2017-09-11, 21:57
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Att du inte förstår beror på att du saknar konsekvensanalytisk förmåga och tillhör därför de lågbegåvade som handlar helt utan denna viktiga insikt. Men förståelsen kommer bankas in i ditt medvetna för eller senare för skutan är redan körd på grund.

Vi har ingen välfärdsstat, vi har ett multikulturellt kriminellt rövhål med världens högsta skatter !, vad är det du inte fattar liksom?.

Välfärdsstat alá Sverige betackar jag mig för.

Fast vi har ju en välfärdsstat. De allra flesta människor i Sverige har god ekonomisk standard. Vi har lång medellivslängd. Låg chans internationellt sett att bli utsatta för våldsbrott. Jämlikhet mellan könen är hög globalt sett.

Att just du misslyckat med ditt liv påverkar inte statistiken. Även om det känns så för dig.
Citera
2017-09-11, 22:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Fast vi har ju en välfärdsstat. De allra flesta människor i Sverige har god ekonomisk standard. Vi har lång medellivslängd. Låg chans internationellt sett att bli utsatta för våldsbrott. Jämlikhet mellan könen är hög globalt sett.

Att just du misslyckat med ditt liv påverkar inte statistiken. Även om det känns så för dig.
Det är väldigt mycket personangrepp från ditt håll.
Har du inga argument eller?
Citera
2017-09-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har barn som ska leva vidare och vill att världen ska vara en bättre plats för dem än den är eller har varit för mig.
Det skulle gynna din sort också, men det krävs förståelse för problemens natur.

Ja du hade ju en dotter. Luktar hon också gammalt läder eller använder hon och frugan samma parfym?
Citera
2017-09-11, 22:25
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

När svenska män slutar bete sig som tofflor och visar pondus, energi och bestämdhet kommer de svenska kvinnorna att se upp till dem. De flesta svenska män är feminiserade, patetiska män som inte ens är värda att bli kallade för män.
Citera
2017-09-11, 22:25
Medlem
Citat:

Ditt liv måste ju vara en jävla mardröm så som du målar upp det.
Citera
2017-09-11, 22:41
Medlem
udons avatar
Citat:

De första sex raderna är ett tydligt argument till varför Sverige är en välfärdsstat.
Citera
2017-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
När svenska män slutar bete sig som tofflor och visar pondus, energi och bestämdhet kommer de svenska kvinnorna att se upp till dem. De flesta svenska män är feminiserade, patetiska män som inte ens är värda att bli kallade för män.
Så feminitet är alltså patetiskt?
Citera
2017-09-11, 22:56
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Om det innebär extrem underlydande är feminitet patetisk oavsett om det är kvinnor eller män som utgör de extremt underlydande parterna. Jag finner inte en kvinna attraktivt särskilt länge om hon gör allt som jag säger, om hon inte vågar stå upp för vad hon tycker. Jag vill vara i ett förhållande med en mer jämlik partner istället för en piga.

Jag tror inte att kvinnorna tänker olika här.
Citera
2017-09-11, 23:06
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Pja, fråga några kvinnor där ute om dom vill ha en patetisk livspartner?
Citera
2017-09-11, 23:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om det innebär extrem underlydande är feminitet patetisk oavsett om det är kvinnor eller män som utgör de extremt underlydande parterna. Jag finner inte en kvinna attraktivt särskilt länge om hon gör allt som jag säger, om hon inte vågar stå upp för vad hon tycker. Jag vill vara i ett förhållande med en mer jämlik partner istället för en piga.

Jag har bara sett feminister sänka kvinnor så lågt som till andra klassens medborgare. Män generellt dyrkar dem, oavsett. Feminister vägrar bara se det.
Citera
2017-09-11, 23:11
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Jag har bara sett feminister sänka kvinnor så lågt som till andra klassens medborgare. Män generellt dyrkar dem, oavsett. Feminister vägrar bara se det.

Du får definiera vad du avser med andra klassens medborgare. Att män dyrkar kvinnor är inget fel på, tycker jag. Det är aldrig fel att dyrka någon utifrån ett attraktivitetsperspektiv. Problemet börjar när svenska män blir så undergivna att svenska kvinnor gör vad de vill med dem. Svenska kvinnor gifter sig inte sällan med svenska män men har invandrarmän som älskare.
Citera
2017-09-11, 23:12
Medlem
Citat:

Och du tycker alltså att femininitet definieras av "underlydande"?

jag bara pekar på hur du använder språket...

Maskulinitet är vad som utmärker manlighet dvs män.
Feminitet är vad som utmärker kvinnlighet dvs kvinnor.

Idéer kring vad som ska vara det ena eller det andra är ofta helt taget från det blå.
ex. anses det maskulint att snusa...finns inget som helst med snus kopplat till män som har någon annan bäring än socialt konstruerat påhitt. Män har ingen biologiskt gen som kräver snus...
Män har ingen käft som är mer anpassat till snus..etc etc.
Att män snusar mer än kivnnor (antar jag raskt) är socialt konsturerat.

Samma med kvinnlighet och "underlydnad"
och samma med manlighet och: "energi" och "betämdhet" etc.

bara sluta koppla manlighet till positiva saker och kvinnlighet till negativa...
liksom något tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in