2017-08-12, 11:03
Medlem
MoaLjungs avatar
Drömde att jorden höll på att gå under och jag var jätteglad av någon anledning och såg fram emot det som värsta höjdpunkten och hade nån slags tidtagning som jag tittade på hela tiden.

Tror jag behöver gå till en psykolog...
Citera
2017-08-12, 12:28
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en väldigt otäck dröm om att jag var instängd någonstans utan mat, och det enda sällskap jag hade var ett par söta kaniner. Jag förstod att om jag skulle överleva så måste jag döda och äta kaninerna. Men det bjöd emot så fruktansvärt. Sedan tog jag i alla fall upp den ena och den var så tillitsfull, men jag måste ju döda den fast jag hade bara en slö kniv, och blicken i dess ögon när den förstod att jag svek den... FY FAN!

Tror det är min dotters påhitt att hon ska vara vegan som börjar gå mig på nerverna. Kan även ha samband med det vi diskuterade här på Flashback igår kväll om att Madsen kanske dödade kvinnan för att inte få konkurrens om syret, ifall han trodde att de satt fast på havsbottnen. Vidare var jag på stan igår och letade efter fina posters som kunde passa i köket, men det enda som fanns till just köket var med styckningsschema över olika djur. Kan ha varit kanin med, jag minns inte.
Citera
2017-08-15, 00:04
Avslutad
Min hund dödade en vildkanin en gång under en nattpromenad. Och lade den framför mig, på en cykelväg. Jag tyckte synd om den och ville åtminstone lägga stackaren åt sidan i en hundbajspåse. Men dess svarta, stirrande blick gjorde mig rädd, så jag vågade inte ta i den.

Ibland drömmer jag om den, hur den ligger orörlig på marken och stirrar med ögonen "pekande" åt sidan, till gräset. Och jag känner att den vill inte ligga själv på den kalla betongen, och att jag måste flytta den. Men jag vågar fortfarande inte ta i den. Min hund springer omkring i natten men jag hinner aldrig uppfatta var exakt hon är, vilket ökar på min ångest. Runt omkring ligger det villor, tysta och livlösa. Allting i drömmen omgärdas av en intensiv kyla, som liksom drar i mig och i mitt inre.
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-15 kl. 00:11.
Citera
2017-08-17, 04:22
Avslutad
Jag drömmer ofta att jag inte kan stänga eller låsa olika sorters dörrar. Sådana som låses av sig själv när man drar igen dem står jag och drar och smäller igen men varje gång jag kollar om den är låst glider den upp. Och de dörrar som har ett lås som ska vridas om vrider jag som en galning på men de snurrar bara runt, runt utan att låsa dörren. Och i drömmen är det alltid någon som är på väg till mig och vill in, inte nödvändigtvis någon som vill mig illa men jag känner ändå att jag måste stänga eller låsa de jävla dörrarna!

En gång i en dörr-dröm stod jag och snurrade på låset och började nästan gråta av frustration när dörren inte vill låsa sig. Jag vaknade av att jag höll på att snurra en fjärrkontroll mellan fingrarna som jag tappade i golvet.
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-17 kl. 04:47.
Citera
2017-08-17, 06:46
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde om en handledare jag hade på en praktik i ett annat EU-land för länge sedan nu. Det var i ett land där man även umgås privat med sina kollegor, på ett sätt som vi sällan gör i Sverige, så jag träffade även hennes familj.

I drömmen var jag hemma hos dem igen; hennes man - som var betydligt äldre än hon - hade blivit en gammal man och hennes döttrar hade blivit vuxna. Som det måste vara i verkligheten också nu. Fast de hade inte längre (i min dröm alltså) den fint och ombonat inredda villan som de hade då när jag var hemma hos dem i verkligheten, utan de bodde i en lägenhet. Det var kalt, knappt några möbler, inga mattor eller gardiner, ingen soffa bara pinnstolar, nakna glödlampor. Vi satt där och hade inte mycket att säga till varandra, jag förstod inte varför hon hade bjudit in mig att hälsa på dem efter alla dessa år, stämningen var konstig och jag blev nästan rädd...
Citera
2017-08-18, 08:50
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde om Nautilus - fallet har gått mig på hjärnan och jagar mig t.o.m. i drömmarna! I nattens dröm var det något om att det kunde finnas tre vita näsdukar ombord, och att Madsen i så fall skulle använda dessa som ett tecken till några smugglare. (Narkotikasmugglare?) Hissa dem på en mast i övervattensläge, alltså. Det var alltså jätteviktigt att hitta dessa tre vita näsdukar. Sedan läste jag i någon polisrapport att de hade avskrivit smuggelspåret då det inte fanns några vita näsdukar ombord. I samma rapport fanns en inventarieförteckning över grejer som de hade funnit i den bärgade ubåten, och där stod bland annat: "tre beiga näsdukar". Jag tänkte, att det måste ha varit de vita näsdukarna som blivit missfärgade av att ligga i smutsvatten, och att den danska polisen inte hade förstått det...
Citera
2017-08-20, 05:27
Avslutad
Jag drömde att jag var i ett hus och hade en samling av något slag. Det var ljust i rummet och jag gick hela tiden runt möblerna för att hitta gardinerna som skulle blockera ut dagen. Folk bad mig att vara stilla, men det gick inte. Jag var skitstressad över hur ljuset flödade in och hur det stack i ögonen.

Sedan sa en person i drömmen till mig att jag drömde, men jag förstod inte vad han menade - drömma, vad är det?

Helt plötsligt började någon att läsa dikter.
Citera
2017-08-21, 05:42
Avslutad
Jag drömde att jag låg på golvet i ett hus, på hårda träplankor. I källaren. Jag väntade på någon som aldrig kom.

När jag vaknade försökte jag att lista ut vem det var. Jag tor jag vet det nu.
Citera
2017-08-21, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Drömde om Nautilus - fallet har gått mig på hjärnan och jagar mig t.o.m. i drömmarna! I nattens dröm var det något om att det kunde finnas tre vita näsdukar ombord, och att Madsen i så fall skulle använda dessa som ett tecken till några smugglare. (Narkotikasmugglare?) Hissa dem på en mast i övervattensläge, alltså. Det var alltså jätteviktigt att hitta dessa tre vita näsdukar. Sedan läste jag i någon polisrapport att de hade avskrivit smuggelspåret då det inte fanns några vita näsdukar ombord. I samma rapport fanns en inventarieförteckning över grejer som de hade funnit i den bärgade ubåten, och där stod bland annat: "tre beiga näsdukar". Jag tänkte, att det måste ha varit de vita näsdukarna som blivit missfärgade av att ligga i smutsvatten, och att den danska polisen inte hade förstått det...

Hallå vad konstigt. Jag drömde att jag läste ditt inlägg, och således visste vad det berättade. Men nu inser jag att det vara just en dröm, för jag har inte läst detta förrän nu. Helt sjukt, jag var 100% säker på att jag hade läst inlägget efter mitt, och trodde det handlade om att du hade mött en gammal vän som du blev hembjuden till.
Citera
2017-08-21, 07:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hallå vad konstigt. Jag drömde att jag läste ditt inlägg, och således visste vad det berättade. Men nu inser jag att det vara just en dröm, för jag har inte läst detta förrän nu. Helt sjukt, jag var 100% säker på att jag hade läst inlägget efter mitt, och trodde det handlade om att du hade mött en gammal vän som du blev hembjuden till.

Drömmar är skumma!

Jag kommer inte alltid ihåg mina drömmar tyvärr, inte idag och inte igår heller.
Citera
2017-08-21, 10:24
Medlem
Hade nyss en av mina mest intensiva drömmar någonsin. Jag var chef för en insatsgrupp som befann sig på ett kärnkraftverk i Thailand. Vi befann oss i själva reaktorrummet som var väldigt detaljrikt. Reaktorn började överhettas så jag stängde av kylningen (?) och då funkade den igen. Det var ett reglage som jag vred på. En stund senare så överhettades den igen varpå jag kom på att jag glömde att sätta på fyllningen. Nu var det panik och det var mitt fel. Hela min grupp simmade runt i poolen och försökte lösa problemet men jag visste ju vad som var problemet. Snabbt skruvade jag på reglagen igen och satte igång kylningen. Tyvärr hade det redan skett någon läcka. Jag fick radioaktivitet på mig liksom flera andra. När jag höll upp armen märkte jag hur köttet hade blivit till vätska innanför huden. Vi ringde på ambulans. I poolen så såg jag min plånbok. Dum som jag var gick jag ner i poolen för att hämta den, jag var ju utomlands så det skulle bli krångligt att vara utan den. Jag fick då ännu mer radioaktivitet i mig. I ambulansen så förklarade vi läget som var förvirrat. När vi kom till sjukhuset så stod det klart att myndigheterna inte ville offentliggöra härdsmältan. Vi var alltså döende men fick inte underrätta våra närmaste om det. Jag kom fram till att det var bäst att spela med myndigheterna i detta. Det var en märklig stämning. Jag fick blåsor på kroppen där blodet levrade sig. Det verkade bli bättre som man rörde sig så att man hjälpte blodcirkulationen.

Några detaljer ur denna dröm är censurerade. Det märkliga är att jag vet att jag inte har fantasi nog för att komma på en sådan dröm. Var kom drömmen ifrån? Dessutom var miljöerna intrikata men liknade inget jag sett. Märkligt.
Citera
2017-08-22, 04:43
Avslutad
Jag drömmer ibland att det hänger stora spindlar och spindelväv i taket, så jag måste huka mig och titta upp när jag rör mig så ingen trillar ner på mig. Tydligen ska, enligt drömtolkning, spindlar visa på en moderskonflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in