2014-02-02, 17:48
Medlem
RonnyRasks avatar
Drömde att jag hade flyttat till London, då jag hade börjat jobba som telefonförsäljare där. Alla dessa telefonförsäljare på företaget, som av någon anledning talade svenska, bodde i korridorer som kan liknas med vanliga svenska studentkorridorer. I dessa korridorer festades det 24/7, så efter varje pass som i drömtid varade ca 5 minuter gick man ner dit för att supa. Allt var egentligen frid och fröjd tills jag på något vänster hade virrat bort mig i centrala London, hur det nu gick till. Vad jag kommer ihåg snöade det nå jävulskt, samtidigt som det åskade(?). Om jag hittade tillbaka till korridoren minns jag ej.

När jag vaknade upp blev jag faktiskt lite besviken över att jag inte var i London.
Citera
2014-02-11, 11:34
Medlem
sowahs avatar
Drömde att jag ställt bilen på en parkeringsplats som tydligen var privat. En kärring var jättearg på mig och jag försökte förklara att vi har inga privata parkeringsplatser här.

Drömde även att jag skulle ta ett lån på BlueStep. Bankkontoret låg mitt ute i obygden utanför Uppsala och receptionen var en bar där man kunde beställa mat och alkohol - gratis. Så första gången jag besökte åt jag och drack bara, andra gången var jag skitnervös och stammade fram att jag kanske skulle behöva låna - Jag skämdes typ. Efter det vaknade jag. Hoppas av uppenbara skäl att den drömmen inte blir till verklighet.

Minns mina drömmar mycket väl då jag käkar ett zink- och magnesiumtillskott som får en att drömma något förjävligt.
Citera
2014-02-11, 11:48
Medlem
Min familj och jag var i en främmande lägenhet där det hängde massvis med medeltida vapen. Jag plockade ner ett svart tvåhands bredsvärd och hörde en röst säga att denna eggen kan skära igenom vad som helst. Jag la klingan mot trägolvet och mycket riktigt så gick den igenom golvet som om det hade varit smör.
Jag visade svärdet för min familj och skickade runt det. Två stycken skar sig på eggen - min mor och min systers man.
Därefter tog denna mycket märkliga dröm slut.
Citera
2014-02-15, 22:30
Medlem
Punklivs avatar
Sture Bergwall bodde hos mig och min familj, jag var runt tio år i drömmen och han tyckte väldigt mycket om mig. Ville sova i mitt rum bland annat... Min moder hade inga problem med det och vägrade kasta ut honom.

Ganska obehaglig dröm med andra ord!
Citera
2014-02-16, 02:43
Medlem
donaukinds avatar
Drömde att jag var en tatuerare och att mina tatueringar var så storslagna att folk från hela världen vallfärdade till min studio i farsans garage. Men alla kunder började gråta när de såg tatueringen i spegeln

Efter det kom en gubbe hem till mig. Han var dement eller något och sa hejdå hela tiden. Jag ville inte vara otrevlig så jag svarade med hejdå jag också, och så fortsatte det. Det blev mer och mer irriterat fram tills jag vaknade.
Citera
2014-02-21, 01:52
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde att jag var på någon stor studentfest i Sverige. En bekant till mig ställde sig och pissa hejvilt mot en stenvägg. Pisset sprutade ut i floder och till slut blev jag väldigt irriterad på detta och frågade varför han var tvungen att pissa just där då han visste om att det var mina hemtrakter.

Nästa dag befann jag mig i ett byggnadskomplex som fungerade både som ett slags ämbetshus och ett köpcenter förbehållet enbart fransmän. Stället var helt tomt förutom en tant i sen medelålder. Jag frågade henne varför här inte finns några fransmän. De kommer nog, svarade hon. En liten stund senare störtade det in horder av asiater som bara pratade franska. Jag var nära på att bli ihjältrampad av dem.

Senare i drömmen var jag på någon slags hemmafest. Det kom en småmullig tjej fram till mig och frågade om vi skulle knulla. Vi gick in på toaletten och utförde en sexakt som kändes relativt verklig. Efter att vi hade knullat färdigt påminde jag henne om att ta sin dagliga dos preventivmedel. Hon plockade då fram en spruta som innehöll en röd vätska som närmast påminde om blod och tryckte in nålen i överarmen och tömde innehållet i sprutan. Hon stiger då upp och säger att hon vill bli gravid med mitt barn. Jag tittar på henne en stund och tänker: äh, vafan, jag är väl tvungen att bli farsa då.

Mitt i det hela befinner jag mig bakom rodret till en båt. I båten finns ett gäng förvirrade personer som vädjar åt mig att föra dem i skydd. Ovanför mig ser jag ett grönt flygplan komma flygandes mot mig. Planet har en stor flagga med ett hakkors som motiv fladdrandes efter sig. En av de förvirrade och krigsdrabbade passagerarna i båten säger åt mig att vi måste fly undan planet. Jag börjar köra båten längs en stor kanal. Hela bilden av denna händelse är kristallklar och jag börjar bli halvt medveten om att jag drömmer. Efter att jag kört med båten ett par kilometer lägger jag märke till en liten ljusgnista under planet. Allt som händer går plötsligt i slow-motion och jag blir varse om att planet släppt ner någon form av kasettbomb riktat mot båten. Efter ett tiotals sekunder ser jag att bomben exploderar bara några meter framför båten. Jag tänkte då förnöjt för mig själv vilken fantastisk manöver jag gjort med båten för att undvika att bli träffad av kasettbomben. Någonstans vi det här skedet vaknar jag upp.
Senast redigerad av Acid-Brain 2014-02-21 kl. 02:04.
Citera
2014-02-23, 09:43
Medlem
BF_Swedens avatar
Lisbeth Åkerman (heter hon det?) på Rapport: Så har ännu en folkkär tv-profil gått ur tiden. Leif G.W Persson avled i natt. (tv-bilder på en krashad bil.)
Det är inget som hon säger men jag förstår direkt att Leif har med vilje kört ihjäl sig på grund av dödlig sjukdom.
Citera
2014-02-24, 08:48
Medlem
Sjöng Bohemian Rhapsody av Queen för min mor, men framförandet var inte särskilt ortodoxt. Stod mest och skrek "Mamaaaa! O.o.o.ooo! I wanna die and I wish that I hadn't been born at all" gång på gång på gång på gång tills drömmen tog slut.

Hon såg glad ut och tyckte att jag sjöng bra. Slår vad om att hon hade reagerat likadant om jag hade gjort verklighet av framförandet. Säger man att man mår pissdåligt och inte vill leva längre säger hon att man kan äta mer grönsaker, säger man att man hatar sitt liv och inte längre klarar av att träffa människor säger hon att man visst är social (hon försöker övertala en att man visst träffar vänner ibland), säger man att... ja, vad som helst, så finns det alltid en enkel lösning, de gånger man inte inbillar sig att man mår piss d.v.s.

Jag fattar inte varför. Andra kan må dåligt. Hennes vänner, hennes släktingar. Men just jag kan aldrig må dåligt. Och då vet hon ändå att jag började ha självmordstankar redan som sjuåring. Redan då var det inga problem. Minns inte att hon någonsin fattade eller brydde sig om att jag mådde skit. Fattar det verkligen inte. Känner ibland att jag inte vill ha mer kontakt med henne. Har inte pratat med henne på fem månader, bara en gång ett par minuter på telefon. Har inte saknat henne. Vad man än gör. Vad i helvete som än är fel så är det inga problem just när det gäller mig. För alltid har hon någon bekant som tycker att jag ju är så trevlig att ha att göra med. Och det betyder såklart hela jävla världen i motsats till allt det andra. Och så har hon ju arbetat i psykiatrin, hon har träffat folk som mår dåligt, och hon har läst om dem i sin kurslitteratur.

Jag undrar om hon ens kommer fatta den dagen jag tar livet av mig.
Senast redigerad av Motobike 2014-02-24 kl. 08:50.
Citera
2014-02-25, 21:41
Medlem
Pirellas avatar
drömde att jag började klämma på en plopp (pormask maybe) på min pojkväns mage och att det kom ut en lång vit pappersremsa (storlek/form som klisterremsan som är runt många snuslock). den for ut typ 10 cm och när han upptäckte vad jag höll på med så började han tycka att det gjorde ont o började klaga. men jag gatt ju få ut papperet så började dra i den och remsan blev större och större och tillslut kom det ut ett gammalt kvitto, haha. sen vaknade jag.
Citera
2014-02-26, 19:09
Medlem
Min dröm:
Jag smög på min syster på T-Centralen, sen fick jag styk av invandrarbarn. Helt onödigt.
Citera
2014-03-01, 11:18
Medlem
katt08s avatar
Jag var på en tågstation med några kompisar som skulle göra någonting. Jag såg en läskig lärare och försökte fly.
Citera
2014-03-01, 20:30
Medlem
katt08s avatar
Det var ju iofs inte natt, men kände att jag vill skriva ned det ändå.

Jag var på en buss som gick till stan, men bussen tog en annan väg än vanligt. En kompis och en tidigare vän satt och pratade och den senare frågade hur man mosade en snigel, han ville använda en stor pinne. Jag sa åt honom att han nog inte skulle göra det, men min kompis berättade hur han skulle göra. Vi tänkte gå av bussen, eftersom vi inte riktigt visste vart den gick. Precis när vi skulle gå av sa jag ännu en gång åt honom att inte mosa den, för det kom dessutom en man in i bussen (han satt i korridoren.) Jag och kompisen gick ut, och den andre mosade snigeln och följde efter. Han visade pinnen och min kompis började skratta, medans jag blev äcklad och ville inte kolla på pinnen. En annan buss kom till hållplatsen, som skulle dit vi ville, men jag tvekade lite. När jag bestämde mig för att gå in i bussen så stängde han dörren när jag hade satt i mina fötter, då sa jag åt honom att vänta och öppna dörren, jag sitter fast! Han lyder mig så klart inte, och det känns som jag sugs fast mot bussen.

Sen vaknade jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in