2016-11-15, 17:31
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Det finns fortfarande många bra kvinnor här i Sverige.

Jösses! Du har inte varit på krogen på ett tag va?

Jag tröttnade på Svenska tjejer för 20 år sedan. Då efter några års sökande efter en vettig partner..

Mina krav var
Inte legat med arab/neger (heller inte 100 andra män)
Inte äta psykmedicin eller ha en s.k "Diagnos"
Inte vara miljöpartist eller vänsterpartist/moderat (politiskt engagerad)
Se normal eller bra ut.
inte röka och måttlig med alkohol.
Inte vara bimbo med kläd issues och smink issues.
Kunna leva med normal jämlikhet.

Hittade ingen...Flyttade till Filippinerna.. Träffade en skomakardotter.. Numera Lyckligt gift med en driftig och vacker fru som fort anpassat sig till Svenska förhållanden. Hon är katolskt uppvuxen. Oskuld tills jag träffade henne. Legat med 1 man (Mig) Gillar att sjunga i duschen på morgnarna och lagar fantastisk mat..Dom dagar jag inte lagar den..
Citera
2016-11-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkad
Oroa dig inte.
Det är du som bör oroa dig, om du nu inte nöjer dig med skadat gods dvs.
Citera
2016-11-15, 17:49
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nä, det jag vill säga är att det är upp till individen vilken könsidentitet den har och inte upp till dig.

Tycker att det är sorgligt att du ser dig till 100% som en biologisk varelse och att du låter instinkter styra dig. För känslor, samvete och annat är faktiskt rätt fina saker. Och de gör en människa betydligt mer sympatisk.

Det är du som har ett svart/vitt tänk på världen, inte jag. Du tror att alla män är på ett sätt och att alla kvinnor är på ett annat (och de som bryter mot de normerna är det fel på), själv är jag ute i livet och träffar inidivider på riktigt och vet att det är mer komplext än så.

Men detta kan lätt glida in och bli off topic och jag känner inte för att få ytterligare en varning.

Citat:
Nä, det jag vill säga är att det är upp till individen vilken könsidentitet den har och inte upp till dig.

Givetvis är det så, under förutsättning att personen bejakar den starkaste kraften i universum och respekterar dess existens.

Citat:
Tycker att det är sorgligt att du ser dig till 100% som en biologisk varelse och att du låter instinkter styra dig.

Vad du tycker om hur jag ser mig själv bryr jag mig inte ett smack om. Varför förstora sig själv och tro att man är mer än vad man i själva verket är. Har aldrig och kommer aldrig att se poängen med det. Människan utifrån att vara både kvinna och man ingår i biologins hela tiden pågående kretslopp så varför ens försöka att förblinda dig själv från det.

Citat:
För känslor, samvete och annat är faktiskt rätt fina saker. Och de gör en människa betydligt mer sympatisk.

Känslor, samvete och annat kan såklart vara fint. Förstår verkligen inte vad du vill säga med detta. Jag har varit extremt tydlig tidigare när jag har beskrivit skillnaden mellan ett hela tiden pågående och orubbligt biologiskt kretslopp och det som inte ingår i det kretsloppet. Givetvis kan känslor, samvete och annat vara finna egenskaper fast det betyder knappast att de för den sakens skull skulle ingå i ett biologiskt kretslopp. Jag är osäker på om du ännu har förstått... Det är inte upp till människan överhuvudtaget att definiera vad som ska ingå och eller inte ingå i ett de två könens biologiska förutsättningar. Vi är helt enkelt två olika kön med olika förutsättningar. Inget av könen är bättre än det andra könet. Var har endast olika förmågor utifrån biologin och de ska absolut inte nonchaleras. Lämna hän saker som du själv vet inte ingår. Det blir bara larvigt.

Citat:
Det är du som har ett svart/vitt tänk på världen, inte jag. Du tror att alla män är på ett sätt och att alla kvinnor är på ett annat (och de som bryter mot de normerna är det fel på), själv är jag ute i livet och träffar inidivider på riktigt och vet att det är mer komplext än så.

Nej, så är det absolut inte. Det vet du själv att så inte är fallet. Jag har lämnat Sverige sedan många år och det har medfört att jag har fått distans till Sverige. Det du tidigare skrev om hijra i Indien var ju helt felt eftersom du inte ens hade tänkt tanken att pengar kan spela en helt avgörande roll. Det var ju en tanke som du överhuvudtaget inte hade räknat med och då blir ju hela din argumentation totalt isolerad.

Jag märker att du inte riktigt har förstått det som står skrivet. Nej, jag tror inte att alla män är på ett visst sätt och att alla kvinnor är på ett annat sätt. Givetvis finns det skillnader och nyanser förekommer självklart baserat på kön. Du har uppenbarligen inte förstått. Däremot ska inte ett svenskt samhälle förmedla till svenska kvinnor att de måste likställa sig själva med svenska män. Varför ska mannen överhuvudtaget vara jämförelseobjekt. Vad har det med att lyfta fram en stark kvinna att göra? Då blir det enbart så att fler svenska kvinnor får ett utbrett mindervärdeskomplex och detta tar de ut på framförallt de svenska männen.

I de olika länder som jag har bott i finns det mängder av olika typer av individer. Dock uppskattar jag att i dessa länder, och i många andra länder, är både kvinnan och mannen någonting vackert. Självklart är det så att det finns mängder av förtryckta kvinnor världen över (med undantag Sverige) men i dessa länder bibehålls mansrollen och det skulle aldrig falla någon in att underminera biologiska förutsättningar som män har. Om du vill förstå innerbörden av nyans, komplex, kontext, realism etc börja då att diskutera på djupet, och kom inte med helt meningslösa påståenden som helt saknar grund.
Citera
2016-11-15, 17:55
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball

Du missade medias reklam om att "man ligger med alla som sin partner legat med" ?

Vem vill stoppa kuken i en mega begagnad fitta? eller komma efter en massa negrer och araber?

Fundera på hur många sperma sprut din tjej fått i fittan nästa gång du slickar henne..
Citera
2016-11-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Jag tröttnade på Svenska tjejer för 20 år sedan. Då efter några års sökande efter en vettig partner..

Mina krav var
Se normal eller bra ut.

Hittade ingen...Flyttade till Filippinerna.. Träffade en skomakardotter.. Numera Lyckligt gift med en driftig och vacker fru som fort anpassat sig till Svenska förhållanden. Hon är katolskt uppvuxen. Oskuld tills jag träffade henne. Legat med 1 man (Mig) Gillar att sjunga i duschen på morgnarna och lagar fantastisk mat..Dom dagar jag inte lagar den..

Citat:
Du missade medias reklam om att "man ligger med alla som sin partner legat med" ?

Vem vill stoppa kuken i en mega begagnad fitta? eller komma efter en massa negrer och araber?

Fundera på hur många sperma sprut din tjej fått i fittan nästa gång du slickar henne..

Svenska män borde kanske börja leta efter en partner på andra ställen än krogen.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-11-15 kl. 18:01.
Citera
2016-11-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball

Du vet ingenting om mig så lägg ner detta nu.
Citera
2016-11-15, 18:18
Medlem
Citat:

Och du har kanske missat att "hon" ligger med alla du legat med..så "hon" blir ju omgående värsta horan bara via att ligga med dig.
För vilken kvinna vill ha en äckligt förbrukad fittdoppad kuk i sig?
Citera
2016-11-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du har kanske missat att "hon" ligger med alla du legat med..så "hon" blir ju omgående värsta horan bara via att ligga med dig.
För vilken kvinna vill ha en äckligt förbrukad fittdoppad kuk i sig?
Bättre att ha legat med hundra vita än tio negrer.
Citera
2016-11-15, 18:34
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Jag förstår inte ens var du får ifrån att jag skulle försvara svenska kvinnor? Jag talar bara om för er att det låter väldigt bittert när man säger att kvinnor behandlat en illa för att man är så himla oerfaren och därför inte förstår att låta bli kvinnor som inte funkar. Fixa upp er i stället och så ...

Hahaha, nej nej...ditt subjektiva förhållningssätt visar tydligt att du försvarar män, hahahaha

Subjektivitetens förespråkare nummer 1, lyssna nu, bitterhet sammankopplar jag till ditt utbredda mindervärdeskomplex som du med naglar och klor försöker att försvara. Släpp snapsen och läs det som står, vad vinner du på att hitta på eget innehålla om saker som inte ens står skrivet? LOL LOL! Hahahahaha! Låt mig bryta ner detta åt dig. 1) Jag var oerfaren för ca 11 år sedan och hade då mest kunskap om enbart svenska kvinnor, 2) under de 11 år som pågått har jag träffat andra svenska kvinnor i ofrivilliga sammanhang samtidigt har jag fått mer kunskap och erfarenhet om och från framförallt utländska kvinnor, 3) i jämförelsen mellan svenska kvinnor och utländska kvinnor blir det som att jämföra vatten och bröd med stekt svan med vitvinsås toppad med trattkantareller - dvs. utländska kvinnor är hästlängder bättre än vad svenska kvinnor är. Som sagt, dina försök och inbillningar till att bortförklara de flesta svenska mäns egen erfarenhet fungerar liksom inte, hehehehehe!

Citat:
Att man vill att alla andra ska sluta vara med svenska kvinnor för att man själv klantat till det för sig otaliga gånger låter ju bara urfånigt.

Hehehehe, vad vet du om mig och om jag har klantat till det för mig? Hahahahaha! Nej Saida, jag tror inte på att du är synsk, hehehe. Otaliga gånger dessutom, hahahaha! Lilla gumman, idag lever jag med en fantastisk utländsk kvinna. Detta är det bästa val som jag har gjort i livet. Så varför skulle jag överhuvudtaget bry mig om svenska kvinnor? Det är dock så att jag har många svenska killpolare som dagligen beklagar sig över de svenska kvinnorna och därför ser jag till deras bästa och förstår all den frustration de känner.

Ja, ja...hur som helst var inte så bitter för detta nu. Ta lärdom av hur man fixar till en riktigt läcker stekt svan med vitvinsås toppad med trattkantareller istället, dvs. studera utländska kvinnor som tydligt visar på alla de fel som ni svenska kvinnor har! Det är så ni svenska kvinnor kan lära er att bli bättre.
Citera
2016-11-15, 18:43
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svenska män borde kanske börja leta efter en partner på andra ställen än krogen.

Som att det skulle göra minsta skillnad...haha! Varför ska svenska män ens leta. Är väl bättre att låta de svenska kvinnorna få leta istället. Hög tid att svenska män höjer värdet på sig själva och inte bara f-äskar runt för att få ett dopp då och då. Gör som jag och ta avstånd från de svenska kvinnorna! Att ha en utländsk kvinna är mitt livs bästa val!
Citera
2016-11-15, 18:45
Medlem
asameras avatar
Citat:

Mina krav var
Se normal eller bra ut.

Riktigt bra skrivet. Kunde skriva i stort sätt samma sak. Min tjej är också fantastisk och jag är så tacksam att jag inte lever med en svensk kvinna!
Citera
2016-11-15, 19:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Riktigt bra skrivet. Kunde skriva i stort sätt samma sak. Min tjej är också fantastisk och jag är så tacksam att jag inte lever med en svensk kvinna!
Men bor du kvar i det feministiska Sverige där du ser ner på minst hälften av befolkningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in