2017-08-22, 05:08
Bannlyst
drömt heta erotiska drömmar 3-4 dagar på raken nu ? haha och jag som aldrig brukar drömma nått i vanliga fall
Citera
2017-08-26, 00:17
Medlem
Drömde att jag fick jobb som lönnmördare med en lista på 3 personer, som var helt påhittade och inga personer från det verkliga s.k. livet. Lyckades knäppa en av dom, en person som låg i sin säng då jag kom och så klart inte hade en chans. Men de andra två fick reda på mitt uppdrag och efter det var dom ute efter mig istället, kunde inte gå säker någonstans och försökte ständigt gömma mig på nya platser. Det var ingen speciell dröm men vissa drömmar har en starkare känsla än andra och just den här var en sådan, den hade väldigt fint ljus, set and setting och så, skymningslandskap på vintern med färgad himmel och kyla. Kan tillägga att jag inte har någon lust eller planer på att skada någon. Det var bara en dröm och hjärnan tycks ju kunna koka ihop vad som helst, ibland kan den vara en rätt bra regissör.
Senast redigerad av powddder 2017-08-26 kl. 00:23.
Citera
2017-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Drömde om Nautilus - fallet har gått mig på hjärnan och jagar mig t.o.m. i drömmarna! I nattens dröm var det något om att det kunde finnas tre vita näsdukar ombord, och att Madsen i så fall skulle använda dessa som ett tecken till några smugglare. (Narkotikasmugglare?) Hissa dem på en mast i övervattensläge, alltså. Det var alltså jätteviktigt att hitta dessa tre vita näsdukar. Sedan läste jag i någon polisrapport att de hade avskrivit smuggelspåret då det inte fanns några vita näsdukar ombord. I samma rapport fanns en inventarieförteckning över grejer som de hade funnit i den bärgade ubåten, och där stod bland annat: "tre beiga näsdukar". Jag tänkte, att det måste ha varit de vita näsdukarna som blivit missfärgade av att ligga i smutsvatten, och att den danska polisen inte hade förstått det...

Inte intresserat mig så mycket för det fallet. Men fan vad läskigt om han är en störd lustmördare som tar med sig någon ombord för att utföra ett "utsökt" mord, fan vad läskigt för den andra personen då det inte finns någonstans att fly och han kan i princip göra vilka störda saker som helst. Hade kunnat vara en nyskapande deckarmiljö, annat än alla Fjällbacka, Silverhög och annat trams.

Insåg precis att jag tänkt att fan vad gamla alla senaste inlägg i alla trådar är trots att de är aktiva då det står 2017, inser nu att det är 2017 och vet inte varför jag fått för mig att det året redan passerat.
Senast redigerad av powddder 2017-08-26 kl. 00:26.
Citera
2017-08-26, 17:26
Medlem
MoaLjungs avatar
Jag var på resa till Paris och var i toppen av Eiffeltornet och där råkade jag nysa och det fick hela tornet att rasa av någon anledning. Fast det rasade sakta och det var värsta dramatiska scenen när folk skulle rädda sig ur det. Efteråt var det som ett stort hål där det hade stått som var hur djupt som helst och det blev värsta turistattraktionen av det. Det var lava i det också.

Mina drömmar blir mer och mer åt helvete.
Citera
2017-08-26, 17:40
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde om en chef jag hade en gång (på riktigt alltså). Hon var ett typexempel på en ung kvinna som petats in på en chefstjänst bara för att det skulle vara en ung kvinna. Hon hade ingen koll, sämre kunskaper i yrket än de flesta som hon skulle chefa över. Något hon försökte kompensera genom att vara arrogant och dominant. Ingen tyckte om henne, eller tyckte att hon borde vara chefen. Det var en helt ohållbar situation, och hon fick till slut också sluta fast hon kämpade emot med näbbar och klor. Tror jag drömde om henne för att jag tänkte på henne igår i händelse av AKB:a avgång, det var ett motsvarande fall fast i mindre skala såklart eftersom det inte kom i tidningar o.s.v..

I drömmen var jag i alla fall tilbaka på den arbetsplatsen tillsammans med chefen, och det stod som en "kyla" kring henne (det gjorde det i verkligheten också, men inte så illa som i drömmen). I drömmen blev jag rädd för chefen, jag tänkte att hon kanske var en psykopat och jag var ensam med henne. Vi hamnade i något slags katt-och-råtta-lek där jag försökte gå undan och gömma mig från henne, men ville inte visa att jag var rädd för henne, och hon förstod uppenbarligen vad jag kände och tänkte... HUA. Tror att detta med Madsen och Kim spelar in också, har nog läst för mycket om det fallet, det har gått mig på hjärnan, och ovanpå detta en skräckfilm jag såg igår natt innan jag gick och la mig...
Citera
2017-08-26, 17:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Inte intresserat mig så mycket för det fallet. Men fan vad läskigt om han är en störd lustmördare som tar med sig någon ombord för att utföra ett "utsökt" mord, fan vad läskigt för den andra personen då det inte finns någonstans att fly och han kan i princip göra vilka störda saker som helst. Hade kunnat vara en nyskapande deckarmiljö, annat än alla Fjällbacka, Silverhög och annat trams.

Ja, man skulle ha skrivit en deckare om den miljön. Nu känns det som att det är för sent. Verkligheten har redan överträffat dikten...
Citera
2017-08-28, 03:24
Avslutad
Vet ni vad funnel cake är? Det är ett sätt att fritera i USA, där man doppar typ vad som helst i en frityrsmet, t ex Snickers, bananer eller glass och sedan friterar man det.
I ett avsnitt av Generation Fett som gick på trean för en massa år sedan såg man när programledaren käkade friterad Snickers i södern i USA.

Jag drömde en helknasig dröm där hela staden jag bodde i var besatt av funnel cake och det enda stället som gjorde den typen av mat/sötsaker stängde, och befolkningen blev som galna. De sprang runt och förstörde staden medan jag försökte prata dem till rätta. Men de ignorerade mig och drog vidare. Av någon anledning så vågade jag inte gå till torget och prata med ägaren till funnel cake-butiken, och övertyga honom att öppna igen.

Så jag blev desperat och erbjöd det arga folket ett substitut som bestod av någon godis-aktig och sött sörja, som de avfärdade. Ingenting annat dög än funnel cake.

Jag tror att drömmen kommer ifrån att jag ofta tänker på det sättet att fritera mat, det låter lustigt och så typiskt USA. Och när min hjärna har sina konstigheter för sig kan jag haka upp mig på ett visst ord, särskilt när jag ska sova, och ligga och tänka in det i alla möjliga situationer.
T ex en natt låg jag och tänkte på ordet "schampo" och kände mig jättekonstig när jag tryckte in det överallt, bl.a. i Kennedy-mordet.

Det låter heltokigt, jag vet. Men min hjärna fungerar inte alla gånger som jag skulle vilja.
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-28 kl. 03:43.
Citera
2017-08-30, 13:54
Medlem
Merwinnas avatar
Inatt drömde jag att jag vaknade och såg mig om i sovrummet. Grejen är att jag i verkligheten har tre affischer där, en på varje vägg. En med ett alplandskap (foto), en med ett fantasymotiv (en drake som står på vindbryggan till ett slott) och ett tecknat allmogemotiv: en blond pojke och likaså flicka i folkdräkter som står framför en midsommarstång, det är lummiga björkar runtom och längre bak ser man röda lador.

Jag vaknade i drömmen och såg att alla affischerna var utbytta, fast mot liknande motiv! I alplandskapet var det vinter i stället för sommar, i fantasymotivet hade porten till slottet öppnats och draken var på väg in, endast stjärten var kvar utanför. I allmogemotivet var det samma ungdomar, men de var inomhus och dansade med varandra på en loge! Jag såg alltså dessa affischer tydligt, med alla detaljer. Läsktigt!
Citera
2017-08-30, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Jag var på resa till Paris och var i toppen av Eiffeltornet och där råkade jag nysa och det fick hela tornet att rasa av någon anledning. Fast det rasade sakta och det var värsta dramatiska scenen när folk skulle rädda sig ur det. Efteråt var det som ett stort hål där det hade stått som var hur djupt som helst och det blev värsta turistattraktionen av det. Det var lava i det också.

Mina drömmar blir mer och mer åt helvete.

oroa dej inte de bygger upp tornet igen i nästa dröm .

topic . har inte drömt något alls på många många år nu ? , annat än någon enstaka erotisk kort dröm strax innan man vaknat på morgonen
Citera
2017-08-30, 16:27
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedlimit2017
oroa dej inte de bygger upp tornet igen i nästa dröm

Vi var i Paris och uppe i tornet en gång när jag var barn, vet inte det är något gammalt minne som hjärnan rörde ihop med nån sorts destruktiv fantasi.
Citera
2017-08-30, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vi var i Paris och uppe i tornet en gång när jag var barn, vet inte det är något gammalt minne som hjärnan rörde ihop med nån sorts destruktiv fantasi.

haha ja vad hjärnan pysslar med under sömn är det inte lätt att veta alltid ? men drömmar är nog bearbetning av intryck och tankar som sorteras , arkiveras och i bland kastas i soptunnan

varför jag nästan aldrig drömmer nu för tiden under sömn har jag funderat länge på ??
tur att man kan dagdrömma lite då och då i vaket tillstånd i alla fall
är en tänkare i mycket och ofta och tror att måendet påverkar en hel del om man drömmer mycket under sin sömn ..... är mer lugn i sinnet nu än när man va liten palt
Citera
2017-08-30, 16:39
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedlimit2017
varför jag nästan aldrig drömmer nu för tiden under sömn har jag funderat länge på ??

Tycker det är synd för dig, drömmar är spännande, fast jag har hört att man ALLTID drömmer, man bara minns det oftast inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in