömmer ihop sina reportage om det inte är Kim Wall du skriver om?
Citera
2017-09-14, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Varför skulle Madsen använda en jättetung lucka i sin ubåt när det inte på långa vägar behövs? Alltså har han ej gjort det.

Jaså du, som kuriosa, såhär ser riktiga ubåtsluckor ut, vanligast är fjäderbelastade, men det var nog för avancerat för hyberintelligente raketmadsen, ser inte till någon som använder motvikt. https://www.google.se/search?q=submarine+hatch&dcr=0&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=0ahUKEwjo3OOnx6TWAhXLa5oKHed6A-4Q_AUICigB&biw=1138&bih=511#imgrc=3kY2PrTMxSOYlM:
Citera
2017-09-14, 13:31
Medlem
Citat:
Kräks när jag läser dina inlägg. Inte tillräckligt fint, spännande, glassigt. Hon gjorde reportage som gick att sälja. Hon gjorde beställningsjobb. Om ingen köper artiklarna så får hon svälta. Man jobbar för att få mat på bordet. Rinkeby, Tensta och Rosengård finns det redan tonvis med artiklar om. Men få om ubåtar. Och denna artikel var i princip såld innan den gjordes. Förstår inte din avundsjuka. Avundsjuka på en avliden människa dessutom. Vidrigt.
Citera
2017-09-14, 13:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Kanskje Madsen var suicidal og ville ta med seg Wall i graven.

Men at Madsen var for feg til å ta sitt eget liv, dermed styckat han henne og fjernet spor av drapet?

Du menar som en vikingahövding som blev bränd och gick till botten tillsammans med sitt skepp, och sin/sina kvinnor med sig på färden..? Han SKULLE faktiskt kunna ha sådana fantasier, det stämmer med de romantiska drömmarna om Kapten Nemo... Men är han inte alldeles för levnadsglad och käck för det? Och varför en främmande kvinna?
Citera
2017-09-14, 13:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jo det är klart jag gjorde. Varför skriver du om att naiva medelklassjournalister drömmer ihop sina reportage om det inte är Kim Wall du skriver om?

För att hon hörde till den gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in