2017-09-11, 23:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du får definiera vad du avser med andra klassens medborgare. Att män dyrkar kvinnor är inget fel på, tycker jag. Det är aldrig fel att dyrka någon utifrån ett attraktivitetsperspektiv. Problemet börjar när svenska män blir så undergivna att svenska kvinnor gör vad de vill med dem. Svenska kvinnor gifter sig inte sällan med svenska män men har invandrarmän som älskare.
Jag vet.
En dag kanske de kan sakna sina svenska män, men då är det för sent.
Citera
2017-09-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du får definiera vad du avser med andra klassens medborgare. Att män dyrkar kvinnor är inget fel på, tycker jag. Det är aldrig fel att dyrka någon utifrån ett attraktivitetsperspektiv. Problemet börjar när svenska män blir så undergivna att svenska kvinnor gör vad de vill med dem. Svenska kvinnor gifter sig inte sällan med svenska män men har invandrarmän som älskare.

Män som dyrkar kvinnor är patetiska, att dyrka sin kvinna är däremot beundransvärt om det går åt båda hållen men det gör det sällan.
Citera
2017-09-11, 23:21
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du tycker alltså att femininitet definieras av "underlydande"?

jag bara pekar på hur du använder språket...

Maskulinitet är vad som utmärker manlighet dvs män.
Feminitet är vad som utmärker kvinnlighet dvs kvinnor.

Idéer kring vad som ska vara det ena eller det andra är ofta helt taget från det blå.
ex. anses det maskulint att snusa...finns inget som helst med snus kopplat till män som har någon annan bäring än socialt konstruerat påhitt. Män har ingen biologiskt gen som kräver snus...
Män har ingen käft som är mer anpassat till snus..etc etc.
Att män snusar mer än kivnnor (antar jag raskt) är socialt konsturerat.

Samma med kvinnlighet och "underlydnad"
och samma med manlighet och: "energi" och "betämdhet" etc.

bara sluta koppla manlighet till positiva saker och kvinnlighet till negativa...
liksom något tröttsamt.

Jag skrev extremt underlydande, inte underlydande i en generell bemärkelse. Det är en stor skillnad. På samma sätt anser jag att för mycket bestämdhet från den ena parten kan vara negativ eftersom det leder till förtryck.

Det viktigaste är att de egenskaperna som man associerar till män respektive kvinnor (om associationerna är korrekta eller ej spelar inte särskild stor roll) inte går i överdrift. Både extremt underlydande och bestämdhet är negativ utifrån ett förhållandeperspektiv.
Citera
2017-09-11, 23:25
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Män som dyrkar kvinnor är patetiska, att dyrka sin kvinna är däremot beundransvärt om det går åt båda hållen men det gör det sällan.

Jag håller med dig att det händer sällan. Det ideala är naturligtvis när både mannen och kvinnan dyrkar varandra. Då råder det balans så att ingen part kör över den andra parten.
Citera
2017-09-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Tror han nog menar att om inte de lössläppta Svenskorna lyder (då under sharia) så kommer de få så mycket stryk och straffknull så det förmodligen inte ens går att föreställa sig.

Vi ser tendenserna redan nu....

Kvinnor är överrepresenterade i den offentliga sektorn och alla dess arbeten med påhittade behov som då kräver en typ av högskoleutbildning i strikt PK-anda. Dessa jobb kommer inte Swe ha råd med i kalifatet när Svenska mannen är utrotad eller lämnat landet.

Tanken på världens första feministiska kalifat har verkligen roat mig men det kommer inte ske, och allra minst med de otrogna hyndorna Svenska kvinnor är som givetvis kommer lägst ner i värdestegen för kvinnor. (Där slavar och gratishororna kommer husera i det framtida muslimska Sverige)

Japp det är ungefär så jag menade, finns alltså dom som förstår ...
Citera
2017-09-12, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Om du hade utbildat dig och skaffat ett jobb så kanske du skulle inse att en välfärdsstat kräver en offentlig sektor. Men du är väl emot välfärdsstat också gissar jag?

I övrigt är det svårt att förstå vad du menar.

Inte alls svårt att förstå vad han menar men jag undrar om du spelar dum eller om du bara inte har en aning om hur det ser ut i den offentliga sektorn idag.
Citera
2017-09-12, 07:13
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Inte alls svårt att förstå vad han menar men jag undrar om du spelar dum eller om du bara inte har en aning om hur det ser ut i den offentliga sektorn idag.

Jajamen, jag har stenkoll på myndighetsvärlden.
Citera
2017-09-12, 18:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jajamen, jag har stenkoll på myndighetsvärlden.
Låt mig gissa?
Du är en av de där allt-åt-alla, spelar väl ingen roll att det kostar-pengartyperna?
Citera
2017-09-12, 19:20
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Låt mig gissa?
Du är en av de där allt-åt-alla, spelar väl ingen roll att det kostar-pengartyperna?

Jag förstår inte vad du menar. Om du menar att en sådan person är för sociala skyddsnät, utbildning och sjukvård bör bekostas av skatteintäkter så ja, då är jag en sån typ.

Jag har bott en tid i USA där det inte alls fungerar som här. Det är inget system jag rekommenderar. Bryter du ryggen på fabriken och inte har rätt försäkringar är det kört. Punkt slut.
Citera
2017-09-12, 22:30
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Om du menar att en sådan person är för sociala skyddsnät, utbildning och sjukvård bör bekostas av skatteintäkter så ja, då är jag en sån typ.

Jag har bott en tid i USA där det inte alls fungerar som här. Det är inget system jag rekommenderar. Bryter du ryggen på fabriken och inte har rätt försäkringar är det kört. Punkt slut.

Skaffa rätt försäkring så är det inga problem. Punkt slut.
Citera
2017-09-12, 23:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Som jag trodde. Det finns ingenting som heter fri sjukvård. Och ingenstans det myglas iväg så mycket skattemedel som under myndighetsöversyn.
Vi betalar mest i världen, men har vi den bästa vården?
Nej.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-09-12 kl. 23:13.
Citera
2017-09-14, 14:05
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Skaffa rätt försäkring så är det inga problem. Punkt slut.

Då blir det som i USA, stora klyftor och många människor som inte har råd att behandla sina sjukdomar och skador. Där tiggarna på gatan verkligen är tiggare.

Varför tycker du att välfärd är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in