2018-11-03, 14:59
  #2917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Såg han likadan ut i drömmen som IRL?

Jag hade nämligen en liknande dröm för 11 år sedan om min mamma, när hon och jag var på semester i Turkiet. Men hon såg inte ut som hon egentligen gör, så lite tur hade jag med den drömmen.

Hmmm... nja.

Jag ser aldrig ansikten tydligt i mina drömmar, gör du? Det är mer att jag känner vem det är... om du förstår hur jag menar?

Mvh.
Citera
2018-11-03, 15:36
  #2918
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Hmmm... nja.

Jag ser aldrig ansikten tydligt i mina drömmar, gör du? Det är mer att jag känner vem det är... om du förstår hur jag menar?

Mvh.
Ja, jag brukar kunna se hela ansiktet. Kommer fortfarande ihåg hur kvinnan som skulle föreställa min mamma såg ut.

Förstår hur du menar. Har du funderat om det beror på någonting? Är ansiktet alltid dolt för dig?
Citera
2018-11-03, 17:40
  #2919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ja, jag brukar kunna se hela ansiktet. Kommer fortfarande ihåg hur kvinnan som skulle föreställa min mamma såg ut.

Förstår hur du menar. Har du funderat om det beror på någonting? Är ansiktet alltid dolt för dig?

Vet du, jag har tänkt på precis det där många gånger... men jag vet fortfarande inte helt säkert varför. Ja. Ansikten är alltid suddiga eller saknas helt. Skumt!
Citera
2018-11-04, 07:18
  #2920
Medlem
Merwinnas avatar
Hemsk mardröm om att jag förlorade två miljoner kronor! Jag hade köpt en lägenhet i Kiev - trodde jag. Jag såg stan framför mig fast jag aldrig varit där i verkligheten, med domen med lökkupolerna som är typiska för de rysk-ortodoxa kyrkorna. När jag kom till ett av de fina husen med typiska fasader, där jag skulle bo, så passade inte nyckeln. Jag klappade på dörren (det var en portklapp med ett lejonhuvud, ingen ringklocka), och då var det en liten öststatsgubbe som öppnade. Han talade dålig engelska, men så mycket kom fram som att han och hans familj bodde där, och de hade definitivt inte sålt våningen.

Jag insåg så småningom att jag blivit lurad, och sedan var det en massa förvirrat där jag försökte stoppa överföringen av pengarna, men banken var helt kallsinnig, försökte få hjälp av polisen, men de sa bara att det inte var någon idé att försöka spåra betalningen... Vaknade alldeles kallsvettig!

Finns flera orsaker till drömmen: jag tittade på bilder från Kiev igår i ett reklamutskick, jag läste en artikel i tidningarna i går om en man som hyrt ut i andra hand och nu inte kunde få tillbaka sin lägenhet för hyresgästerna hade bytt lås och myndigheterna sölade, samt inte minst att jag faktiskt har funderat på att flytta österut på riktigt, till något land som inte har tagit emot muslimer. Har dock i vaket tillstånd inte funderat på just Kiev. Drömmen var en bra varning!
Citera
2018-11-04, 17:25
  #2921
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hemsk mardröm om att jag förlorade två miljoner kronor! Jag hade köpt en lägenhet i Kiev - trodde jag. Jag såg stan framför mig fast jag aldrig varit där i verkligheten, med domen med lökkupolerna som är typiska för de rysk-ortodoxa kyrkorna. När jag kom till ett av de fina husen med typiska fasader, där jag skulle bo, så passade inte nyckeln. Jag klappade på dörren (det var en portklapp med ett lejonhuvud, ingen ringklocka), och då var det en liten öststatsgubbe som öppnade. Han talade dålig engelska, men så mycket kom fram som att han och hans familj bodde där, och de hade definitivt inte sålt våningen.

Jag insåg så småningom att jag blivit lurad, och sedan var det en massa förvirrat där jag försökte stoppa överföringen av pengarna, men banken var helt kallsinnig, försökte få hjälp av polisen, men de sa bara att det inte var någon idé att försöka spåra betalningen... Vaknade alldeles kallsvettig!

Finns flera orsaker till drömmen: jag tittade på bilder från Kiev igår i ett reklamutskick, jag läste en artikel i tidningarna i går om en man som hyrt ut i andra hand och nu inte kunde få tillbaka sin lägenhet för hyresgästerna hade bytt lås och myndigheterna sölade, samt inte minst att jag faktiskt har funderat på att flytta österut på riktigt, till något land som inte har tagit emot muslimer. Har dock i vaket tillstånd inte funderat på just Kiev. Drömmen var en bra varning!
Det där borde kallas något. När drömmen influeras av undermedvetna händelser. Gillar verkligen hur detaljerat du kommer ihåg din dröm.


Hade en dröm igår natt där jag bara kommer ihåg ett fåtal saker. Det börjar med att jag kollar på ett klipp på nätet. Jag tittar på en rulltrappa där huvuden sakta men säkert dyker upp över kantlinjen. Någon bakom kameran börjar plötsligt skjuta ursinningslöst mot personerna som träffas våldsamt av kulorna. Det ser ut som dockor som sprängs, armar och ben flyger kors och tvärs över scenen.

Jag bestämmer mig för att ta reda på vem som ligger bakom attacken och lyckas ta mig in i klippet. Det visar sig att det är en planerad skolskjutning som pågår. De är tre stycken. Ledaren är en surmulen, smal kille som liknar Pollux Troy (karaktär i filmen Face Off). Jag går med dessa tre från det att de är på plats till det att massakern är över. Vid ett tillfälle så blir ledaren öite uppgiven för att en blond tjej som får ögonkontakt med honom lyckas springa undan och iväg. Efter det så skjuter han sina kamrater och sedan sig själv.

Drömmen slutar med att en ung tjej hoppar från en jättehög mur. Det har då gått exakt ett år sedan sen massakern. Och jag antog i drömmen att hon hade förlorat någon av så stor betydelse att hon inte längre orkade fortsätta leva.
Citera
2018-11-15, 02:21
  #2922
Medlem
maniacs avatar
Jag vaknade precis från en dröm där jag hastigt och lustigt hade blivit ägare till en gorilla genom att några släktingar hade skänkt den till mig. Den var tam och mycket tillgiven och rumsren (gick på toaletten själv).

På något sätt hade jag träffat den redan när jag var liten och kände således redan till den när den blev min i vuxen ålder, men av någon anledning hade den inte växt i proportion med sin ålder och var alltså liten till växten.
Drömmen började med att den var tvungen att genomgå ett antal läkarundersökningar som jag var tvungen att assistera med eftersom den tidigare blivit illa behandlad och nu bara litade på mig och inte gick att hantera annars.

En gång när vi var hemma (den bodde i hemmet som en familjemedlem och kunde till viss dell kommunicera via tal) skulle en kompis skojbråka med mig vilket jag sa inte var en bra idé. Det tog en nanosekund innan gorillan satt gränsle över kompisen redo att rycka skallen av honom innan jag lyckades hejda apan (som jag inte minns namnet på, kallade den bara för apis rätt och slätt).

En dag funderade jag på hur jag skulle göra r den blev stor och insåg att den skulle bli tvungen att flytta till en djurpark på den skulle bli för stor och farlig att ha hemma.

Där vaknade jag första gången och undrade vad i helvete jag drömt egentligen?
Hade fortfarande fragment kvar och somnade om för att se om den fortsatte.

Jajjemen! Nu hade vi hoppat fram i tiden och en aptransport(!) var beställd enligt konstens alla regler. Dock blev jag så sorgsen vid tanken på att skiljas från apis att jag faktiskt grät på riktigt i drömmen (vaknade till med tårar på kinderna) men tillsammans bestämde vi oss för att pranka vakterna som skulle hämta apis så vi gick runt i det stora huset och lekte titt-ut med dem och skrattade gott.

Avslutningsvis hade vi ett fint samtal i den sista delen av drömmen där jag peppade apis och sa att det ändå var positivt då han nu hade chansen att träffa en fin aptjej i parken och det sorgsna byttes ut mot en fin känsla.

Därefter drömde jag att jag var rodie på någon festival, men utan apa, och vaknade kort därefter och bestämde mig för att skriva ned drömmen då jag aldrig i helvete hade kommit ihåg det här i morgon bitti.

Jag har varken knarkat eller supit i kväll så jag veteran vad som fick mig att drömma det här och jag är heller inte efterbliven eller psykiskt sjuk, så har har slut på alternativ.

Någon som vågar sig på en gissning hur jag ska tolka min dröm?
Citera
2018-12-10, 19:40
  #2923
Medlem
Jag drömde att en gammal granne, som jag aldrig dragit jämt med, var spårlöst försvunnen efter att officiellt ha flyttat ut... Jag började söka på olika sätt, och till slut fick jag reda på att h*n låg död i lägenheten som var i väldigt dåligt skick... Tydligen visste ingen vad man skulle göra med en död kropp, heller, för där fick h*n ligga och ruttna..

Vaknade med förhöjd puls, upprörd!
Citera
2018-12-11, 08:53
  #2924
Medlem
Man-At-Armss avatar
Såg Pink Floyd uppträda. Det var The Wall, fast ändå inte.
Psykedeliska pappfigurer som bandet satte fyr på. När Roger Waters gjorde entré med att sätta fyr på någon skruvad pappfigurer började jag gråta av välbehag.

Det var jag och barndomsvänner som var publiken.

Sen var det efterfest. Där träffade jag ett pretentiöst par som var youtube-kändisar. Kvinnan var klädd i konstig klänning med öppning i skrevet, så jag såg hennes orakade kön (könshåret var färgat-tror det var rosa).
Mannen såg ut som en medlem ur Army Of Lovers.
Kvinnan ville att jag också skulle bli youtube-kändis och snäste åt mig när jag inte ville.
Citera
2018-12-12, 13:08
  #2925
Medlem
JaredLetos avatar
Jag drömde att jag var kompis med Jakob Eklund (snubben som spelar Johan Falk) och att vi var ute och härjade. Jakob var sitt samma hetsiga och 'snutiga' jag som hans karaktär i filmen - enda skillnaden var att han ständigt var hungrig och på jakt efter något nytt som var grillat.

Vi hittar en liten kiosk där en längre och smalare version av killen som spelar teaterledaren i filmen "Hur Många Lingon Finns Det i Världen" jobbade bakom kassan. Jakob köpte sig en liknande macka som man kan köpa på 7-Eleven. Typ något pizza-aktigt som de grillar i 2 minuter och sen vaknar man upp med diarré dagen efter.

Vi står senare och samtalar med två snubbar som verkade lite bögiga enligt Jakob och då började han ängsligt kolla efter något, en plats, ett håll, någonting, "Äh, om vi skulle ta någonting grillat att käka", säger han sedan efter en stund. En av de småbögiga männen säger "Det finns ett vid Söderhörnan", men Jakob svarar bestämt "Nä, vi tar ett här borta", och sedan lämnar vi de bägge männen.

Jakob hade precis fått en dotter som han inte verkade bry sig ett skit om, han var väl glad, men inte sådär förälskat glad som många nyblivna farsor blir. Han kollade på sin dotter som om det vore ett barn som ständigt visade upp sin nya leksak för honom, och att han fann barnets lycka lite smågulligt. Hans dotter, som för övrigt såg ut som flickan som spelar Rose i "Eastbound and Down", växte otroligt snabbt. Ena stunden låg hon på BB för att i nästa stund sitta i en barnvagn och vara i 2-3 årsåldern. Jag stod och tittade på henne när hon satt i sin barnvagn när plötsligt Jakob kommer tillbaka med samma slags grillade pizza/macka-aktig skit som tidigare. Han hade inte ätit upp hela biten, utan sparat en kant som han sedan kletat snor på. Han sa att vi skulle tillbaka till den där kiosken och klaga, "De har en jävligt fin glassmaskin som jag vill ha. Och matställen brukar inte vilja käfta emot när man säger att man kommer gå till media med sånt här", sa Jakob när vi hetsigt gick tillbaka till den där kiosken.

Väl där inne så förklarade vi vårt missnöje med mackan och frågade honom vad fan det var som "han" lagt på den. Vi pekade mest på snoret och han sa att det kanske var en krydda som de lägger på mackan. Han hämtade en bit papper och kände på snorets konsistens och kom själv fram till att det inte var den kryddan. Det började munhuggas lite grann och han fattade vad vi var ute efter. Jag minns att jag klagade på hur ohygieniskt det var där inne och han bara skrattade åt mig hånfullt.

Plötsligt kommer det in en neger och två andra personer. Han tar fram en pistol och skjuter den långe mannen i huvudet. Tydligen hade Jakob ordnat detta, för direkt hoppar han bakom disken och börjar dra ut sladdar och skit från glassmaskinen. Negern och de två andra börjar rulla in den långe mannen i en matta och bär sedan ut honom till en guldfärgad Saab som står parkerad mitt i vägen, framför kiosken - allt annat tas i en annan bil som står parkerad bakom Saaben. Jakob säger åt mig att ta den guldfärgade bilen och följa anvisningarna på bilens gps.

___

Jag drömde även om ett muslimskt par som ägde en massa bänkar och bord som var fastsatta i marken vid varenda busshållplats i staden där jag är nu. Jag satt på bänken och de var arga på mig för att de trodde att det var jag som hade ristat in en massa skit i bordet. Kvinnan sa att de nu kommer börja ta bort bordsunderläggen i fortsättningen för det skyddar ändå inte borden från att bli skadade. Jag frågade henne hur ett bordsunderlägg skulle skydda från skadegörelse och det var då hon blev skitsur och började skrika på arabsvenska. De gick sedan vidare.

___

Nästa dröm handlade om att jag hade skapat en TV-serie som hette "Censored" som handlade om en autistisk kille som hette William som löste olika kodade budskap som sändes ut genom TV, media och radio. Jag kom inte längre än till stunden där Williams förmyndare eller något liknande, förklarade att han avskyr att bli kallad Bill.

___

Vaknade precis upp ur dessa drömma så det är därför jag minns första så detaljerat.
__________________
Senast redigerad av JaredLeto 2018-12-12 kl. 14:04.
Citera
2018-12-15, 06:35
  #2926
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Drömde att jag var ute och cyklade och insåg att jag var naken (klassiker).

Jag försökte dölja faktumet bakom stången men det gick inget vidare så jag försökte liksom bära cyklen framför (!).
Det var massor av folk ute så jag började springa hemåt längs joggingstråket där det var träddungar där jag liksom försökte gömma mig. Inne i busskagen/trädungarma spelades det upp olika scener med folk. Bland annat där dom berättade att det var förbjudet att springa naken den vägen pga att kvinnor kan känna sig kränkta.

Det började ösregna och jag hittade en kringelikrokväg en gameldags gata inne i stan. Insåg att min regnjacka (som jag plötsligt hade på mig faktiskt täckte skrevet. Fortsatte springa och nu hade jag tydligen byxor på mig också.
Under nästan hela drömmen var den tonsatt av någon slags schlager. Refrängen gick ungefär "Han har sömn-neurose och han har det var da n a nna nan
Finns sömn-neurose enns på riktigt eller uppfann jag det precis i drömmen?
Citera
2018-12-27, 15:24
  #2927
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur länge minns ni era drömmar då?

Jag frågar för jag har börjat via associativa-minneskrockar åkalla tidigare bortglömda drömmar
som kan vara 2 år gamla, det dyker upp flashbacks baserat på tankar jag tänker...
Citera
2019-01-05, 17:10
  #2928
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av fluxamera 2019-01-05 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in