2018-02-14, 12:09
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vad man kallar någonting är väl egentligen oväsentligt, det viktiga är väl vad det är för någonting? Det finns mycket därute som vi inte känner till.

Bör jag visa de 5-dimensionella ljusvarelser kallade "Medungier" som mediet Britta Holmgren kanaliserar med via Energy-of-Universe-matris-portalen som levererar Maria Magdalena-koder som bär förhöjda frekvenser av rosenergi med djup helande verkan som hjälper oss att väcka nya potentiella förmågor och krafter inom oss, samma respekt som andevärlden eller kan dessa "Medungier" möjligen vara en fantasiprodukt av Brittas något överhettade hjärna?

Hur får man reda på vad en Medungier är för något?
Citera
2018-02-14, 13:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Bör jag visa de 5-dimensionella ljusvarelser kallade "Medungier" som mediet Britta Holmgren kanaliserar med via Energy-of-Universe-matris-portalen som levererar Maria Magdalena-koder som bär förhöjda frekvenser av rosenergi med djup helande verkan som hjälper oss att väcka nya potentiella förmågor och krafter inom oss, samma respekt som andevärlden eller kan dessa "Medungier" möjligen vara en fantasiprodukt av Brittas något överhettade hjärna?

Hur får man reda på vad en Medungier är för något?

Jag känner hur mina chakran började vibrera allt häftigare när jag läste din text! Jag måste helt enkelt vara på väg in i en annan dimension, ja om det inte bara är mitt tredje öga som har bytt frekvens förstås..
Citera
2018-02-14, 16:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför inte?, vi människor har uppenbarligen en oerhört utvecklad fantasi...

Om vi behöver hjälp av Mozart för att skapa musik - vem hjälpte i sånt fall Mozart när han levde? Och varför blev han bättre på att skapa när han dog?
Nu när du funderar på det så använder du din fantasi..
Jag tror inte att Mozart hjälper någon att skapa musik, det är förmodligen mycket högre intelligenser som gör det. Sådana som Mozart själv fick hjälp av.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-14 kl. 16:41.
Citera
2018-02-14, 17:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Tror du verkligen att människan kan skapa allt detta på egen hand?
Kan man fantisera om gudar som är eviga, allsmäktiga, allvetande o.s.v så borde musik, konst och annat, som finns i verkligheten, inte vara något problem.
Citera
2018-02-14, 17:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tror inte att Mozart hjälper någon att skapa musik, det är förmodligen mycket högre intelligenser som gör det. Sådana som Mozart själv fick hjälp av.
Eller förmodligen inte.
Se, jag kan också göra icke falsifierbara påståenden.
Citera
2018-02-14, 17:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kan man fantisera om gudar som är eviga, allsmäktiga, allvetande o.s.v så borde musik, konst och annat, som finns i verkligheten, inte vara något problem.
Många konstnärer, kompositörer mf l hävdar ofta att kreativitet kommer till dom i form av en inspirerande tanke när dom är fullständigt avslappnade, ofta nattetid, och egentligen inte tänker alls. Det är ju en intressant tanke...
Senast redigerad av enfindam 2018-02-14 kl. 18:11.
Citera
2018-02-14, 18:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Många konstnärer, kompositörer mf l hävdar ofta att kreativitet kommer till dom i form av en inspirerande tanke när dom är fullständigt avslappnade och egentligen inte tänker alls. Det är ju en intressant tanke...
Ja, jag har samma erfarenhet, kreativa idéer har en förmåga att dyka upp när jag inte medvetet anstränger hjärnan med att vara kreativ.
Vad har det med en ”högre intelligens att göra”?
Citera
2018-02-14, 18:18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ja, jag har samma erfarenhet, kreativa idéer har en förmåga att dyka upp när jag inte medvetet anstränger hjärnan med att vara kreativ.
Vad har det med en ”högre intelligens att göra”?
Det tycker jag att du ska fundera på.
Citera
2018-02-14, 19:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så du har ändrat åsikt sen i morse?

(FB) Diskussioner om TV4:s "Det Okända" (Sammanfogad tråd)

Vad hände? Kom det en ande och gav dig insikten att du hade fel om det du skrev i morse?
Citera
2018-02-14, 19:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det tycker jag att du ska fundera på.
Det vore bättre om du funderade på det, så du kan förklara vad du menar ned "högre intelligens".
Citera
2018-02-14, 19:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du har ändrat åsikt sen i morse?

(FB) Diskussioner om TV4:s "Det Okända" (Sammanfogad tråd)

Vad hände? Kom det en ande och gav dig insikten att du hade fel om det du skrev i morse?
Du missförstår ju vad jag menar. Jag tror säkert att Mozart fortsätter att skapa musik där han är men jag tror inte att de som har gått över till andra sidan förser oss med musik, det gör en annan, högre intelligens.
Citera
2018-02-14, 20:05
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Många konstnärer, kompositörer mf l hävdar ofta att kreativitet kommer till dom i form av en inspirerande tanke när dom är fullständigt avslappnade, ofta nattetid, och egentligen inte tänker alls. Det är ju en intressant tanke...

Herre gud vilket dravel....

Jag har levt som låtskrivare när jag var yngre och komponerade säkert 100 tals verk (vissa fantastiska och vissa mindre smickrande) och har absolut full insikt i inspiration samt kreativitet.

Tro fan det är enklare att skapa avslappnad på nattetid!
Och det har inget som helst med "högre makter" eller gastar att göra

1. När du är avslappnad kan du operera fritt utan att vara spänd.
Du mår helt enkelt bättre och du fungerar bättre.
Detta gäller inte bara konst - det gäller även att köra bil, laga mat, skriva ett prov, operera någon etc etc. Allt blir bättre när du inte spänner dig och har nervös energi i kroppen!

Detta gäller också till 100% för idrottsmän.
Hela grejen med t.ex boxning är att vara avslappnad!
Det är inte den arga eller frustrerade boxaren som vinner matchen - det är den avslappnade!
Den som slappnar av och har roligt!
Då plötsligt ser man slagen komma och kan i sin tur agera.
Då plötsligt fungerar och svarar din kropp som den ska!

2. På nattetid existerar inte dagens distraktioner. Ingen som ringer, inget teveprogram som stör. Ingen som ropar på dig. Natten är din tid och du kan köra på tills du svimmar.

Trams på högre nivåer än vad jag trodde var möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in