Drömde om en chef jag hade en gång (på riktigt alltså). Hon var ett typexempel på en ung kvinna som petats in på en chefstjänst bara för att det skulle vara en ung kvinna. Hon hade ingen koll, sämre kunskaper i yrket än de flesta som hon skulle chefa över. Något hon försökte kompensera genom att vara arrogant och dominant. Ingen tyckte om henne, eller tyckte att hon borde vara chefen. Det var en helt ohållbar situation, och hon fick till slut också sluta fast hon kämpade emot med näbbar och klor. Tror jag drömde om henne för att jag tänkte på henne igår i händelse av AKB:a avgång, det var ett motsvarande fall fast i mindre skala såklart eftersom det inte kom i tidningar o.s.v..
I drömmen var jag i alla fall tilbaka på den arbetsplatsen tillsammans med chefen, och det stod som en "kyla" kring henne (det gjorde det i verkligheten också, men inte så illa som i drömmen). I drömmen blev jag rädd för chefen, jag tänkte att hon kanske var en psykopat och jag var ensam med henne. Vi hamnade i något slags katt-och-råtta-lek där jag försökte gå undan och gömma mig från henne, men ville inte visa att jag var rädd för henne, och hon förstod uppenbarligen vad jag kände och tänkte... HUA. Tror att detta med Madsen och Kim spelar in också, har nog läst för mycket om det fallet, det har gått mig på hjärnan, och ovanpå detta en skräckfilm jag såg igår natt innan jag gick och la mig...