2017-08-28, 16:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Men det påstås ju att det går att få kontakt med dem, det borde gå att verifiera på något sätt.
Annars kan det ju vara så att samtliga kontakter med spöken/andar är påståenden.
En bra början är att tro på att det arbete som medium gör är på riktigt och att människors upplevelser är på riktigt
Citera
2017-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
En bra början är att tro på att det arbete som medium gör är på riktigt och att människors upplevelser är på riktigt
Varför är du så otroligt avig till att vetenskapligt ta reda på om det de gör i teve-programmet stämmer?

Är du rädd för att du bara fantiserat i hela ditt liv? Rädd för att blivit lurad i hela ditt liv?

Kom ut istället, öppna ditt sinne!
Citera
2017-08-28, 17:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Varför är du så otroligt avig till att vetenskapligt ta reda på om det de gör i teve-programmet stämmer?

Är du rädd för att du bara fantiserat i hela ditt liv? Rädd för att blivit lurad i hela ditt liv?

Kom ut istället, öppna ditt sinne!
Samma tröttsamma upprepningar. De flesta skulle nog välkomna det om det hade varit möjligt. Jag är redan öppen i mitt sinne, är du?
Citera
2017-08-28, 17:17
Medlem
Citat:
De flesta skulle nog välkomna det om det hade varit möjligt.
DET ÄR MÖJLIGT. DET ÄR BARA ATT DU INTE VÅGAR INSE DET.

DU HAR FÅTT FÖRKLARINGAR FLERA, FLERA GÅNGER I TRÅDEN.
Citera
2017-08-28, 17:23
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bra idé, när ska du börja med det?
Citera
2017-08-28, 17:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Samma tröttsamma upprepningar. De flesta skulle nog välkomna det om det hade varit möjligt. Jag är redan öppen i mitt sinne, är du?
Om det inte är möjligt, då behövs det en väldigt bra anledning till att man blint ska tro på detas extra ordinära påståenden.
Har du något förslag på en sådan anledning?
Citera
2017-08-28, 17:37
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
En bra början är att tro på att det arbete som medium gör är på riktigt...

Det finns absolut inga belägg för det och därmed ingen anledning att tro på det.

Citat:
...och att människors upplevelser är på riktigt

Ditt påstående är direkt felaktigt. Jag har har haft massvis upplevelser som inte är på riktigt. Det kallas drömmar och de flesta människor har dem.
Citera
2017-08-28, 17:39
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Om det inte är möjligt, då behövs det en väldigt bra anledning till att man blint ska tro på detas extra ordinära påståenden.
Har du något förslag på en sådan anledning?
Därför att det är spännande! Man kan lära sig mycket om livet genom kontakter med andevärlden.
Citera
2017-08-28, 17:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Därför att det är spännande! Man kan lära sig mycket om livet genom kontakter med andevärlden.
Att låta sig luras av en eventuell bedragare är inte särskilt spännande enligt mig. Belägg för att andevärlden existerar, DET vore spännande.
Att du lärt dig något genom kontakter med andevärlden är struntprat, enligt mina upplevelser med andevärlden.
Citera
2017-08-28, 18:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Att låta sig luras av en eventuell bedragare är inte särskilt spännande enligt mig. Belägg för att andevärlden existerar, DET vore spännande.
Att du lärt dig något genom kontakter med andevärlden är struntprat, enligt mina upplevelser med andevärlden.
Återigen, alla är faktiskt inte bedragare. Herregud, ge dom en chans! Vad jag har lärt mig från andevärlden har du inte en aning om.
Citera
2017-08-28, 18:10
Medlem
Citat:
...ge dom en chans!
Varken du eller något av dessa medium är intresserade.

Jag skulle gärna se vetenskapliga studier på deras medialitet. Men då måste ni vilja, och framför allt genomföra det själva.

Kör på istället för att gnälla - Öppna era sinnen!
Citera
2017-08-28, 18:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Återigen, alla är faktiskt inte bedragare. Herregud, ge dom en chans! Vad jag har lärt mig från andevärlden har du inte en aning om.
Jag är ingen bedragare. Herregud, ge mig en chans. Vad jag har en aning om har du ingen aning om.

Ser du problemet? Ord står mot ord, hur kommer vi vidare?

Dessutom:
Hur vet du att alla inte är bedragare?
Jag har inte anklagat någon, för bedrägeri. Jag har påtalat att risken finns, då belägg för påstådda förmågor saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in