Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Hemsk mardröm om att jag förlorade två miljoner kronor! Jag hade köpt en lägenhet i Kiev - trodde jag. Jag såg stan framför mig fast jag aldrig varit där i verkligheten, med domen med lökkupolerna som är typiska för de rysk-ortodoxa kyrkorna. När jag kom till ett av de fina husen med typiska fasader, där jag skulle bo, så passade inte nyckeln. Jag klappade på dörren (det var en portklapp med ett lejonhuvud, ingen ringklocka), och då var det en liten öststatsgubbe som öppnade. Han talade dålig engelska, men så mycket kom fram som att han och hans familj bodde där, och de hade definitivt inte sålt våningen.
Jag insåg så småningom att jag blivit lurad, och sedan var det en massa förvirrat där jag försökte stoppa överföringen av pengarna, men banken var helt kallsinnig, försökte få hjälp av polisen, men de sa bara att det inte var någon idé att försöka spåra betalningen... Vaknade alldeles kallsvettig!
Finns flera orsaker till drömmen: jag tittade på bilder från Kiev igår i ett reklamutskick, jag läste en artikel i tidningarna i går om en man som hyrt ut i andra hand och nu inte kunde få tillbaka sin lägenhet för hyresgästerna hade bytt lås och myndigheterna sölade, samt inte minst att jag faktiskt har funderat på att flytta österut på riktigt, till något land som inte har tagit emot muslimer. Har dock i vaket tillstånd inte funderat på just Kiev. Drömmen var en bra varning!
Det där borde kallas något. När drömmen influeras av undermedvetna händelser. Gillar verkligen hur detaljerat du kommer ihåg din dröm.
Hade en dröm igår natt där jag bara kommer ihåg ett fåtal saker. Det börjar med att jag kollar på ett klipp på nätet. Jag tittar på en rulltrappa där huvuden sakta men säkert dyker upp över kantlinjen. Någon bakom kameran börjar plötsligt skjuta ursinningslöst mot personerna som träffas våldsamt av kulorna. Det ser ut som dockor som sprängs, armar och ben flyger kors och tvärs över scenen.
Jag bestämmer mig för att ta reda på vem som ligger bakom attacken och lyckas ta mig in i klippet. Det visar sig att det är en planerad skolskjutning som pågår. De är tre stycken. Ledaren är en surmulen, smal kille som liknar Pollux Troy (karaktär i filmen Face Off). Jag går med dessa tre från det att de är på plats till det att massakern är över. Vid ett tillfälle så blir ledaren öite uppgiven för att en blond tjej som får ögonkontakt med honom lyckas springa undan och iväg. Efter det så skjuter han sina kamrater och sedan sig själv.
Drömmen slutar med att en ung tjej hoppar från en jättehög mur. Det har då gått exakt ett år sedan sen massakern. Och jag antog i drömmen att hon hade förlorat någon av så stor betydelse att hon inte längre orkade fortsätta leva.